Skocz do zawartości

m52 odpowietrzanie problem


arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam problem z odpowietrzeniem e46 328 silnik m52tu28 2,8 na podwujnym vanosie jedyny odpowietrznik znalazłem przy kolanku zbiorniczka wyrównawczego przeszukałem wiele tematów ale nigdzi enie znalazłęm dotyczące mojego problemu gdyż nie mam odpowietrznika przy termostacie prubowałęm pod górkę ustawiając przednią część auta z ogrzewania ciepłe powietrze niby idzie ale niewiem dlaczego górna część chłodnicy się grzeje a dolna owiele później i spore ciśnienie się robi na rozgrzanym mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić dobrze??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na rozgrzanym silniku OSTROŻNIE otworzyć zbiorniczek wyrównawczy, włączyć max grzanie i klika razy depnąć gaz do ok 2,5 tys obr/min. Pęcherze powietrza powinny zostać pchnięte do najwyżej usytuowanego miejsca układu chłodzenia - naczynia wyrównawczego. Zakręć korek i sprawdź czy nie tworzy się kompresja w wężach. Jeśli nadal będą twardnieć to niestety, ale uszczelka podgłowicowa do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna uszczelka do wymiany, w tych silnilkach układ jest pod ciśnieniem do 2 barów, więc węże będą twarde choć przy mocnym nacisku powinny minimalnie się dać zdusić. Termostat nie potrzebuje odpowietrzenia więc jest tylko jeden odpowietrznik. Jak zalejesz za dużo płynu a korek nie upuści ciśnienia to wtedy się takie numery dzieją bo wiadomo po nagrzaniu objętość cieczy wzrasta.

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kolego to mówisz że to nie jest wina uszczelki a powiedz mi bo dzwoniłem do aso bmw lubin za korkiem to mam mieć go na wtorek korek też może przyczyniać się do wyieku z układku? np nie upuści ciśnienia niewiem czemu najpierw górna część chłodnicy się nagrzewa dopiero po jakimś czasie dolna.

A i co do tego nacisku to jak wężę są już gorące i nabrzmiałe to mogę przy mocnym nacisku go ugiąć o 1-1.5 cm tak na oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kolego to mówisz że to nie jest wina uszczelki a powiedz mi bo dzwoniłem do aso bmw lubin za korkiem to mam mieć go na wtorek korek też może przyczyniać się do wyieku z układku? np nie upuści ciśnienia niewiem czemu najpierw górna część chłodnicy się nagrzewa dopiero po jakimś czasie dolna.

A i co do tego nacisku to jak wężę są już gorące i nabrzmiałe to mogę przy mocnym nacisku go ugiąć o 1-1.5 cm tak na oko

 

Nie kupujcie korków tanich zamienników do silników M52... sam popełnilem ten błąd, zbiornik kupilem oryginał BMW a korek zamiennik - rozleciał się po 2 odkręceniach....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem korek wcześniej jakiś niby febi ale pewnie jakiś chiński za 20zł to ciekło z niego jak tylko się ciśnienie pojawiło i zapowietrzał mi układ a na orginalnym starym wogule nie odpowietrza i jadę jutro do bmw w lubinie po zamówiony koreczek za 68 ale nowy orginał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.