Skocz do zawartości

X3 (F25) czujnik cisnienia w oponach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanie jak sprawdzane jest ciśnienie w oponach w F 25. Szukam właśnie kół na zimę i w serwisie powiedziano mi, że prawidłowe ciśnienie odczutuje się z czujników abs i innych analizując czy koło porusza się podobnie do pozostałych. (To tak w duźym skrócie). Wynika z tego że jest to tylko "wykrywacz" ubytku ciśnienia. Dobrze myślę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam pytanie jak sprawdzane jest ciśnienie w oponach w F 25. Szukam właśnie kół na zimę i w serwisie powiedziano mi, że prawidłowe ciśnienie odczutuje się z czujników abs i innych analizując czy koło porusza się podobnie do pozostałych. (To tak w duźym skrócie). Wynika z tego że jest to tylko "wykrywacz" ubytku ciśnienia. Dobrze myślę?

Dokładnie to tak działa, stała różnica w prędkości obrotowej kół spowodowana ubytkiem powietrza wywołuje alarm. Co ciekawe jakbyś przebił wszystkie opony to komputer prawdopodobnie by tego nie wykrył. Czujnik to fizyczny pomiar ciśnienia w kole, a w X3 tego nie ma.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Witam, mam pytanie jak sprawdzane jest ciśnienie w oponach w F 25. Szukam właśnie kół na zimę i w serwisie powiedziano mi, że prawidłowe ciśnienie odczutuje się z czujników abs i innych analizując czy koło porusza się podobnie do pozostałych. (To tak w duźym skrócie). Wynika z tego że jest to tylko "wykrywacz" ubytku ciśnienia. Dobrze myślę?

Witam,

moim zdaniem tak. W F25 nie ma opcji pomiaru ciśnienia podobnej do tej, która jest np. w F10.

Opublikowano

Mylicie sie.

 

X3, zaleznie od roku produkcji, byl wyposazony w TPMS. Wystarczy popatrzec na wentylki i juz wiadomo - srebrne, stalowe wentyle - TPMS, czarne, gumowe - ABS. Pozniej wrzuce, jak fajnie wyglada odczyt TPMS na iDrive. :cool2:

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mylicie sie.

 

X3, zaleznie od roku produkcji, byl wyposazony w TPMS. Wystarczy popatrzec na wentylki i juz wiadomo - srebrne, stalowe wentyle - TPMS, czarne, gumowe - ABS. Pozniej wrzuce, jak fajnie wyglada odczyt TPMS na iDrive. :cool2:

 

:nienie: Niestety wg instrukcji na rynek EU (np. wersja PL strona 87) jest napisane:

 

Wskaźnik spadku ciśnienia w oponach RPA

Zasada działania

System nie mierzy rzeczywistego ciśnienia w oponach.

Układ rozpoznaje utratę ciśnienia, porównując w trakcie jazdy prędkości obrotowe poszczególnych kół.

W przypadku spadku ciśnienia zmienia się średnica a tym samym prędkość obrotowa danego koła. Ta zmiana jest rozpoznawana i sygnalizowana jako uszkodzenie opony.

 

Co potwierdza co do tej pory było napisane... być może wersje F25 na rynek US są wyposażone w prawdziwe czujniki.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Interesujace.

 

Ale: moj '11 F25 35i (data produckji 08/2011) nie ma TPMSu, ale na przyklad znajomego '13 F25 28i (data produkcji 4(?)/2012) juz ma (widzialem wentyle i iDrive (mam screenshot) ). Dlatego zastanawia mnie to, czy zalezy to od wyposazenia i/lub rocznika.Ale chodzi mi o to, ze istnieja F25-ki z czujnikami (dzialajacymi) cisnienia powietrza w oponach. :) :mrgreen:

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Dandanio - oba X-y są / jeżdżą w USA?

A tak poza tematem - jak się sprawuje autko? Serwis amerykański ok? Pozdrowienia :cool2:

 

Tak, oba sa lokalne, goscia poznalem na jednym ze spotkan grupowego kodowania samochodow. Ale radocha! :cool2:

 

A co do samochodu:

 

Na blacie jest jakies... 21700km.

- Pierwsza wymiana oleju byla... a z 200 km temu (postanowilem isc wg. komputera).

Do tego poprosilem ich, zeby mi wymienili wycieraczki(w cenie serwisu, a po roku szczegolnie tylna nie radzily sobie z deszczem), nasmarowali/sprawdzili drzwi (udalem, ze szumi, ale szczegolnie nie szumialo jakos ani bardziej ani mniej) - co zrobili i "podniesli" drzwi o 1mm (w co mi sie absolutnie wierzyc nie chce, no ale...) i sprawdzili gniazdko zapalniczki (wydawalo mi sie, ze sie obluzowalo od czestego uzywania - mam tam wpieta latarke).

 

Za nastepne 3000km musze go wziac na wymiane okladzin hamulcowych z tylu - przednie maja jeszcze z 15000km przed soba - coz, skutki miejskiego zywota...

 

A tak na co dzien, to radocha jest niesamowita - bawie sie w kodowanie, planuje kolejne mody, ostatnio zastanawialem sie nawet nad dorzuceniem paru konikow za pomoca jakiegos tunera, ale zaprzestalem - silnik za nowy. Ogolnie jestem niesamowicie zadowolony. :)

 

A jak tam Twoj mamut - x5? :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

A... dziękować i nie zapeszać - u nasz też w porządku. :cool2:

Przebieg, mamy podobny - też niecałe 22 tys. po 1,5 roku - jazda miejska, trochę morze, Mazury. Gdy w ubiegłym tyg. ubezpieczaliśmy, to 1 pytanie od Ubezpieczyciela - "czy przebieg jest "poświadczony" przez serwis?" :wink:

Przegląd olejowy robiliśmy na wiosnę, przy tym przebiegu chcę robić raz w roku, chociaż Serwis namawia na "wg wskazań komputera".

 

Autko, bez zarzutu, spalanie w mieście ok. 11l. Dokucza jedynie trochę skrzypiące siedzenie kierowcy.

Ostatnio uruchomiliśmy menu (Kolega z Forum "pomógł") "po polsku" i DVD podczas jazdy - Żona sobie chwali oglądanie filmików w trasie (jako pasażerka oczywiście), a ja lubię puścić jakiś koncert - gdy sam w trasie :mrgreen:

 

Powoli też myślę o "polepszeniu" osiągów silnika, ale to temat chyba na przyszły rok... Do przemyślenia ...

pozdr.,
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzeje trochę ten temat,moje pytanie dotyczy ciśnienia w oponach R18 245 50 100W,w tabeli obok siedzenia dla kierowcy jest podane dla tych opon ciśnienie p.2,2 tył 2,7 przy pełnej obsadzie-nic nie ma gdy jeżdżę np.w 2-3 osoby.Może jestem nie rozgarnięty i nie rozumiem czegoś :oops: Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? Pozdrawiam
Opublikowano
Nie zawsze był TPMS W F25 ,na rynku amerykańskim standard dopiero od roku modelowego 2013.
Opublikowano

W USA wszystkie auta wyprodukowane od 2007 musza miec wskazniki cisnienia. Slynna sprawa Ford vs Firestone.

W EU nie ma takiego obowiazku. Wiec mamy tylko w standardzie RPA.

Kumpel w F10 ma wskazniki i strasznie na to narzeka. Ciagle cos jest z nimi nie tak.

 

U mnie w Jeepie sprawdzja sie za to super. :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie zawsze był TPMS W F25 ,na rynku amerykańskim standard dopiero od roku modelowego 2013.

Ja mam '11 i mam TPMSy.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
ale seryjnie był wprowadzony pozniej...

Nie. W TPMSach jeszcze nie grzebalem, nie mialem potrzeby.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 6 lat później...
Opublikowano

CZEŚĆ


ja w temacie czujników - choć trochę inny temat.

kupiłem na allegro koła z czujnikami.

po zamontowaniu wszystko się podłączyło i widzę że jest ciśnienie ale 1,6 bar - mimo, ze jest 2,2 do 2,4

czy ktoś miał taki problem ??


temperaturę pokazuje w każdym kole i widzę, ze się zmienia... tylko cały czas komunikat, że zbyt niskie ciśnienie...

i wszystkie koła tak mam - wszędzie pokazuje 1,5 do 1,7 bar zamiast 2,2-2,4 ??


to się jakoś programuje na ciśnienie ??

X3 F25 data produkcji styczeń 2013 (więc pewnie model z częściami z końcówki 2012 )


z góry dzięki za odpowiedź

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

oczywiście, ze nie byłem....

Po co forum i informacja - zanim pójdę do wulkanizatora wolałbym wiedzieć, że jest w ogóle możliwe coś takiego jak kalibracja czujnika...

Jeśli jest - to właśnie po to jest forum bym się o tym dowiedział a nie jakiś mecanik powie mi nagle że 500 PLN za ustawienie albo czujniki do wymiany...

Generalnie to chyba powinno być coś takiego - ale z 2 strony czemu wszystkie 4 czujniki pokazują 1.6 gdy jest 2.2 ?? - czyżby to było "ustawienie fabryczne" ??



Może ktoś zna kogoś w Wawie - co by to sprawdził i ustawił nie prosząc mnie o 500 PLN za usługę...


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

aktualizacja mojej sytuacji...


byłem w warsztacie i sprawdzałem czujniki... (urządzenie zbliżane do opony wykrywa czujnik i generalnie są one dobre np: ciśnienie jest 2,53 - a w samochodzie pokazuje 1,6)

gość chciał zaprogramować mi te czujniki - ale dziwne jest to, ze jak wybierał X3 F25 to mu czujnik - czy komputer - wyskakiwał rocznik 2014 ?? - i oczywiście powiedział, że tych czujników nie da się zaprogramować do tego auta...

za tydzień mam dostać czujniki z wersji 2012 (podobno są inne niż te co montowali od 2013 czy 2014??) i zobaczymy czy po założeniu od razu je komputer złapie i będzie ok... dam znać.


pozdrawiam

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
W 2014 r po lifcie samemu się kasuje programuje czujniki. Po wymianie np. kół robimy reset i znajduje nowe czujniki podczas jazdy. I faktycznie czujniki są inne po lifcie, zerknij na alldrogo.
Opublikowano
A czy te czujniki w kołach nie były montowane dopiero po lifcie? Ja mam końcówkę roku 2013 i nie mam żadnych czujników, ani danych o ciśnieniu ile bar, tylko ogólna informacja na zasadzie abs czy jest powietrze czy nie.
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo w 2012 nie jestem pewien czy 2013 nie było czujników na felgach. Spadek ciśnienia był ustalany za pomocą czujników abs (obrót koła). Tak samo było w F30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przedliftowe F25 miało ustalany spadek ciśnienia w oponie w oparciu o prędkość obrotową koła i wskazania ABSu, po lifcie były już obligatoryjne czujniki w oponach i TPMS (pokazujący rzeczywiste ciśnienie i temp. opon).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Panowie,


możliwe że macie rację - ale jak to w życiu bywa... jest jak jest.. :)

poniżej link do zdjecia mojego komputera który obsługuje czujniki ciśnienia w kołach... :) - takie pomarańczowe powinny być (czekam właśnie na dostawę) a ja mam terazc hyba szare - sprawdzę jak będę zmieniał... - i dodam zdjęcia - dla potomnych.. :)


https://photos.app.goo.gl/cAWSbLzmCaTtgmCeA


poza tym wystarczy wpisać numer VIN w internecie by mieć wyposażenie jakie wychodzi z fabryki ;-)


U mnie czujniki także programuje się z interfejsu CIC'a - tzn. włącza się adaptacje i po ruszeniu komputer wykrywa czujniki - i tutaj także je wykrył - jak widać - tylko źle odczytuje wskazania (bo jak wcześniej napisałem czujniki dobrze wysyłają parametry opony - ręczny tester przyłożony do opony odczytuje prawidłowo ciśnienie i temperaturę, a komputer BMW odczytuje tylko prawidłowo temperaturę !!)


pozdrawiam

M

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.