Skocz do zawartości

Odkręcająca się pompa oleju w M60,M62 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

LUDZIE LUDZIE... ZDĄŻYŁEM W OSTATNIEJ CHWILI. Jedna śruba w misce a druga poluzowana.

 

Silnik już klekotał przy odpalaniu łańcuch stracił naciąg. Ufff, mam to za sobą.

 

Dzięki Radek ;)

Opublikowano
LUDZIE LUDZIE... ZDĄŻYŁEM W OSTATNIEJ CHWILI. Jedna śruba w misce a druga poluzowana.

 

Silnik już klekotał przy odpalaniu łańcuch stracił naciąg. Ufff, mam to za sobą.

 

Dzięki Radek ;)

 

 

Wojtek nie ma za co :mrgreen:

www.klinika-bmw.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Heh no więc po przeczytaniu tego tematu również zaopatrzyłem sie uszczelke , i szykowałem sie do zmiany oleju na Castrol Edge Sport 0W/40 ,dzisiaj przystapiłem do sciagania miski i ....jedna śruba od mocowania sobie leżała na dnie :) po drugie znalazłem tam jeszcze jakąś nakrętke oraz kawałek aluminium 2cmx3cm!!!!!!!który defacto mogłby zakryć siatke od pompy!!!! uffff dobrze ze za wczasu sie za to wziełem bo kto wie co by moglo byc:)
Opublikowano

Hej!

 

No to mnie wystraszyliście byłem przekonany tzn gdzieś czytałem że problem odkręcających sie pomp wyeliminowano w silniku M62 ..... ale jak widać tak nie jest :cry:

 

Moje pytanie - czy jest dużo rozbierania aby zdjac miske w e39 ?

Chodzi mi o zawieszenie itp. Zmieniałem jakiś czas temu środkowy drążek kierowniczy i pamietam ze jest tam ciasno.

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

Zdaje sobie sprawe ze troche czasu sie zejdzie.

Zostala ostatnia zielona diodka i trzeba sie szykować na przegląd. Chce to sprawdzić przy okazji zmiany oleju - i stąd moje pytanie.

Samochód chodzi idealnie, zero dziwnych odgłosów stuków, puków itp.

Uszczelka miski trzyma, zero wycieków i troche szkoda mi sie do tego zabierać.

Wychodze z założenia że fabrycznie złożone jest najlepsze - i troche się waham czy jest sens to rozbierać.

Jeżeli okaże sie że aby zdjąc miske najpierw trzeba rozwalić pół zawieszenia......to szczerze mówiąc odechciewa mi sie tego sprawdzania :mrgreen:

Autko ma przejechane raptem 142 tys km (oryginalnego przebiegu) wiec nie wydaje mi sie ze coś tam sie mogło odkręcić.....ale z drugiej strony 8 cylindrów, 2 głowice, 32 zawory.......i kolizyjny silnik każe dmuchać na zimne :evil:

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

witam

Nie wiem ale chyba jest jakis okres na odkrecajace sie sruby od pompy.Mok kuzyn zaplakany :cry2: dzwonil do mnie wczoraj ze zatarl silnik w 540 E39 przebieg 168 tys .Przy predkosci 90 km/godz zaswiecil sie olej i po 3 s cos trzasnelo w silniku i skonczyl swoj zywot nawet nie zdazyl zgasic . Powod - odkrecone sruby od pompy :mad2:

518i LPG - wersja poscigowa :)
Opublikowano
Panowie powiedzcie bo strasznie zescie nastaraszyli czy wystepuja takie przypadlosci w malych silnikach typu M42.Moze mial ktos takie doswiadczenia przy sciaganiu miski ze srubeczki plywaly.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Przyszła i kolej na mnie. Zdjąłem dziś miskę olejową a tam :shock: śruba sobie leży na dnie. Długo musiała leżeć bo porysowałą miskę. Pozostałe nakrętki i śrubki były na swoich miejscach przykręcone lecz nie dokręcone. Wszystkie dokręciłem jeszcze o ok. pół obrotu, może ciut mniej niektóre. Trochę mnie martwi łańcuch napędzający pompę bo wygląda jakby był wyciągnięty z lekka, ma duży luz.

 

Pozdrawiam

Krzysiek
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ok zrobiłem przegląd, kupiłem nową uszczelke miski, rozebrałem ....i tylko sie niepotrzebnie narobiłem.

 

Stwierdzam wszem i wobec że problem odkręcajacych sie śrub pompy oleju w silnikach M62 NIE ISTNIEJE!!!!!

Obdzwoniłem warszawskie serwisy i wszyscy mówili że pierwszy raz o tym słyszą i że jest to bzdura na resorach.

 

W silnikach M60 takie przypadki sie zdarzały, użytkownicy M62 mogą spać spokojnie.

 

Reasumując biedniejszy o 86zł za oryginalną uszczelke - bogatszy o nowe doświadczenia i wiedze :D

 

aha auto to 535iA ze stycznia 1998r

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
Ok zrobiłem przegląd, kupiłem nową uszczelke miski, rozebrałem ....i tylko sie niepotrzebnie narobiłem.

 

Stwierdzam wszem i wobec że problem odkręcajacych sie śrub pompy oleju w silnikach M62 NIE ISTNIEJE!!!!!

Obdzwoniłem warszawskie serwisy i wszyscy mówili że pierwszy raz o tym słyszą i że jest to bzdura na resorach.

 

W silnikach M60 takie przypadki sie zdarzały, użytkownicy M62 mogą spać spokojnie.

 

Reasumując biedniejszy o 86zł za oryginalną uszczelke - bogatszy o nowe doświadczenia i wiedze :D

 

aha auto to 535iA ze stycznia 1998r

 

Serwisy to wiedza jak skasowac 2000 za wymiane klockow a nic na temat mechaniki.

Ja znam conajmniej 5 przykladow odkrecajacej sie pompy w M62.

 

Tak samo jak mialem problem z grzejacym sie silnikiem M60.Pytalem sie mechanikow z 2 niezaleznych ASO BMW w wawie i mowili ze 108-110 stopni to normalna temperatura pracy tego silnika.Co sie później okazalo to nic podobnego. 90 stopni to noramlna temperatura!!!!!!!!!!!!

Gdybym posluchal ASO to bym dawno juz przegrzal silnik.

W jednym miejscu to nawet nie wiedzieli ze wentylatorem elektrycznym silnik sie dochladza.Mysleli ze jest tylko Visco!!!

Opublikowano

Stwierdzam wszem i wobec że problem odkręcajacych sie śrub pompy oleju w silnikach M62 NIE ISTNIEJE!!!!!

Obdzwoniłem warszawskie serwisy i wszyscy mówili że pierwszy raz o tym słyszą i że jest to bzdura na resorach.

 

W silnikach M60 takie przypadki sie zdarzały, użytkownicy M62 mogą spać spokojnie.

 

 

bzdura na resorach to jest ich wiedza o czymkolwiek. Niech sobie zrobią taki temat na jakims niemieckim forum np www.7er.com to sie dowiedzą. tez znam przypadki odkrecajacych sie srubek w M62 czy nawet M73.

Nie jest to reguła ale jednak sie zdarzają.

Opublikowano

Serwisy to wiedza jak skasowac 2000 za wymiane klockow a nic na temat mechaniki.

 

nie przesadzajmy. To że ASO BMW jest drogie jak diablo nie oznacza że nie znaja sie na naszych autkach.

Wiadomo ze jakość serwisów odbiega (choć nie zawsze) od jakości samych samochodów, ale weź pod uwage że tych samochodów naprawia sie tam całkiem sporo - wiec z samej ich ilości można wylapać wszelkie powtarzające sie wady samochodów marki BMW. Zresztą każde ASO ma łącznośc z centralą - która informuje siec swoich serwisów o wszystkich odkrytych nieprawidłowosciach i powtarzajacych sie usterkach pojawiajacych sie w BMW. Tak działa kazdy serwis, nawet fiata.

 

Ja znam conajmniej 5 przykladow odkrecajacej sie pompy w M62.

 

a skąd pewnośc ze pompa odkręciła sie sama?

W samochodzie używanym nigdy w 100% nie bedzie można ustalić przyczyny.

Może to być np. wynik wymiany łańcucha rozrządu , zmienianego przez henia w stodole, który to zapomniał dokręcić kilka srubek

 

Wiekszość beemek jeżdzących po naszych drogach to złom i niestety taka jest prawda, naprawianych po kosztach, z niewymienianym olejem, "serwisowanych" od awarii do awarii.

 

Tak samo jak mialem problem z grzejacym sie silnikiem M60.Pytalem sie mechanikow z 2 niezaleznych ASO BMW w wawie i mowili ze 108-110 stopni to normalna temperatura pracy tego silnika.Co sie później okazalo to nic podobnego. 90 stopni to noramlna temperatura!!!!!!!!!!!!

Gdybym posluchal ASO to bym dawno juz przegrzal silnik.

W jednym miejscu to nawet nie wiedzieli ze wentylatorem elektrycznym silnik sie dochladza.Mysleli ze jest tylko Visco!!!

 

nie wiem z kim i jak rozmawiałeś, tam pracują tylko ludzie i wiadomo że mogą sie mylić - mowa o podstawowych mechanikach.

Jeżeli chcesz sie czegoś dowiedziec - idziesz do brygadzisty/kiewonika/mistrza zmiany.

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

a skąd pewnośc ze pompa odkręciła sie sama?

W samochodzie używanym nigdy w 100% nie bedzie można ustalić przyczyny.

Może to być np. wynik wymiany łańcucha rozrządu , zmienianego przez henia w stodole, który to zapomniał dokręcić kilka srubek

 

 

nikt , kto "serwisuje " auto u henia w stodole nie zmienia łancucha rozrzadu w V8- to po pierwsze.

Zresztą ile znasz M62 ze zmienionym łancuchem ?

 

Po drugie jesli pisze 1 własciciel o aucie z 150 000 km przebiegu ,ze 3 srubki lezą w misce , to o czyms to swiadczy...

 

Gadka bez sensu- to czemu w M30 , M50 nie leżą śrubki w miskach ? Wszystkie sa super zadbane i unikają stodoły...to ,ze akurat u Ciebie było wszystko ok to o niczym nie swiadczy. U mojego kumpla w 540'93 tez pompa była ok...

 

A serwisy- prosze, totalna wyrocznia, mam nadzieje ,ze juz sie nauczyli w ktorych autach jest mikrofiltr a w ktorych nie...wiekszosc z nich jezdzi yarisami i ci co siedzą przy telefonie i robią klientów w balona w zyciu sobie rączek olejem nie ubrudzili...

Opublikowano

 

 

nikt , kto "serwisuje " auto u henia w stodole nie zmienia łancucha rozrzadu w V8- to po pierwsze.

Zresztą ile znasz M62 ze zmienionym łancuchem ?

 

 

dobra niech zamiast henia bedzie norauto, a zamiast wymiany łancucha - np wymiana uszczelki górnej miski olejowej - a do tego trzeba zdemontować pompe.

W samochodzie używanym a w 99% przypadków takie są nasze beemy - ciężko o pewność że coś sie skrzaczyło bo to wada fabrczna (materiałowa lub montażowa) Niestety w używanym aucie nie masz pewności że nikt tam wcześniej nie grzebał - i tylko o to mi chodziło.

 

Po drugie jesli pisze 1 własciciel o aucie z 150 000 km przebiegu ,ze 3 srubki lezą w misce , to o czyms to swiadczy...

 

Nie spotkałem sie z taką opinią - broń Boże nie chce nikogo urazić, ale czesto sie okazuje ze ten pierwszy właściciel w istocie nim jest.....ale w kraju a auto owszem ma 150 tys....ale po raz drugi.

Jak napisałem wcześniej nie spotkałem sie z taką opinią - a jeżeli takie zdarzenie faktycznie miało miejsce - to też nie swiadczy że jest to przypadłość tych modeli.

 

Gadka bez sensu- to czemu w M30 , M50 nie leżą śrubki w miskach ?

Wszystkie sa super zadbane i unikają stodoły...to ,ze akurat u Ciebie było wszystko ok to o niczym nie swiadczy. U mojego kumpla w 540'93 tez pompa była ok...

 

Bardzo bym chciał aby wszystkie beemki były "super zadbane" jak piszesz. Prawda jest taka że ludzie jeżdzą do czasu aż coś nie padnie. Te samochody są mocno przewymiarowane i znieść potrafią wiele....wiec jakoś tam jeżdzą. Jednak nie ma to nic wspólnego z załozeniami eksploatacyjnymi przewidzianymi przez fabryke. Pomijam juz fakt ze w tym kraju "oficjalnie" nie ma beeatki z przebiegiem wiekszym od 250tys km :duh: a tak juz mniej oficjalnie okazuje sie ze wiekszość aut z połowy lat 90-tych dobija już do pół miliona :worried:

 

 

A serwisy- prosze, totalna wyrocznia, mam nadzieje ,ze juz sie nauczyli w ktorych autach jest mikrofiltr a w ktorych nie...wiekszosc z nich jezdzi yarisami i ci co siedzą przy telefonie i robią klientów w balona w zyciu sobie rączek olejem nie ubrudzili...

 

Nie przesadzaj. Serwis nie jest wyrocznią, ale nie jest też zbieraniną totalnych nieudaczników i ludzi którzy z mechaniką nie maja nic wspólnego.

Z serwisu można sie naprawde sporo dowiedzieć.

Pozdrawiam!

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.