Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z wolnymi obrotami. Wskazówka nieznacznie faluje i czasem potrafi zabujać całym autem. Dziś podłączyłem samochód pod INPĘ i wyskoczył błąd:

4B10 rough controller P1278 Engine Smoothness Control Correction Quantity Too High.

Korekcja wtrysków wygląda jak na załączonym obrazku.

 

Rozumiem, że źle się dzieje z wtryskiem na drugim cylindrze i to jest objawem nie trzymania obrotów i zbyt dużej korekcji. Co w takiej sytuacji? Dolewanie jakichkolwiek specyfików do baku ma sens? Taki wtrysk da się regenerować? Wyczyścić? Wymieniać na nowy czy można wstawić używkę?

 

Pozdrawiam.

 

http://www.iv.pl/images/53778045614668547730.png

Opublikowano
Liqui Moly z serii proline 5156 system reiniger naprawdę daje radę. Zacznij od tego zanim wymienisz wtrysk. Możesz też pojechać na maszynę jet clean tronic koszt około 250zł. Wtrysk można regenerować tylko czy to ma sens..czasem naprawa daję rade tylko na jakiś czas. W BOSCH regenerują te wtryski koszt coś od 400 do 650zł, nowy wtrysk 950zł. Używkę również możesz założyć tylko nigdy nie wiesz co kupisz. Chyba że kupisz i oddasz do sprawdzenia na stole probierczym koszt nie duży coś około 50zł
Opublikowano

Rez: U mnie Liquy Molly nic nie pomoglo a mialem duzo mniejsza korekcje okolo +1.8 do +2.8. Ale sprobować nie zaszkodzi bo to najtańszy z wymienionych sposobów.

Wymiana na używkę jest ryzykowna, ale ja umówiłem się z mechaniorem że zakłada , mierzymy korekcje i jak będzie ok to biorę - jak nie to place tylko symbolicznie za czas i mi się udało kupić dobry wtrysk. Z tego co czytałem na tym forum to czyszczenie/regeneracja wtrysków nie zawsze jest skuteczne a wcale nie jest tanie. Mi po wymianie wtrysku zaczęło dużo lepiej jeździć auto, płynniej i wahnięcia obrotów są zdecydowanie mniejsze - auto już nie ma takich ' kopnięć' przy wolnych obrotach ale wahnięcia nie zniknęły całkowicie. Wczoraj elektryk zrobił mi reset wszystkich korekcji żeby zobaczyć czy to pomoże a także wywaliłem te klapki w kolektorze dolotowym i obserwuje auto - na razie jest całkiem OK ale nie będę chwalił dnia przed zachodem słońca .

 

alvarokr: Pytanie, gdzie można kupić nowy wtrysk za 950zl?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
W DIS jest opcja adaptacji wtryskow jak i ich pelny test z resete, z tego co pamietam, w kazdym razie w silnikach m47 sie dalo, raz gostkowi zrobilo i pomoglo ale na krotka mete

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

A w inpie nie ma takiej opcji ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

alvarokr: Wtrysk miałem zakodowany od razu przy wymianie już miesiąc temu i pożyczoną dobrą przepływke na test. Ale wahnięcia nie zniknęły - jednak były dużo mniejsze. Teraz byłem przy okazji wywalenia klapek w tym samym zakładzie i zagadałem z elektrykiem że mam cały czas małe oscylacje obrotów na jałowym i powiedział że sprawdzi - zostawiłem auto na noc żeby było zimne. Potem zadzwonił do mnie i nie pamiętam dokładnie ale zaproponował że zrobi reset kilku sterowników i że zajmie mu to pół godziny ale nie było mnie tam przy tym. Na razie jest OK, tzn oscylacje są ale malusieńkie dzisiaj sprawdzę znowu na zimnym.

 

Na razie skłaniam się ku własnej teorii że to ani przepływka, ani wtryski nie są pierwotna przyczyną ale jeśli są słabe/uszkodzone to znacznie wzmacniają efekty oscylacji ale sama przyczyna jest gdzie indziej. Elektryk coś wspominał że w pompie są jakieś zaworki z którymi czasem coś sie dzieje ale pompy nie ruszam bez wyraźniejszej przyczyny.

 

Kuba

Opublikowano

Update.

Dzięki za rady. Postanowiłem zacząć czyścić wtryski zaczynając od metod najprostszych.

Na pierwszy ogień zatankowałem do prawie pustego baku paliwo z półki premium za 5,99 i zabrałem auto na bezlitosną przejażdżkę po autostradzie. Legenda miejska głosi, że podobno paliwa premium mają super właściwości czyszczące (także portfel :) ) ale ja tam w reklamę nie wierzę. Mimo wszystko po całym dniu wrażeń za kółkiem i podpięciu INPY mało nie spadłem ze stołka. WTF?!?

Delikatne falowanie obrotów nie ustało, co pewnie potwierdza teorię kolegi kszmigie, że wtryski nie mają nic do tego.

Natomiast nie zauważyłem już wibracji karoserii na postoju. Poza tym auto jeździ poprawnie - tak jak zawsze.

Sam nie wiem co mam o tym myśleć. Faktycznie pomogło czy może wielki zbieg okoliczności? W każdym razie przez najbliższe dni będę monitorował sytuację INPĄ i zobaczę czy się nie zacznie pogarszać.

Pozdrawiam.

 

http://www.iv.pl/images/27515134300969640784.png

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, odkurzę temat. Od kilku tygodni zauważyłem u siebie efekt delikatnego falowania obrotów na jałowym i trzęsienia. Po podpięciu pod kompa efekty na biegu jałowym są następujące:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/7glf.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/41/7qjk.jpg

 

Przy wyższych obrotach korekty na wszystkich wtryskach wynoszą zero +/- 0.2.

 

Przebieg 213 tys. km - zakładam że mam (co najmniej?) jeden wtryskiwacz (na czwartym cylindrze) do wymiany. Dobrze myślę, czy coś jeszcze powinienem sprawdzić? Paliwa nie zmieniłem, zawsze tankuję Shell'a Nitro+ albo BP Ultimate, zwykle na tych samych stacjach.

 

I drugie pytanie - czy różnica na przepływce powinna wzbudzić zainteresowanie czy to odchylenie jest ok?

Opublikowano

Z doswiadczenia powiem ze lepiej oddac auto do zakladu specjalizujacego sie w regeneracji wtryskow, ktorzy zdemontują i sprawdza wtryski na maszynie. Mowie o zakladzie ktory robi to jak Bog przykazał na odpowiednim sprzecie bosha,potem ewentualna naprawa, wydruki, kodowanie.

 

Chyba ze chcesz sie bawic w ping ponga, mechanik vs wtryski.

 

 

Ja mialem tak:

http://s9.postimg.org/ihxz0hn1b/IMAG0494.jpg

 

 

Oddalem stare za zregenerowane i mam kupe.

Wymiana na cyl 2 i 4.

 

Teraz cyl 1,3 ma "-3" a na 2,4 ma "+3" na postoju autko czasem trzesie(obr rowno mam) i smrodek gryzacy w oczy(kwaśny), a po dodaniu gazu mam 0,0,0,0 i jezdzi super.

Opublikowano
Z doswiadczenia powiem ze lepiej oddac auto do zakladu specjalizujacego sie w regeneracji wtryskow, ktorzy zdemontują i sprawdza wtryski na maszynie. Mowie o zakladzie ktory robi to jak Bog przykazał na odpowiednim sprzecie bosha,potem ewentualna naprawa, wydruki, kodowanie.

 

Chyba ze chcesz sie bawic w ping ponga, mechanik vs wtryski.

 

Oczywiście zamierzam najpierw dokładnie zdiagnozować problem; nowe wtryski ca. 1100 PLN / sztuke, takze wymieniałbym jak będę miał pewność że jest z nimi problem i że to najlepsze rozwiązanie. Poza falowaniem obrotów na jałowym (jak u kolegi Santa Cruz na filmiku) innych objawów nie mam. Na razie kupilem Liqui Moly 5156 i zobaczymy czy coś to zmieni :-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, mój problem rozwiązany. Po dokładnym sprawdzeniu wtrysków okazało się że wbrew pozorom jednak są w porządku - ewidentnie INPA to nie jest dobry program do definitywnej diagnozy tego elementu. Problem opisany przeze mnie (do którego doszedł spadek mocy - jak się okazało po hamowni zdechło 30 KM i sporo Nm momentu) wynikał z totalnie zasyfionego kolektora dolotowego i EGRu. Po oczyszczeniu tych elementów oraz po wywaleniu klapek zawirowań (ich kondycja była w słabym stanie), auto odżyło i odzyskało moc. Profilaktycznie zalałem inne paliwo i dodałem Liqui Moly do wtrysków (Liqui Moly 5156). Korekty na wtryskach powróciły do normalnych wartości, przepływka działa również jak należy.

 

Ponieważ w wątku viewtopic.php?f=70&t=206493&start=180 padało pytanie o różnice z hamowni przed & po wywaleniu klapek, poniżej moje wykresy - na moim przykładzie mogę powiedzieć tyle że wywalenie klapek nie wpłynęło na moc i elastyczność w dolnym zakresie obrotów (w górnym nie ma to znaczenia, bo i tak klapki się całkowicie otwierają). Nie jest to do końca reprezentatywne, dlatego że stary wykres z hamowni był robiony dawno temu i przy innych warunkach (pora roku, paliwo, przebieg silnika, stare turbo), jednak mimo wszystko daje jakiś pogląd na sytuację. Parametry maksymalne z wykresów nie są tu moim zdaniem istotne, szereg czynników może mieć wpływ na to że jest teraz 10KM i 40Nm mniej niż kiedyś.

 

Zatem wykresy - tak to wyglądało kiedyś:

http://fotoo.pl//out.php?i=742450_hamownia-1.jpg

 

Tak wyglądało niedawno - bezpośrednio przed oczyszczeniem kolektora i EGR oraz wywaleniem klapek:

http://fotoo.pl//out.php?i=742451_hamownia-2.jpg

 

A tak wygląda teraz (po oczyszczeniu i bez klapek):

http://fotoo.pl//out.php?i=742452_hamownia-3.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

co o tym myślicie? tak na oko coś chyba jest nie tak. Co polecacie zrobic z tym?

http://i57.tinypic.com/2i8e1c.png

Opublikowano
Stawiałbym ze 1 i 2 cylinder jest cos nie tak? Co myślicie o 3 i 4? Zamierzam lecieć do regeneracji z nimi ale chyba sam będę je wyjmować. Jeszcze jedno czy jak zregeneruje to będę musiał je kodować?
Opublikowano
Stawiałbym ze 1 i 2 cylinder jest cos nie tak? Co myślicie o 3 i 4? Zamierzam lecieć do regeneracji z nimi ale chyba sam będę je wyjmować. Jeszcze jedno czy jak zregeneruje to będę musiał je kodować?

Dolej do baku płynu do czyszczenia wtryskiwaczy i pojeździj kilkaset km i sprawdź wtedy korekcje. Zregenerować zawsze zdążysz.

-------------------

Artur

Opublikowano
już raz dolałem ale z miesiąc temu przejechałęm na tym z 300km, doleje jeszcze raz i ogarne
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Po przeczytaniu calego watku jak i innych z wtryskami w tytule nasuwa sie jedna mysl. Wymienic wtryski(wszystkie). Ok wiem to koszt, ale przynajmniej spokojna glowa I czas zaoszczedzony.

Opublikowano
Ja mam podobny problem, tzn wykres jak byłem na hamowni cały pofalowany, mocy jakby troche brakuje, gdy jade pewną prędkością np 100km/h jak patrze na wskazówke to widac jak lekko sie buja. U kolegi jak byłem na podłączeniu kompa to pokazywało coś dziwnego tzn na pierwszych trzech cylindrach jakąś wartość ujemną coś koło -3 a na nast trzech cylindach +3, nie wiem o co z tym chodzi. Auto przy odpalaniu jak odpale w szczególności jak są zimne temp na dworze to przez jakies 3-4s zatrzepie silnikiem-autem, jest to odczuwalne. Ostatnio tez zauważyłem ze jade na nieważne jakim biegu trzymam jakąś tam prędkość wciskam mu gaz a tu chwila zawachania jakby takiego dołu szarpnięcia i dopiero auto zaczyna przyśpieszac, jest to odczuwalne. Nie wiem czy moze coś wtryski mają do tego czy co, mzoe coś podpowiecie? Czy moze użyc jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków czy jak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.