Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To tak jak mnie twoja, że turbo jest spierdzielone BO TAK. Póki co wszystko wskazuje, że turbo jest ok a zaworek nie domaga/domagał, ale ty dalej uparcie twierdzisz, że trzeba dać nowe turbo bo ty tak miałeś, akurat on ani ja TAK jak ty nie mieliśmy, u mnie póki co po regulacji zaworka turbo chodzi prawidłowo, u kolegi ewidentnie lepiej, wstaje wcześniej niż przed regulacją jak i trzyma zadane ciśnienie, więc czemu dalej upierasz się, że jest zwalone. Mówisz, że regulacja kiedyś się skończy, być może ale to nie oznacza, że trzeba kupić nowe turbo za 4k bo może jednak wystarczy zmienić zaworek na sprawny i wyregulować zmienną geometrię. Tym tokiem myślenia np, przy wymianie pasków można by wymieniać odrazu koło pasowe i wszystkie rolki tylko dlatego, że są powiązane ze sobą, albo przy nie szczelnym kolektorze ssącym, odrazu EGR ntercooler i rury od turba bo przecież też ZARAZ może się coś stać.

 

Nie twierdzę, że turbo jest w pełni sprawne, ale póki co wszystko wskazuje na ten pierdzielony zaworek, i nie widzę póki co konieczności na siłę wymiany sprężarki tylko dlatego, że trzpień zaworka przesunął się np o 1mm, po to jest tam regulacja i robi się ją na każdej sprężarce indywidualnie a nie szablonowo, bo każdy zaworek ma pewnie ciut inaczej zamontowany ten trzpień w stosunku do obrotów gwintu i nie ma na to gotowego szablonu bo po prostu się nie da, jak to by było takie proste i każdy był by identyko to nastawianie polegało by na przekręceniu kapturka np o 3.5 obrota żeby mieć właściwą pozycję, niestety tak nie jest, na jednej sprężarce fabrycznej wyjdzie np 3 obroty na innej 4 a na jeszcze innej np 2.5 .

 

 

pzdr. Łukasz

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie !!! Zmienną geometrią turbiny steruje silnik elektryczny z elektronicznym sterowaniem krokowym.Układ elektroniczny w sterowniku przy turbinie, ma mega precyzyjny halotronowy czujnik .

To bardzo nowoczesna elektronika z drukiem powierzchniowym warstwowym SMD na porcelanowej płytce. Samo nieumiejętne otwarcie tego dziadostwa może zabić to na amen.

Prawda jest taka że przy opisywanych usterkach ,ustrojstwo jest jeszcze naprawialne a koszt nie powinien przekroczyć 150zł

Teraz procesor w środku dostaje złe informacje o położeniu " przestawiacza " zmiennej geometrii, głupieje i "myśli" że wysterował turbinę na "ful" gdy DDE widzi że ciśnienia jeszcze nie ma.

Akcja polega na tym że DDE zapodaje pełny impuls wypełnienia powiedzmy na 95% bo widzi że ciśnienia nie ma , procek w sterowniku to odbiera i chce przestawić geometrię ale jego wewnętrzny pozycjoner mówi mu że już jest ful gdy tak naprawdę jest np. 50%

Impa nie pokazuje pełnych informacja w ramce!!, do tego potrzebny jest DIS i ktoś kto kuma jak weryfikować dane i przede wszystkim które. Samo regulowanie nakrętką w niewielkim zakresie nic nie zmieni (może minimalnie polepszyć lub pogorszyć)

Usterka nadal w elektronice pozostanie i będzie się pogłębiać....

Silniki diesla w BMW nie są wykonane w kosmicznej technologi ...to bardzo prosty sprzęt działający na prostej zasadzie , problem jest tylko 1.... nie oddaje się auta komuś do naprawy kto nie korzysta płynnie z DISA.

i NIGDY NIE SŁYSZAŁ O FUNKCJACH SERWISOWYCH .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Oto co wyszło po hamowni :shock: dramat! http://imageshack.us/a/img198/5274/20120927506.jpg

Mała ciekawostka znalazłem dziś viewtopic.php?f=70&t=172695 też mam ten błąd. I po analizie mojego softa okazało się ŻE MAM CHIPa ale BARDZO ZJE..... Jutro umówiłem się na poprawkę, tzn wgranie serii

Opublikowano

Seria pewnie wypluje 150km tak jak u mnie, ale wykres faktycznie fatalnie wygląda.

 

A kolega wyspiarz. wolin uparł się na tę regulacje bo jemu to akurat pomogło. Musisz zrozumieć, że jeśli turbina jest nie sprawnie techniczna to nie zrobisz regulacją tak jak powinno być.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Ja nie napisałem nigdzie ze jest SPRAWNA, tylko kolejność sprawdzenia rzeczy w tej liście było też napisane, że jak tu nic nie wyjdzie to turbo kaput, pytanie co pokaże jeszcze tzw SERIA.

 

Co do wykresu rzeczywiście cuda wianki. u mnie było zdecydowanie inaczej.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Obruciłem ale to już w sumie o pół 1/4 obrotu i koniec więcej się nie dało, nie wiem czy przez to ze były gorące elementy, czy poprostu już to jest max regulacji. Efekt był taki, nie zrobiłem screana ale max co naładowało to coś 2550mbar

umnie tez jest taki problem jeszcze pół obrotu i koniec .ale dziwna sprawa bo turbo np na 1 biegu na skręconym kapturku wstaje dopiero od 2.5tys a potem na 2 biegu ciągnie od 1.9tys .mi sie wydaje że u mnie bedzie problem z zaworkiem cisnienia egr i z samym egr bo jak sciągłem rure to niezle był zasyfiny nagarem.chyba pierwsze wezne sie za czyszczenie. bo teoretycznie auto powinno wstawać kolo tych 1.8-1.9 może przez zacinający się egr jest problem z doladowaniem na niższych obrotach

Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
umnie tez jest taki problem jeszcze pół obrotu i koniec .ale dziwna sprawa bo turbo np na 1 biegu na skręconym kapturku wstaje dopiero od 2.5tys a potem na 2 biegu ciągnie od 1.9tys .mi sie wydaje że u mnie bedzie problem z zaworkiem cisnienia egr

Sprawdź od ilu wstaje na 6 biegu. :mad2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
umnie tez jest taki problem jeszcze pół obrotu i koniec .ale dziwna sprawa bo turbo np na 1 biegu na skręconym kapturku wstaje dopiero od 2.5tys a potem na 2 biegu ciągnie od 1.9tys .mi sie wydaje że u mnie bedzie problem z zaworkiem cisnienia egr

Sprawdź od ilu wstaje na 6 biegu. :mad2:

 

na 6 ciągnie od 1.9 ale na pierwszym biegu to masakra tak jakby stał w miejscu do 2.5 a potem jak dostaje mocy to trakcja sie pojawia.

Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

Co się okazuje, u mnie gdzie objawy wskazywały na turbinę, wadliwy okazał się przepływomierz. I teraz uwaga, wszystkie parametry przepływki były w normie. Z braku laku podstawiliśmy od innej sztuki i co się okazuje wszystko działa pięknie.

 

A u mnie objawy były takie, że nie miał mocy w zakresie 1,8 - 2,5 czasem 3 różnie.

 

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
umnie tez jest taki problem jeszcze pół obrotu i koniec .ale dziwna sprawa bo turbo np na 1 biegu na skręconym kapturku wstaje dopiero od 2.5tys a potem na 2 biegu ciągnie od 1.9tys .mi sie wydaje że u mnie bedzie problem z zaworkiem cisnienia egr

Sprawdź od ilu wstaje na 6 biegu. :mad2:

 

na 6 ciągnie od 1.9 ale na pierwszym biegu to masakra tak jakby stał w miejscu do 2.5 a potem jak dostaje mocy to trakcja sie pojawia.

 

 

to żebyś sprawdził na 6 to był sarkazm :D

 

ale nie ważne co do 1 moze tak być softowo ustawione, wyłacz całkowicie ESP i zobacz jak się zachowa.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Co się okazuje, u mnie gdzie objawy wskazywały na turbinę, wadliwy okazał się przepływomierz. I teraz uwaga, wszystkie parametry przepływki były w normie. Z braku laku podstawiliśmy od innej sztuki i co się okazuje wszystko działa pięknie.

 

A u mnie objawy były takie, że nie miał mocy w zakresie 1,8 - 2,5 czasem 3 różnie.

 

 

Pozdrawiam

 

 

dziwne w sumie jak komp miał prawidłowe wartości to prawidłowo dozował sobie resztę, tutaj w sumie wystarczyło odpiąć przepławkę i zobaczyć różnice.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
kolego zaznaczam ze jak podkrece kapturek do góry to nie ma tego mulenia ale nie czuje już zeby było takie mocne ładowanie. spróbuje jeszcze odłączyć przepływke a co do tego ESP nie wiem czy to ma jakiś z tym związek. no i jeszcze pozostaje mi przeczyścić EGR bo może się zacinać bo dużo jest tam nagaru.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

Panowie jak to jest z tym ekonomizerem i przepływką? Mianowicie po dzisiejszych testach zaóważyłem iż mając 1500obr 4 bieg i wciśnięciu pedału w podłogę to ekonomizer dociera do 20L dopiero po chwili,tzn gdy obroty wejdą na 2100. W przypadku inpy wartości zadane/rzeczywiste w tych samych warunkach po wciśnięciu gazy w podłogę zadana rośnie gwałtownie, a rzeczywista dopiero wraz ze wzrostem obrotów uzyskuje tyle co trzeba (nawet więcej) i trzyma. Druga sprawa to olej wydobywający się spod intercoolera..jest nie szczelność i być może to jest przyczyną braku ciśnienia, ale bardziej mi chodzi o to czy tego oleju nie wydobywa się za dużo tak jak widać na fotce..wczoraj wszystko było wytarte..pojechałem w trasę..w sumie 100km zrobione i o to plama oleju..turbinka już srałaby tak olejem? http://imageshack.us/a/img141/8223/20120929542.jpg

 

W poniedziałek sobie kupie intercooler bo ten próbowałem uszczelnić ale się nie udało

 

Wykresik z tego co wyszło po wgraniu serii

 

http://imageshack.us/a/img839/9388/bmwbk.jpg

 

 

 

Prośba do was..sprawdziłby ktoś czy po zgaszeniu auta, sterownik turbiny trzyma ten wodzik w napięciu jeszcze przez około 1-2min?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A więc tak. Wymieniłem intercooler bo w tamtym miałem nieszczelność co powodowało lekkie nie domagania ciśnienia oraz wydobywanie się oleju jak na obrazku wyżej. Udało mi się również wgrać wtrysk który już około roku temu wymieniłem. Dodatkowo wróciłem pokrętką od regulacji sterownika turbiny do pozycji w jakiej była fabrycznie. Błędów żadnych nie wywala.

Screen z inpy przedstawia sytuację przy 4tyś obr/min i 4 biegu..widać delikatne niedomaganie

http://imageshack.us/a/img195/4670/20121013144611.jpg

Nagrałem filmik jak wygląda w inpa zadana/rzeczywista podczas jazdy. Start od około 1500 obr/min z pedałem gazu w podłodze i tak do 4 tyś obr.Najpierw na 2 potem 3 i 4 biegu http://youtu.be/W6cy9ewcgQ8

Widać dziwną różnicę..na drugim biegu brakuje jakieś 0.2 bar na maxie , na 3 biegu 0,1 bar a już na 4 tylko 0,03 bar. O co kaman..sterownik tak miesza czy coś innego?

Jeszcze chciałbym zrobić o ile to możliwe w dis kalibrację sterownika turbiny tylko potrzebują instrukcji gdzie co i jak..jeśli zaś niema takiej opcji to czy ktoś w krk mógłby mi to zrobić? Wiem że u Roger-Nysa to możliwe,ale do niego mam 250km więc narazie pozostawiam tą opcję na później :)

Opublikowano

Kolego a sprawdzałeś zakres pracy cięgna od zmiennej geometrii.

Miałem taki przypadek ze auto działało pompowało nawet ok ale od dołu był problem. Po rozebraniu auta okazało się że cięgno od zmiennej geometrii miało zakres pracy 2/3 w stosunku do drugiej dobrej turbiny.

 

Swoją drogą te braki które zauważasz przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu mogą być wynikiem słabszej przepławki. Może ma już swój wiek i swoje zabrudzenia które zmieniają jej parametry a mimo to trzymają się w granicach błędu.

Opublikowano
Właśnie z tym dolnym zakresem mam problem..Zakresu pracy sterownika nie sprawdzałem, ale sprawdzę. Co do przepływki to w sumie na każdym z biegów wyciąga na maxie ponad 1000 jednostek więc wygląda że jest bdb
Opublikowano

Nie chodzi mi o zakres pracy sterownika tylko cięgna od geometrii przy turbinie. Sterownik może chodzić ok ale może być ograniczany przez mały ruch geometrii w samej turbinie i wtedy sterownik nie ruszy tego.

Oczywiście jak już będziesz rozkwiecać to warto sprawdzić i jedno i drugie.

W DIS masz fajna funkcję która uruchamia sterownik na sucho :-)

Opublikowano
W INPIE też się da pobawić tym sterownikiem, podając wartości. Nie można jednak włączyć aby pracował cyklicznie w skrajnych położeniach z jakimś interwałem, więc bez pomocy drugiej osoby, funkcja średnio użyteczna.
Opublikowano
Panowie a możecie sprawdzić u siebie czy bezpośrednio po zgaszeniu auta sterownik jest w max górnym położeniu i do tego przez kilkanaście sekund jest napięty wydając przy tym dźwięk terkotania. Filmik jak to wygląda http://youtu.be/PjtPR4axaXY Terkotanie słychać lepiej od 36 sekundy. Sytuacja ta występuje również gdy tylko otworzę auto.. Kolego szatynwroc gdzie w dis znajdę tą funkcję? No i może wiesz jak wykonać kalibrację sterownika za pomocą disa?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie zrobiłem logi w dis. Pierwszy filmik przedstawia sytuację kiedy cięgno sterownika jest ustawione prawidłowo tzn po wykonaniu ruchu góra dół nie da się go pchnąć do góry http://youtu.be/M9TahHioGTo ..autko wtedy jest niesamowitym mułem i odrazu wywala błąd 4530. Drugi zaś filmik przedstawia sytuację po wkręceniu pokrętła na maxa (około 5mm wystającego gwintu) http://www.youtube.com/watch?v=2v4ioLDso9M&feature=youtu.be. Podczas obserwacji sterownika widać też że nie pracuje on w pełnym zakresie..tzn gdy wykonuje ruch w dół to nie schodzi do samego dołu..gdy zejdzie z niego napięcie to ręcznie mogę opuścić go niżej a niżeli robi to po otwarciu/zamknięciu auta. Aha logi wykonane na drodze krajowej w dzień więc nie bardzo miałem możliwości przyspieszania równo na 2,3 i 4 biegu.
Opublikowano

Strasznie wolno to ciśnienie otrzymane rośnie, u mnie w jak pompuje to praktycznie natychmiast zadane = otrzymane, u ciebie sie zbiera zbiera zbiera i w miarę masz to samo co w zadanym.

 

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano
No właśnie i w tym problem, że autko troszkę za późno się zbiera :( W tygodniu porównam sobie działanie mojego sterownika z innym poprawnie działającym
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

No i tak minęło kilkanaście tygodni..miesięcy..jak jeździłem zmulnym e91 320d. W końcu jednak udało mi się usunąć usterkę. Jak się okazało przyczyną była zmienna geometria..a dokładniej jej element, który oderwał się i tak przetrwał wewnątrz długi czas nie powodując przy tym żadnych uszkodzeń. Element zaznaczyłem na rysunku. Oryginalnie jest zgrzewany do kierownicy http://img16.imageshack.us/img16/9010/elementzmiennejgeomteii.jpg

Ogólnie po rozebraniu turbiny jej stan świadczy o tym iż prawdopodobnie przed sprzedażą auta była już nowa lub regenerowana.

 

Autko ewidentnie odżyło..przede wszystkim wrócił moment. Teraz aż miło kiedy na skrzyżowaniu ruszam tak jak zwykle a przy tym zostawiam innych w tyle :D Spalanie spadło. Nawet czuć że dpf lepiej funkcjonuje..tzn na jałowym na postoju od momentu kiedy otwiera się EGR zapach spalin jest znośny..a nie jak przedtem potrafiłem zaczadzić pół osiedla.

Opublikowano

Kto by pomyślał .......

Ale z drugiej strony jeśli podmiana sterownika nie przynosiła rezultatu , pozostawała tylko turbina a dokładnie zmienna geometria. Gdybym przewidział wysłał bym Ci wraz z sterownikiem turbiny -jej kierownice . Mam taką na stanie "mitsu" piękną i sprawną.

Gratuluje usunięcia usterki .

Spawałeś ? czy kupiłeś zamiennik ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

kupiłem zamiennik..a dokładniej nie ja tylko ten co regenerował czyli TURBO KRAK..niestety musiałem wyciągnąć turbinę drugi raz bo geometria pracowała w zbyt krótkim zakresie w stosunku do ruchu sterownika..okazało się że z kierownicy zmiennej geometrii wysunął się jeden ze "zderzaków" ramion łopatek. Gość poprawił i zabezpieczył wszystko tak aby nie zdarzały się takie sytuacje. Dziś założyłem turbinę ponownie na miejsce. Teraz już jest wszystko ok..ciągnie jak trzeba. WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC A SZCZEGÓLNE PODZIĘKOWANIA dla kolegi ROGER-NYSA i ARTUJ.

NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.