Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W 116i przy ruszaniu nawet jak się da więcej gazu a przytrzyma się sprzęgło to spadają obroty i szarpie autem. Nie zawsze tak się dzieje ale jak puszczam szybko sprzęgło to się nie zdarza. Działa to tak jak by auto dławiło się na moment ale potem obroty wracają i to powoduje szarpanie. Po za tym żadnych problemów podczas jazdy i ze zmianą biegów.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak dla mnie to slaby silnik - malo momentu z dolu wiec przydlawia go

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Też myślałem że to brak mocy ale jak bym dłużej "przydusił" to by zgasła a tak nie jest. Sprawdzałem na 120i i inaczej to wygląda auto gaśnie jak ma za mało obrotów.
Opublikowano
Jeżeli chodzi o rozrząd to auto przejechało 140000 z wadliwym napinaczem. Łańcuch i napinacz wymieniony miesiąc temu. Stary był dłuższy od nowego o jedno oczko ale nic się nie działo. Szarpanie było przed i po wymianie. Wcześniej myślałem że to może wina łańcucha ale zmiany nie ma. Łańcuch wymieniali podobno najlepsi od silników w Łodzi bracia Jagiełło na ul.Teresy. Zastanawiam się jak wygląda takie ustawianie rozrządu, czy ustawia się od nowa wszystko czy pilnuje żeby złożyć tak jak było. W drugim przypadku jak zastali przestawiony i zrobili przystawiony to by coś tłumaczyło.
Opublikowano
a czy przy okazji nie trafia się Wam usłyszeć "spalania stukowego" bo jezdziałem autem zony i wydaje mi się że "klepie"
Opublikowano

ja pytalem czy u Was taki objaw występuje

słychać przy otwartym oknie jadąc np w tunelu lub wzdłuż bariery etc...

Opublikowano
'Klepanie', 'dzwonienie' występuje ponoć jako naturalna praca silnika na bezpośrednim wtrysku- tak mi mówił fachowiec. W mojej 118i myślałem, że to coś z rozrządem ale okazało się, że ten typ tak ma i nie jest to nic złego. Dziś wydawało mi się, że zauważyłem delikatne szarpanie przy ruszaniu samochodem i to teraz mnie zaczęło delikatnie martwić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
'Klepanie', 'dzwonienie' występuje ponoć jako naturalna praca silnika na bezpośrednim wtrysku- tak mi mówił fachowiec. W mojej 118i myślałem, że to coś z rozrządem ale okazało się, że ten typ tak ma i nie jest to nic złego. Dziś wydawało mi się, że zauważyłem delikatne szarpanie przy ruszaniu samochodem i to teraz mnie zaczęło delikatnie martwić.

 

Nigdy nie opieram się na opinii jednego fachowca.

Co do szarpania przy ruszaniu... pojęcie dość względne. Dla jednego ledwo wyczuwalne, jest problemem. Dla innego dopiero jest problemem, gdy zaczyna trząść budą.

W moim poszarpuje przy ruszaniu od dłuższego czasu, szczególnie gdy zimny. Na razie nie przejmuję się tym. Jeśli niedomaganie będzie się nasilać, zacznę zbierać kasę na nowe sprzęgło. Może po wymianie i pierwszy i wsteczny bieg zacznie lepiej wchodzić.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Czytałem o takim problemie jak jest mocno silnik rozgrzany, stoi się b długo w korku itd. Sam tak mam od czasu do czasu, bardzo sporadycznie. Szerszy wątek był chyba o tym w dziale o 3.

Też chciałem wtedy zmieniać sprzęgło, dwumas itd... bo tak ludzie pisali. Problem w tym, że ludzie tak mieli nawet w nowych autach z przebiegiem 10-20k.. Niektórzy zmieniali nawet wtedy właśnie sprzęgła i dwumas. Problem powracał po kilku tys. km. Ja zauważyłem to u siebie jakoś świeżo po kupieniu auta (tak jak mówie, mam tak bardzo rzadko), zrobiłem od tego czasu prawie 40k i nic się nie posypało. Wg mnie można tak jeździć. No chyba, że non stop ktoś tak ma to raczej coś nie tak.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Zwrócę teraz uwagę czy dzieje się jak silnik może być gorący (bo wskaźnika temp. zapomnieli zaprojektować) . Wydaje mi się że ostatnio jak się ochłodziło to nie szarpało. Ale to by wskazywało na silnik a nie na sprzęgło. Zastanawiam się co może być przyczyną bo jeździłem rożnymi autami i tak się nie działo choć pocieszające jest że można "z tym żyć" i nie trzeba czegoś naprawiać. Może coś się zapycha?

 

PS.

A jak jest z olejem w skrzyni manualnej? Czy się wymienia? Czy można "łatwo" sprawdzić poziom?

Opublikowano
Problemy z dwumasem o którym piszecie dotyczyły diesli a z tego co widze kolega ma benzynę. Ja bym proponował udać się na kompa i zobaczyć błędy. Jeśli problem występuje tylko sporadycznie może to oznaczać problemy z układem wtryskowym lub całą masą elektroniki która w tam samochodzie siedzi.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. A jak jest z olejem w skrzyni manualnej? Czy się wymienia? Czy można "łatwo" sprawdzić poziom?

 

Jest o tym osobny temat. Tak w skrócie... olej się wymienia. Sprawdza się łatwo. Po odkręceniu śruby wlewowej, powinien powolutku sączyć się olej.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Wszystkich. Ja mam rowniez benzyne tyle ze 120i z N46 i mam ten sam problem,lecz tylko na zimnym, gdy sie rozgrzeje ginie wszystko. Mi sie wydaje ,ze to problem od sprzegla ,ale dla pewnosci wymienie olej w przyszly weekend i wtedy ocenie czy nadal wystepuje to szarpanie. Pozdrawiam

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie też, zwłaszcza na półsprzęgle w korku, czy spod świateł. Ale zawsze tak było w tym samochodzie z tego co wiem, więc raczej winiłbym zbyt małą moc silnika przy 1k rpm. Trzeba chyba mocniej zakręcić silnikiem, żeby nie szarpało i tyle. W każdym bądź razie chyba się nie ma czym przejmować ?

 

Czy już mam sprawdzać rozrząd i połowe innych rzeczy ?

Gdyby był przestawiony rozrząd, to chyba w całym zakresie obrotów byłyby jakieś cyrki i auto by przede wszystkim nie odpalało ?

Napinacz był wymieniany oczywiście w ramach akcji naprawczej !

 

Dajcie znać proszę.

Piotr

Opublikowano
Wydaje mi się, że powinienes wyloozować :) ja też to mam od początku jak go kupilem czyli 40k km temu i nic nie padlo jeszcze. Aha, problem wystepuje sporadycznie.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Rozmawiałem dzisiaj z fanem i mechanikiem BMW (teoretycznie bez oglądania auta) i powiedział że BMW mają sprzęgła debilo-odporne i jest mała szansa że to sprzęgło. On stawia na sondę lambda albo na zapchaną przepustnice. Polecił przeciągnąć silnik na bardzo wysokich obrotach przez kilka kilometrów żeby powstało wysokie ciśnienie i się przeczyściło. Mówił że nawet w instrukcji BMW jest coś o tym napisane żeby tak zrobić co jakiś czas. Ja mam instrukcję polską w PDF-e i tam nic nie ma. Czy ktoś z was ma coś podobnego w instrukcji. Niektórzy na forum pisali że we względnie nowych autach mieli problemy. Może faktycznie jak ktoś jeździ spokojnie BMW to je zamula :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Chciałbym sie podłaczyc pod temat, od dwoch tyg jestem posiadaczem 116i, strasznie mnie irytuje szarpanie przy ruszaniu, poczatkowo myslalem ze to kwestia przyzwyczajenia, wczesniej jezdzilem dieslem. Na komp pokazuje mi dwa bledy, przeplywomierza i drugiej pompy wody. Czy to moze byc wina przeplywki? Slyszalem ze w tych silnikach byl tez problem z odma. Byłbym wdzieczny gdy ktos przyblizyl mi temat.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Dołączę się do tematu. Mam e46 silnik n46b18 2004. Przy ruszaniu do przodu lun na wstecznym na półsprzęgle na niskich obrotach szarpie autem.

Wystarczy dodać więcej gazu i trzymać półsprzęgło i jest lepiej. Zawór CDV już wyrzuciłem.

Sprzęgło nie jest winne, bo czuję, że łapie od połowy, więc nie jest to kwestia ślizgania się tarczy sprzęgła.

Komputer nie pokazuje mi błędów. Mam nieszczelną vacuum pompe, ale nie ma to wpływu na ruszanie.

 

Ciekawy jestem co jest przyczyną?

Opublikowano
Witam, miałem ten sam problem tylko ze w 118i (129km)..początkowo winny był czujnik ciśnienia w kol.ssącym .Błąd skasowano, czujnik wyczysciłem i problem ustał na dwa miesiace . Teraz Bmw znowu ale tylko ,,czasami '' szarpi gdy sie ruszano i jest odczuwalnie słabsze lecz tym razem powód to silniczek valvetronic ....ale to dopiero wykrył taki mały serwis bmw/Mini w Kielcach po podłaczeniu jakiegos tam komputera serwisowego Bmw. Na tych zwykłych komputerach nic nie wyskakiwało ,check sie nie swiecił, auto czyste jak łza :P
Opublikowano

U mnie problem szarpania przy ruszaniu został ograniczony do minimum po wymianie płynu hamulcowego.

I teraz uwaga (dość istotna IMO) - wymiana w obiegu układu hamulcowego dała już bardzo dużą poprawę (najdalsze koło było mocno zapowietrzone, auto z DSC).

Więc jeśli już ktoś chce płyn wymieniać to cały.

Opublikowano
wywalcie "dławik" sprzęgła CDV.

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.