Skocz do zawartości

Turbina czy nieszczelność w dolocie E60 530D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, problem jest taki, przy przyspieszaniu i zaczyna się od obrotów około 2000tys, turbina jakby załącza się na sekunde jest przy tym dziwny jakby innny swist niz przy prawidłowej pracy turbiny i rozłącza, za chwile znowu to samo i tak na przemian raz działa raz nie, i tak jest do 3tyś obr. puźniej idzie już od tych 3tys normalnie. Co to moze być? Zaznaczam ze nie mam dwóch klapek w kolektorze bo były uszkodzone, a reszty nie wywalałem bo na późną jesień planuje cały nowy kolektor. Nie wiem, czy pada turbo, czy moze jakies nieszczelnosci na rurach dolotowych bo ten dzwiek przy załączaniu turbo jest jakis inny, taki bardziej harczący głosniejszy. Może jakiś pomysł jak sprawdzić turbo lub ew nieszczelności ?
Opublikowano

Trzeba sprawdzić auto, podłączyć pod koma i zobaczyć jak to funkcjonuje, może być przepływomierz, może być elektro zaworek a jak masz turbinę sterowaną elektronicznie to elektronika na turbinie może padać. Jak masz automat to może to być problem z konwerterem.

Dobra diagnostyka na postoju i w czasie jazdy i będzie więcej wiadomo.

Opublikowano
oki, w połowie wytłumaczyłeś... teraz gdzie to zrobić w moich okolicach i co dokładnie? Jak robiłem chipa w jednej z warszawskich firm, trochę mnie naciągneli, ale fakt stwierdzili ze auto coś kuleje i moga to zrobić, oczywiscie nie wiedzieli co dokładnie... stwierdziłem ze naciąg z ich strony był juz za duży i zabrałem auto. teraz sie zastanawiam czy jednak nie zrobiłem zle...
Opublikowano
Jak robiłem chipa w jednej z warszawskich firm, trochę mnie naciągneli, ale fakt stwierdzili ze auto coś kuleje i moga to zrobić, oczywiscie nie wiedzieli co dokładnie... stwierdziłem ze naciąg z ich strony był juz za duży i zabrałem auto. teraz sie zastanawiam czy jednak nie zrobiłem zle...

Gdzie robiłeś tego chipa ? Jaki wynik Ci wyszedł finalnie?

Opublikowano

Sprawdź uszczelniacz przy dolocie od turbo i docisk obejmy na śrubunku. Spróbuj dokręcić śruby a jak to nie pomoże to wymień uszczelniacz. Koszt w ASO ok. 63pln

Jest to o tyle gòwniane rozwiązanie połączenia dolotu przy turbo, że lubi się tam robić nieszczelność...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Sprawdź uszczelniacz przy dolocie od turbo i docisk obejmy na śrubunku. Spróbuj dokręcić śruby a jak to nie pomoże to wymień uszczelniacz. Koszt w ASO ok. 63pln

Jest to o tyle gòwniane rozwiązanie połączenia dolotu przy turbo, że lubi się tam robić nieszczelność...

 

Tak szukam na tej stronce o którym elemęcie mówisz ale nie bardzo mogę znaleźć a nie chce odrazu rozkrecać auta, mógłbyś pokazać mi na tej stronce http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC71&mospid=47753&hg=11&fg=45 bądź tu http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3468-prowadz-powietrza-lad-instssacejagr/i47753/kL/sN/r2003/m10#part10 która to część to odrazu za wczasu podjechałbym do aso i kupił co potzreba skoro nie wielkie to pieniądze...

Opublikowano
Element nr 2 "uszczelka kształtowa" ale jak pisałem wcześniej, wpierw dokręć śruby bo może się poluzowały a dopiero później kupuj uszczelniacz...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Sprawdzałem te sruby, były dokręcone, napewno nie luźne. Po sprawdzeniu odkreciłem, obejżałem uszczelke, według mnie jest wporządku, nie jesr jakas sparciała czy uszkodzona, jedyne co to mimo ze po złozeniu sruby są dokrecone a cały ten przewód i złącze nie jest jakoś specjalnie za sztywne, da się odginać trochę na boki i sie zastanawiam czy tak ma być czy powinno być wszystko na sztywno..? Po złozeniu i przejechaniu nadal wyczuwalne jest na 4 biegu wciskając mocno gaz jak by takie załączanie się turbiny i wyłączanie, jak by nie mogła się zdecydowac czy ma chodzić czy nie. Zaczyna się to od ok. 1800obr do 2500, później już czuć że działanie jest ciągłe i przyspiesza jednostajnie...

 

aha, i czy to normalne ze po rozpięciu tego złącza wewnątrz przewód, uszczelka i ogólnie w srodku wszytko było troche zaolejone? nie to ze się lało z tego ale tak jakby pokryte brudnym olejem....

Opublikowano

Może być jeszcze tak, że masz problem z zaworkiem regulującym podciśnienie lub gruszka od regulacji geometrii się rozszczelniła...

 

aha, i czy to normalne ze po rozpięciu tego złącza wewnątrz przewód, uszczelka i ogólnie w srodku wszytko było troche zaolejone? nie to ze się lało z tego ale tak jakby pokryte brudnym olejem....

 

Śladowe ilości oleju to normalne bo turbina zasysa olej z odmy silnika...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Może być jeszcze tak, że masz problem z zaworkiem regulującym podciśnienie lub gruszka od regulacji geometrii się rozszczelniła...

 

:shock: :?: :?: :?: jak to sprawdzić ?

Opublikowano

Gruszkę możesz sprawdzić na oko - kolega wsiada do auta i gazuje w całym zakresie obrotów a Ty obserwujesz czy cięgno/sztanga gruszki pracuje góra-dół. Można też sprawdzić dokładniej czy przy zadanym ciśnieniu przesuwa się cięgno/sztanga przyrządem typu wakuometr.

 

Co do zaworka to najszybciej sprawdzisz czy jest sprawny podmieniając na inny...

 

Możesz mieć wersję turbiny z elektronicznie sterowaną geometrią bo stosowane były na przemiennie do 2007 więc wówczas wykluczasz gruszkę i zaworek i obserwujesz tylko działanie sztangi...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.