Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież żeby skasować wartość średniego spalanie i co za tym idzie możliwy dystans do pokonania, to nie trzeba inpą - wystarczy przytrzymać na odpowiedniej wartości kilka chwil tą dźwignię którą przełączasz pomiędzy spalaniem/dystansem/itd.

 

Oczywiście masz rację, ale dystansu do przejechania nie skasujesz, no chyba, że mam coś zrąbanego, bo ja u siebie nie mogę...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam kolejne spostrzeżenie i pewną goń myślową, a mianowicie, że chyba postawiłbym na pomysł YOSHIEGO czyli problem elektryczny, chodzi mi o czujnik ciśnienia CR, czemu? a no dla tego, że wczoraj odpaliła gdy skasowałem błąd 4B90, odpalała ciężej gdy ten błąd był, przed chwilką byłem w garażu, podłączyłem kompa i wyskoczyły tylko błędy świec żarowych (do wymiany i tyle), błąd 4B90 nie wyskoczył i autko odpaliło normalnie, czyli przy drugim obrocie rozrusznika.

Czy to może być jakoś zależne, że gdy błąd jest, to silnik odpala źle, a jak błąd zostaje skasowany, to silnik odpala normalnie?

Powiecie żebym zrobił test przelewowy, ale wczoraj opijaliśmy z sąsiadem jego nowy samochód i dziś jakoś nie mam chęci na siedzenie w garażu..

Mam też pytanie co do świec, były właściciel twierdzi, że zmieniał świece 2 miesiące temu na nowe firmy BERU, chciałbym wstawić jakieś dobre, tym bardziej, że tylko dwie nawalają, co polecacie?

Mam też trochę idiotyczne pytanie, chodzi o kolejność cylindrów, w moim mniemaniu cylinder numer "1" to ten pierwszy licząc od nerki, no nie? Pytam, bo padły świece na 2 i 4 cylindrze i chciałbym wymienić właściwe, wolę się upewnić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
sam będziesz te świece wymieniał czy mechanik ? :) bo wiesz że ukręcają na potęge bo wymieniają na zimnym silniku zamiast zagrzać auto do 90 stopni i dopiero wymieniać.
szukam
Opublikowano
Krzychu bo ten błąd dotyczy właśnie monitorowania ciśnienia przy starcie - czujnik CR. DDE 5.0 jest systemem samodiagnozy, czyli jeśli coś pokazało focha z niewiadomej przyczyny, ale powróciło o normalnego działania to automatycznie się usuwa. Taki błąd zostaje zapisany w pamięci dodatkowej tzw SHADOW. Jeżeli nie powrócił i silnik lepiej odpala to nie przejmuj się i obserwuj działanie. Jeśli się powtórzy i wywali ten błąd podmień czujke. Masz rację, cylindry rozpoczynają kolejność od strony napędu pasowego. A tutaj Kolega KEMOT dobrze radzi :cool2: Świeczki wykręcać na rozgrzanym (sam się przekonałem).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam będę wymieniał, kiedyś w jakimś dieslu już to robiłem i nie miałem problemu. Mówisz żeby silnik był rozgrzany.... wydawało mi się, że przy zimnym łatwiej wyjdą, dzięki za podpowiedź, a jakiej marki świece byś polecił?

 

Czy takie świece byłyby ok do mnie? Widzę, że do 320d 136KM są inne, to znaczy prąd w 136KM jest 11V, a do mojej chyba 5V.. ale wiadomo jak to sprzedawcy z allegro oznaczają i czasem nie wiedzą co sprzedają....

 

http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-ngk-d-power-47-y-547as-bmw-e46-320d-i2668196641.html

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam! Podepnę się. Mam e46 320d 150KM 2002. Po zakupie auta wszystko było ok. Ostatnio pojawiły sie problemy z odpaleniem rozgrzanego silnika. Trzeba długo kręcić i liczyc że sie uda. Nie dokuczało mi to dość bardzo bo jak gdzieś jechałem to silnik zdążył ostyngąć nim wracałem i wtedy było ok. Ale wczoraj prawdziwa męka w oczekiwaniu w kolejce na myjnie....kręcił jak szalony...Dodatkowo zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w poz 1 zapalają sie kontrolki świateł tylnych, oleju, akumulatora, DSC oraz temp silnika idzie na pole MAX, po przekręceniu w poz 2 wszystko wraca do normy no a potem trzeba już kręcić i modlić się żeby odpalił... Co to może być? Jutro prawdopodobnie wybiorę sie na komputer.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzysiu? Nawet żona tak do mnie nie mówi :mrgreen:

 

Tu jest inny problem niż u mnie, tu pewnie znowu chodzi o czujnik, jak słusznie zauważyłeś w innym temacie, czujnik wałka, bo kolega ma problem na ciepłym motorze, u mnie był problem bez znaczenia temperatury silnika. Zawsze podpowiem wszystkim, test przelewowy żeby wyeliminować lub potwierdzić rozwalony wtrysk, albo komp i sprawdzać czujniki, tak jak napisałem powyżej, czujnik wałka, bo czujnik paliwa, to też bez znaczenia czy ciepły czy zimny, może też być zawór ciśnienia paliwa, ale prawie każdemu jak padał ten zawór, to wyświetlał się błąd na zegarach (kontrolka grzania świec).

Niech kolega opisze precyzyjniej co i jak się dzieje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
no tak jak napisałem na rozgrzanym silniku pozostawionym dłużej (a ostatnio nawet po kilku minutach od zgaszenia i próbie ponownego uruchomienia) trzeba długo kręcić czasem po kilka prób ale w końcu odpali. Zapalające się różne kontrolki zauważyłem 2 dni temu. Ale zapalają się tylko w 1 pozycji po przekręceniu kluczyka. Przy próbie zapalania wszystko jest ok. Nie zauważyłem ubytku mocy. (nie pamiętam czy zapala się kontrolka grzania świec)
Opublikowano

Ok - KRZYSIEK :). A co u Ciebie bylo rozwiazaniem? Moze sie komus przyda.

 

U kolegi ja faktycznie obstawiam czujnik walka bo objawy dosc typowe. Jak juz zapali to chodzi jak pszczolka a na cieplym palic nie chce.

Co do przelewow - jak nie ma tragedii na korekcjach to robienie przelewow to strata czasu zwykle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O nie nie nie!

Podłączałem kompa i to różne, nawet pod takiego za 25tysi i wtryski wyglądały idealnie, a nawet ten, który padł miał wartości najbliżej zera, dla tego nie patrzyłem na wtryski, aż ktoś na forum namówił mnie na test przelewowy i właśnie trzeci wtrysk lał jak z wiadra, wymieniłem, przypisałem i jak ręką odjął, pali jak złoto, choć na kompie wychodzi w okolicach +1, niby w normie. Kupiłem używkę za 270zł, stary sprzedałem za 120, czyli sprawę załatwiłem za 153zł, bo jeszcze podkładkę nową kupiłem. Od tamtej pory polecam tylko test przelewowy. Godzina roboty, koszt sprzętu może 10PLN :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Cenne info :). Czlowiek sie cale zycie uczy.

Chociaz blisko zera to juz mozliwe, ze puszczal w druga strone. To wynika z budowy tego zaworka zwrotnego do przelewu. Jak bedzie szlo duzo za duzo w przelew to na dawce bedziesz mial zdecydowanie za malo i korekcja Ci poleci duzo w dol.

 

Mysle, ze bylbym w stanie pokazac efekt na wykresie z EPSa Boscha bo gdzies mam ze swoich wtryskow :).

Niestety, zeby mnie nie oszukano musialem sie nauczyc czytac ich dane...

Opublikowano
Czyli jechać na komputer? Czy od razu spróbować wymienić ten czujnik wałka? Ile w ogóle kosztuje spr błędów na kompie?
Opublikowano

u jakiegoś forumowicza (nie sępa) to jakieś piwo :) w warsztacie conajmniej 50zł czyli ciut mniej niż kabel kosztuje który kosztuje koło 70zł :)

 

proponuje poszukać w odpowiednim dziale kogoś z twojego miasta albo z bliskiej odległości i dogadać się na diagnoze :)

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tym bardziej, że we Wrocku jest trochę forumowiczów i na pewno każdy pomoże.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Moge Ci nawet paru polecic, ale mozesz sie spodziewac, ze kolo 50zl to kosztuje u kazdego.

Ja Ci to moge zrobic za piwo, ale uprzedzam, ze nie jestem jakis mega profesjonalny i moje oblozenie czasowe jest spore :).

 

Jak sie decydujesz to pisz na PW, jakos sie dogadamy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.