Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ile kolego zapłaciłeś za tę częśc, ja też ją wymieniałem u siebie całkiem niedawno, kosztowało mnie to 600zł z wymianą.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W sumie za całą regenerację zapłaciłem 1350zł..a jak się okazało mogło mnie to kosztować tylko jakieś 200zł :/ No cóż nigdy nie miałem okazji widzieć jak turbo wygląda od wewnątrz..teraz już wiem. Ważne że autko nareszcie śmiga jak należy. Na allegro jest sama geometria do tego modelu turbiny za 475zł http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometria-bmw-tf035hl-49135-05670-i3004150152.html Ja turbinę wyjmowałem i wkładałem sobie sam więc ten koszt ominąłem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego a sprawdzałeś zakres pracy cięgna od zmiennej geometrii.

Miałem taki przypadek ze auto działało pompowało nawet ok ale od dołu był problem. Po rozebraniu auta okazało się że cięgno od zmiennej geometrii miało zakres pracy 2/3 w stosunku do drugiej dobrej turbiny.

 

Swoją drogą te braki które zauważasz przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu mogą być wynikiem słabszej przepławki. Może ma już swój wiek i swoje zabrudzenia które zmieniają jej parametry a mimo to trzymają się w granicach błędu.

 

Koledzy,

Mam objawy "poznego wstawania" turbo.

Na niskich obrotach, szczegonie podczas ruszania z postoju turbo slabo pompuje.

Osiagam zadane cisnienie, ale przy predkosciach obortowych powyzej 2 - 2.5k.

 

Sprawdzalem zakres pracy serwa kierownicy z wykorzystaniem funkcji w DIS'ie.

 

Nagralem film:

 

Mozecie mi powiedziec, czy taki zakres jest prawidlowy?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Mnie też dopadł ten problem. Auto przestało jechać z dołu czuć że turbina załącza sie dopiero koło 2300 obr/min. Inpa pokazuje błąd 4530 po skasowaniu powraca. Sprawdziłem live data i wygląda to tak że turbo bardzo spóźnia swoją reakcję gdzie przy 2tys zadane ciśnienie jest 1.3 bara a w otrzymanym jest 0.5. Dopiero przy ok 3tys ciśnienie się wyrównuje a powyżej jest nawet 1.7bara

Dodam jeszcze że turbo nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków nic nie wyje itd. A silniczek od zmiennej geometrii porusza sie bez większych oporów.

Czy jedyną formą naprawy jest wymiana turbiny na nową?

Opublikowano
(...)Czy jedyną formą naprawy jest wymiana turbiny na nową?

 

Jeżeli chcesz mieć absolutną pewność oraz chcesz samochód użytkować jeszcze trochę czasu to niestety pozostaje wymiana turbiny na nową. Już nie chcę wdawać się ponownie w dyskusję, że dobra regeneracja załatwi sprawę. Wystarczy pogrzebać na forum, tematów gdzie po regeneracji dalej są problemy jest cała masa. Sam tego doświadczyłem.

Opublikowano

Na regenerację bym się nie zdecydował za duża loteria a ja potrzebuję sprawnego samochodu.

Czyli jedyne wyjście z tej sytuacji to wymiana turbo szkoda ale jak trzeba to trzeba. Jakie uszczelki jeszcze muszę kupić żeby wszystko było ok?

A tak z ciekawości co się psuje w środku że to zaczyna źle działać?

Opublikowano

W mojej turbinie prócz typowego zużycia (rozszczelnienie łożyska, lekko wyszczerbione łopatki, nagar) uszkodzony był mechanizm zmiennej geometrii i to był główny powód. Co z tego, że sztanga chodziła "na oko" idealnie, jak wewnętrzny mechanizm miał luzy i same łopatki nie ustawiały się prawidłowo. To dla tych turbin niestety typowe.

 

Mimo kompletnej regeneracji w tym wymianie elementów ruchomych zmiennej geometrii turbo dalej nie pompowało tyle ile przewidział producent. Po kilku próbach wyregulowania turbo do błędu 4530 dołączył jeszcze błąd sterownika. Nie widząc możliwości naprawy, złożyłem reklamację. Do regeneracji oddałem cały jeżdżący samochód na kołach który miał właśnie błąd 4530 i nie jeździł jak powinien, a nie tylko samo wymontowane turbo. Dzięki temu warsztat nie miał innej możliwości jak tylko przyznać się do błędu. Ostatecznie ugoda polegała na tym, że dopłaciłem różnicę do nowej turbiny którą ten sam warsztat zamontował a starą im oddałem. Pewnie poszła już na alledrogo ;)

 

Oprócz turbiny do wymiany są uszczelki do kolektora / wydechu oraz wąż odpływowy oleju o którym wielu zapomina. Zbiera się w nim nagar a jego możliwa niedrożność to pewna ponowna usterka turbiny (zakłócenie przepływu okeju = jego przegrzanie i uszkodzenie łożyska). Do tego koniecznie do czyszczenia cały układ dolotowy łącznie z IC, olej oraz filtry.

 

Nowej turbiny nie kalibrujesz. Kasujesz błędy i jazda, uważając aby na pierwszych kilometrach nie przegiąć. Ostateczny efekt i banan na twarzy częściowo zrekompensuje niemały wydatek :)

Opublikowano

O taką odpowiedź mi chodziło :cool2:

Przeczytałem cały twój wątek i wiem jakie miałeś przejścia z regeneracją turbo.

Kupuję nowe turbo i zobaczymy co będzie dalej się działo.

Jeszcze mała prośba czy poda mi ktoś nr. części jakie trzeba wymienić przy nowej turbinie tzn. jakie uszczelki podkladki itd.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam również że skończył mi ten błąd Czy mógłby ktoś doradzić jak za pomocą programu inpa sprawdzić jak pompuje Turbo oraz korekcje wtrysków?

Z góry dziękuję za pomoc

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, podpinam się pod post, u mnie pojawił się podobny problem z tym że auto ciągnie normalnie i dopiero przy około 80-110km/h dostaje muła. Turbo wykręca się normalnie przy niższych prędkościach. Zgaszanie auta pomaga na kilka minut. Mechanik stawia na zaworek turbiny, będę wymieniał na dniach, turbo regenerowane 2lata temu.

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

Autko e46 330xd

Z góry dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień miejscami przetworniki ciśnienia, ten egr jest taki sam, od egr możesz na próbę odpiąć podciśnienie i zaślepić śrubką, docelowo najlepiej ograniczyć pracę zaworu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.