Skocz do zawartości

e39 530d czuć luzy w przednim zawieszeniu wahacz dolny??????


radek9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy taki wahacz może powodować że jadąc czuć duże luzy w zawieszeniu.

 

http://imageshack.us/a/img651/9020/20120915326.jpg

 

 

http://imageshack.us/a/img717/2221/20120915325.jpg

 

 

http://imageshack.us/a/img228/8387/20120915324.jpg

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiesz jak taki wybity wachacz może sie tłuc na byle nierówności a nawet skrzypieć. E39 to ciężkie auto więc byle luz w zawieszeniu to cholerny dyskomfort podczas prowadzenia...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumie że ten wahacz jest bardzo wybity

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt ci nie powie czy jest wybity, czy nie.

Podjedź sobie na szarpaki, niech ktoś ogarnięty na to popatrzy. :cool2:

Zresztą, zazwyczaj najpierw rozlatuje się sworzeń, potem tuleja.

Najpierw diagnostyka, potem naprawa, nikt z forum nie będzie się domyślał po zdjęciach czy to wina wahacza, czy czegoś innego. :)

W e39 np dość często robią sie luzy na przekładni, a stuka tak samo jak uszkodzony sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz racje Shadow69 ale tutaj widać ze ta guma jest bardzo zniekształcona byłem już na 2 stacjach diagnostycznych i luzu nie stwierdzono nie słychać stuków ale czuć luzy udeżenia i to bardzo tak jakby coś pukało

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e39 problem jest taki, że szarpaki i stukanie nie dają rezultatów, a cały zawias masz do wymiany. Ja ostatnio byłem na 2 szarpakach - każdy stwierdził, że OK, ewentualnie wkrótce tuleje do wymiany. Nic się nie tłukło. Jedynie przy dużych prędkościach (>200) auto lekko pływało przy podmuchach wiatru bocznego. Po rozebraniu okazało się, że praktycznie wszystkie gumy już się nadawały do wymiany, więc właściwie poleciało całe zawieszenie z przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten wahacz swierdzasz podnosząc auto na lewarku i ruszając za koło na boki. Ja w ten sposób ten wahacz zawsze wyłapię.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem w czym tkwi problem. Ja na stacji diagnostycznej za 20 zeta mi sprawdzaja cale zawieszenie. A w boschu to chlopaki sie nawet wstydza cokolwiek brac za wrzucanie auta na szarpaki, a nieraz naprawde pomogli.... jak slychac stukanie w zawieszeniu to znaczy cos napier... i trzeba sie tym jak najszybciej zajac inaczej--w wyniku obciazenia innych elementow zawieszenia-- mozesz sobie biedy narobic. Lepiej wymienic wahacz niz wpasc do rowu albo wymienic magiel....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale byłem na szarpakach i mi nic nie wykryto

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na szarpakach niczego nie wyszlo to wykluczac zawieche. Wejdz pod auto lap za gumowa oslone drazka kierowniczego (na wylaczonym silniku oczywiscie) i sprobuj (musisz wkladac troche w to sily) ruszac tym w gore i w dol. Jesli masz jakies luzy na maglu (chodzi mi teraz o listwe) to powinno byc wyczuwalny luz i stukanie. Otwieraj maske i zobacz czy nie stukaja laczenia i krzyzaki. Przejrzyj mocowanie mcphersona. Zdarza sie, ze poduszeczki ze starosci sie rozpadaja i zaczyna stukac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy na gumach stabilizatora i na drążkach kierowniczych widać przy szarpaniu,ogarnie to każdy kto wejdzie pod samochód .Gorzej jest z tulejami dolnych i górnych wahaczy szczególnie górnych.Na szarpaku rzadko wychodzą mimo że walą w karoserię.Pozostają jeszcze sworznie tych wahaczy ale te padają rzadko i nie są wymienne tylko cały wahacz.Wszystko jest do sprawdzenia przez kumatego diagnostę a z tym najgorzej niestety.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.