Skocz do zawartości

E60 530d fabrycznie bez DPF - dymi conieco


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Mam E60 530d z 2004 automat fabrycznie bez DPF, ostatnio zauważyłem, że jadąc nocą, kiedy ktoś mi w miarę siedzi na zderzaku i dam strzał w gaz, widać że auto dymi podczas mocnego przyspieszania. Nie kojarzę jak było wcześniej, jakoś nie zwróciłem na to uwagi - wstyd trochę bo auto wygląda porządnie...

 

Stąd pytanie do użytkowników takich aut czyli rocznika 2003 i niektórych z 2004 (bez DPF) - czy u Was też tak jest a ja się schizuję czy raczej powinienem zacząć grzebać w aucie i szukać przyczyny, bo nie powinno być nawet dymka?

 

Zaznaczam że w dzień jest to nie do zauważenia, widać tylko w nocy w światłach samochodu który jedzie za mną, stąd nawet nie wiem jaki kolor dymu - czarny raczej nie bo bym w dzień widział, niebieski chyba też nie bo też bym zauważył. Na postoju jak go przegazuję nie widać nic, przy porannym odpalaniu nie widać kompletnie nic.

 

Odma nowa, wymieniona jakieś 10tkm temu, korekcje na wtryskach max 0,6 tak w plusie jak i w minusie, wiec OK. Ktoś mi poradził żebym przeczyścił mechanicznie EGR. Na razie tego nie zrobiłem, ograniczyłem EGR programowo wpisując w DIS 87mg/stroke (tyle się max dało), ale nic to nie zmieniło w kwestii dymienia - w ogóle nie widzę jakiejkolwiek różnicy w pracy silnika. Przez chwilę wydawało mi się że skrzynia lepiej chodzi ale to była raczej samosugestia.

Opublikowano

Hej

To normalne że w nocy i w oświetleniu przez inne auto będzie widać większe zadymienie. Twoje ciepłe spaliny załamują światło wiec dlatego widać to bardziej. Poza tym dając w gaz bardziej dmuchasz spalinami w ziemię i podnosisz z niej wszystko co na niej leży.

Jeśli w dziań nie widać to się nie przejmuj w nocy to jak najbardziej normalne i pewnie miałeś to wcześniej.

 

Co do zablokowania programowego EGR to bardzo dobrze ze to zrobiłeś i to z reguły daje efekt że nie widać "czarnego baka" przy ostrym przygazowaniu ( w dzień). Ja jeszcze zaobserwowałem spadek spalania przy spokojnej jeździe ( do 2000 obr) no i auto lepiej się wkręca na obroty, szczególnie od dołu.

A ci co maja DPF to dodatkowo mają go mniej zapychanego gdyż mniej sadzy się robi z mieszanki paliwowo powietrznej więc i mniej się zapycha DPF.

 

Aaaa, przeczyść ten EGR to też da efekt jeśli chodzi o zadymienie.

Opublikowano
Trochę mnie uspokoiłeś :). Wcześniej miałem 1,9 i 2.0 w dieslu z VAG-a na pomkach bez DPF i efekt był taki sam, z tym że tamte lubiły jeszcze nieco zadymić na siwo przy porannym odpaleniu,czego w 530d nie mam. Myślałem że przy 3,0 CR z BMW będzie nieco inaczej stąd ten temat. Rozumiem że mając DPF pewnie dymienie byłoby właściwie zerowe?
Opublikowano
No tak dymienia niema ale ciepłe powietrze wydmuchiwane z rury daje tez załamanie światła więc jak ja mam DPF i w nocy ktoś mi siedzi na zderzaku i przydusze gaz to też widzę jak by tumany kurzu się unosiły. W dzień nic nie widać.
Opublikowano

Ja też nie mam DPFa i nie ma zmiłuj się jeśli chodzi o dym/sadzę i też przyznaję, że jest to trochę żenujące :) BTW ludzie usuwają DPFa a ja bym go chętnie widział w moim aucie :)

W nocy będzie to po prostu bardziej widoczne niż w dzień, ponieważ jedyne źródło światła (lampy samochodu za tobą) oświetlające jezdnię, przesłaniane jest przez dymek z Twojego auta.

Sadza z 6 garów, gdzieś się musi odkładać, i robi to w całym układzie wydechowym. Pojeździj sobie spokojnie po mieście do max 2-3tys obrotów cały dzień, a potem (jeszcze w dzień) zerknij w lusterko i wdepnij pedał do podłogi :) nie trzeba nocy żeby zobaczyć efekt :shock:

 

Moja rada to częstsze wciskanie pedału do oporu, żeby przedmuchał cały układ wydechowy z sadzy. A ten cały EGR w p$&$#*$# wywalić :mrgreen:

 

Na autostradzie szybciej zbiera się syf w układzie wydechowym bo są większe obroty silnika. Jak długo jadę 140/160 i wcisnę pedał to też widać chmurkę.

 

Są dwa definitywne wyjścia:

-> DPF

-> PB :)

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

Ja tam tez jestem za wywaleniem a najlepiej wyłączeniem programowym.

Jedyny plus z EGR to to że szybciej dogrzewa silnik bo ciepłe spaliny są dostarczane do silnika, ale pogarsza to jakość mieszanki.

Zablokowanie programowe powoduje że działa on jak silnik jest zimny a prawie wyłącza się jak się dogrzeje :-)

Opublikowano

Ja wole bez DPF bo chcociaz jeden problem z głowy. A to że kurzy jak sie depnie wogóle mnie nie wzrusza. Jak sie pojeździ dłuższy czas do 2tys na dziadka a potem depnie ostro w pedał to można komuś z tyłu na przykład w cabrio odświerzyć oddech.

hej

Opublikowano
Weź skończ temat wywalania egr, skoro fabryka go dała to powinien być.

 

Nie będę się zniżył do Twojego poziomu i uszczypnę się w język. Nie tym tonem następnym razem.

 

Przeczysz sam sobie z tym status quo. Dlaczego czipujesz auto skoro fabryka wypuściła je takim jakim został zaprojektowany?

 

Idea ekologiczna (redukcja NOx'ow) wg. mnie słuszna, ale wątków dotyczących EGR na pęczki na tym i innych forach. I to raczej w kontekscie negatywnym co do jego obsługi i efektów ubocznych. Nie da się tego zrobić inaczej?

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Ja wole bez DPF bo chcociaz jeden problem z głowy. A to że kurzy jak sie depnie wogóle mnie nie wzrusza. Jak sie pojeździ dłuższy czas do 2tys na dziadka a potem depnie ostro w pedał to można komuś z tyłu na przykład w cabrio odświerzyć oddech.

hej

 

:) odświeżyć oddech.. dobre

 

No na dziada to można później puszczać zasłony dymne :(

 

Fajnie ze masz to gdzieś, chyba też muszę przyjąć taką podstawę i olać temat czarnych bąków :)

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

napisze mi ktoś albo wskaże na forum gdzie jest opisane jak programowo ograniczyć EGR tj gdzie to jest w DIS i jak ustawić dla 3,0 D M57N2 231km.

Wydaje mi się, że kiedyś to widziałem na forum a teraz szukam szukam i nie mogę odnaleźć więc albo mi się wdawało ,że widziałem albo pomroczność jasna się nasila :wink:

Opublikowano

Capaz - norm emisji spalin nikt u nas nie weryfikuje, nawet stacje diagnostyczne nie są w stanie tego sprawdzić w czasie przeglądu.

Co do chipowania (edycje map) to mylisz się bo poprzez edycje bardzo ingerujesz w działanie mechaniczne silnika, wtryski leja więcej paliwa, turbina pompuje więcej powietrza, układy mechaniczne muszą przenieść wierzą moc i moment obrotowy.

 

A co do uszkodzonych elementów to niejednokrotnie okazuje się że EGR jest uszkodzonym elementem i wywalenie go lub odcięcie programowo daje efekt taki że problem znika - TO TEŻ JEST NAPRAWA

Opublikowano
Moje auto jest moje i nikomu nic do tego czy wywalę EGR, trubinę czy filtr powietrza - o ile spełnia warunki ruchu drogowego mogę sobie wyłączyć 2 cylindry i tak jeździć jeśli mi to odpowiada. :)
Opublikowano

Chipując auto zmieniasz parametry pracy poszczególnych elementów mechanicznych czyli ingerujesz w mechanikę, która jest sterowana elektronicznie. Przyspieszasz jej zużycie, zmieniasz parametry i charakterystykę pracy.

 

Jeśli chodzi o EGR to akurat można wyczyścić, można zaślepić lub przeprogramować aby był zamknięty. Prace te maja na celu polepszenie pracy silnika, według mnie EGR to ukłon w stronę zielonych.

Poza tym to ma same minusy. Bo dopuszczanie spalin do kolektora dolotowego i zmniejszanie tlenu w mieszance paliwowo powietrznej zmniejsza tylko zawartość CO2 natomiast zwiększa ilość sadzy i elementów pochodnych z spalania słabo natlenionej mieszanki paliwowo powietrznej.

Dlatego ja wolę aby mój silnik dostawał więcej tlenu niż spalin.

 

Jak u ciebie sprawdzają fakt ze auto ma EGR lub go niema ? Lub jak sprawdzają czy EGR działa czy nie ?

Czy mierzą u ciebie na stacji diagnostycznej jaką zawartość co2 maja spaliny ?

Opublikowano

No to widzisz to skoro zrobiłeś program to porządny tuner zablokował Ci EGR programowo bo to daje efekt taki ze turbina wcześniej wstaje bo ma więcej świeżego powietrza i lepsza jest hermetyczność mieszanki. Czego pewnie nawet nie wiesz i teraz masz na pewno podniesioną ilość CO2 w spalinach.

I teraz ci to wyłapie DPF i szybciej się zapcha lub częściej będzie się wypalał :-)

Jak byś nie miał DPF to po chipie tez byś nie przeszedł przeglądu bo norma emisji spalin by się zmieniła.

Opublikowano
To skoro znasz się na chip tuningu to powinieneś wiedzieć ze zablokowanie EGR (niedopuszczanie spalin) powoduje szybsze wstawanie turbo i efektywniejszy program. To o czym piszesz to wynika z dużego momentu który jest przy niskich obrotach i nie należny przekraczać pewnych wartości bo albo sprzęgło nie wytrzyma albo w automatach konwerter się wysypie. Turbina nie powinna paść i nie w niej jest problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.