Skocz do zawartości

e46 - co warto zmienić/dołożyć do auta - do 15 tys zł


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem przedstawia się następująco: od ponad 4 lat jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem e46 323i z rocznika 1999. W tym roku myślałem zmienić je na coś nowszego, chodziło mi po głowie e60. Obejrzałem kilka/kilkanascie sztuk i to nie tych najtańszych - i zrezygnowałem z wymiany e46 na e60... to co oferują sprzedający w Poslce auta używane daleko odbiega od mojego oczekiwania co do dobrego auta używanego. Uważam ze moje e46 jest w lepszym stanie technicznym niż 90% ogladanych przeze mnie e60.

 

W związku z powyzszym odrzuciłem pomysł zmiany auta. Będę swoim e46 jezdził jeszcze conajmniej 4 następne lata.

 

W zwiazku z tym chciałbym swoej auto trochę doiwnestować. I tu pojawia się moje pytanie - co byście dołożyli do zwykłego seryjnego e46 majac do wydania sumę 10-15 tys zł. Proszę też o argumenty za/przeciw konkretnym zmianom.

 

Mnie przyszły do głowy:

1. wnetrze M-pakietowe - dużo wygodniejsze siedzenia, lepszy wygląd - tylko zastanawiam sie którą wersję wybrac - czy skóre czy półskóre?

2. oryginalne felgi 17 cali BMW i do tego jakieś dobre nowe opony - troche boję się czy to nie za niski profil będzie jak na polskie drogi...

3. Zderzaki m-pakiet - nie wiem czy nie będą gryć się z moimi chromowanymi ramkami... a moze chromy wymienić też na shadow line?

4. Zawieszenie m-pakietowe - spręzyny i amortyzatory - nie chcę za bardzo obniżyc i usztywnic auta - moze proponujecie jakies inne zawieszenia... chciałbym osiagnąć doskonałe prowadzenie bez zbyt wielkiego usztywnienia...

5. jakies lepsze audio - najlepiej cos z fabrycznej oferty BMW dedykowanej do e46

6. jestem otwarty na wszelkie inne pomysły....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Przed zabiegami stylistycznymi wziąłbym auto na jakiś kompleksowy przegląd. Podpiąć pod kompa i sprawdzić wszystko co możliwe i w razie błędów lub jakiś niepokojących wyników dokonać napraw. Po diagnostyce elektronicznej dokonać przeglądu elementów mechanicznych: tuleje, gumy, łączniki itp itd. Ja akurat w swoim aucie wymieniłbym poduszki pod silnikiem, skrzynią, podporę wału, łącznik wału + wszystkie tuleje tylnego zawieszenia, mostu.

Krótko podsumowując sprawdzić to co się robi po kupnie samochodu używanego. Chyba, że wymieniałeś wszystko sumiennie co wymagało tego i części mechaniczne są ok.

 

1. Wg. mnie dobry wybór, bo o wiele lepiej wygląda od standardowych foteli.

2. Ja jeżdżę na 18" i nie jest tragicznie. Kwestia tego jak jeździsz. Jeśli uważasz na dziury, uważasz na co wjeżdżasz i nie ładujesz się przy prędkości 50km/h na krawężnik to nie odczujesz jakiejś mega różnicy. Jeśli nie uważasz zbytnio na dziury to zostań przy 16".

3. Będzie ok, nie będą się gryźć. Tylko wg. mnie M-Pakiet przy 16" czy nawet 17" nie robi jakiegoś większego wrażenia.

4. Ja szykuję się do takiego zabiegu, amory bilstein lub sachs i sprężyny eibach pro kit czyli krótko mówiąc zamiennik zawieszenia M-Pakiet Sportowy II. Obniżenie przód 30mm i tył 20mm.

5. Jeśli masz na myśli HK to nie wiem, wg. mnie dobrze gra ale nie wiem czy warte swojej ceny. Po tej cenie można mieć coś lepszego tyle, że nie ori BMW. Dobry zakład car audio tak zrobi, że będzie na cacy pasować.

Opublikowano
Przed zabiegami stylistycznymi wziąłbym auto na jakiś kompleksowy przegląd. Podpiąć pod kompa i sprawdzić wszystko co możliwe i w razie błędów lub jakiś niepokojących wyników dokonać napraw. Po diagnostyce elektronicznej dokonać przeglądu elementów mechanicznych: tuleje, gumy, łączniki itp itd. Ja akurat w swoim aucie wymieniłbym poduszki pod silnikiem, skrzynią, podporę wału, łącznik wału + wszystkie tuleje tylnego zawieszenia, mostu.

Krótko podsumowując sprawdzić to co się robi po kupnie samochodu używanego. Chyba, że wymieniałeś wszystko sumiennie co wymagało tego i części mechaniczne są ok.

 

Diagnostyka elektroniczna zrobiona, sprawdzone wszystko co możliwe. Tu nie było nic do zarzucenia. Co do zawieszenia - masz racje, kilka lat w Polsce mogło dac się we znaki... na pewno rózne drobne rzeczy trzeba będzie wymienić. Biorę to pod uwagę. To oczywiscie podstawa - zmiany dopiero pozniej....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
3. Będzie ok, nie będą się gryźć. Tylko wg. mnie M-Pakiet przy 16" czy nawet 17" nie robi jakiegoś większego wrażenia.

 

Puki co mam koła 15 cali - 2 lata temu kupiłem komplet 4 nowych opon... no ale najwyzej sprzedam je za jakies pare groszy razem z felgami seryjnymi...

 

Czyli do M-pakietu najlepiej załozyc 18 calowe koła ??? A drogie bedą takie opony? Opon nie toleruje używek czy taniej chińszczyzny.... przy okazji, gdyby już wkładac duze koła (17 lub 18 cali) to może warto założyc hamulce od 3 litrówki? Podobno są to świetne hamulce - oreintujecie sie ile moze kosztować taka zmiana - i czy jest dosc prosta czy raczej bardzo trudna do wykonania?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie lepiej Twojego przedlifta zamienić na jakiegoś polifta z m54 pod maską? Te 15 co masz na remotn i to co bedzie z Twojego, spokojnie powinno starczyć na ładne 325I lub 320I 170KM...??

 

PZDR>

Opublikowano
Ale nie lepiej Twojego przedlifta zamienić na jakiegoś polifta z m54 pod maską? Te 15 co masz na remotn i to co bedzie z Twojego, spokojnie powinno starczyć na ładne 325I lub 320I 170KM...??

 

PZDR>

 

Myslałem tez o tej opcji, jednak po poszukiwaniu e60 mam zupełnie dosyc jezdzenia i szukania kolejnego auta. Nie mam gwarancji ze kupie auto "bez miny" , lepsze od mojego, albo chociaż mu dorównujące.... gdyby sie trafiło jakies pewne forumowe e46 po lifcie z M54 pod maską to moze byc to rozważył... 320i 170 koni nie chce - ten silnik nie robi rewelacji, a pije tyle co jego więksi bracia. Jego moment obrotowy jest nizszy niż mojego obecnego M52.

 

Praktycznie zostaje 2.5 litrowy m54 no i moze trzylitrówka, troche mnie kusi rzeczywiscie te M54, ale mały wybór wsród tych aut. A auta na prawde dobre sposród 330i mocno trzymają ceny - dorównują słabszym e60...

 

Nie wiem czy nie lepiej byłoby mi zrobic SWAP na jakąś trzylitrówke z anglika... tyle ze bardzo mi żal wyrzucac mój obecny silnik, który trzyma wartosci fabryczne. Jakbym miał 316/318/320 to nad SWAPEM nie myslałbym dłużej niz 5 minut...

 

323i idzie już na prawde ładnie, mocniejsze auto w zasadzie wogole nie jest mi potrzebne...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to śmigaj swoim, ale za bardzo nie inwestowałbym w jakieś niepotrzebne rzeczy, skoro i tak bedzisz sprzedawał. Rób co trzeba i ile. Olej, filtry, zawieszenie, ewentualnie jakaś konserwacja podwozia i profili zamkniętych. A ewentualnie jak się trafi okazja jakiegoś pewnego 325i m54 to kupować :)

 

PZDR>

Opublikowano
Kolego mam podobny dylemat. Też myślę nad zmianą mojej 328Ci na coś po lifcie np. 325 bądź 330 w coupe. Jednak biorąc pod uwagę stan mojego, a stan aut sprzedawanych ciągle się nad tym zastanawiam. Również rozważałem, żeby włożyć do swojej z 10-15 tyś zł jednak jest to chyba gra nie warta świeczki. Tej kwoty już nie odzyskasz przy sprzedaży. Może miałoby to sens gdybym miał zamiar jeździć ze 4 lata tak jak Ty chcesz. Więc ja na wiosnę przyszłego roku raczej będę szukał jakiejś poliftówki od razu z mpakiem i wtedy poliftową wersję zrobię na cacy gdyż jest ona po prostu ładniejsza. Pozdrawiam
Opublikowano

By pozostac w temacie zmian w e46, a nie zakupów aut mam dwa pytania:

 

1. czy srodek M-pakietowy z auta poliftowego bedzie bez problemu pasował do przedlifta?

 

2. czy listwy wewnętrzne od poliftowego modelu bez problemu bedą pasowac do przedlifta? chciałbym zmienic moje czarne listwy na jakies inne, moze carbon...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

jak włożysz 10-15k w e46 to wiadomo, że już nie odzyskasz tych pieniędzy. Jedyną opłacalną rzeczą będzie wtedy zostawić sobie samochód w garażu jako eksponat na "niedzielę". Jak pomodzisz i będziesz chciał sprzedać to będą jęczeć, że nie wiadomo co się z nim działo.

2 wyjścia, albo ładujesz kasę w e46 i go zostawiasz, albo do sprzedaży z nim i szukaj e60 - skoro 90% jest do bani to zawsze jest jeszcze te 10%. A tak naprawdę to wszystko kwestia ceny. Można po samochód wybrać się do Niemiec, ceny inne i jakość też. Używany, dobry bmw sam nie przyjedzie, trzeba się naszukać. Moja rada: e46 na allegro i kontynuuj poszukiwanie e60...tylko czy na pewno ma być to e60?

Opublikowano

Na pewno zdaje sobie sprawe że kasa włozona w e46 nigdy sie nie zwróci... ale to nie musi byc 10-15 tys zł, moze byc rownie dobrze 5 tys zł... mysle ze kompletny M-pak plus dobre zawieszenie za tyle bym ogarnął, jak nie za 5 to za 7 tys zł...

 

jaka jednak jest alternatywa? Kupic e60? Kasa włozona w nie takze mi sie nie zwróci, finansowo bede na nim duzo bardziej stratny niz te 5-7 tys zł zainwestowane w e46. Moje e46 doszło juz do takich cen, ze rocznie tanieje o te 1-2 tys zł. Zakłądajać nawet ze uda sie kupic bardzo dobre/idealne e60 za te 50-60 tys zł, to na nim rocznie bede tracił 6-9 tys zł. Przeciez te auta za 4 lata beda w tej cenie, co dzisiaj e39... dobrze jak beda kosztowac 25-30 tys zł. A wiec gwarantowana strata na e60 to minimum 30 tys zł.

 

Nie mowiac ze ekslpoatacja e60 duzo drozsza niz e46, a i duzo wiecej rzeczy ktore moga sie popsuc, czesci tez wyraznie drozsze...

 

Za moje e46 dzisiaj pewnie bym dostał z 15 tys zł... a za 4 lata mysle ze 10 tys zl dostane, tak jak dzis za zadbane e36 R6... strata finansowa niemal zerowa.

Strace jedynie na tym co ewentualnie dokupie do auta - to juz rzeczywiscie kaprys dla przyjemnosci.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Więc właśnie zadałem pytanie na końcu...po co Ci e60? Im nowszy samochód tym będzie więcej rocznie tracił na wartości. To nie mieszkanie czy dom. Jak za 4 lata sprzedasz e46 to kupisz inny, który też będzie mniej lub więcej tracił na wartości. Z jakichś powodów zacząłeś myśleć o e60...jak powód jest dobry (np. podoba Ci się ten samochód) to go kup, a jak jest to fanaberia, do której nie jesteś przekonany, a dodatkowo e46 jeździ dobrze to po co go zmieniać..
Opublikowano

1. e60 mi sie podoba, ale tylko z zewnetrznym i wewnetrznym M-pakiem... w dodatku te wersje na które mnie stac w idealnym stanie nie jezdza za specjalnie... ogolnie uwazam ze te auta są w Polsce przewartosciowane

 

2. e46 ktore bardzo lubie i jezdzi mi sie nim dobrze, troche mi sie znudziło... stad pomysł zmian (stylistyka i mechanika jak zawieszenie)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

1. czy srodek M-pakietowy z auta poliftowego bedzie bez problemu pasował do przedlifta?

 

2. czy listwy wewnętrzne od poliftowego modelu bez problemu bedą pasowac do przedlifta? chciałbym zmienic moje czarne listwy na jakies inne, moze carbon...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego, wszystko będzie pasować :cool2:

Tylko nie możesz mieszać sedan/kombi ale to chyba wiesz :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

porób zawieszenie, wszelkie gumy i łączniki, może dołóż nawi a już lepiej stacje multimedialną dynavin (koło 3tys), zmień głośniki w drzwiach i przymocuj je bezpośrednio do drzwi a nie do boczka (w serii jest do boczka), zmień tylne, dołóz twittery i już bedziesz mieć dobre granie :) zmień łożyska, porób co trzeba i jeździj dalej.

Mpak załóż, wnętrze dopieść typu fotele sportsitze, może dołóż lusterko i lusterka zewnętrznę od m3 żeby się ładnie składały, grzanie dupek załóż jeśli fotele nie będą miec, oświetlenie nóg sobie dołóż jak nie masz. Jest wiele rzeczy które bardzo kosztowne nie są a pozwolą się bawić z autem i cały czas masz coś nowego i sie nie nudzi :)

szukam
Opublikowano
porób zawieszenie, wszelkie gumy i łączniki, może dołóż nawi a już lepiej stacje multimedialną dynavin (koło 3tys), zmień głośniki w drzwiach i przymocuj je bezpośrednio do drzwi a nie do boczka (w serii jest do boczka), zmień tylne, dołóz twittery i już bedziesz mieć dobre granie :) zmień łożyska, porób co trzeba i jeździj dalej.

Mpak załóż, wnętrze dopieść typu fotele sportsitze, może dołóż lusterko i lusterka zewnętrznę od m3 żeby się ładnie składały, grzanie dupek załóż jeśli fotele nie będą miec, oświetlenie nóg sobie dołóż jak nie masz. Jest wiele rzeczy które bardzo kosztowne nie są a pozwolą się bawić z autem i cały czas masz coś nowego i sie nie nudzi :)

 

O widzisz, to są konkretne rady, czekam na więcej :) częsc z nich zapewne wykorzystam....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam też taką małą :mrgreen:

Jak boisz się większych kół (ja też miałem takie obawy) polecam styling 73, szerokość 7 cali i opona dedykowana 205/50/17, więc nie za szerokie i nie za niskie, nie widzę raczej różnicy w komforcie w porównaniu do 205/55/16.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Hamulce z mocniejszego modelu warto wkladac? Droga to zabawa? Ponoc seryjne 330i hamuje rewelacyjnie...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Zainwestuj te pieniądze a za cztery lata kupisz sobie f30

 

nie znam sie niestety na tyle na rynkach inwestycyjnych, by zarabiac na inwestycjach gieldowych... wszyscy których znam, którzy grali na giełdzie/inwestowali w fundusze - są do tyłu...niektórzy dosc mocno

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ja też zawsze byłem do tyłu na takich inwestycjach. Może Jakub uchyl rąbka tajemnicy. Co do modyfikacji e46 to jak dla mnie szkoda czasu i pieniędzy. Jak dla mnie samochód ma być w świetnym stanie mechanicznym ,niezniszczonym wnętrzem ,bez poważnej przeszłości wypadkowej i w oryginale. Jakoś nie bawią mnie m-pakiety ,wielkie felgi czy inne duperele. Dla mnie to tylko samochód i mam dużo ciekawszych zainteresowań niż zabawa w większości nic nie dające modyfikacje. Średnia miesięczna prędkość z jaką poruszam się w moim mieście to 32km/h a wielkie moce, niższe zawieszenia czy m-pakiety nie spowodują, że przeskoczę korek. Oczywiście każdy ma swoje zainteresowania i wizję samochodu. Dla niektórych to tylko trochę blachy i plastiku ,inni traktują BMW jak religię jeszcze inni chcą zaszpanować a kolejnym się nudzi i chcą pogrzebać
Opublikowano

można jeszcze kolor zmienić, może on się znudził :wink:

szukanie wśród min i te straty na wartości mnie też przerażają więc rozumiem kolegę

sam chyba będę się turlał ile się da

 

-17' np. wzór 188

-wnętrze do obszycia dla przykładu

http://www.autotapicerki.eu/index.php/component/phocagallery/category/11-bmw-e46

-audio

...

jakbyś wkleił kilka zdjęć auta byłoby łatwiej :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.