Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziś postanowiłem wymienić sprzęgło w samochodzie ale mam problem z odłączeniem wodzików a dokładniej jeden ten mniejszy zszedł normalnie po rozpięciu zawleczki a tego dłuższego wodzika nie dam rady, albo czegoś nie zauważyłem albo ma to jakiś dziwny patent którego nie mogę rozwikłać. Znalazłem stary temat o wyciągnięciu skrzyni ale już został on zamknięty. viewtopic.php?f=69&t=195236
Opublikowano

Nie rozumie Cie kolego. W czym problem, nie wiesz co to realoem? czy jak to sprawdzić? czy chcesz linka? czy co ? Jak masz DISa to tam też jest fajnie pokazane i opisane co robimy podczas ściągania skrzyni. Z tego co pamiętam ale mogę się mylić tam są takie dwie obracane zawleczki na każdym z nich.

 

http://realoem.com/bmw/index.do

Opublikowano
Jak pierwszy raz wyciągałem u mnie skrzynie to jakieś 7h z włożeniem a drugi raz u kolegi robiliśmy to 3h (wyciągnięcie i włożenie) za pierwszym razem zawsze jest dłużej bo nie wiadomo jak wyciągać
Opublikowano
Ja też będę robił sprzęgło i uszczelniacze na skrzyni biegów tyle że z r6 robota z kanału wygląda lightowo zobaczymy ile mi czasu to zabierze .
BMW E46 320i
Opublikowano
A do wymiany sprzęgła potrzebowałeś trzpień do ustawiania bicia tarczy sprzęgłowej (ułatwia zakładanie skrzyni) ?
BMW E46 320i
Opublikowano

Silnik trzeba czymś podeprzeć od spodu przed odkręceniem skrzyni?

Co do sprzęgła to wszystko co robią na tym filmie tymi specjalnymi narzędziami jest niepotrzebne? Po prostu wsadzasz nowe sprzęgło prosto z pudełka skręcasz i gotowe?

Opublikowano
Jedna rzecz jest istotna ten wałek ,który wkładasz w otwór w tarczy sprzęgłowej i centrujesz do wału korbowego a następnie przykręcasz docisk (bardzo istotne gdy skrzynia jest bardzo ciężka albo jest bardzo ciasno ułatwia montaż) .A śruby są na tyle długie że nie potrzeba wstępnie naciągać sprężyny talerzowej . szpilki owszem też się przydają do szybkiego montażu . ( ktoś się orientuje jaki jest tam gwint ? był bym wdzięczny przygotuje sobie zestaw montażowy )
BMW E46 320i
Opublikowano (edytowane)
A do wymiany sprzęgła potrzebowałeś trzpień do ustawiania bicia tarczy sprzęgłowej (ułatwia zakładanie skrzyni) ?

 

robiłem to na oko, ciężko dostać taki klucz od kogoś aby ustawić (wycentrować) tarczę do wałku, albo można zrobić u jakiegoś ślusarza ale trzeba na to czekać

Edytowane przez Orlos166
Opublikowano
Silnik trzeba czymś podeprzeć od spodu przed odkręceniem skrzyni?

Co do sprzęgła to wszystko co robią na tym filmie tymi specjalnymi narzędziami jest niepotrzebne? Po prostu wsadzasz nowe sprzęgło prosto z pudełka skręcasz i gotowe?

 

Nie trzeba podpierać na niczym, trzymać się będzie na poduszkach silnika. Jedna ważna rzecz jest taka że trzeba mieć z 70-80cm przedłużek na treszczotke bo nie podejdzie się do wszystkich śrub aby odkręcić skrzynię od silnika.

Opublikowano
A do wymiany sprzęgła potrzebowałeś trzpień do ustawiania bicia tarczy sprzęgłowej (ułatwia zakładanie skrzyni) ?

 

robiłem to na oko, ciężko dostać taki klucz od kogoś aby ustawić (wycentrować) tarczę do wałku, albo można zrobić u jakiegoś ślusarza ale trzeba na to czekać

 

 

 

Nie klucz a raczej wałek z dwoma średnicami końcówka ma średnicę pasującą do otworu w wale korbowym a druga średnica wsuwa się w wielowypust w tarczy sprzęgłowej jeśli wałek ze skrzyni włożysz w tarczę to wsuwasz skrzynie na szpilki i sam jesteś w stanie sobie poradzić .( zakładałem sprzęgła do ciężarówek i autobusów ważyły prawie tyle co ja więc dobre przygotowanie było podstawą ).

BMW E46 320i
Opublikowano
A do wymiany sprzęgła potrzebowałeś trzpień do ustawiania bicia tarczy sprzęgłowej (ułatwia zakładanie skrzyni) ?

 

robiłem to na oko, ciężko dostać taki klucz od kogoś aby ustawić (wycentrować) tarczę do wałku, albo można zrobić u jakiegoś ślusarza ale trzeba na to czekać

 

 

kolego jeżeli ci to pomoże to ja zrobiłem sprzęt do wycentrowania tarczy sprzęgła

 

potrzebny klucz ampulowy 14 (koniecznie wygięty ) oraz nasadka do odkręcania swiec iskrowych 21mm-srednica zewnętrzna nasadki pasuje do otworu w tarczy spręgła

 

klucz ampulowy musisz delikatnie obszlifowac na koncu - do srednicy otworu w wale korbowym ( najlepiej jak skrzynia bedzie na wierzchu )

 

nasadke musisz skrócić o połowe , nakładasz na klucz ampulowy i patent gotowy

Opublikowano
:cool2: ja miałem końcówkę wałka z uszkodzonej skrzyni (silniki daf i iveco) do innych typów już improwizowałem +/- aby wycentrować .
BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.