Skocz do zawartości

316i Wysokie spalanie (brak katalizatora)

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie serdecznie się przywitam i dopiszę iż jestem kompletnie zielony z mechaniki samochodowej

Zakupiłem tydzień temu moje ukochane auto

E46 316i 1895cm 77kw

Mam problem gdyż komputer pokazuje spalanie 11,5 a w rzeczywistości 12,5l a naprawdę jeździłem bardzo spokojnie.(strach jak bardziej przycisnę )

Byłem u mechanika na kontroli i nie wykazuje żadnych błędów oprócz immobilizer.(podłączył jakieś urządzenie ale jakiś taki diagnostyczny tylko chyba).

Auto chodzi bardzo równo i w sumie nie ma z nim żadnego problemu.

Teraz tak rano czuje tak jakby nie spalona benzynę

Najważniejszy problem jest taki iż ktoś wyciął katalizator z tego co czytałem nie przeszkadza to w niczym (oprócz zajechania środowiska) (czytałem forum i relacje są sprzeczne :( )

Więc zapytam się was czy jest możliwość iż przez brak katalizatora jest większe spalanie (dodam iż mam 2 sondy lambda przed i za katalizatorem.....jakby był ).

Pytanie 2 ktoś mi powiedział iż powinienem podłączyć auto pod jakiś konkretny komputer i pojeździć z nim i spr jak pracuje silnik (jakieś wykresy) i ewentualnie komputerowo ustawić dawkowanie benzyny.Czy to prawda i jak to się nazywa ?

Możecie mi polecić jakiegoś speca od bmw w trójmieście a najlepiej z Gdańska

Pozdrawiam Poldek

• Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, ale masz coś co oszukuje drugą sonde?? Bo druga sonda nie widzi oczyszzonych spalin, tylko takie jakie widzi pierwsza sonda...

A grzeje się norlanie silnik. Tam jest sterowany elektrycznie termostat, on ma trzymać 105 stopni. A jeśłi pada to trzyma ok 90 to też bedzie rzutować na spalanie.

PZDR>

Opublikowano

Coś co oszukuje sondę ?? Nie wiem o czym piszesz ale chyba nie

Czy warto kupować gdzieś używany katalizator , jakiś zamiennik czy pozostaje tylko oryginał ??

Jak jakiś zamiennik to można prosić link ??

• Zasłużeni forumowicze
Opublikowano