Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej koledzy,

Wiem, że już sporo było na różnych forach i na tym również o odpalaniu 320d, ale przesiedziałem całą noc, prześledziłem całe nasze forum i kilka innych, no i wcale mądrzejszy nie jestem, problemu nie potrafię sam rozwiązać, więc proszę Was o sugestie.

Kupiłem BEEMKĘ dwa tygodnie temu i paliła chyba normalnie, rozrusznik musiał zakręcić z trzy razy, ale odpalała czy zimna czy ciepła, ale ostatnio zaczęło dziać się coś złego, zaczełą gorzej palić i na zimnym i na ciepłym. Na zimnym muszę pokręcić kilka sekund 3-4, a na ciepłym jest dużo gorzej, czasem muszę pokręcić nawet z 10sekund, a czasem przerwać i pokręcić jeszcze raz z 5 sekund.

Były właściciel miał podobny problem, wymienił wszystkie świece żarowe na nowe i sterownik tych świec na używkę. Myślałem o czujniku wałku ale z tego co wyczytałem, to wałek powoduje problemy tylko przy ciepłym silniku, a u mnie jest gorzej też na zimnym, choć na ciepłym dużo nędzniej..

Jak odpali, to ładnie chodzi, nie trzęsie, moc jest, nie kopci, no może tyle, że chyba ma spory apetyt na paliwko, 9-10l/100km.

 

nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale zaczęło mi się tak dziać, jak padł mi akumulator, siedziałem pewnej nocy w garażu, przyciemniałem szyby i odnawiałem wnętrze, zapalone radio i wszystkie lampki, a rano musiałem posilić się akumulatorem sąsiada-kable..

 

Napiszecie żebym podłączył się pod kompa, ok, zamówiłem kabel i dziś ma przyjść, więc wieczorkiem będę się łączył, ale może macie jakieś dobre rady na co mogę zerknąć w między czasie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak dla mnie typowe niedomaganie labo czujnika ciśnienia CR, albo pompka podprogowa. Musisz sprawdzić jaki ciśnienie uzyskuje przy starcie. Drugą przyczyną może być właśnie brak synchronizacji sygnału czujnika wałka do czujnika GMP (wału korbowego) i stąd te kilkukrotne próby "znalezienia" odpowiedniego ustawienia się nadajnika dla natychmiastowego rozruchu. Daj znać o błędach i wartościach live data.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiecie co koledzy, chyba jestem za tępy, mam kabel, gość podał mi linka gdzie mam znaleźć jak zainstalować to wszystko-sterowniki itd..., ale nic nie dzieje się tak jak w opisie, czy jest jakiś sposób żeby mając kabel ściągnąć sobie z neta program do sprawdzania, nie wiem jak to się fachowo nazywa, w komputerach jestem "noga", może coś ktoś podpowiedzieć?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, zobaczę czy mi się uda... jestem kompletnym beztalenciem komputerowym :mad2:

z ostatnich nowości, właśnie coś się pogorszyło, odpaliłem i pojechałem na spotkanie, po godzinie wsiadam kręcę i nic, autko nie odpaliło choć próbowałem z 10 razy, aż bateria padła, zadzwoniłem po kumpla i na lince odpaliła bez problemu, od razu, co tym myślicie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeśli tak to wygląda to czujnik wałka rozrządu. Bez paliwa nie odpaliłaby, a tutaj napisałeś, że od razu załapał więc gdzieś się gubi synchronizacja impulsów.
Opublikowano
Ok, zobaczę czy mi się uda... jestem kompletnym beztalenciem komputerowym :mad2:

z ostatnich nowości, właśnie coś się pogorszyło, odpaliłem i pojechałem na spotkanie, po godzinie wsiadam kręcę i nic, autko nie odpaliło choć próbowałem z 10 razy, aż bateria padła, zadzwoniłem po kumpla i na lince odpaliła bez problemu, od razu, co tym myślicie?

Bardzo prawdopodobne ze wtryski do wymiany

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli tak to wygląda to czujnik wałka rozrządu. Bez paliwa nie odpaliłaby, a tutaj napisałeś, że od razu załapał więc gdzieś się gubi synchronizacja impulsów.

 

Myślę, że masz rację, jutro jadę na długi weekend i będę miał pod nosem szrot specjalizujący się w BMW, także podjadę i załatwię ten czujnik, mam tylko pytanie, bo patrze na allegro i widzę, że we wszystkich common railach są takie same czujniki, czy będzie pasował od 3 litrówki, czy to na pewno jest to samo?

PS.odpaliła od razu, tylko puściłem sprzęgło.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo prawdopodobne ze wtryski do wymiany

 

Ale to by chyba też na lince miała problem odpalić, muszę wyskoczyć, a później powalczę z instalacją OBC , może tam coś wyjdzie....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Miałem taki przypadek ze.na lince odpalal , na plaka też ...zero błędów ...po wyciągnięciu wtryskow okazało sie ze do wymiany i nie było ciśnienia na szynie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy ci jedno podłączenie pewnie aby zobaczyć co i jak :cool2: :cool2:

 

No i mam do jasnej cholery problem, bo nie mogę ni jak zainstalować inpy, szlag by to.

czy ktoś tu może mi pomóc, koleś zamiast płyty instalacyjnej dał mi link gdzie mam sobie sam wszystko pobrać, tyle że to jest na windows 7, a ja mam viste, mam poustawiać jakąś zgodność, ale nie wiem jak i zamiast naprawiać autko, to ja walczę z kompem

zajrzyjcie na ten link:

 

http://inter-mac.pl/ftp/cd_bmw.zip

 

PS. instrukcje Trandolfa też mi nie wchodzą....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy czy czujnik wałka od 530d będzie pasował do mojego autka, czy one są takie same?

Mogę taki mieć za stówkę, ale nie wiem czy to podejdzie, koleś twierdzi, że "raczej" są takie same....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś muszę dodać koledzy, dziś rano pomimo zimnego silnika nie chciała odpalić, na lince odpaliła od razu, przejechałem trasę 250km bez gaszenia i teraz pali normalnie, zakręci dwa razy rozrusznikiem i odpala, jakby wszystko się naprawiło. Jedyna minus jaki zauważyłem, to dużo mi spaliła ropki, spokojnie jechałem 100-120km/h, a spaliła mi jakieś 7l/100km, mniej mi paliła e39 z automatem, może to ma jakieś z czymś powiązanie, co o tym myślicie, o tej samonaprawie....

 

dodam, że nadal walcze z instalacją inpy, chyba kupiłem jakiś badziew, a sprzedający nie potrafi mi pomóc przez telefon.

 

Może ktoś z Was ma program na inpę, mam już kabel. teraz potrzebuję programu, żeby podłączyć się do samochodu, mam vistę i to podobno jest problem. pomóżcie koledzy, bo bardzo chętnie zakończyłbym te problemy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chciałbym się przypomnieć z moim problemem, byłem dziś na komputerze, ale był jakiś dziwny, chłopak powiedział mi, że mam problem z paliwem, że za wolno "nabija" się ciśnienie paliwa. Są trzy opcje:

1.jakiś wtrysk,

2.pompka progowa,

3.filtr paliwa.

 

Uruchomiłem w końcu INPĘ na swoim kompie i troszkę się pobawiłem. Wersja angielska, a że nie znam technicznego angielskiego, to mało zrozumiałem, no ale... test wtrysków pokazał, że chyba jest ok, na pierwszym było -1 na drugim +1 a na pozostałych w okolicach zera. Robiłem print screeny, ale nie wiem gdzie się zapisały, a bym je tu wrzucił, bo robiłem print screeny wielu rzeczy, szukałem ciśnienia pompki progowej i jeśli to "railpresure" to pokazywało 303bar, wydaje mi się, że powinienem napisać 3,03bar, no ale tam było 303.

 

Chcę zaraz wyrzucić filtr paliwa i na próbę zastąpić go wężykiem (dziś nowego nie dostanę).

 

PS. takie głupie pytanie zważywszy na to , że jestem geniuszem komputerowym, gdzie mogły zapisać się print screeny, wrzuciłbym je tutaj do Waszej analizy.

Oczywiście nie były to print screeny robione za pomocą komputera, była taka opcja w INPIE.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OK, zaraz to zrobię, ile powinno być przy odpalaniu? Gdzie szukać ciśnienia pompki progowej, jak to powinno się nazywać?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jestem w samochodzie, jak zaczynam kręcić rozrusznikiem to nabija od 90 i silnik zapala jak jest 140, a jak odpalony to waha się od 298 do 309

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyrzuciłem filtr paliwa i zastąpiłem go kawałkiem rurki, silnik odpala jak nigdy, jak benzyniak, nawet bez grzania świec, dziwi mnie jednak fakt, że filtr wygląda na dość nowy, "FILTRON" ale made in Czechy..... Dmuchałem w niego z obu stron i powietrze przepływa dość dobrze z lekkim oporem... Stawiam jednak na pompkę progową made in Poland :( Myślę, że słabo pompuje, muszę kupić pierburga i dobry filtr, to powinno załatwić sprawę na zawsze.

Oczywiście nie będę jeszcze dziś świętował, jutro rano sprawdzian, jak po nocce na podwórku odpali, to myślę, że gdzie indziej nie muszę szukać przyczyny.

 

Jak na razie dzięki za pomoc.

 

 

Dla zainteresowanych, rano odpaliła bez problemu, już przy pierwszym zakręceniu rozrusznika, wręcz obstawiam jako przyczynę słabej jakości pompkę i filtr.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wracam koledzy do problemu, bo powrócił, dodatkowo wyskoczył mi błąd na kompie 4B90 rail-pressure monitoring on engine start, czyli za niskie ciśnienie paliwa na szynie CR przy rozruchu, muszę trochę pokręcić rozrusznikiem, czasem nawet 10 sekund, żeby odpaliła. Podmieniłem dziś pompkę progową i nic to nie pomogło, poczytałem trochę i jednym pomogło wymiana czujnika ciśnienia paliwa na szynie CR, a inni musieli regenerować wtryski, co o tym myślicie? Jak podłączam kompa, to wtryski mają małe odchyły typu -1 na pierwszym, lub +1 na drugim, trzeci i czwarty blisko zera. Dodam, że mam zwiększone spalanie, a jak depnę, to czarno się za mną robi i przy przyśpieszaniu słyszę jakby cykanie (dźwięk źle wyregulowanego zaworu w maluchu). Dziś przy tankowaniu zalałem płyn STP do czyszczenia wtrysków, taką czułem potrzebę dolania czegoś do paliwa, ale to raczej nie pomoże...

Macie koledzy jakieś sugestie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli muszę zrobić test przelewowy..... ma ktoś jakiś obrazkowy schemat jak to zrobić i jak podłączyć, podobno wystarczą 4 strzykawki i wężyk, ale nie bardzo wiem gdzie i jak to podłączyć.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.