Skocz do zawartości

320d pogorszony poranny rozruch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz przyczytałem taki post cytuje

 

"Sprawdzę ten bezpiecznik ale jestem zaniepokojony.

 

Dzwoniłem do serwisu BMW powiedzieli, że jak by bezpiecznik był spalony to na 100% wyszła by informacja o braku komunikacji lub nie zaświecała by się kontrolka świec żarowych podczas odpalania.

 

Chyba się wykończę psychicznie ale wszystko mnie goni, nie mam nawet czasu aby zbadać ten bezpiecznik. Jak jestem po pracy to już jest ciemno i nie mam garażu."

 

Mi kontrolka przy zaplonie przy odpalaniu wcale sie nie swieci czy to też moze być problemem bezpiecznik lub sterownik świec?

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie w tych temperaturach. Powyżej zdaje się 5 stopni świece w silniku M47 w ogóle nie grzeją, rozruch jest samoczynny po skompresowaniu paliwa. Ponadto to, co powiedziałeś o stawianiu auta dziobem w dół jest jednoznacznym wskazaniem na cofanie się paliwa do zbiornika.

 

A w skrócie - nie ma drogi na skróty, musisz ubrudzić ręce / uszczuplić portfel o gażę dla mechanika. Sorry.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Hehe nie musze jestem mechanikiem ale głuwnie zawiecha, skrzynie i takie tam doczynienia nie mam w ukladami paliwowymi :D sporo juz zrobilem czytają forum i słuchając ludzi, przepustnice elektryczna ktora dogasza motor i nie ma tego rzucania i takie tam :D zostało mi tylko to
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

podepnę się pod ten temat, ponieważ objawy w mojej bumce są podobne, tzn. to co zauważyłem:

- auto z rana odpala za 5-15 razem, jak już zapali to puszcza biały dymek

- wieczorem (dzisiaj) pojechałem na stację, zalałem do ponad połowy baku - wsiadam do auta, zapalił pięknie w sekundę jak zawsze, płynnie.

po 10 min i przejechaniu kilku km, wyłączyłem na 5 min, po czym znowu zapaliłem i już było troszkę dłużej - ponad 2 sekundy. Po kolejnych 10 min i paru km wyłączyłem. Odpalam i zonk. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Dopiero po odczekaniu 2 min odpalił.

- pierwszy raz kiedy był ten problem - auto stało lekko pod górkę, maską do góry, teraz różnie i problem jest ten sam

- po podłączeniu do kompa i mechanika pokazywał dużo błędów - wykasowali je, plus coś z układem paliwowym - tak mi powiedzieli

- auto nie traci mocy podczas jazdy, przyspiesza jak zawsze, nie tnie, nie ma turbodziury

- jedyny problem jest przy odpalaniu

- patrzyłem na kostkę stacyjki - wszystkie blaszki miedziane są zdrowe

- bębenek raczej też sprawny

 

____________________________________________________

 

Kilka słów o mojej bumce, nie wiem czy to potrzebne:

- rok temu kupiona i zrobione nowe świece

- nowa odma

- demontaż klapek z kolektora

- czyszczenie egr

- regeneracja turbo

- wymienione wszystkie filtry

- wymiana oleju, pierwsza po kupnie 2014 MAJ, drugi raz LIPIEC 2015

- wymienione wszystkie wężyki podciśnienia na silikonowe

 

było robionych kilka innych rzeczy, ale nie pamiętam

 

 

Jeżeli ktoś, coś to BARDZO dziękuję, bo powoli zaczynam się stresować co jej dolega :(

 

EDIT:

Ktoś pisał, żeby przed odpaleniem przekręcić kluczyk w pozycję 1 i poczekać aż zassie się paliwo.

Dzisiaj rano pierwsze przekręcenie na szybko - nie odpala. Drugie - poczekałem z 12-15 sekund z kluczykiem w pozycji 1 - odpalił bez problemu.

Czy to w jakiś sposób nakreśla problem z moją Bumą i co jej dolega?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi to wygląda na to, że paliwa nie dostaje i dlatego nie może odpalić. Są dwie (?) pompy paliwa, w tym jedna tzw. podprogowa, którą słychać delikatnie jak buczy po przekręceniu stacyjki w pozycję 1. Sprawdź ją na początek.
Opublikowano

Słuchajcie, kolejne spostrzeżenia z dnia wczorajszego:

 

Odpalał za pierwszym razem (!), może nie tak pięknie jak zawsze, czyli praktycznie w sekundę, ale i tak dość płynnie.

Przed każdym odpaleniem, kluczyk dawałem w pozycję 1, czekałem 5-8 sekund, po czym przekręcałem do końca i odpalał. Bez żadnego problemu.

nie znam się na mechanice, ale dużo czytałem na tym forum własnie o tym problemie i w pozycji kluczycka nr 1 słyszę jak coś cichutko bzyczy.

Rozumiem, że to pompa (jaka?) zasysa powietrze.

 

Wyczytałem również, że po wymianie filtra paliwa może się zapowietrzyć. W takim przypadku, trzeba dać kluczyk w pozycję 1 i poczekać około 30 sekund.

 

I teraz moje pytanie - czy w mojej bumce również może być ten sam problem? Chłopaki miesiąc temu wymieniali olej, filtr paliwa byłwymieniany rok temu w maju, więc go nie ruszali. Wymienili również filtr powietrza. Czy mogli mi zapowietrzyć coś w układzie paliwowym i stąd moje problemy z odpalaniem? Czy stawialibyście bardziej na pompę, jeżeli tak to którą?

 

@lord_Simon to może być zapowietrzenie, czy coś uległo awarii? Pompka bzyczy po przekręceniu kluczyka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Buczy pompa progowa, możliwe, że nie podaje odpowiedniego ciśnienia. Do sprawdzenia kompem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Najprawdopodobniej słabe ciśnienie na listwie. Zrobić test przelewowy koniecznie. Prosty i tani zabieg. Miałem to samo. Padły wtryski .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko wtedy raczej jest problem na ciepłym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A niby dlaczego? Rano też ciężko pali nie ma różnicy. Wtryski puszczają na przelewach . Oczywiście mówimy o CR
Opublikowano

Panowie,

 

w baku jest aktualnie 3/4 ropy.

Przekręcając kluczyk w pozycję 1, czekam 10 sekund - odpala

Przekręcając do końca - rozrusznik chodzi, ale nie odpala

Czy te objawy mogą świadczyć o zapowietrzeniu czy możemy to wykluczyć?

 

Pompa progowa? A może czujnik wałka rozrządu?

 

Pseudofachowiec podłączył mi Bumke pod kompa i stwierdził tylko tyle, że jest jakiś błąd w układzie paliwowym. A może sprawdzenie pompy wymaga innego bardziej fachowego sprawdzenia, proszę o rady

Opublikowano

Pytasz

Przekręcając do końca - rozrusznik chodzi, ale nie odpala

Czy te objawy mogą świadczyć o zapowietrzeniu czy możemy to wykluczyć?

Mogą ale nie muszą

Najłatwiejszym domowym sposobem sprawdzania czy po nocy się zapowietrza, oraz sprawności pompy paliwowej to jest ;zatankowanie pod korek , wieczorem zaparkować z górki i rano zobaczyć jak odpali.

Pseudofachowiec podłączył mi Bumke pod kompa i stwierdził tylko tyle, że jest jakiś błąd w układzie paliwowym. A może sprawdzenie pompy wymaga innego bardziej fachowego sprawdzenia, proszę o rady

Ile zapłaciłeś za diagnozę ? bo jeśli to była darmowa diagnoza w ramach wyceny naprawy to mechanicy się nie spieszą z pełnym komentarzem. A może po prostu nie ma programu dedykowanego tylko do BMW tylko uniwersalny do wszystkich aut, osobna sprawa to interpretacja tego co podaje komputer.

Inna sprawa to należy pamiętać że to my wybieramy warsztat i mechanika a mechanior jak go sobie wybrałeś to robi co potrafi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam,

 

mała aktualizacja - pisało o tym parę osób, wreszcie znalazłem dogodne miejsce do tego by zaparkować auto na noc mordką do dołu.

Niestety nie było możliwości blisko mojego zamieszkania postawić bumki na jakimś dużym spadzie, ale podjechałem tyłkiem pod dośc spory krawężnik, plus pochył ziemi w tym miejscu idzie w dół.

Przed chwilką próbowałem odpalić i... NIE ODPALIŁA.

 

Druga kwestia, od paru dni odpalałem na zasadzie:

- przekręcałem kluczyk, zapalały się kontrolki, czekałem około 10 sekund, było słychać buczenie pompy (podprogowej?) i auto odpalało

- dzisiaj nie było słychać buczenia, dopiero za 5-6 razem

- nie jestem pewny czy za każdym razem, ale przyspieszanie z miejsca jest jakby lekko opóźnione (opóźniona reakcja na gaz), bieg 1, pedał dość mocno w podłogę i mija chwila zanim wkręci się na obroty

 

Wnioski? Czy teraz jest już jasne, że to pompa podprogowa? Czy to nadal inne objawy?

 

Wybaczcie za tyle pytań, ale po prostu boje się jechać do kolejnego "speca", który skroi mnie na nie wiadomo ile, nie dojdzie w czym problem itd.

Pytam tutaj, bo może ktoś miał podobnie, a może po prostu Wy, jako sympatycy tej marki będziecie wiedzieć co dolega mojej.

 

Z góry raz jeszcze dziękuję za każda odpowiedź i pomoc.

Opublikowano
To Ci pozostało sprawdzić sterowanie pompą oraz samą pompę. Zacznij od sterowania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na kompie można sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa dla pewności, ale przy takich objawach to raczej trup.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na kompie można sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa dla pewności, ale przy takich objawach to raczej trup.

 

Jade jutro / pojutrze na diagnostykę, podpowiem co sprawdzać, dzięki!

Maniek, w związku z tym, iż możliwe, że pompa to trup, to polecisz / polecicie mi jakąś konkretną firmę tej pompy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A K T U A L I Z A C J A

 

W zeszły piątek została wymieniona pompa podprogowa na nową, akurat taka sama jaka była wcześniej - BOSCH.

Na warsztacie zapalał za każdym razem, od strzała, pojechałem do domu, zostawiłem auto na noc. Stała cały dzień na parkingu, wieczorem po 20 wsiadam i... znowu to samo, nie odpala... Kluczyk w pozycję 2, zapalają się wszystkie kontrolki normalnie, zapłon i nie odpala. Co zauważyłem? nie słychać buczenia pompy. Dopiero za 2-8 razem, nie ma reguły. Czasem buczy od razu po przekręceniu, a czasem za którymś razem. Jak nie buczy - nie odpala, jak buczy - bez problemu.

 

Panowie, ja nie mam pomysłu już...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ameryki nie odkryję tym wpisem ale musisz się teraz skupić na podprogowej i znaleźć przyczynę, dlaczego czasem się nie włącza.
Opublikowano

Yoshi, a mógłbyś napisać coś więcej o tym przekaźniku ?

 

po pierwsze - gdzie go znajdę?

po drugie - rozumiem, że trzeba go wymienić? jaki koszt? czy jest to proste i sam dam radę?

Opublikowano

Uruchomienie przekaźnika zarządzane jest przez ECU, ten podaje napięcie +12V na pompki (w baku i podprogową) i masz zasilanie wstępne paliwem, a więc i normalny rozruch silnika. Jeśli przekaźnik jest zużyty (wypalony styk) nie będzie zasilania +12V i pompki nie ruszą. Przekaźnik K96 znajduje się w schowku pasażera za tablicą bezpieczników. To jest nr 3 (BIAŁO-ZIELONY) z tego rysunku ---> https://www.bmwgm5.com/Images/E46_Behind_Glovebox_Relays_woHeadlight_Washers.gif

 

Dasz radę sam go wymienić, trzeba tylko zdemontować schowek (5 wkrętów). Koszt to może z 5-10zł na szrocie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

 

na wstępie wybaczcie, że odpisuję tak późno, ale miałem sporo spraw prywatnych i totalnie zero czasu by tu zaglądnąć.

Stwierdziłem, jednak, że w podzięce za Waszą pomoc warto odpisać i przy okazji pomóc innym, których dotknie ten sam problem.

 

W skrócie: Miałem problem z odpalaniem, najczęściej rano, lub w trakcie dnia. Czasami moja e46 320d odpalała za pierwszym razem, czasami za 10 wzwyż.

 

Po przeczytaniu kilku tematów i podpowiedzi chłopaków z forum sprawdziłem następujace rzeczy:

-bębenek kluczyka - okazał się sprawny

-kostka stacyjki - po wyjęciu obudowy i wyciągnięciu kostki okazała się być sprawna - wszystkie styki miedziane były prawidłowe

-rozrusznik - kręcił, więc działał

-akumulator - wykluczyłem, ponieważ wszystkie kontrolki paliły się prawidłowo, nie było z Nim problemów, z resztą prawie nowy

-pompka w baku paliwa - sprawdziłem to zalewając praktycznie pełny bak paliwa - dalej był problem z odpalaniem, więc wykluczyłem tą możliwość

-pompka podprogowa (buczy po przekręceniu kluczyka w pozycję nr2) - została wymieniona na nową (koszt 700 zł) - problem pozostał

-przekaźnik pompy podprogowej K96 - kupiłem używany za 15 zł, wymieniłem i DZIAŁA. Jestem w 99% pewien, że to własnie w tym tkwił problem, ponieważ od ponad tygodnia po zamontowaniu nowego przekaźnika odpala zawsze, za pierwszym razem jak kiedyś i do tej pory (odpukać) nie mam z tym problemu. Dopóki nic się nie wydarzy, uważam temat za rozwiązany i być może kiedyś się komuś przyda.

Dziękuje Panowie raz jeszcze, zwłaszcza "yoshimura", oraz "roger-nysa", z którymi miałem kontakt via priv i bardzo chętnie bezinteresownie mi pomagali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.