Skocz do zawartości

320D falowanie obrotów


mmatador

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mój pierwszy post na forum. bmw e46 320d. Samochód odpala bez problemu, chodzi równo. Po przejechaniu 10-15 kilometrów zaczyna się problem, gdy jadę ze stałą prędkością od 50 do 90 km/h, i tylko w tym zakresie prędkości obroty w zakresie 1400 do 1900. Na obrotomierzy widac falowanie i słychac po silniku ze traci na sekunde moc i wraca. dodam ze mam steptronik. pierwszy fachowiec powiedział ze to sprzęgło. sprzęgło zregenerował, wymienił filtr w skrzyni i olej nic nie pomogło wstawił sprawny "synchronizator" wiec też odpada. w kompie błędy tylko na 4 świecach, recyrkulacja spalin w normie, przepływomierz sprawny, zawór regulacji ciśnienia doładowania, klapy w kolektorze są, wszystkie parametry w kompie w normie, próba przepływowa wtryskiwaczy

1 --- 33 ml

2 --- 33 ml

3 --- 42 ml

4 --- 36 ml

próba wykonana w 2 minuty

prosze o opinie jak sobie z tym poradzi

pozdrawiam

 

link z filmem

 

 

 

ja swój problem rozwiązałem :) mam auto w automacie regeneracja konwertera i mały remont skrzyni i jej adaptacja. koniec kłopotów z falowaniem. polecam remont w autojózefów.

Edytowane przez mmatador
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny przypadek i też właściciel auta miał klapy zawirowań w kolektorze. Okazało się, że niesprawny układ klap powodował usterkę, tj zawieszał/odwieszał się w pewnym momencie i dochodziło do tego typu objawów. PS. Po co jeszcze je trzymasz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba masz nadmiar gotówki skoro jeździsz z klapami :roll: proponuję trochę poczytać, pooglądać zdjęć i wtedy szybciej zdecydujesz się na ich wywalenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie zleciłem wywalenia klapek przy czyszczeniu kolektora i teraz trochę żałuję. Przy czyszczeniu w następnym roku zlecę to wywalić i założę zaślepki od któregoś z forumowiczów. Zmylił mnie trochę gościu, który czyścił mi ten kolektor, bo mówił że sprawdzał klapki i zero luzów na nich było i zero pęknięć.

 

Moje BMW ma inny objaw. Nieraz jak podczas jazdy wrzucę na bieg jałowy to obroty spadną dosyć nisko, zatelepie trochę silnikiem, czasami pofalują obroty z 2 sek. i obroty wracają do normy... Ocb?? Może być to związane z tym elektrozaworem EGR (mam to najprawdopodobniej lekko uszkodzone - komp 0 błędów)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zdemontowałem klapki, wyczyściłem kolektor,wymieniłem wężyki podciśnieniowe, wymieniłem świece. Jazda próbna samochód moim zdaniem chodzi głośniej bardziej klekocze. Po przejechaniu 11 km samochód się rozgrzał i przy jeździe stałą prędkością 50 km na godzinie rytmicznie faluje. Niestety to nie wina klapek :( ale przynajmniej 5tyś nie wisi nad głową. mechanik u którego byłem niedawno po sprawdzeniu auta powiedział że może to byc oprogramowanie?? może jest na forum jakiś fascynat, znawca tego modelu który by chciał się zając tym problemem. jestem z okolic Białej Podlaskiej.

 

jeszcze jedno a jak waszym zdaniem wyglądają wtryskiwacze :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz wyglada jak wtryskiwacz w kazdym innym aucie z CR, jesli chodzi Ci o walory wizualne.

 

Podepnij auto pod kompa i moze dostaniesz odpowiedz (powinienes). Moim zdaniem moze to byc rownie dobrze przeplywka np. Moze termostaty masz uwalone.

Duzo jest tego moze bez diagnozy komputerowej. Moglbys tak pol osprzetu w ciemni wymienic.

 

Czysciles tez EGR? Dlugo Ci sie nagrzewa, wiec moze tez siedziec elektryczny podgrzewacz plynu, sterownik i oba termostaty (EGR i glowny).

 

Mozesz tez wyczyscic elektro zawory EGR i turbo.

viewtopic.php?f=15&t=164869

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o próbę przepływową :)

egr czyściłem

Pod kompa już podpinałem 2 razy nie ma żadnych błędów oprócz 4 na świecach i jednym wentylatora. parametry w trakcie jazdy tak jak i na postoju w normie nie wiem może diagnostycy którzy to sprawdzali nie za bardzo mieli pojęcie. jeden z boscha a drugi z prywatnego warsztatu. do serwisu mam sporo do wawy, a sam wjazd tam sporo kosztuje i nie ma gwarancji że to zrobią. a najchętniej to i klamki by wymienili a auto ma 8lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przy jeździe stałą prędkością 50 km na godzinie rytmicznie faluje

Tak jakby poszarpuje? Czy jak faluje? Opisz to. Też miałem taki problem. Uwalony mam elektrozawór EGR-u. W tym tyg. go w końcu zamówię, bo ostatnio jakoś czasu nie było. Czyszczenie, przedmuchiwanie nic nie dało. Trzeba wymienić.

 

link do mojego tematu:

viewtopic.php?f=69&t=160821

 

Dodam, że na kompie zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odgrzeb temat, bo był jakiś czas temu (ok miesiąca temu), kilku kolegów boryka się z tym problemem, z tego co pamiętam dyskusja skończyła się na podgrzewaczu wody, który mieli zdiagnozować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o próbę przepływową :)

egr czyściłem

Pod kompa już podpinałem 2 razy nie ma żadnych błędów oprócz 4 na świecach i jednym wentylatora. parametry w trakcie jazdy tak jak i na postoju w normie nie wiem może diagnostycy którzy to sprawdzali nie za bardzo mieli pojęcie. jeden z boscha a drugi z prywatnego warsztatu. do serwisu mam sporo do wawy, a sam wjazd tam sporo kosztuje i nie ma gwarancji że to zrobią. a najchętniej to i klamki by wymienili a auto ma 8lat :)

 

No to wymień sterownik świec żarowych. Możesz mieć też zwalone elektrozawory EGR i turbo.

Możesz mieć też wywalone termostaty. Poobserwuj temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.