Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

Mój pierwszy post na forum. bmw e46 320d. Samochód odpala bez problemu, chodzi równo. Po przejechaniu 10-15 kilometrów zaczyna się problem, gdy jadę ze stałą prędkością od 50 do 90 km/h, i tylko w tym zakresie prędkości obroty w zakresie 1400 do 1900. Na obrotomierzy widac falowanie i słychac po silniku ze traci na sekunde moc i wraca. dodam ze mam steptronik. pierwszy fachowiec powiedział ze to sprzęgło. sprzęgło zregenerował, wymienił filtr w skrzyni i olej nic nie pomogło wstawił sprawny "synchronizator" wiec też odpada. w kompie błędy tylko na 4 świecach, recyrkulacja spalin w normie, przepływomierz sprawny, zawór regulacji ciśnienia doładowania, klapy w kolektorze są, wszystkie parametry w kompie w normie, próba przepływowa wtryskiwaczy

1 --- 33 ml

2 --- 33 ml

3 --- 42 ml

4 --- 36 ml

próba wykonana w 2 minuty

prosze o opinie jak sobie z tym poradzi

pozdrawiam

 

link z filmem

 

 

 

ja swój problem rozwiązałem :) mam auto w automacie regeneracja konwertera i mały remont skrzyni i jej adaptacja. koniec kłopotów z falowaniem. polecam remont w autojózefów.

Edytowane przez mmatador
Opublikowano
Miałem identyczny przypadek i też właściciel auta miał klapy zawirowań w kolektorze. Okazało się, że niesprawny układ klap powodował usterkę, tj zawieszał/odwieszał się w pewnym momencie i dochodziło do tego typu objawów. PS. Po co jeszcze je trzymasz??
Opublikowano

dzięki za informacje, wyrzucę je w najbliższym czasie. planowałem to ale najpierw chciałem się upora z tym falowaniem nie wiedziałem że to ma jakieś z tym powiązanie.

dam znac jaki będzie efekt.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba masz nadmiar gotówki skoro jeździsz z klapami :roll: proponuję trochę poczytać, pooglądać zdjęć i wtedy szybciej zdecydujesz się na ich wywalenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
gdy kupiłem swoją bmw to kopcił trochę z tyłu i falowały mu obroty mniej więcej w zakresie 1.5-2.0obr okazało się że jest pęknięty wąż od intercoolera, po wymianie problem zniknął i jest wszystko dobrze:) Sprawdź czy i u ciebie nie ma pęknięć pzdr:)
Opublikowano
a i jak byś go kupował to nie polecał używek bo ludzie wołają za nie ok160zł(a jeszcze przesyłka z 20) a nowy kosztuje jakoś 190-210 więc jak by nie patrzeć używka to żadna oszczędność.
Opublikowano

Ja niestety nie zleciłem wywalenia klapek przy czyszczeniu kolektora i teraz trochę żałuję. Przy czyszczeniu w następnym roku zlecę to wywalić i założę zaślepki od któregoś z forumowiczów. Zmylił mnie trochę gościu, który czyścił mi ten kolektor, bo mówił że sprawdzał klapki i zero luzów na nich było i zero pęknięć.

 

Moje BMW ma inny objaw. Nieraz jak podczas jazdy wrzucę na bieg jałowy to obroty spadną dosyć nisko, zatelepie trochę silnikiem, czasami pofalują obroty z 2 sek. i obroty wracają do normy... Ocb?? Może być to związane z tym elektrozaworem EGR (mam to najprawdopodobniej lekko uszkodzone - komp 0 błędów)?

Opublikowano

witam

zdemontowałem klapki, wyczyściłem kolektor,wymieniłem wężyki podciśnieniowe, wymieniłem świece. Jazda próbna samochód moim zdaniem chodzi głośniej bardziej klekocze. Po przejechaniu 11 km samochód się rozgrzał i przy jeździe stałą prędkością 50 km na godzinie rytmicznie faluje. Niestety to nie wina klapek :( ale przynajmniej 5tyś nie wisi nad głową. mechanik u którego byłem niedawno po sprawdzeniu auta powiedział że może to byc oprogramowanie?? może jest na forum jakiś fascynat, znawca tego modelu który by chciał się zając tym problemem. jestem z okolic Białej Podlaskiej.

 

jeszcze jedno a jak waszym zdaniem wyglądają wtryskiwacze :?:

Opublikowano

Wtryskiwacz wyglada jak wtryskiwacz w kazdym innym aucie z CR, jesli chodzi Ci o walory wizualne.

 

Podepnij auto pod kompa i moze dostaniesz odpowiedz (powinienes). Moim zdaniem moze to byc rownie dobrze przeplywka np. Moze termostaty masz uwalone.

Duzo jest tego moze bez diagnozy komputerowej. Moglbys tak pol osprzetu w ciemni wymienic.

 

Czysciles tez EGR? Dlugo Ci sie nagrzewa, wiec moze tez siedziec elektryczny podgrzewacz plynu, sterownik i oba termostaty (EGR i glowny).

 

Mozesz tez wyczyscic elektro zawory EGR i turbo.

viewtopic.php?f=15&t=164869

Opublikowano

chodzi mi o próbę przepływową :)

egr czyściłem

Pod kompa już podpinałem 2 razy nie ma żadnych błędów oprócz 4 na świecach i jednym wentylatora. parametry w trakcie jazdy tak jak i na postoju w normie nie wiem może diagnostycy którzy to sprawdzali nie za bardzo mieli pojęcie. jeden z boscha a drugi z prywatnego warsztatu. do serwisu mam sporo do wawy, a sam wjazd tam sporo kosztuje i nie ma gwarancji że to zrobią. a najchętniej to i klamki by wymienili a auto ma 8lat :)

Opublikowano
Rozumiem, że rok produkcji auta to 2004?? Próbowałeś przeprowadzić adaptację przepływki i sondy lambda?? PS. Jaki był stan klapek zawirowań?? Wszystkie nity jeszcze były na miejscach??
Opublikowano
witam

przy jeździe stałą prędkością 50 km na godzinie rytmicznie faluje

Tak jakby poszarpuje? Czy jak faluje? Opisz to. Też miałem taki problem. Uwalony mam elektrozawór EGR-u. W tym tyg. go w końcu zamówię, bo ostatnio jakoś czasu nie było. Czyszczenie, przedmuchiwanie nic nie dało. Trzeba wymienić.

 

link do mojego tematu:

viewtopic.php?f=69&t=160821

 

Dodam, że na kompie zero błędów.

Opublikowano

przy falowaniu na obrotomierzu czuc lekkie szarpnięcie i jak jadę stałą prędkościa jest to miarowe, rytmiczne.

klapki w stanie idealnym bez ubytków. ale i tak lżej na duszy że ich już nie ma. wstawiłem aluminiowe zaślepki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzeb temat, bo był jakiś czas temu (ok miesiąca temu), kilku kolegów boryka się z tym problemem, z tego co pamiętam dyskusja skończyła się na podgrzewaczu wody, który mieli zdiagnozować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
chodzi mi o próbę przepływową :)

egr czyściłem

Pod kompa już podpinałem 2 razy nie ma żadnych błędów oprócz 4 na świecach i jednym wentylatora. parametry w trakcie jazdy tak jak i na postoju w normie nie wiem może diagnostycy którzy to sprawdzali nie za bardzo mieli pojęcie. jeden z boscha a drugi z prywatnego warsztatu. do serwisu mam sporo do wawy, a sam wjazd tam sporo kosztuje i nie ma gwarancji że to zrobią. a najchętniej to i klamki by wymienili a auto ma 8lat :)

 

No to wymień sterownik świec żarowych. Możesz mieć też zwalone elektrozawory EGR i turbo.

Możesz mieć też wywalone termostaty. Poobserwuj temperatury.

Opublikowano

dodaję link do filmu słaba jakośc ale wszystko widac. jazda na tempomacie i bez. dodam że w czasie tego falowania czuc delikatne szarpniecie.

Opublikowano
Witajcie, tak te falowanie to był mój temat, u mnie to nie był podgrzewacz, ale u Szymona-o był to właśnie on jak stwierdził. Ja wciąż borykam się z falowaniem niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.