Skocz do zawartości

525d vs 528i - dylemat przedzakupowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Plusem jasnego środka jest to, że latem nie wsiadasz do piekarnika.

 

No rzeczywiście, jakby w Polsce było lato. Te łącznie wzięte 3 tygodnie gorąca (pow 25C) nazywasz latem ?

Co innego w takiej Hiszpanii, Włoszech, czy Grecji, ale w PL to nie ma nic do rzeczy.

 

P.S Co nie oznacza, że nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc posta :wink:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja będę bronił ostrygi. Troje flejowatych dzieci nie dało jej przez rok rady a brud widać moim zdaniem dużo bardziej na czarnej niż na jasnej skórze. Ale nie zamierzam nikogo przekonywać, po prostu dzielę się swoją opinią. Od dżinsów też się nigdy nie zafarbowała.
Opublikowano
Nie mam też problemów z ostrygą, poza lekkim farbowaniem dżinsów, które dość łatwo można usunąć. Dziecko z tyłu również nie dokonało spustoszeń. Może jak ktoś siada do auta prosto od fizycznej roboty to będzie narzekał. Okazuje się, że i ładnie i praktycznie, oczywiście przy zachowaniu jakiejś dbałości.
Opublikowano

Zabezpieczcie skórę czymkolwiek, choćby z palety bmw i nie będzie problemu z plamami, dżinsami.

A jak ktoś chce mieć skórę odporną jak cerata to niech użyje:

COLLINITE 855 - LEATHER AND VINYL TREATMENT

Skóra będzie odporna jak plastik. Można ja zmywać potem mokrą szmatą. Oczywiście trzeba to uzupełnić co jakiś czas.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mieliście rację. Mogłem wziąć 528i.
Opublikowano

Jak jeździłem na testach, to patrzyłem na przyśpieszenia w zakresie 0-120km/h, bo to były samochody obcych ludzi, więc nie bardzo mogłem szybciej. I w takim zakresie 525d jest naprawde spoko.

Jednakże przy przyśpieszeniu 100-180km/h, czyli w normalnych warunkach na polskich drogach różnice są znaczne na korzyść 528i.

Przy 525d wkurzająca jest też praca systemu start-stop. Ponieważ do diesel, więc przy włączeniu ponownym silniku na światłach jest takie nieprzyjemne szarpnięcie budą. Mimo generalnie dobrego wyciszenia, to jednak, szczególnie na biegu jałowym kultra pracy 4 cylindrów nie zachwyca.

 

Ale oczywiście uśmiech jest na stacji benzynowej. Przy stałej prędkości 180km/h na autostradzie komputer pokazywał 10,2 l, co jest super wynikiem. Nie miałem okazji przetestować 528i przy takiej samej stałej prędkości, ale strzelam, że pewnie spala ok. 14l (może jest ktoś, kto to zweryfikował?)

 

Generalnie jak ktoś potrzebuje wygodnej limuzyny na trasy, a nie zależy mu na osiągach, to powinien wziąć 520d, a ewentualnie potem dokupi fabryczny upgrade silnika (chyba, że chce xdrive, to wtedy 525d).

Chyba faktycznie 528i jest dobrym wyborem, dla kogoś, kto nie ma kasy na 535i/535d, a chce mieć trochę lepsze osiągi.

 

Ja się dogaduje właśnie z BMW Leasing, żebym mógl zrobić cesje leasingu na kogoś innego i jednak będę brał albo 535i albo 535d, więc jak ktoś by chciał okazyjnie 525d to zapraszam :)

Opublikowano
O widzisz, ja na jazdach testowych zauważyłem ze 525dx trochę "inaczej" zbiera się od 100km/h. Ciekaw jestem różnicy pomiędzy 528 i 535i bo w cenie znam ;) Wiem natomiast, ze 535d będzie się odpychał bardzo sprawnie.
Opublikowano

Ja się dogaduje właśnie z BMW Leasing, żebym mógl zrobić cesje leasingu na kogoś innego i jednak będę brał albo 535i albo 535d, więc jak ktoś by chciał okazyjnie 525d to zapraszam :)

 

To masz chyba niezły mętlik w głowie, jak wybrałeś 525d, a teraz polujesz na 535d czy 535i. Jeździłem 528i i 525d, co prawda mało, ale nie odniosłem wrażenia, żeby była jakaś bardzo duża różnica w przyspieszeniach. Jeśli mowa o normalnym polskim ruchu, to na papierze 525d jest lepsze o 0,5s od 528i w przyspieszeniu od 80-120 km/h. Subiektywnie może to wyglądać inaczej. Dzisiaj jechałem VW Tiguanem 2.0TDI 140km i subiektywne wrażenia z przyspieszeń były porównywalne do 520d. Chociaż na papierze różnica kolosalna.

Opublikowano

Najlepiej wziąć F10 M5 jak będziesz miał leasing na 5 lat i wpłata własna min 30% to w cale nie trzeba mieć jakiś nie wiadomo dużych zarobków.

 

przekonaj mojego wspólnika, który już chce rozwodu za to, że wziąłem 525d ;)

 

To masz chyba niezły mętlik w głowie, jak wybrałeś 525d, a teraz polujesz na 535d czy 535i.

 

nie tylko mętlik ale nawet bezsenne noce :) wiesz jak to jest.. zaaczyna się od małej kwoty, bo wydaje mi się że wszystko powyżej to szaleństwo.I tak człowiek zwiększa budżet i zwiększa, wymyślając nowe pomysły na zmniejszenie dysonansu poznawczego :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Jak koledzy stoję przed podobnym dylematem 525d vs 528i (oba xdrive).

Wcześniej jeździłem E60 530D na chipie i wydawało mi się, że 2 litry będzie nie do przyjęcia.

Sprzedawca przekonał mnie abym wypróbował F11 520d i powiem,że jestem całkiem miło zaskoczony. Do normalnej jazdy całkiem fajnie jeździ i przy tym malutko pali.

Dzisiaj wziąłem 528i xdrive.

Wydaje się że jest ciszej w środku niż w 520d. W 528i powyżej 4000 obrotów jest wyraźnie głośniej i dźwięk trochę męczący oraz po przełączeniu trybu pracy z comfort na sport jest zdecydowanie nie fajnie - może to taka charakterystyka benzyny :). (chyba człowiek się starzeje ).

Jutro pojadę na dłuższą trasę i zobaczę jak się spisuje 528i. Serce podpowiada benzynę, a rozum 525d i przy odsprzedaży szybciej i z wyższą ceną sprzedam 525d.

Opublikowano
jeżeli masz zamiar kupić auto na wiele lat i przy tym robisz małe przebiegi i auto zamierzasz mieć np.12 lat

deja vu :duh:

Opublikowano

Jeśli nie chcesz iść do gabinetu, to są teraz takie gotowe opatrunki do nabycia w aptece. Samemu się zakłada.

Pomogłem?

Opublikowano

Samochód zazwyczaj użytkuje 3-4 lata. Przebieg roczny około 20-25 tys. ostanie przy sprzedaży miało 92 tys. a wcześniejsze E90 65 tys.

Przebiegi wiec raczej nie duże. Jazda głownie wokół "komina" czasami dłuższa trasa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód zazwyczaj użytkuje 3-4 lata. Przebieg roczny około 20-25 tys. ostanie przy sprzedaży miało 92 tys. a wcześniejsze E90 65 tys.

Przebiegi wiec raczej nie duże. Jazda głownie wokół "komina" czasami dłuższa trasa.

przy tych przebiegach to benzyna tylko

Opublikowano
A jak ktoś robi 7-8 000 km rocznie, to co polecacie ...? :mrgreen:

Jeśli większość miasto, to benzin ale trzeba się liczyc ze zwiększonym spalaniem. Mi wlasnie bije pod 9k a rok prawie zleciał...

Opublikowano
Myślę, że dylemat temat rozstrzygnął jakiś czas temu kolega Iradek- spośród 525d i 528i najlepszym wyborem jest 535d albo 535i :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zdecydowałem się na 528i xdrive sedan.

Po przejechaniu 1000 km muszę przyznać że ten silnik jest całkiem sprawny. Na tą chwilę spalanie około 11,5 l.

Z dodatków jakie brakują z E60 to aktywny układ kierowniczy.

Przy odbiorze auta dokupiłem koła zimowe i jak się okazało mam wersję z czujnikami ciśnienia w oponach a koła dostałem bez czujników :mad2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.