Skocz do zawartości

530d błędy przed rozruchem silnika: transmission fau


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

BMW 530d e60 2004. Podczas rozruchu silnika od czasu do czasu komputer wyświetla błędy: transmission fault, drive moderately, fuel pump!, cruise control failure - auto wówczas nie odpala. Po kilku próbach przekręcenia kluczyka system aktywuje się bez błędów i silnik startuje, wszystko działa bez zarzutu, skrzynia zmienia biegi idealnie, tempomat działa itd. Podczas jazdy nie pojawiają się żadne błędy tylko czasem przed rozruchem. Byłem z problemem w niezależnym warsztacie specjalizującym się w BMW - zdiagnozowali, iż alternator przeładowuję 14.6V-15V co powoduję błedne sygnały z komp, zalecili wymianę alternatora, koszt wraz z wymianą 450 funtów.

Co sądzicie, kiedyś można było regulować napięcie, teraz trzeba wymieniać cały alternator? Na 4 pażdziernika jestem umówiony w BMW na sprawdzenie obudowy kabla akumulatora w ramach ogólnoeuropejskiej akcji - czy ta wada jeśli istnieje w moim aucie może mieć wpływ na mój problem, jakieś przekłamania w napięciu?

Podaję link do video, na którym widać wszystkie komunikaty

Edytowane przez kaczad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozna wymienic sam regulator mapiecia w alternatorze.Powodem moze byc jeszcze IBS.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a akumulatora nie rozładowywuje?

pewnie początki regulatora. 400zł z groszem. jest już pozmianowy i nie siada. wymiana nawet bez wyjmowania alternatora jak masz zwinne ręce.

masz nr czesci 12318510092. wymień w ciemno

Opublikowano (edytowane)
a akumulatora nie rozładowywuje?

pewnie początki regulatora. 400zł z groszem. jest już pozmianowy i nie siada. wymiana nawet bez wyjmowania alternatora jak masz zwinne ręce.

masz nr czesci 12318510092. wymień w ciemno

Akumulator nie siada, auto kupiłem w czerwcu i od tego czasu nie mam z nim żadnych problemów poza tymi wyskakującymi błedami, które pojawiały się bardzo sporadycznie i znikały po kolejnej próbie odpalenia, kilka dni temu jakby problem się nasilił i walczyłem 15min aby uruchomić auto, natomiast od 3 dni znów cisza, rozruch następuje bez błędów.

Poczekam do 4 października - jestem ciekaw co zasugeruję serwis BMW podczas przeglądu w ramach akcji sprawdzania kabla akumulatora.

Gdzie w Polsce można nabyć ten regulator, u mnie kosztuje 107 funtów.

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi.

Edytowane przez kaczad
Opublikowano
Mozna wymienic sam regulator mapiecia w alternatorze.Powodem moze byc jeszcze IBS.

IBS to czujnik napięcia na akumulatorze, tak?

Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na ja go mam w aso po rabacie za jakieś 380. moge wspomóc rabatem ale nie weim czy wyśle tak daleko... 460 chyba cennikowa.

ta akcja na kabel to nic z tych rzeczy. to poprawa mocowania, przesmarowanie śrubki, plus mały przegląd auta.

 

IBS to klema minusowa. trzeba by podpiąć pod komputer. ale nie wime czy coś da bo na przykład przez ten regulator i tak wysieje ci kupę błędów... nie wiem. nie znam się

Opublikowano
na ja go mam w aso po rabacie za jakieś 380. moge wspomóc rabatem ale nie weim czy wyśle tak daleko... 460 chyba cennikowa.

ta akcja na kabel to nic z tych rzeczy. to poprawa mocowania, przesmarowanie śrubki, plus mały przegląd auta.

 

IBS to klema minusowa. trzeba by podpiąć pod komputer. ale nie wime czy coś da bo na przykład przez ten regulator i tak wysieje ci kupę błędów... nie wiem. nie znam się

Jakby była możliwość wysyłki za pobraniem na adres w Polsce byłbym wdzięczny, czy w jakiś inny sposób mógłbym go nabyć w tej cenie, w każdym bądź razie przesyłka w Polsce - na przełomie października i listopada odwiedzam rodziców.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw jeszcze gdzies podepnij pod komputer. tak nawiasem pisząc kabelek do twojego auta to 50zł (ja taki mam). warto mieć.
Opublikowano

Pod komputer był podpinany dziś w warsztacie BMW Specialist, który generalnie ma bardzo dobrą opinię pod względem rzetelności, umiejętności i niewygórowanych cen, uznali - jak pisałem w pierwszym poscie - iż należy wymienić alternator i tu osobiście jestem zaskoczony, bo jak wcześniej próbowałem znaleźć rozwiązanie problemu na forum to nikt nie wspominał o alternatorze dlatego zamieściłem post.

Co do kabla zakupiłem, ale nigdy się nie bawiłem w prywatną diagnostykę, poinstalowałem oprogramowanie, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, nie wiem czy wszystko dobrze się zainstalowało, w tej chwili nie mam zbyt wiele czasu by przysiedziec i rozgryźć temat.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam daj informację czy po wymianie alternatora błędy przed uruchomieniem pojawiają się nadal. mam ten sam problem ale samochód odpala raz na 20 prób w ciągu dnia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, chciałem się podzielić ze wszystkimi w jaki sposób problem mój został rozwiązany. Nabrał on na sile i aby uruchomić auto musiałem za każdym razem walczyć ponad 10min. Zdecydowałem się ostatecznie oddać auto do serwisu fabrycznego BMW w Romford. Auto zostało poddane diagnozie i po kolei spece BMW stwierdzili, iż akumulator jest OK, alternator OK, regulator napięcia OK, więc przyczyna musi leżeć po stronie świec żarowych, na których wymianę się zgodziłem (bo jakie miałem wyjście) oczywiście poinformowano mnie, że może nie będzie konieczności wymiany wszystkich. Kolejnego dnia dostałem telefon z informacją iż świece też są OK, ale znaleźli źródło problemu. Zaprosili mnie aby do nich wpadł bo chcieliby aby mechanik zabrał mnie na hale warsztatową i pokaże i wytłumaczy wszystko. Pojechałem - i teraz uwaga (chyba nikt na forum nie miał takiego przypadku jak mój, chyba, że nie natrafiłem) do wymiany okablowanie silnika, w którym występowały przepięcia/wyładowania, które spowodowały nadtopienie kabla układu żarowego i nadtopienie gniazda modułu sterującego pracą świec żarowych. Okablowanie ściągali z Niemiec, moduł był ostatni w Anglii. Całkowity koszt naprawy 1250 funtów.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Po 4 miesiacach od naprawy przez serwis BMW Sytner w Romford problem powrócil - NIESTETY! Oddalem - reklamowalem, badaja sprawe, rece mi opadly, fachowcy przeszkoleni przez producenta! Wg mnie w listopadzie usuneli tylko skutek a nie przyczyne. W srode 3 kwietnia powinienem wiedziec wiecej. Dam znac na forum.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla wszystkich zainteresowanych tym tematem, otoz rozwiazanie problemu jest proste aczkolwiek nie bylo oczywiste, powodem tychze bledow czyli Cruize Control, Transmission fault, fuel pump failure itd. jest przekaznik taki :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=12_1205&hg=12&fg=35&hl=2

numer fabryczny 61366915327 jest on jasno niebieski i kosztuje w GB 11funtow to w pl kolo 50zl

Przekaznik znajduje sie tam gdzie glowny komputer czyli stojac na wprost auta po prawej stronie pod filtrem kabinowym pod wycieraczkami

warte przeczytania dla zainteresowanych:

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=70672

lub

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=134629&start=20

mam nadzieje ze wielu osobom tym postem uda sie pomoc gdyz ja sam na polskich forach odpowiedzi nie znalazlem, a blad bardzo uciazliwy i moze auto unieruchomic

Pozdrawiam forumowiczów- Robert

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. W moim Bmw e60 530D 218km tez tak ie kontrolki się zaświecają i wtedy nie moge zapalić. Problem występuje za każdym razem jak jest gorąco i jest zagrzany silnik. Jak ostygnie tj po paru godzinach pali normalnie i nie pojawiają się te kontrolki. Wyjąłem ten przekaźnik i po rozebraniu go nie zauważyłem nic niepokojącego, a nawet sprawdzałem go na akumulatorze i zwierał i rozwierał. Zamówiłem i tak nowy w BMW koszt nie jest wysoki ,a może faktycznie nie działa jak powinien.Problemem jest jeszcze rozładowywanie akumulatora na postoju .Jestem umówiony do elektryka za dwa tygodnie więc jeszcze muszę się pomęczyć.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam podobne problemy, wszystko wygląda tak samo tylko u mnie silnik odpala. Dzieje się to podczas wilgotniejszych dni albo w czasie deszczu. Rozumiem że jak by u mnie był uszkodzony ten przekaźnik to bym nie odpalił nawet auta ? Bywa to irytujące bo auto jeżdzi ok, a czasami potrafi zepsuć mi całkowicie humor
Opublikowano
Tylko że u mnie po odczytaniu błędów kompem nie ma nic o za niskim albo za wysokim napięciu, wszędzie tylko błędy komunikacji w CAN, a napięcie podczas błędu wszędzie ok w zależności od modułu 13,8V - 14,4V
Opublikowano
No nie, ale na logikę biorąc gdyby błędy powodowało za niskie za wysokie napiecie sterowniki by to odnotowały i pod kompem by wyszło, a u mnie zawiesza sie cały CAN w tym momencie i są same błedy komunikacji
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Usterka w moim aucie został opanowana. Powodem był uszkodzony sterownik silnika. Doszedłem do tego ze podgrzewałem i chłodziłem poszczególne czujniki i elementy i wkońcu doszedłem do DDE. Jak sterownik silnika był zimny to auto odpalało normalnie ( dodam ze komputer diagnostyczny widział sterownik silnika dde) jak podgrzałem go suszarką to auto nie chciało odpalić, zaświecały się błędy o których pisałem parę postów wcześniej a w dodatku komputer diagnostyczny nie widział sterownika DDE, tylko pokazywał błąd w sterowaniu Elektryczną pompą paliwa. Po wymianie auto chodzi jak książka pisze. Podobno w tych sterownikach to dość częsta usterka, podobno płyta w komputerze jest wielowarstwowa i potrafi sie przerwać ścieżka po której idzie sygnał. ( mało kto podejmuje się regeneracji sterownika). U mnie był nawet problem z przekopiowaniem wsadu z starego DDE do nowego gdyż tracił transmisje i trzeba było go schładzać. Mam nadzieje ze komuś ta informacja pomoże bo mi to zabrało sporo czasu i nerwów aby to zlokalizować i naprawić. Pozdrawiam Michał
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam !może komuś pomogę tym postem ,otóż miałem podobne zachowanie auta ,raz działało innym razem nie ,odpalałem autko bez problemu jechałem 5 km gasiłem i przy ponownym rozruchu zapalała się "choinka" ,problemem było ślizgające się koło pasowe :) po wymianie problem ustał :cool2:
  • 1 rok później...
Opublikowano
a ja 2 lata jezdzilem bez tego problemu myslalem ze po wymiane sterownika swiec sie uspokoilo bo zrobilem 80k km i problemu nie bylo az do dzisiaj :/ rece opadaja ktos pisal o tym ze sterownik rls w lusterku odlaczyc u mnie to nie pomoglo odlaczylem na probe ibs i tez nie pomaga :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.