Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A tak pospieszyłem się z pisaniem posta. To mam do wyboru pdc - zresztą udało mi się to kodowanie wykonać z tym że często wyrzuca mi błedami i nie zawsze mogę się tam dostac.
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A otwierałeś ten moduł? Patrzyłeś na płytkę jak wygląda. Slady zalania? Masz nie ten moduł, ale według mnie błędów nie powinieneś mieć. Szczerze to powiem, że nie wiem czy uda ci się go zmuśić do pracy. Chociaż błąd 9E3C mówi o tym, że nie ma podłączonego głośnika, drugi mówi o wewnętrznym błedzie w module, dlatego sugeruje obejrzeć płytkę.

Sam nigdy nie miałem problemu z modułem PDC, więc lekki teoretyk ze mnie, ale wielu tu kupowało nie taki moduł i kończyło się na kupnie odpowiedniego.

Opublikowano

Tak rozebrałem obejrzałem go dokładnie i wszystko wygląda ok. Będę szukał z tych numerów które wskazałeś chociaż kilka próbowałem i widzę cieżki temat.

Powiedz mi jeszcze czy poprawnie przeprowadzam proces kodowania? Dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Jest to przywracanie domyślnych istawień na podstawie twojego auta. Także wszystko zrobiłeś git.
Opublikowano
Jak chcesz mam moduły PDC na sam tył sprawne z gwarancją, Nie musisz kupować po numerach części. Zawsze działają i zawsze da sie je normalnie zakodować, nawet ten na Przód + Tył da się zakodować na sam tył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro tak mówisz kubaj123 to po co kolega ma kupować drugi moduł, skoro ma już drugi. Jak pisałem nigdy z tym nie walczyłem, ale już tyle razy tu czytałem , że po wymianie i kodowaniu czujniki nie działają i pomaga wymiana na odpowiedni moduł, że zaczynam w to wierzyć. Ludzie się skarżą zawsze na brak dzwięku, co według mnie jest spowodowane tym, że jedne są na buzzera, drugie na dzwięk z głośników.
Opublikowano

Napisałem, że trzeba kodować. Jak ktoś jest zielony i myśli, że sobie kupi i wszystko będzie cacy to się myli. Nie masz pojęcia jak działa elektronika i co to są numery części. Numer nie określa stanu kodowania! Nie umiecie poradzić sobie z tematem, legendy tworzycie a później piszesz że masz racje, nie masz wcale.


Założyłem masę różnych modułów PDC i nigdy nie są dobierane po numerach a najważniejsze to kodowanie i ewentualna zmiana VIN dla chętnych. Jak nie masz pojęcia to nie pisz głupot bo właśnie „jedne są pod buzzera a drugie na dźwięk z glosnikow” zależy od kodowania i wersji wyposażenia samochodu, nie od numeru części...


Zakodować możesz nawet moduł PDC przód + tył na sam buzzer na tylko tył i nie jest to zależne od numeru. A to że koledze non stop coś nie działa to tylko to że nie umie poprawnie zakodować. U siebie w E90 mam podał od X1 $508 zakodowany na samo 507 i w numerach części występuje TYLKO dla X1 a jakoś działa. Niestety ale braku umiejętności się nie zastąpi doborem numerków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kubaj burolu, czy ja cię gdzieś obraziłem, że się tak rzucasz? Gorszy dzień miałeś?


Forum jest chyba po to żeby sobie pomagać, a nie jakąś żółć wylewac . Wystarczy koledze napisać co ma zakodowac, zamiast wciskać mu kolejny moduł, skoro ma dobry.


Napisałem, że nigdy z tym nie walczyłem, wiec nie pomogę tak do końca. O moją wiedzę na temat kodowania nie musisz sie martwić. Daje radę, ale zajmuje się tym z zamiłowania. Twoja rada "trzeba zakodowac" na pewno koledze pomogła :duh:

Opublikowano
Spokojnie - nie ma się co spinać. Napisałem wcześniej że co do BMW to dopiero zaczynam przygodę dlatego tutaj napisałem. Skoro kubaj123 wiesz jak zakodować to napisz dokładnie co i jak - jeżeli to nie tajne przez poufne. Jak się nie uda to wtedy pogadamy w sprawie drugiego sterownika.
Opublikowano
Skoro tak mówisz kubaj123 to po co kolega ma kupować drugi moduł, skoro ma już drugi. Jak pisałem nigdy z tym nie walczyłem, ale już tyle razy tu czytałem , że po wymianie i kodowaniu czujniki nie działają i pomaga wymiana na odpowiedni moduł, że zaczynam w to wierzyć. Ludzie się skarżą zawsze na brak dzwięku, co według mnie jest spowodowane tym, że jedne są na buzzera, drugie na dzwięk z głośników.

 

Powielasz tylko teorie „kup kolejny może zadziała”. Forum jest od tego aby pomagać i masz wszystkie instrukcje dostępne krok po kroku co i jak. Tyle razy czytałeś i sam zaczynasz powielać to kto kiedyś coś kupił nie umiał aż końcu trafił na dobry. Później się tworzą legendy o tym jak babcia została dziadkiem. Ostatnio ktoś na forum F10 wrzucił informacje o tym, że każde F10 posiada grzane fotele nawet jak w serii nie miały i wystarczy zakodować - koniec końców okazało się to nieprawdą a zaraz się pojawi kolejny który to przeczyta i będzie uważać, że tak jest. Najpierw warto coś zweryfikować niż powielać podobna głupotę.


Jeśli kolega sobie nie radzi z kodowaniem a instrukcje ma na forum to nic tutaj nikt więcej mu nie pomoże bo przyczyn może być masa, od złego profilu, do złej konfiguracji portu poprzez nieaktualne spdaten czy masę innych rzeczy.


W przypadku modułu PDC numery nie maja znaczenia a jedynie ilość wtyczek - ważne żebyś nie miał mniej ile masz w oryginalne, więcej możesz mieć. Traktujecie numery części jako świętość a wyraźnie napisane co z czym się zamienia. Jeśli po kodowaniu nadal nie działa dźwięk do kodujesz całe auto dla świetego spokoju, jeśli dalej nie ma to albo złe kodowanie albo uszkodzenie kabla fizyczne wiązki lub wykrzyczenie radia.



Zróbcie oboje mały test, weźcie na bmwstore czy innym katalogu swój numer VIN i sprawdźcie numer części, później wklep ręcznie auto na bmwstore z tym samym silnikiem z tego samego miesiąca produkcji i co wyskoczy? Te same numery modułów co daje już do myślenia, że nie ma żadnego rozdzielenia na moduł obsługujący buzzer czy głośniki skoro nie podawaliście jakie macie wyposażenie. Moduł PDC ma dwie wersje na 507 i 508 nie ma więcej wersji pod głośnik czy buzzer.


Wersja buzzera jest tylko przy $507 wersja 508 jest dla radia prof w górę i tylko i wyłącznie kodowanie temu różne nie numery części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zróbcie oboje mały test, weźcie na bmwstore czy innym katalogu swój numer VIN i sprawdźcie numer części, później wklep ręcznie auto na bmwstore z tym samym silnikiem z tego samego miesiąca produkcji i co wyskoczy? Te same numery modułów co daje już do myślenia, że nie ma żadnego rozdzielenia na moduł obsługujący buzzer czy głośniki skoro nie podawaliście jakie macie wyposażenie. Moduł PDC ma dwie wersje na 507 i 508 nie ma więcej wersji pod głośnik czy buzzer.

Kubaj poruszasz sie biegle po tych katalogach, wiec widzisz, że modele według wszystkich katalogów, ktore i tak pewnie na jednej bazie jadą, sa podzielone następujaco:

Na opcje 507, czyli tylko tył i 508, czyli tył i przód. Skoro czyku ma tylko tył to kolejny podział jest na audio. Systemy z navi 606 oraz 609 i druga wersja zwykłe radia 662 i 663. Czyku ma opcje zwykłego Bussinesa, wiec opcja numer 2. Dlatego na poprzedniej stronie wkleiłem mu numery, które zaleca katalog. Nie ma znaczenia, czy szukasz po VIN, czy po rocznikach i silnikach, bo i tak te same numery części są przypisane do tych wersji, jak opisałem to wyżej. A że to nie jest pod twoje auto indywidualnie to wiadomo. To nie kluczyk.

 

Jeśli kolega sobie nie radzi z kodowaniem a instrukcje ma na forum to nic tutaj nikt więcej mu nie pomoże bo przyczyn może być masa, od złego profilu, do złej konfiguracji portu poprzez nieaktualne spdaten czy masę innych rzeczy.

Jak też mogłeś przeczytać, kolega radzi sobie z kodowaniem, skoro udało mu sie zainstalować INPE, i zakodować do ustawień fabrycznych pdc. Jeśli nie dostał żadnego błędu COAPI i widzi moduły to znaczy, że SPDATEN ma ok, opcje 507 ma wpisaną w wyposażeniu. Po tym zabiegu uważam, że kodowanie ma zrobione dobrze. Oczywiście VIN w PDC się nie zdadza, ale czujniki powinny działać. Oczywiście może wszystkie moduły zakodować do ustawień fabrycznych, ale nie ma to wiekszego sensu w tym przypadku, bo nie robi retrofita, tylko wymienia PDC. Wszystko w innych modułach powinno być ok.

 

Moduł PDC ma dwie wersje na 507 i 508 nie ma więcej wersji pod głośnik czy buzzer.

I tu też się z tobą zgodzę patrząc na ten katalog, bo w wersjach navi idzie zawsze przez głośniki, ale w wersjach na zwykłe radio jest buzzer lub głośnik a numer części jest jeden, wiec wniosek prosty trza dobrze zakodować.

Teraz cenne informację które dajesz, że każdy moduł śmiga pod każdym autem i jedyne na co trzeba patrzeć to że wersja 507 nie podejdzie do auta z czujnikami przód i tył, ale to oczywiste, bo nie ma gdzie wtyczki wsadzić.

 

Najpierw warto coś zweryfikować niż powielać podobna głupotę.

Opisuję tu większość rzeczy, które przestestowałem na swoich autach, ale jak napisałem robie to z zamiłowania. Nie kupowałem 3 modułów PDC, żeby sprawdzić, czy każdy działa, bo po co. W tym przypadku bazuje na tych ludziach jak czyku, którzy mają problem i staram się pomóc.


Czyku a napisz jeszcze, jak wejdziesz w edycję profilu expertmodus, po wybraniu go, czy masz zaznaczoną opcję MANIPULATE by MAN w zakładce FSW/PSW? Jeśli miałeś to zaznaczone to tym sposobem co wkleiłeś nie przywróciło ci do ustawień domyślnych. W sumie to nic nie zrobiło. Przy edytowaniu prodilu zapyta cię o hasło. Wpisz repext.

Opublikowano

FSW-/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN mam odznaczone.

Zaznaczone jest FSW-/PSW- Trace. Będę miał na chwilę na podmianę w poniedziałek sterownik z zupełnie innymi numerami sprawdzę po zakodowaniu czy będzie ok.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Po zmianie radia z profesional na busines nie działa mi dźwięk z pdc.

Teraz pytanie do znawców. Co bym musiał zakodować żeby to zadziałało?

Czy jest w ogóle taka szansa żeby to działało poprawnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Będzie działać poprawnie. Moduł z Bussinesa jest uniwersalny. Dziala z każdym radiem, tylko kwestia zakodowania. Jeśli dodałeś do listy wyposażenia radio profesional, a usunąłeś Busines, tak jak to powinieneś zrobić, to wystarczy zakodować moduł PDC do ustawień defaltowych. Sam się zakoduje prawidłowo, według listy wyposażenia.
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinien działać bez kodowania, ale jak nie to możesz spróbować go zakodować pod twoje wyposażenie, czyli odpalić ncsexprt, który jest dość toporny i przypisać go pod twoje auto.

Sprawdź czy nowy nie jest tak samo zgnity jak stary.

Opublikowano (edytowane)

Nie wyglądał na zalany nie sprawdzałem go bo się nie znam stary (zalany) zostal wyjety i jezdzilem parę miesiecy bez modulu przy okazji naprawy lakierniczej zostal zamonotowany w serwisie bmw

Edytowane przez grzesiek25lub

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.