Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam BMW E36 1.6 (m40) benz/gaz 92rok. Wiem, że pewnie napiszecie, że był gdzieś podobny temat na forum ale myślę, że udzielicie mi informacji. Więc tak. Silnik trochę klekotał już jak diesel (potoczny bocian). Wiedziałem ze jest cienki i już powoli szukałem nowego silnika do niej. Prawdopodobnie skończył się już silnik bo kreci rozrusznik ale nie odpala. Może wie ktoś co jest powodem.? Nie wiem dokładnie co jest ale najprawdopodobniej nie ma kompresji na zaworach i tłokach a naprawa nie jest podobno warta świeczki jak silnik jest do dupy już. Ale mam pytanie czy jeśli będę wymieniać silnik to czy mogę włożyć do niej np. silnik Diesla? czy nie da rady? Aha no i czy jeszcze oprócz tego mogę włożyć jakiś większy benzynowy silnik niż 1.6 np. 1.8. Czy muszę mieć taki sam 1.6 na łańcuchu bo taki mam. Mowie od razu ze nie znam się jakoś wielce na autach tylko chce się dowiedzieć na własny użytek i potem ewentualnie przekazać te info dalej do kogoś kto się zna. Liczę na odpowiedzi i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze, napisałeś ze masz silnik M40, a on jest na pasku. Nigdy na łańcuchu. Na łańcucho to można co najwyżej z budy nim wyjechac :D

Jeśli nie ma kompresji żadnej to pewnie zawory masz pokrzywione, wiec rzeczywiście naprawa niewarta świeczki (no chyba żę kupisz używana glowice w dobrym stanie).

Jak masz M40, to zmieniaj na każde M40 czy to 1,6 czy 1,8. Ale zawsze kupno używanego silnika wiąże się z ryzykiem. A jak zrobisz swój to wiesz co masz.

A na wszelki wypadem zmierz kompresję, sprawdź ustawienie rozrządu, czy pompa paliwa podaje paliwo do wtrysków i czy wtryski podaja paliwo do komory.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się ale wszystko do wymiany, skrzynia dyfer, układ paliwo i masę innych rzeczy. Ale koniecznie chcesz pchać sięz jednego gówna w drugie??

 

PZDR>

Opublikowano
A dzisiaj slyszalem ze jak chce kupic np 1.8 m40 bo mam taki na oku to musze kupic caly silnik z tymi podzespołami czy wystarczy jak kupie sam blok silnika a stare podzespoły podlacze pod kupiony silnik. Ma to jakas roznice? To ze musze miec wtedy komputer do silnika od 1.8 to wiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam blok to nie. Blok, głowica, kolektro ssący. Reszta zostaje Twoje. Chodź nie wiem czy kolektory ssące nie są takie same.

 

PZDR>

Opublikowano
Kolektor jest taki sam tylko pisze na moim 1.6 a na tamtych 1.8 :D jedyna roznica chyba w tym silniku 1.8

 

 

nie taki sam - ma inną śrdnicę pod gume przepływomierza - większą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.