Skocz do zawartości

320d pogorszony poranny rozruch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to może inaczej niż reszta - nie brałeś pod uwagę pompy albo podkładek pod wtryskami?

 

A którą pompę masz na myśli? VP44? Ona sama nie zaciąga paliwa. Jak podkładki pod wtryskami idą to wszystko jest zawalone syfem dookoła wtrysków, ciężko przeoczyć.

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to może inaczej niż reszta - nie brałeś pod uwagę pompy albo podkładek pod wtryskami?

 

A którą pompę masz na myśli? VP44? Ona sama nie zaciąga paliwa. Jak podkładki pod wtryskami idą to wszystko jest zawalone syfem dookoła wtrysków, ciężko przeoczyć.

co nie zaciąga paliwa ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
to może inaczej niż reszta - nie brałeś pod uwagę pompy albo podkładek pod wtryskami?

 

A którą pompę masz na myśli? VP44? Ona sama nie zaciąga paliwa. Jak podkładki pod wtryskami idą to wszystko jest zawalone syfem dookoła wtrysków, ciężko przeoczyć.

co nie zaciąga paliwa ???

 

VP44, jak nie napełnisz filtra to sama nie zaciągnie paliwa z baku. To dość oczywiste.

Opublikowano

Mam Audi A6 2.5 TDI, o ile w E46 nie jest coś inaczej, to prędzej zatrzesz pompę niż rozhulasz silnik jak pompa w baku nie działa poprawnie.

Niech Ci tam będzie.

Opublikowano
A którą pompę masz na myśli? VP44? Ona sama nie zaciąga paliwa.

Znasz budowę wewnętrzną VP44 i układu niskiego ciśnienia, że wygadujesz takie głupoty?! a później inni powtarzają coś takiego :duh:

Opublikowano
A którą pompę masz na myśli? VP44? Ona sama nie zaciąga paliwa.

Znasz budowę wewnętrzną VP44 i układu niskiego ciśnienia, że wygadujesz takie głupoty?! a później inni powtarzają coś takiego :duh:

 

Znam. Wywal pompkę paliwa, zostaw tylko VP44 i zobacz czy Ci samo zaciągnie paliwo. Życzę Ci powodzenia, bo ta pompa ma podstawową wadę. Paliwo się cofa i po nocy jak się nie dopompuje, to możesz sobie kręcić aż ją zatrzesz. Temat jest identyczny w oplu 2.0DTI i 2.5TDI VW/Audi.

 

Sam się możesz w głowę klepnąć.

Opublikowano

No widzisz, gdyby było jak mówisz to procedura automatycznego dopełniania przed każdym zapłonem byłaby psu na buty.

Zresztą temat w powiązaniu z VP44 jest tak wałkowany na innych forach, że nie będę się o to wykłócał. Zapraszam do lektury.

Opublikowano
pompa jest zrobiona tak, że jeśli jest sprawna to paliwo się nie cofa. Pod tym kątem sprawdza się pompy na stole (nabija się ciśnienie i jeśli następnego dnia na zegarze spadło choćby trochę to wiadome, że coś jest nieszczelne). Przecież gdyby owa pompa nie trzymała ciśnienia tylko przy każdym odpaleniu czekała aż paliwo dojdzie z filtra to kilka razy kręciłaby się na sucho i podejrzewam, że po kilku latach a może nawet i wcześniej byłaby do wymiany. Można sprawdzić czy spada ciśnienie bez wyciągania pompy z auta.
Opublikowano

Koledzy z M47 i problemami trudnego "zimowego" rozruchu. Właśnie zamontowałem dodatkową podciśnieniową pompkę paliwa na układzie powrotu z VP44. Pompka jest z dodatkowym zaworem dławiącym, więc wspólnie z fabrycznym zaworek BOSCHa w śrubie pompy wtryskowej będą (mam nadzieję) skutecznie blokować możliwość cofania się paliwa przez pompę wtryskową do zbiornika. Postanowiłem, że umieszczę ją w jak najlepszym miejscu dla mnie jako użytkownika - tuż obok zbiorniczka z filtrem. Postawiłem na całą plastikową pompeczkę, ponieważ wcześniejsza którą zamontowałem była gumowa z metalowymi króćcami. Niestety tamta się roztopiła w miejscu styku metalu z gumą i w konsekwencji pękła. Dlatego aktualnie będę testował plastikową. Wybrałem pompkę w konfiguracji "L" - czyli wlot łamany 90', wylot wzdłużny. Jutro pierwszy test rozruchu zimnego silnika. Tutaj foto jak to wygląda u mnie (sorry za tą paskudną białą opaskę... jutro kupie czarne, a na już zamontowałem co było na stanie):

http://images50.fotosik.pl/1701/40b4ae032df51fe2med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przyszpanowałeś karteczką olejową :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dziękuje wszystkim za odpowiedzi :cool2:

Yoshi i jak wrażenia po zamontowaniu pompki??

 

u mnie problem na 99% leży w pompie paliwa w baku chyba coś w niej sie zawiesza bo raz ją słychać a raz nie... :?

Opublikowano
tyle ze jak słychać pompkę w baku to auto odpala bez problemu a jak jej nie słyszeć to nie jest tak różowo :( dlatego napisałem 99%, Vp44 też swoje przeżyła bo przebieg 260tkm a nie byla robiona jeszcze :roll:
Opublikowano
Yoshi i jak wrażenia po zamontowaniu pompki??

Tak jak przypuszczałem. Przy wspomaganiu pompką podciśnieniową silnik zaskoczył od pierwszego obrotu wału. Obawiam się czy ta pompka nie wykręci mi podobnego numeru jak ta gumowa, która od przeciążenia termicznego i ciśnieniowego się rozpadła... mam nadzieję, że nie.

 

Odnośnie pompek elektrycznych, to ja osobiście próbowałbym swapować pompkę od benzynowej jednostki o wydajności 3,5 bara. Te nasze mają 0,6 bara. To tylko taka sugestia, ale jakby to współpracowało z VP44 to nie wiem.

Opublikowano

yoshimura01 czyli masz teraz zaworek zwrotny na zasilaniu i dodatkowo pompke na powrocie??

nie zaburza to swobodnego przepływu przez pompę podczas pracy??

Opublikowano
Tak, jest dławik na zasilaniu i pompka z wewnętrznym dławikiem na powrocie + fabryczny dławik w śrubie powrotu pompy wtryskowej. Gdyby zaburzały przepływ paliwa to silnik bardzo wyraźnie dawałby znać o tym nierówną pracą, silnymi wibracjami, brakiem mocy i rozjazdem regulacji początku wtrysku w INPA. Te zaworki bardzo swobodnie przepuszczają w kierunku biegu cieczy, ale bardzo skutecznie blokują możliwość jej cofania. To jest właśnie ich zaleta.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

i [BAD] dupiasta :evil: :evil:

BMW coraz gorzej pali rano ba nawet po postoju pod uczelnią 3h też ciezko odpala :?

przy pogorszonym odpalaniu pusci białego "bąka"...

dodam ze od czasu do czasu odpala od strzała...

czyzby pompa do regeneracji??

ogólnie mocy nie ubyło i zbiera sie super nic nie kopcąc na ciepło odpala od strzała :)

 

mówcie pany jak jeszcze sprawdzić moja BMW bo trzeba naprawić by było jak dawniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.