Skocz do zawartości

525d vs 528i - dylemat przedzakupowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Moja 330xi poszła w dobre ręce, więc czas na nowe. Planowalem albo nowa 3 series albo 5, ale po jeździe próbnej jednym i drugim widzę że jest przepaść jeżeli chodzi o wyciszenie, komfort jazdy, stabilność prowadzenia itp..

 

Wplacilem zaliczkę na 525d w jedynym słusznym kolorze, ale zastanawiam się teraz czy nie powinienem wziąć 528i.

Im dłużej myśle o tym, tym bardziej mam wątpliwości :)

 

Zostać przy 525d czy przerzucić zaliczkę na 528i?

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zależy co dla Ciebie najważniejsze, jeden boleje gdy przesiada się do auta o słabszych osiągach, drugi gdy to następne jest głośniejsze. Skąd u Ciebie ten dylemat?
Opublikowano

Ja przesiadłem się z 330i. Pierwsze wrażenia? F10 to wygodna, ale strasznie ociężała krowa, taki "szybki czołg" jak to ktoś tu napisał :) Moja f10, na zawieszeniu sport (mam regulowane) i na 20"felgach bardziej się buja niż e92. Więc musisz być przygotowany, że f10 ma inny charakter. Dla mnie obowiązkowe opcje to zawieszenie M, nie musisz brać M pakietu, sam zawias kosztuje 1500zł. Regulowanego zawieszenia bym nie brał drugi raz, jest piekielnie drogie w serwisowaniu, a jest miękkie lub bardziej miękkie. M jest akurat. Druga sprawa to jeśli bierzesz automat to koniecznie sportowy, to tylko 500zł więcej.

Co do silnika, to internet jak długi i szeroki, jest pełen dyskusji D vs I. Widzę, że jeździsz głównie dużymi benzynami, 525d to odważne posunięcie. 525d będzie dużo wolniejsze od 330i czy audi 3.2, chyba, że uwierzysz, że moment jest najważniejszy. 528i też ma moment, będzie więcej palić ale będzie szybsze. Obie jednostki są nowe, bardzo skomplikowane i wysilone. Obie mogą się okazać awaryjne, ale teraz tego się nie dowiesz.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Nie mam niestety aż takiego komfortu, bo kupuję w Premium Selection, więc konfiguracja na sztywno :oops:

Regulowane zawieszenie masz na myśli Electronic Damper Control (EDC)? Bo takie coś ma ten egzemplarz.

 

To co mnie denerwowało w mojej 330xi, to że naprawdę ładnie kręciła się dopiero od 4k obr, więc w codziennej jeździe w zakresie 2-4k obrotów nie było widać tej mocy. Automat dodatkowo pogarszał sprawę, bo było wyraźne zawahanie przed redukcją.

Chyba idealnym rozwiązaniem byłoby dla mnie 530d, ale mam nieprzekraczalny budżet.

 

A dylemat stąd, że jak wpłaciłem zaliczkę, to pare dni później ściągnęli 528i, też biała i z prawie identycznym wyposażeniem 10tys droższa (nie ma tylko EDC, ale za to ma kierownice M i felgi 19" zamiast 18" w 525d), więc wiecie jak jest :)

525d wziąłem trochę w ciemno, bo testowe jazdy robiłem 520d, ale na papierze wygląda ok i nie jest dużo wolniejsze niż np A4 3.2 (7s vs 6.8s)

Chyba w zasadzie chodzi mi o elastyczność silnika i poruszanie się w praktyce.. wyprzedzanie 80-140 itp.

 

monogramus dokładałeś zewnętrzny M-pakiet już po kupnie?

Opublikowano

Ja bym wybrał chyba 528i, z elastycznością nie będziesz miał problemów bo tu masz też turbo, jakie skrzynie są w nich?

Tak mam EDC. Teraz bym go nie wybrał, koszt wymiany 4 amortyzatorów to dobrze powyżej 10 tys. Zero szans na zamienniki, brak możliwości założenia sportowego zawieszenia, więcej ograniczeń niż korzyści. Różnica między trybami jest nieduża, tzn przy małym resorowaniu jest różnica, ale np przy 80-100 km/h skręcisz gwałtowniej to na sporcie też bujnie dość nerwowo, po e92 to była dla mnie stresująca sytuacja :)

Tak, dokładałem m pakiet, moja jest z marca '10, wtedy jeszcze nie było m pakietu. Tzn miałem tak zwany pakiet sport, czarna podsufitka, sportowa kiera, felgi 19" itp. Musiałem dołożyć zderzaki i znaczki M.

ps

To te audi słabiutko wypada, jak na taki motor, tam chyba było ze 260 km z tego co pamiętam. e92 330i miało chyba 6,1...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Radek do co pisze monogramus to prawie jak swiete slowa przy wyborze silnika i wyposazenia.

Uwazam iz 528i bedzie lepszym wyborem ale to przy twoim bylym silniku 330i - tu nie ma turbo dziury i osiagi sa naprawde zadawalajace.

porownujac 525d do 528i jest naprawde mala roznica w osiagach na korzysc 528i

Co do pakietu M jestem za ale zauwaz iz nasze krawezniki sa dosc wysokie i widzialem juz BMW 5 z takim uszkodzonym blotnikiem gdzie moj spokojnie osiad na krawezniku( to tylko moja sugestia)

Bardzo wazne automat to podstawa.

Opublikowano
Ja, tak jak koledzy powyżej też stawiałbym na benzynę. Zastanów się tylko czy po takich mocnych samochodach jakimi jeździłeś wcześniej 528i nie będzie Cię za chwile irytować i wyłożona nie mała kasa nie sprawi takiej przyjemności. 530i jest cennikowo droższe o 28 tyś. przy używanych różnica powinna być jeszcze mniejsza. Wg mnie naprawdę warto to rozważyć.
Opublikowano

@maja

Błotnikiem? Chodzi ci o zderzak? Odległość od zderzaka do ziemi jest taka sama przy standardowym i m pakiet. Podłoga jest na tej samej wysokości, jedynie kąt natarcia w m pakiecie jest trochę mniejszy, ale jak masz uderzyć w krawężnik to i tak uderzysz. Oczywiście auta z m pakietem, jeśli nie mają EDC, są obniżone o 10 mm.

 

@KubaBB

nawet 530i jest wolniejsze od 330i, oczywista oczywistość. Żeby mieć te same osiągi trzeba by celować w 535i/d. Ale nie wiem czy jest sens, F10 to wygodna kanapa, w 330i czuło się drogę, prędkość, koła, układ kierowniczy każdym centymetrem ciała i wszystkimi zmysłami, a w f10 ma się wrażenie, że się ogląda film o szybkiej jeździe. Mi mocy w f10 nie brakuje, turlam się średnio powoli, natomiast zaczęło mi się marzyć jakieś 125i/130i coupe/cabrio, takie dla żony a dla mnie na niedziele i deszczowe wieczory ;)

Opublikowano

Co nie wybiorę, to tak czy siak, będę Ci zazdrościł dźwięku silnika... nie ma to jak rzędowa 6 w BMW :)

 

W obu są takie same skrzynie... zwykłe, niesportowe. A czy orientujesz się, czy kierownica M ma taką samą średnicę jak zwykła sportowa?

Maja, masz rację, ale ten M-pakiet jest taki ładny.. aż żal nie kupić :) monogramus, a jeśli to nie tajemnica, to ile dałeś za ten m-pakiet? Pewnie go na allegro nie znalazłeś, więc domyślam się, że z salonu?

Czytam właśnie o chipowaniu 525d, może to będzie wyjście. Hartge wypuścił boxa zwiększającego moc z 218KM do 258KM, wtedy 0-100 jest ok 6,2-6,3s.

Opublikowano
F10 to wygodna kanapa, w 330i czuło się drogę, prędkość, koła, układ kierowniczy każdym centymetrem ciała i wszystkimi zmysłami, a w f10 ma się wrażenie, że się ogląda film o szybkiej jeździe.

 

W 10000% się zgadzam... pamiętam moje Clio Sport... 7,2s ale każdy wyjazd z garażu to skok adrenaliny :) E92 330xi już nie dawało takich wrażeń.

Nie KM decydują o przyjemności z jazdy. Testowałem ostatnio Toyote GT86 - na papierze wygląda słabiutko, ale podczas jazdy banan nie schodzi z twarzy.

Więc w F10 nie będę szukał jakichś sportowych emocji, a raczej chodzi mi o bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu i ogólny komfort, że jest pare zapasowych koni pod maską.

 

A na wiosnę jak finanse pozwolą, to może jakaś stara Z4 albo Boxster.

Opublikowano

Mam dobrą wiadomość dla ciebie, skrzynie można przeprogramować na sportową, tylko lewarek zostaje ten sam, pisze o tym w innym temacie.

Kierownica M ma taki sam wieniec jak sportowa, wystarczy przełożyć zaślepkę ze znaczkiem M. Są ludzie którzy twierdzą, ze jest grubsza, wg mnie nie jest ale sprzeczać się nie chcę.

Dwulitrowy diesel, 258 km, masa auta 2 tony? Chyba bałbym się tego chipowania i bez tego f10 jest dość awaryjne.

Wyszedł mnie sporo, wszystko zależy jak chcesz mieć zrobione, ja chciałem mieć wszystko jak z fabryki więc musiałem ze 30 części kupić w aso (podłogi, wloty, kratki, mocowania, zaślepki), ciężko dopasować z allegro dokładnie pod swój silnik/wyposażenie. Na allegro kupisz same zderzaki. Potem złożyć też nie jest łatwo. Ale oczywiście miałem też oferty, że Mietek w garażu zrobi wszystko za 4000 z lakierowaniem. Np końcówki wydechu w czarnym chromie możesz albo kupić w aso za 400 zł albo pomalować, tylko jak to będzie wyglądało po roku to wiadomo. Progi ze znaczkiem M kosztują 800zł, nie do trafienia na allegro, raz były ale za 700 zł i koleś nie chciał zejść z ceny :) I tak to się zbiera jak chcesz mieć wszystko tik tak top.

Opublikowano

@KubaBB

nawet 530i jest wolniejsze od 330i, oczywista oczywistość. Żeby mieć te same osiągi trzeba by celować w 535i/d. Ale nie wiem czy jest sens, F10 to wygodna kanapa, w 330i czuło się drogę, prędkość, koła, układ kierowniczy każdym centymetrem ciała i wszystkimi zmysłami, a w f10 ma się wrażenie, że się ogląda film o szybkiej jeździe. Mi mocy w f10 nie brakuje, turlam się średnio powoli, natomiast zaczęło mi się marzyć jakieś 125i/130i coupe/cabrio, takie dla żony a dla mnie na niedziele i deszczowe wieczory ;)

 

Tak:) F11 to wygodna kanapa i do zabawy powinno być coś innego. Ale przy tym uważam, że ta kanapa jak jest mocna to jest super. Dlatego polecam koledze będącemu na etapie zakupu rozważyć dołożenie tych niecałych 30tyś do mocniejszego silnika. I polecam też benzynę. Gdybym ja teraz kupował to na pewno własnie benzyna.

Opublikowano
A ja mając do wyboru benzynę R4 to bym się zastanowił na dieslem. Moim zdaniem 525d jest mniej wysilony, a osiągi chyba nie będą dużo gorsze niż w 528i.Bo rozumiem, że trzeciej opcji nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

monogramus ...nie wiem byc moze przez zawieszenie ale moj zderzak ( przod) stykal sie z kraweznikiem a tamten z pakietem M mial problem - moze wlasciciel wazyl grubo ponad 100KG:)

 

irek miales ix naped 4x4 - krotko bedzie ci zima go ci brakowac i moze bedziesz zalowac - tylni naped latem jest fajny ale zima to tylko zmora dla kierowcow

 

bardziej celuj w dobry silnik - ciekawy jestem czy da ci sie zmienic silnik jesli sie zdecydujesz na benzyne iz juz zamowienie juz masz zrobione - pamietaj jakies 2 tyg od zlozenia zamowienia mozesz robic zmiany w swoim zamowieniu pozniej klapa ( sam sie przekonalem:))

Opublikowano
28i wysilony? Przeciez kelleners niby ma w ofercie boxa na 294KM i 420Nm bez modyfikacji chlodnic etc... A co do wyboru "dizel" vs "benzin" to bardziej kwestia tego, gdzie bedzie auto jezdzone...
Opublikowano
cholera... mam czas do jutra do 12.00 ... nie moge się na niczym skupić, ciągle myśle o silniku... wrrrr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... bierz 528xi i po sprawie:)
Opublikowano
Majac nieprzekraczalny budzet i dwie gotowe wspomniane sztuki wybralbym 528i. No chyba ze robisz po 60 tys km rocznie i nie lubisz tankowac, zalezy Ci na zasiegu itp to wtedy 525d. Wydaje mi sie ze wrazenia dot. przyspieszen (subiektywne) beda podobne do 330i z racji turbo i nizszych obrotow mocyi momentu. I faktycznie ja popatrzylbym tez na lepsze wyposazenie: jake fotele, navi itp.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Z drugiej strony trochę bez sensu takie doradzanie. Jak ktoś już wspomniał, wiele zależy od sposobu wykorzystania auta. Niewiele o tym wiemy, więc każdy mówi co się jemu bardziej podoba. Kolega pisze o komforcie w wyprzedzaniu. Na papierze elastyczność 525d wygląda lepiej niż 528i.
Opublikowano

Tak naprawdę każda sugestia i uwaga mile widziana.

Niestety to są modele już skonfigurowane i nie mogę tego zmienić.

Sprawdzam wyposażenie i tak:

 

wspólne (w skrócie): komfortowe fotele, autom. skrzynia, navi professional, head up, rolety, ksenony, szklany dach,rozszerzona deska, zestaw HIFI, ośw. ambient, tem. aktywny Stop&Go,

 

525d ma dodatkowo: EDC, kierownica sportowa, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, ogumienie 18"

528i ma dodatkowo: kierownica M,ogumienie 19", ogrzewanie kierownicy i siedzeń tylnych,

 

525d jest cenowo lepszą okazją, bo mimo, że cennikowo jest droższe, to kupili po niższym kursie Euro, więc:

525d cennikowo 304k PLN- sprzedaż za 199k (02.2012, przebieg 24k km)

528i cennikowo 297k PLN - sprzedaż za 213k (02.2012,przebieg 14k km)

 

Rozsądek każe 525d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak naprawdę każda sugestia i uwaga mile widziana.

Niestety to są modele już skonfigurowane i nie mogę tego zmienić.

Sprawdzam wyposażenie i tak:

 

wspólne (w skrócie): komfortowe fotele, autom. skrzynia, navi professional, head up, rolety, ksenony, szklany dach,rozszerzona deska, zestaw HIFI, ośw. ambient, tem. aktywny Stop&Go,

 

525d ma dodatkowo: EDC, kierownica sportowa, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, ogumienie 18"

528i ma dodatkowo: kierownica M,ogumienie 19", ogrzewanie kierownicy i siedzeń tylnych,

 

525d jest cenowo lepszą okazją, bo mimo, że cennikowo jest droższe, to kupili po niższym kursie Euro, więc:

525d cennikowo 304k PLN- sprzedaż za 199k (02.2012, przebieg 24k km)

528i cennikowo 297k PLN - sprzedaż za 213k (02.2012,przebieg 14k km)

 

Rozsądek każe 525d

 

W tej sytuacji chyba bralbym jednak 525D chociaz wolalbym jezdzic 528i.

na plus: 15k roznicy w cenie + duzo mniejsze spalanie + EDC

na minus: slabsze osiagi diesla, wiekszy przebieg, felgi tylko 18

Opublikowano

528i - mniejszy przelot, ja wiem, że w kraju w którym każdy samochód ma 180tys bez względu na wiek nie powinno to mieć znaczenia, ale ja np lubię nowe rzeczy. W 525d, znając auta z exAG, będziesz miał już do wymiany klocki, olej, może opony na tyle. Nie wiem jak ci przedstawili ofertę, ale oni mają tam w systemie bardzo dokładnie opisane te samochody, sprawdź stan, może 525d jest bardziej styrane, ma jakąś rysę na progach, plamy na skórze, obdrapane przełączniki, to są szczegóły, ale handlowcy to pomijają, a mnie by np denerwowało.

 

Czy 528i nie ma przypadkiem czarnej podsufitki razem z tą kierownicą M? Dla mnie to by przeważało. Szara wygląda kiepsko.

Ale 525d nie wygląda źle. Faktycznie rozstrzyga silnik, wyposażenie jest prawie identyczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.