Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam BMW E65 3.0d .Problem pojawia sie zawsze zimą , gdy temperatura spada poniżej 3 stopni C a polega , na tym ze rozładowuje sie akumulator i w czasie jazdy wyswietla sie jakis błąd i samochód gaśnie . Po podłączeniu innego akumulatura samochód odpala i dziala bez zastrzeżeń . Następnie gdy zostaje podłączony stary i zostaje podładowany na włączonym silniku , przez jakiś czas działa (ok. 1 tydzień) po czym usterka sie powtarza . Bardzo prosze o pomoc :!:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra, ja wiem ze prosciej zapytac kucharza na forum co sadzi o Twoim aucie nie oglądając go, ale jakbyś napisał kilka informacji więcej, to łatwiej byłoby wywróżyć z fusów.

 

Np.

1. Czy masz nowy aku czy z poprzedniego stulecia (nowy = max 3 lata, powyzej to jest już 'stary' aku).

2. Czy sprawdzałeś ładowanie (pod kompem np) i czy jest okolica 14?

 

#1 Jeśli masz stary aku, musisz go zmienić na nowy.

#2 Jeśli masz słabe ładowanie, to albo do wymiany masz alter, albo regulator napięcia. Możesz podziękować losowi, bo nie musisz jak my posiadacze benzyn V8 wymieniać w wypadku padu regulatora - całego alternatora (ok 4-5 tys PLN), tylko sam regulator za ok 300+ PLN. Jeśli alter, to okolice 2000 nówka.

Opublikowano
Witam. Dodatkowe inforacje odnosnie rozladowywania akumlatora .Ladowanie okolo 15 , problem z rozladowywaniem pojawia sie zawsze kiedy temp.spada ponizej 3 stopni c .akumulator jest nowy , ale mam urwany czujnik temp. akumulatora, moze to jest przyczyna.Sprobuje wymienic regulator moze jest czuly na zmiane temp. otoczenia.Narazie dzieki za pomocne informacje.POZDRAWIAM.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po pierwsze rozładowanego aku nie doładowuje się podczas jazdy i uznaje za naładowany !!!

Po rozładowaniu gęstość elektrolitu spada i taki aku trzeba ładować prostownikiem do optymalnej gęstości elektrolitu.

Jak tak nie zrobiłeś to duża szansa, że cele w aku pokrzywiły się na tyle, że stykają się i robi zwarcie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy

bmw, jestem nowym członkiem forum od 10 minut.

Do rzeczy

Mój problem podobny bmw e65 3diesel,zima problem wystąpił 5 razy w przeciągu miesiąca

zawsze w ten sam sposób, zapalam i jadę (wydaje mi się że problem pojawia się jak jadę bardzo delikatnie)

po ok 2-3 kilometrach zaczynają wyłączać się poszczególne komputery tj abs po 5 s następne i następne na końcu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i gaśnie radio i deska. Gdy się zatrzymam szybko i wyłączę zapłon to jeszcze zapalę i jest wszystko ok, natomiast gdy jadę tak przez jakiś czas bo nie mam np gdzie stanąć to akumulator rozładuje się tak że rozrusznik nie odpali.

podłączam inne auto kablami czekam 5 minut (inne auto zapalone ) i odpalam swoje wracam 5 km do hotelu (ostatni przypadek we Włoszech na nartach) i rano po 10*mrozie rano odpala

wnioski

ładowanie bdb bo rozładowany akumulator rano odpalił

akumulator stary ale moje bmw cały grudzień stało i zapaliło bez doładowania

dzieje się to tylko w zimie na zimnym silniku (do Włoch zrobiłem 1260km x 2) i ok

moje wskazanie to słaba masa silnika lub uszkodzony regler (nie wzbudza się zawsze na zimnym)

acha mieżyłem ładowanie na zapalonym 15v bez względu na obroty silnika

na zgaszonym rano przed paleniem silnika rano we Włoszech po tym incydencie 12v

podczas pracy rozrusznika spada na 10v

niestety nie wpadłem na pomysł aby zbadać napięcie po zatrzymaniu się awaryjnym przed zgaszeniem silnika (po zgaszeniu 10v)

 

 

czekam na rady bo nie ukrywam że rano po zapaleniu niezła nerwówa przez pierwszych kilka km

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mialem stary aku w 745i.

 

W lecie bylo super, auto odpalalo ladnie, wszystko chodzilo świetnie. 0 problemów.

 

Temp spadła w okolice 0 lub poniżej zera i zaczeły się błedy - u mnie łapało błąd czujnika skrętu w kierownicy i wyłaczały sie wszystkie systemy związane z trakcją (świeci kółko żółte na desce), zawieszenie EDC przechodzi w tryb awaryjny, etc. Po przejechaniu 5km wszystko wracało do normy (musiałem sie zatrzymać, wyłaćzyc auto i właćzyć ponownie, żeby błędy zniknęły).

 

Serwis oczywiscie chciał zaczynać od wymiany elementu z kolumny ktory zgłaszał błąd. Aku nie wykazywał złych właściwości, napięcia miał niezłe, dość standardowe. Wymieniłbym co powiedzieli, ale zrobiło się cieplej i błędu na oczy nie widziałem. Więc zacząłem podejrzewać, że albo pogoda w magiczny sposób oddziaływuje na ten czujnik - co jest niemożliwe, bo on jest w środku auta, za kierownicą - albo to nie on jest problemem.

 

Zdecydiwałem się na wymiane aku, co prawda ori tani nie jest (1100 w zimie w "promocji"), chciałem i tak aku zmienić profilaktycznie juz wcześniej.

 

Po zmianie wszystko zniknęło, stary aku okazał się mieć 4 czy 5 lat. Na nowym nie mam błędu do dziś, a temperatury ostatnio -20 auta nie ruszyły (co prawda jest garażowane, ale wcześniej to nie pomagało). Wszystko wróciło do normy. Polecam zmiane aku, jeśli jesteś pewny że regulator napięcia i alternator są ok.

Opublikowano

Czesc jestem tu nowy ale w tych bmw aku to norma siada jak dziki ale jest jedna wazna informacja po wymianie aku trzeba poinformowac system ze taki zabieg nastapil i nie wolno wymieniac na slabszy akurat to mam na dzieje ze wszystcy wiedza

Co do twego problemy to zima jest obciazeniem dla tych bmw poniewaz posiadaja vebasto dogrzewajacy silnik i on potrafi troche zjesc a jak urzywasz jeszcze innych udogodnien to moze sie taka sytuacja pojawiac ze siada . Sprawdz ladowanie to da ci pewnosc ze z autem jest wszystko ok i mozesz jeszcze zrobic test na pobor pradu w czasie gdy twoje auto odpoczywa z tym ze w tych autach to musisz chwile odczekac az sie wszystko powylancza i uzbroi. Powodzenia

Opublikowano
Czesc jestem tu nowy ale w tych bmw aku to norma

W żadnym aucie nie jest normą takie zjawisko, chyba że masz za słabe ładowanie i robisz codziennie króciutkie przebiegi po mieście.

 

ale jest jedna wazna informacja po wymianie aku trzeba poinformowac system ze taki zabieg nastapil...

Nie jest to konieczne. Aku nie jest elementem sterującym tylko baterią.

 

zima jest obciazeniem dla tych bmw poniewaz posiadaja vebasto dogrzewajacy silnik i on potrafi troche zjesc a jak urzywasz jeszcze innych udogodnien to moze sie taka sytuacja pojawiac ze siada

Co do zimna to fakt, że wpływa niekorzystnie na baterię.

Dlatego w alternatorze jest regulator napiecia i jeśli jest sprawny, podczas pracy silnika utrzymuje stałe napiecie ładowania.

Opublikowano

a z czystej ciekawości to wyłączacie jak auto stoi dłużej ten przycisk na off w prawym tylnym boczku - co niweluje pobór prądu z AKU?

bo ja osobiscie tak i auto pali na dotyk

  • 1 rok później...
Opublikowano
Saluto... Czy słaby akumulator może być przyczyną komunikatu "DRIVER RESTRAINT SYSTEM FAULT" ( jednocześnie zaświeceniem się poduszek na żółto bądź na czerwono ) Pozdro
Opublikowano
Witam ma problem, zapala sie kontrolka DRIVER RESTRAINT SYSTEM FAULT, oraz "Safety System!" Wiem, że mata jest uszkodzona na 100% ale czy ona powoduje świecenie się drugiej kontrolki i poduchy świecą na czerwono? Czy może któryś napinacz? Niby inpa i dis mówi tylko o macie...
Opublikowano
W moim aucie również świeciły się poduszki i do tego jeszcze pasy, czy miałem zapięte czy nie. Po wymianie akumulatora i wykasowaniu błędów nie pojawiły się nigdy więcej. Dodam, że dopiero po podłączeniu trzeciego z kompów odczytali błędy, nie wiem jakie tam mieli oprogramowania.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie oprocz poduszek wyskakuje komunikat o niskim cisnieniu w oponach,nie dzualajacym dachu i nawiwew dziala na pol gwizdka czy po naladowaniu aku wszystko wroci do normy? czy trzeba bledy usuwac kompem?
Opublikowano
Witam ! Moja 745 stała do wczoraj od 3 tygodni nie odpalana ! Zero reakcji na próbę otwarcia z pilot ,podjechałem busikiem i z kabli odpalił . Pochodził jakieś 15min , wsiadam dodaję gazu a tu wszystko gaśnie . Znów kabelki , odpala , daję gazu , jest O.K. ! Odpinam kable , daję gazu , wszystko przygasa, zapalały się różne komunikaty łącznie z awarią skrzyni i zdechła ! ! ! Zamieniłem akumulatory (wyjąc ten z 745 to dopiero wyzwanie przy -20 na parkingu!) Przejechałem do domu ok 20 km i wszystko dobrze z 745 ale gdy zgasiłem busa , zero prądu ! Wychodzi na to że dobry akumulator to podstawa panowie :lol:
Opublikowano

śmigać to wszystko będzie, ale jak nie zameldowałeś nowego akumulatora to będzie wyskakiwać błąd że akumulator ''zdech''

jak pod kompa podłączasz to tam trzeba go wklepać żeby zaczął go widzieć :mrgreen: bo nie widzi :mrgreen:

Opublikowano
Wcześniej jak słuchałem chwilę radyjka na postoju , to wyświetlał komunikat bateryjki ale jakoś żył , na razie po wymianie jest wszystko dobrze , no prawie bo włożyłem baterię używaną z busika , tak na szybko , jakoś żyje , pod warunkiem że autkiem się jeżdzi :P
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Na samym poczatku chcialbym powiedzieć iż jestem tu nowy dlatego proszę o wyrozumiałość. Posiadam e65 z koncowki 2004 r. Problem w sumie zaczał sie jakis tydzien temu.... rozladował mi się akumulator. Myslałem ze jest to moja wina gdyż moze zostawilem cos wlaczonego itp itd. akumulator zostal naladowany lecz za pewien czas pojawil sie ten sam problem. hmmmm brak ladowania? otoz wlasnie chyba nie, bo jesli odpalilem auto na rozruchu (prostownikiem) akumulator naladowal sie i powiedzmy ze na drugi dzien autko tez odpalilo. czyli wydaje mi sie ze alternator laduje. Czytalem na forum watki zwiazane z tym problemem i moze to byc wina regulatora napięcia tak? no ale odloczylem ten czujnik znajdujacy sie na klemie minusowej (ten maly kabelek), wtedy alternator powinien ladowac bez umiaru a problem nie znika. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze jednak cos mi kradnie ten prąd. Spotkalo mnie dziwne zjawisko, wsiadlem do auta a zmieniarka cd sama wyskoczyła... dzieje sie to od czasu do czasu no ale dzieje sie;/ co jakis czas radio wydaje w glosnikach dzwiek jakby przelanego bezpiecznika zrobi pstryk, chwila ciszy no i gra dalej tylko ze juz o wiele ciszek, wkurza mnie wiecznie podglasnianie muzyki. moze to tam gdzies jest ten pobor prądu? Chciałbym jeszcze zaznaczyć iz nie jestem mechanikiem i jesli ktos chce udzielic jakiś wskazówek prosze robic to jak do głaba:) bedzie mi latwiej:) podlaczenie pod kompa na ta chwile odpada, bo jestem za granica a auto uzywam do pracy. podlaczenie kosztuje ok 500 zl;/ przyznam ze nie usmiecha mi sie na wejscie taka cena:) moze ktos cos doradzi?
Opublikowano
Witam! Miałem podobny problem w E65 po lifcie!,czyli autko młodsze a cała przyczyna tkwiła w upalającej, czasami spawającej się końcówki KABLA MASY SILNIKA! Kabelek mieści się z drugiej strony silnika co alternator tzn. z prawej strony tam gdzie pasażer.Można część tego kabla od strony silnika zobaczyć stojąc bezpośrednio przed autem, przebiega od karoserji w kierunku silnika i jest przykręcony do łapy silnika, bynajmniej mi w tym miejscu się spawał! Był cały czarny a nie brązowy czy szary! Ja bym zaczął własnie od oględzin tego miejsca! Pozdrawiam wrazie czego 504 860 165
Opublikowano
zdejmij klemę + i podepnij miernik (amperomierz) równolegle i wyciągaj bezpieczniki po kolei o obserwuj czy następuje spadek napięcia ,odczytaj za co odpowiedzialny jest dany bezpiecznik i to już powinno wstępnie naprowadzić cie co zżera prąd czyli który ze sterowników nie usypia się,druga sprawa to czy posiadasz na wyposażeniu auta comfort access jezeli tak to na 99% któraś z klamek ma zwarcie wystarczy odpiąć kabelek w klamce ,szukaj kolego i daj znać :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.