Skocz do zawartości

e60 530d auto przechylone na prawa stronę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj podczas oglądania kolejnego samochodu zauważyłem, że auto jest przechylone na prawą stronę. Stoi na kołach 19 cali i z jednej strony szczelina pomiędzy kołami a błotnikiem wynosiła 3cm, z drugiej 5. Sprzedający tłumaczy się pneumatyką zawieszenia. Czym to może być spowodowane i ile może kosztowac ewentualna naprawa?

Opublikowano

Pneumatyczne zawieszenie w E60?

Może chodziło o Dynamic Drive?

 

Jeśli to sedan to sprawdź czy ma DD i czy nie ma żadnych błędów w aucie.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

Witam

Podłącze się pod temat, bo to mnie ciekawi czyli ze dd może mieć wpływ na to iż jedna strona stoi wyżej od drugiej bo mnie się zdawało ze dd działa tylko w momęcie przechyłu auta?

Opublikowano
Pneumatyczne zawieszenie w E60?

Może chodziło o Dynamic Drive?

 

Jeśli to sedan to sprawdź czy ma DD i czy nie ma żadnych błędów w aucie.

 

Auto jest kombi. (A to ma jakies znaczenie?)

Opublikowano

Jak kombi, to ma pneumatyczne zawieszenie NIVO - chyba tylko tylna os. Poszukaj na forum to znajdziesz sporo tematów na ten temat. E60 to sedan E61 to touring/kombi.

 

Co do pytania kolei wyżej. Odp: tego nie wiem, ale kolega napisał w temacie E60 a to sedan :) więc jedyne co poza standardowym uszkodzeniem zawieszenia czyli sprężyna, amortyzator, wahacz, przyszło mi do głowy DD. w sumie skoro DD może korygować przechył budy, czy też bardziej, mieć na nie wpływ, to pewnie mogło by się także uszkodzić i zablokować na jakimś poziomie.

 

Tu co prawda Fka, nie wiem czy w E też tak może bujać:

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Witam.

Dzisiaj podczas oglądania kolejnego samochodu zauważyłem, że auto jest przechylone na prawą stronę. Stoi na kołach 19 cali i z jednej strony szczelina pomiędzy kołami a błotnikiem wynosiła 3cm, z drugiej 5. Sprzedający tłumaczy się pneumatyką zawieszenia. Czym to może być spowodowane i ile może kosztowac ewentualna naprawa?

 

Dobrze tlumaczy. Moze to byc uszkodzona poduszka NIVO z jednej strony. Koszt wymiany zalezy czy kupi sie nowa czy uzywana do 1000zl.

Opublikowano

Nie będę zakładał drugiego takiego samego tematu więc zapytam tutaj.

 

U mnie też auto stoi niżej z prawej strony. O równe 2cm (mierzone na równej powierzchni bez przechyłów). Mam sedana i nie mam DD. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? sprężyna? amor? (choć amory niedawno były badane i są w pełni sprawne)

Opublikowano
Nie będę zakładał drugiego takiego samego tematu więc zapytam tutaj.

 

U mnie też auto stoi niżej z prawej strony. O równe 2cm (mierzone na równej powierzchni bez przechyłów). Mam sedana i nie mam DD. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? sprężyna? amor? (choć amory niedawno były badane i są w pełni sprawne)

A czasami nikt nie grzebał w sprężynach.

Możliwe,że są żle założone.

Opublikowano

A czasami nikt nie grzebał w sprężynach.

Możliwe,że są żle założone.

Raczej nikt nie grzebał.. To zjawisko zauważyłem całkiem niedawno..

 

Co do akumulatora to trochę chyba przegięcie żeby skrzynka ważąca ~30KG umieszczona z tyłu spowodowała pęknięcie sprężyny z przodu. Ale trop jest dobry, sprawdzę najpierw stan sprężyn.

Opublikowano
Jak dla mnie odpada amor, prędzej sprężyna albo aluminiowa zwrotnica szczególnie jak gdzieś było stuknięte (nawet krawężniki).
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich z problem przechylonych aut. Opisze problem na swoim przykladzie. Posiadam e61 i zaobserwowalem ze auto stoi nizej z prawej strony dokladnie 1.5 z przodu i 2 z tylu Wstawilem auto na podnosnik i obejrzalem w zawieszeniu wszystko ok zadnych luzow sprezyny cale nivo popuje rowno 2 poduchy szczelne wezyki dolotowe tez.

ciezaru akumulatora w bagazniku nie bralem pod uwage .Przymierzalem sie do kupna nowych dobrych sprezyn bo tylko one jak mi sie wydawalo mogly byc przyczyna problemu

postanowilem jednak podjechac i ustawic na kompie poziom zero w nivo . Okazalo sie ze caly problem lezal tutaj. Trzeba tylkom pamietac aby ustawic odpowiednia

wysokosc.Ma ona wplyw na sztywnosc zawieszenia a co za tym idzie komfort i przechyl odsrodkowy podczas pokonywania zakretow. Dla felg w rozmiarze 17 odleglosc miedzy dolnym rantem felgi a nadkolem wynosi 604mm. Po ustawieniu problem znikl auto prowadzi sie duzo lepiej i wizualnie wszystko jest ok

  • 1 rok później...
Opublikowano
zprawdz nr seryjne Mc personów...u mnie sie okazało ze miałem prawy z M pakietu i siedział 2cm niżej...juz wymieniony i Mc Person z mpakietu na sprzedaż mam :)
Opublikowano

W przypadku sedanów:

Nasze drogi, ze względu na swoją wyjątkową nierówność, mogą spowodować, że spręzyńa się przekręci o kilkadziesiąc stopni. Wówczas nie będzie się poprawnie opierała na amortyzatorze. Miałem ten problem, niby ilość zwojów identyczna, nowe amortyzatory, a auto lekki przechył. Znajomy zdemontował amorki, poprawnie ustawił sprężyny, założył I auto stanęło prościutko. Identyczna wielkość szczelin pomiędzy kołem a nadkolem.

 

Pozdrawiam

 

M.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Pytanie do kolegi Skovroon. Czy rozwiazales problem z przechylem auta?

Mam ten sam problem od kilku dni... auto ma dynamic drive... czy u ciebie bylo to spowodowane sprezyna? czy mozliwe ze ti amortyzator?

Opublikowano

W moim przypadku okazalo sie ze peknieta jest sprezyna w tylnim zawieszeniu... Stalo sie to podczas jazdy testowej jednego z mechanikow po wymianie kola pasowego kilka dni temu

oczywiscie wlasciciel warsztatu wykazal sie prawdziwym prostactwem i zlał ogolnie rzecz mowiac temat, szkoda słow ale oczywiscie opienie o warsztacie zamieszcze na forum tym i kliku inncy...

w racajac do problemu, mam sportowe zawieszenie i okazlao sie ze w polsce nie da sie kupic sprezyn do e60 w takiej konfiguracji, nie ma dostepnosci w hurtowniach, sklepach, ASO

dostepna jest podobno 1 sprezyna w DE do sprowadzenia (cena z tego co pmaietam ponad 400zł za szt), niestety ale potrzebuje 2 sprezyn zeby wszystko grało i nie moge czekac na sprowadzanie czesci (za 2 dni jade do Chorwacji...)

Zdecydowalem sie wiec kupic sprezyny Eibach, auto bedzie niestety minimalnie nizsze (ok 10mm) niz teraz ale coż...w tej sytuacji nie mam wyjscia,

nie sadzilem ze jest taki problem z dostepnoscia sprezyny do e60, sportowe zawieszenie nie jest raczej rzadkoscia w tym modelu...

Pozdrawiam wszystkich i nie zycze nikomu takich niespodzianek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.