Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zależy od twojej inwencji :) odpinasz wężyki przelewowe i na ich miejsce zapinasz jakieś dłuższe i przygotowujesz 4 naczynia i patrzysz który leje :)

 

na tym filmiku to dobrze widać i gościu nie potrzebował nawet kilku naczyń bo różnice widać po 2 sekundach :)

 

np. tak

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super filmiki, dobry jest ten tylko z wężykami :cool2: nie wiedziałem gdzie te wężyki podłączyć, ale widać, że jest to dość proste.

Nawet mam takie wężyki, także jutro do dzieła, a powiedz TC, jak miałeś ten problem, to ile wtrysków padło, jeden przelewający wtrysk będzie dawał ten błąd, czy mam się szykować na więcej sztuk?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
wężykiem wtrysk PLAKA do kolektora i nie dość że będzie startować na mrozach jak benzynka to jeszcze potem podczas jazdy sobie będziesz ładować jak podtlenek azotu :P na plaku dobrze idzie, na lakierze do włosów też :D
szukam
Opublikowano
matowej matowej :lol: Jednemu Koledze tak się spodobał zapach grilowanej wanilii, że przedawkował i zostały same troki - bo na uszczelki to nie wyglądało, a o kolektorze zapomniał z chwilą głośnego BUM :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi teraz odpala cały czas, ale włączam zapłon i czekam aż pompka progowa przestanie chodzić, czyli nabije paliwa, wyłączam zapłon i znowu włączam, grzeje świece i kręcę. Czasem odpali po trzech obrotach rozrusznika, a czasem muszę pokręcić z 10 sek. Najbardziej mnie zastanawiało kopcenie, dziś nawet było tak, że jak dodałem gazu, ale spokojnie, a było już ciemno, to widziałem za sobą dym, to znaczy światła samochodu za mną były jakby w delikatnej mgle, wiecie o co chodzi, no i takie dziwne cykanie przy dodawaniu gazu, szczególnie słyszalne jak jechałem przy barierkach, dźwięk się odbijał... Pomyślałem, że już nie będę się oszukiwał, że to jakiś czujnik..... dzięki ponownie za porady... a już myślałem, że mam po problemie :mad2:

 

PS. taka ciekawostka, pompka progowa u mnie to BOSH, ale made in POLAND :shock: i daje 4,2 bara, to chyba od groma...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

sie śmiejecie ale jak pierwszy raz to zobaczyłem u mnie jak mechanik przyniósł plaka i zaczał psikać do kolektora to normalnie mało mi oczy nie wyszły z orbit :P mechanik ze mnie amator samouk i nie wiedziałem że tak się robi :D

 

no ale taki pokaz był dość kosztowny dla mnie :P koło 1.5tys za regeneracje pompki :D

 

do autora :)

 

możesz jeszcze podjechać do serwisu boscha i oni tam chyba mają sprzęty do sprawdzania wtrysków i chyba też regeneracje prowadzą ale ręki sobie uciąć nie dam. W wiekszych miastach na pewno masz serwisy boscha. W małej częstochowie ze 3 są chyba.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

do autora :)

 

możesz jeszcze podjechać do serwisu boscha i oni tam chyba mają sprzęty do sprawdzania wtrysków i chyba też regeneracje prowadzą ale ręki sobie uciąć nie dam. W wiekszych miastach na pewno masz serwisy boscha. W małej częstochowie ze 3 są chyba.

 

Jakoś nie ufam regenerowanym rzeczom....

wolę kupić używkę, choć wiem,że to też loteria.....

 

tak z ciekawości, dużo tego plaka trzeba napsikać?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

niee :P ze 2 sekundowe psiknięcia i auto odpala :D

 

oj to bardzo źle robisz. Serio jak wolisz używke niż regeneracje to bardzo masz złe podejście albo gruby portfel :) ale jakbyś miał gruby portfel to byś kupował zawsze nowe wiec raczej złe podejście. Akurat te wtryski można naprawiać wiec czemu tego nie robić ? :) to nie bieżnikowanie opon co wplywa na bezpieczeństwo. Poduszek nikt też nie regeneruje przecież ale rozruszniki, alternatory, turbo, wtryski, pompy wtryskowe :) nawet dwumasy i sprzęgła można regenerować.

 

Lepiej napraw swoje jak masz kupować używane.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Lepiej napraw swoje jak masz kupować używane.

 

Jest coś mądrego w Twoich słowach :wink:

 

a można to zrobić samemu, czy musi to zrobić specjalista z odpowiednim sprzętem, bo z tego co wyczytałem, to tylko jakąś iglicę się wymienia...

 

jakbym miał gruby portfel, to nie jeździłbym e46....... marzy mi się F10 535d :pray:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Krzychu na Twoim miejscu sprawdziłbym w następnej kolejności czujnik ciśnienia CR. Przy problemach z ciepłym najpierw przyczyną jest czujnik impulsów wałka rozrządu, a następnie czujnik ciśnienia CR. Jeżeli podmiana nie przyniesie rezultatów trzeba szukać już właśnie we wtryskiwaczach, zaworze CR i pompie CR. Taki jest algorytm postępowania w tego typu objawach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Krzychu na Twoim miejscu sprawdziłbym w następnej kolejności czujnik ciśnienia CR. Przy problemach z ciepłym najpierw przyczyną jest czujnik impulsów wałka rozrządu, a następnie czujnik ciśnienia CR. Jeżeli podmiana nie przyniesie rezultatów trzeba szukać już właśnie we wtryskiwaczach, zaworze CR i pompie CR. Taki jest algorytm postępowania w tego typu objawach.

 

Też tak myślałem, ale po pierwsze nie mam od kogo podmienić tych czujników, a po drugie autko pali słabo na ciepłym i na zimnym, do tego czujnik wałka pokazuje inny błąd, którego u mnie nie ma, no i te nieszczęsne cykanie to mi wygląda ewidentnie na wtrysk, zrobię jutro test przelewowy, to już będę mądrzejszy..

 

czujnik ciśnienia CR i zawór CR to nie to samo?

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Siedziałem do 3 w nocy i czytałem o wtryskach, wszyscy którzy regenerowali mieli później problemy, a większość po roku znów oddawała wtryski do ponownej regeneracji..... Mam namiar na kolegę, który rozbił ostatnio swoją niunię i ma używki po 200zł, teraz mam dwa pytania, bo naczytałem się o kodowaniu wtrysków, o co w tym chodzi, mając inpę poradzę sobie z tym? no i druga sprawa, to miedziane podkładki, nie znalazłem takich na aukcjach, czy są to jakieś specjalne podkładki, czy mogę je kupić np. w OBI? Ma ktoś może jakieś wymiary, zdjęcia tych podkładek?

Nie mam jeszcze pewności, że to wtryski, dziś będę robił test przelewowy, ale wolę się dowiedzieć wcześniej co mogę i muszę przygotować.

 

PS. czy to możliwe, że wtryski mają dobre wartości wykazane na kompie, a przelewają?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tak mogą mieć dobre korekcje i przelewać , poza tym korekcja to nie tylko stan wtryskiwacza ...

... Kodowanie zrobisz sam Inpa , co do regeneracji to nie warto jeśli nie zostanie po niej nadany nowy kod IMA wtryskiwacza , choć proponuje kupić nowe ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Krzychu, wymieniając wtryskiwacz musisz go przypisać do danego cylindra. Do tego służy tzw kod IMA, który jest wybity na głowicy wtryskiwacza. Dzięki przypisaniu wtryskiwaczy będzie precyzyjnie odmierzana wartość przelewowa. Zrobisz to za pomocą INPA i DIS. Podkładki MUSZĄ być oryginalne BOSCH, ponieważ niewielka odchyłka np wysokości już wpływa na jakość pracy układu wtryskowego. Zaktualizowane podkładki mają 4 wypustki wewnątrz klinując iglicę wtryskiwacza. Pamiętaj o bardzo dokładnym przeczyszczeniu gniazd w głowicy, ponieważ mała grudka może spowodować sporą awarię jednostki i nerwicę właściciela. Jeżeli wartości korekcji odbiegają np na jednym lub dwóch to wiadome, że to wtryskiwacze. Jeżeli wartości rozjeżdżają się na 3 lub 4 to można podejrzewać brak kompresji w kotłach i wtedy należy wykonać test ciśnienia sprężania na tzw próbę olejową.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłbym nowe, ale to jak zwykle wiąże się z kasą, jak się okaże, że to jeden, to może się zdecyduję, jak więcej, to już nie wiem, najwyżej malowanie mieszkania i nowe firanki kupie żonie za rok :wink:

Pisałem w nocy z kolesiem z Wa-wy i ma dwa wtryski w dobrym stanie, może mi dać nawet miesiąc takiej jakby gwarancji, a to chyba wystarczy żeby sprawdzić,...............wiem wiem, to maszyna i może paść w każdym momencie :D

Słyszałem o tej próbie olejowej, obym nie musiał jej robić, ale silnik ładnie pracuje, nie bierze oleju, zrobiłem już 1500km i zaznaczyłem na miarce stan, jest cały czas taki sam, także motor jest chyba ok. Dziś po robocie zrobię teścik przelewu, oby było wszystko dobrze i oby to był ten głupi czujnik ciśnienia CR..

Tak jak wczoraj wspomniałem, wlałem STP do czyszczenia wtrysków, dziś przepędziłem troszkę autko do pracy, zrobiłem rundę 10km dość energicznie ciskając gaz i o dziwo przestała kopcić, wcześniej gaz w podłogę i za mną było czarno, że aż samochody inne zwalniały, a raz na CB koleś powiedział, że mu zniknąłem :mrgreen: teraz widać, że coś tam zakopci, ale to taka delikatna mgiełka i te cykanie się troszkę zmniejszyło, odpala tak samo, czyli słabo, no ale to było na początek z rana, teraz w sumie nie próbowałem, skoczę zaraz na fajkę i odpalę, nie chcę się oszukiwać, ale czy takie dziadostwo może pomóc, gdzieś wyczytałem, że miałeś YOSHI jakiś problem po wlaniu czegoś takiego, zgadza się?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
heh :wink: widzę już jestem "klasykiem gatunku" :lol: niestety po zalaniu rozpuszczalnika (bo inaczej tego nazwać się nie da) na drugi dzień silnik nie odpalił... ba! nawet już godzinę po zalaniu coś się zaczęło pierdzielić. Okazało się, że porozpuszczało uszczelki pompy wtryskowej + zatarło wszystkie iglice rozpylaczy, łącznie z uszkodzeniem czujnika wzniosu iglicy. Impreza kosztowała coś ok 2 tys zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie byłem przy autku, odpaliła trochę lepiej, musiałem pokręcić z 5 sekund i zatrybiła(wcześniej musiałem kręcić 10-15sek.). Przygazowałem, a z wydechu tylko małe piardnięcie dymku :wink:

Zgasiłem, wypaliłem fajka i spróbowałem jeszcze raz, odpaliła po 3 sekundach. Nie lubię się oszukiwać, ale jeśli ten specyfik coś pomoże, to chyba cały samochód okleję w ich reklamy :D

Wieczorem wyjdzie co się dzieje z wtryskami, już bym poszedł zrobić test, ale muszę siedzieć w biurze, no a dziwnie bym wyglądał umorusany smarami :D

 

PS. Jak się jest już tyle lat co Ty, a o koledze TC to już nie wspomnę, na forum, to się robicie klasykami chłopaki :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i koledzy nie zrobiłem testu przelewowego, długo opowiadać.... ale jakąś godzinę temu wziąłem kompa i poszedłem do autka troszkę się pobawić inpą i poznać jej możliwości, skasowałem błąd 4B90, dodatkowo pokazały się dwa inne błędy niedziałających świec żarowych na 2 i 4 cylindrze, wszystko pokasowałem i chciałem odpalić, zaskoczenie bo zapaliła ze strzała, no może przy drugim obrocie rozrusznika :D

Pochodziła chwilkę, zgasiłem i przez jakieś 20 minut bawiłem się inpą, później znowu odpaliła od razu, wszystkie wartości na inpie wręcz idealne, wszystko chodzi jak trzeba, ale jeszcze się nie będę cieszył, poczekam co będzie jutro. Cały czas chodzi mi po głowie ten płyn STP, czyżby pomógł? Przypomniałem sobie jeszcze, że mąż mojej koleżanki z pracy ma swój warsztat naprawczy diesla, robi tylko rzeczy związane z paliwem, zadzwoniłem i zapytałem co on myśli o laniu takich cholerstw, powiedział, że jeśli wtrysk dopiero zaczyna niedomagać, to takie ustrojstwo może pomóc, mówił jak taki płyn dokładnie działa i powiedział, że akurat STP jest najgorszy pod względem wydajności, ale najlepszy pod względem bezpieczeństwa urządzeń.

Dodam jeszcze jedną sprawę, bo było już tu kilka tematów o oszukiwaniu spalania pokazanego na BC, skasowałem inpą wszystkie wartości, wykasowałem całą pamięć kompa w aucie i :

w zbiorniku miałem 32 litry w/g inpy, wcześniej BC pokazywał, że mogę zrobić 670km, a spalanie było chyba 4,5l/100km, po skasowaniu na kompie wyskoczyło 354km do przejechania i spalanie 9l/100km, przejechałem się po mieście, komp pokazywał około 8l spalanie, a dystans do przejechania wzrósł do około 400km i tak pokazywał cały czas, na koniec wartości się pozmieniały, ale tylko dla tego, że przed samym domem muszę przejechać kilometr na 2 biegu, także jak komuś komp przekłamuję, to polecam reset kompa w aucie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Przecież żeby skasować wartość średniego spalanie i co za tym idzie możliwy dystans do pokonania, to nie trzeba inpą - wystarczy przytrzymać na odpowiedniej wartości kilka chwil tą dźwignię którą przełączasz pomiędzy spalaniem/dystansem/itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.