Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie Panie/Panow.

Problem tak jak w temacie z tym, że...

Mieszkam w Anglii i moje e46 jest rowniez "angielskie". Obecnie mam 4 rozne opony w aucie. Chcialbym jak najszybcie wymienic te opony tylko problem w tym, ze nie wiem jakie zalozyć. Mam na myśli, czy wielosezonowe czy letnie? Jaka firma rozmiary etc. Normalnie bym wzial spokojnie letnie, bo w UK zima trwa max miesiac. Kolejnym problemem dla mnie stanowi fakt iz 28 pazdziernika jade do Polski i bede wracac 18 listopada, obawiam sie sniegu w trakcie powrotu.

Bede wdzieczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Obecnie moje opony to przód: 225/40 ZR18 oraz tyl 255/35 R18

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam :8)

Wg mnie wielosezonowe są zaledwie dostateczne zarówno latem jak i zimą, jak nie gorzej..jeśli zależy Ci na przyczepności to masz tu test opon letnich w podobnym rozmiarze:

http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-2012-w-rozmiarze-235-40-r18

i dodatkowo stronkę, na której znajdziesz chyba najtańsze opony:

http://www.euroopony.com.pl/

Wszystko zależnie od budżetu, o tej porze roku dostaniesz w bardzo dobrej cenie letnie opony :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
CZyli mam rozumiec ze lepiej kupic opony letnie? Opony musze zakupic w Anglii niestety. Tutaj nie znam zadnych stron z oponami. Generalnie chcialbym sie zmiescic w max 100funtow za sztuke. Ktos poradzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opony musze zakupic w Anglii niestety. Tutaj nie znam zadnych stron z oponami. Generalnie chcialbym sie zmiescic w max 100funtow za sztuke. Ktos poradzi?

 

http://www.mytyres.co.uk/

Opublikowano

Czy mimo wszystko ktos moglby napisac jakies dobre opony ktore juz sam przetestowal?

Mialbym jeszcze jedna prosbe. Jak duzy wplyw na prowadzenie ma tylnia szersza opona? Patrza na ceny sa one dwa razy drozsze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej ma znaczenie jeśli chodzi o trakcję i wygląd, znaczenie tu ma szerokość felgi, która zapewne nie nadaje się na założenie 225 bez, muszę to powiedzieć, wieśniackiego naciągania, chociaż wiadomo kwestia gustu..masz kolego najświeższy test takich opon, więc jak zależy Ci na przyczepności to masz tam faworytów a jak chcesz przyoszczędzić to pewnie i tak zakupisz chińczyki.

 

PS. Nie obcierają Ci opony z tyłu jak wieziesz 2 osoby z tyłu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej ma znaczenie jeśli chodzi o trakcję i wygląd, znaczenie tu ma szerokość felgi, która zapewne nie nadaje się na założenie 225 bez, muszę to powiedzieć, wieśniackiego naciągania, chociaż wiadomo kwestia gustu..

 

PS. Nie obcierają Ci opony z tyłu jak wieziesz 2 osoby z tyłu?

 

A skąd wiesz jakie kolega moneta ma felgi ? Jeśli ma np. Styling 135 to te rozmiary opon są prawidłowe do tych felg i nic nie będzie naciągnięte ani ocierało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mówię, że ma naciągnięte, tylko tak jak piszesz pewnie ma z tyłu szerszą felgę, przez co problematyczne byłoby naciągnięcie 225, bo to chodzi mu po głowie ze względu na cenę..chyba źle zrozumiałeś co napisałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi. Nie znam sie na felgach ale obie wydaje mi sie sa oryginalne. Kupilem go od angola z takimi juz oponami. Wszystkie cztery felgi sa oryginalne takze wydaje mi sie nie jest nic wiejsko naciagane. Moze banalne pytanie i glupie, ale... mam rozumiec ze z tylu nie moge dac waskich opon?

Powiedzcie jakie mam podac wam parametry (moze zdjecia?) to dam info. Jestem przytloczony bo mam wszystkie 4 opony do wymiany. :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
CZyli mam rozumiec ze lepiej kupic opony letnie?

Nikt nie zagwarantuje Ci, że do 18 listopada nie spadnie śnieg w Polsce :wink: jeśli będzie mróz to jakoś przetrwasz. gorzej ze śniegiem..szczególnie przy takim rozmiarze ogumienia, tak jak pisałem dla mnie wielosezonówki odpadają, bo i tak niewiele by pomogły, chociaż robią podobno coraz lepsze :roll: cena też jest raczej zaporowa. Odłóż sobie 200 funtów na wszelki wypadek i za to znajdziesz w okolicy jakieś blaszaki 16 z zimówkami :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu szerokości opon w zależności od szerokości felgi:

http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html

Zapewne masz 8,5 z tyłu, więc teoretycznie możesz założyć 225, ale jak to będzie wyglądało, nie mam pojęcia :roll:

Możesz podać dla pewności szerokość felg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzieki panowowie za rady. Zakupilem (uzywane) conti sport 3 tyl 255/35 18 z bieznikiem 6.5mm oraz 6mm mam nadzieje ze bedzie ok. Przod mam zamiar kupic te same opony tyle ze 225/40 zastanawiam sie tylko czy uzywki kupic czy nowe, (czy jest sens?_ bo koszt kolek tez nie najmniejszy.
Opublikowano
Nie niema w ogóle sensu kupować nową, pewną oponę tylko zakładać jakiegoś starego wystruganego w szopie kondoma. Nie stać Cie na opony załóż piętnastki, chłopie strzeli ci na drodze to nie dość że zabijesz siebie to jeszcze kogoś.
Opublikowano
Wyluzuj. Widze ze to forum jest chyba tylko dla spwcjalistow. Po to pisze zeby sie poradzic. owsze nie stac mnie zeby kupic opone jedna za 220funtow na tyl. przod jednakze jest o polowe tanszy dlatego sie pytam. jezdzac w pl porozgladaj sie ile aut wokol Ciebie jezdzi prawdopodobnie z lewym przegladem i lysymi oponami. Na nich tez taki pospinany jestes jak na mnie? Trafilem tutaj w celu zaciagniecia porady nie klotni czy drwiny.
Opublikowano
Nikt z Ciebie nie drwi. Tak się dzieje bo ludzie są nie odpowiedzialni i wolą kupić "ksenony" w kolorze fioletowym niż dołożyć do opon. Kup nowe a rozmiarowo mniejsze, takie jest moje zdanie.
Opublikowano
Tyl tak czy owak tyl kupilem juz uzywane. zanm je zaloze pojade na jakas stacje by mi je sprawdzili. Przod faktycznie kupie raczej nowy ze wzgledu na to ze jade do pl takze pare km sie zrobi w ciagu. pozdrawiam
Opublikowano
tylko że lepsze opony powinny iść na tył obojętnie czy auto przednio czy tylno napędowe :)

 

No nie wiem, ja wolałbym już żeby dupę trochę nosiło, niż żebym pojechał prosto w rów... Nie wiem skąd ta teoria. Od lat wulkanizatorzy każą przekładać lepsze na przód, może dlatego, że one skręcają?

 

Co do używanych opon kolego moneta powiem tak. Wiadomo nie kupuje się jakiś zmęczonych i nie wiem czy to można sprawdzić wizualnie, żeby nie były druty pościnane w oponie - hamowanie z dużej prędkości do 0 z blokadą kół ale to raczej rzadkie przypadki.

 

Ja na lato na tył kupiłem używane Pirelli P Zero Rosso 225/40/18 tyle, że używane były 4 miesiące i miały jeszcze cycki. Na przód kupiłem nowe Falkeny bo rozmiar 215/40/18 jest bardzo mało dostępny. Tylne pirelli mają lepszy bieżnik niż te nowe na przodzie.

 

Na zimę także kupiłem 4 opony używane Bridgestone z bieżnikiem 8mm. Inwestuje tak w używane opony, gdyż cena jest prawie 50% mniejsza, a druga kwestia jest taka, że załatwia mi to dobry kolega, który jeździ po te opony do Niemiec. Morał taki, że jak planujesz inwestować w używane opony to lepiej z pewnego źródła.

Opublikowano

co do opon ... nie jestem może za chiniolami czy innymi takimi ale ceny opon już tak spadły że można sobie pozwolić na zakup nowych - jakichkolwiek

co innego jak półroczne używki ... ale nie żeby były 3 letnie " z grubym mięsem " przecież niemrole to do utylizacji dają a u nas to kupują

a co do tylnej osi - od wielu lat słyszę że lepsza opona powinna być z tyłu - na pewno w zimie, co z tego że przód nie ucieknie jak tył odjedzie - nawiązuje do tego że ludzie nagminnie zakładają zimówki na przód

a w rwd też coś jest z tym tyłem, co z tego że skręcisz przodem jak tył ucieknie, czy to na letnich jak mokro a tym bardziej w zimie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie lepsze gumy na tył, bez dwóch zdań, nie wiem skąd te wątpliwości :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak samo można powiedzieć, co z tego, że tył trzyma jak przód prowadzi w krzaki. No ale to nie ma co się spierać, każdy zakłada tak jak uważa i jak lepiej czuje auto.

Powinno się robić tak, że jak opony są łyse np. na przedniej osi to kupujemy nowe, a nie przekładamy łyse na tył a dobre na przód :mad2:

 

Co do używek to się zgadzam, max pól roczne bo starszych nie ma co brać. Nawet jak są prawie nowe to wiek z gumą robi swoje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może tak: masz sparciałe lub łyse gumy z przodu i pęknie Ci opona to jak nie jedziesz 200 km/h dasz sobie radę z utrzymaniem auta a wyobraź sobie taką sytuację na tyle przy powiedzmy 70 km/h, utrzymasz auto na drodze? :roll:

Można zrozumieć takie podejście przy przednim napędzie, bo trakcja lepsza, chociaż też bym polemizował, ale przy tyle nie widzę argumentów.

 

Wracając do tematu jak nie kupiłeś opon starszych niż 3-4 lata to pojeździsz bezpiecznie dwa sezony (mam nadzieję, że ogarniasz nr DOT i nie wcisnęli Ci 10-letnich opon). Na przód jak masz wystarczające finanse oczywiście kupuj nowe, z tym tyłem to masz faktycznie problem. Jak ma być lans to i muszą być wydatki :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

zostało to już niejednokrotnie potwierdzone w różnych badaniach i testach. Lepsze opony daje się na tył bez wzgledu na napęd. Jak ktoś woli po swojemu to jego wola.

 

opon też jestem zwolennikiem nowych. Nie trzeba wcale dużo wydawać na dobre opony.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grunt to sklepy internetowe i zasada: letnie jesienią a zimowe wiosną i będzie dobra cena :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.