Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki w dyfrze???


marmagpoznan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od ponad roku wożę tą uszczelkę w bagażniku więc wreszcie postanowiłem ja wymienić. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z taką robotą? Jaki jest stopień trudności tego przedsięwzięcia? Będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat. :hand:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej prosta operacja ..... sciagasz flansze , wciagasz stary uszczelniacz , wbijasz nowy , zakladasz flansze ....

 

Myślę, że koledze chodziło o uszczelkę dekla dyfra. Stopień trudności niski, pamiętaj, że w dyfrze jest olej (bardzo prawdopodobne, że jest) więc trzeba go spuścić. Dobrze by było skorzystać z kanału.

A i jeszcze jedno. Sruby dekla są przykręcone prawdopodobnie sześciokątami do których trzeba użyć klucza nr 16 (tak mi sie wydaje), a to dość rzadki klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z wymianą symeringu w dyfrze przy wale? Czy trzeba go wymieniać razem z łożyskiem? czy nie ma takiej potrzeby?

. ':lol:'

Łożyska nie trzeba o ile jest w dobrym stanie.

Musisz wymienić tulejkę rozprężną!!!! Znajduje się miedzy łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[i]Łożyska nie trzeba o ile jest w dobrym stanie.

Musisz wymienić tulejkę rozprężną!!!! Znajduje się miedzy łożyskami.

[/i]

 

 

Ta tulejka jest może w zestawie z symeringiem czy trzeba o nią pytać osobno?

Jak sprawdzić przed odkręceniem wału, czy łożysko "jeszcze może być"?

A przy skrzyni procedura z wymianą sumeringu jest taka sama? Tam chyba nie ma łożyska jak w dyfrze? Pytam bo jeszcze nie rozbierałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejka wystepuje osobno.

W skrzyni wystarczy odkrecić tylko flanszkę i wymienić uszczelniacz.

Ta tuleja rozprężna ustala luz na łożyskach wałka atakującego.Dokręcając nakrętke na wałku reguluje się tęż luz.Jeżeli nie robiłeś nigdy czegoś takiego to możesz mieć problemy.

Operacja podobna do wymiany łożyska w kole w Maluchu z tyłu tylko że trochę inne narzędzia są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wiem,że to nie tragedia,ale jak na tak stary samochód szkoda mi ładować kasę w oryginalne części...Tym bardziej,że ta uszczelka różni się pewnie od innych tylko logo BMW...a jakaś firma dostarcza tę część i ona bez logo jest sporo tańsza...
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spisz dokladne wymiary tego uszczelniacza z etk i podjedz do duzego sklepu z uszczelniaczami ( czesto sa to sklepy z lozyskami , paskami klinowymi itp ) i kup porzadny uszczelniacz ( z podwojnym kolnierzem , kierunkowy - wazne zeby kierynek byl odpowiedni !) ...

 

ja powiem tak - kiedys wymianialem uszczelniacz w skrzyni - kolega zaoszedzil i kupil jakis nieoryginalny - i po 10 tys robilismy to od nowa tylko ze na oryginalnym simeringu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.