Skocz do zawartości

E46 320i 2000r check engine i wydruk z komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam problem ze swoją beemką 2l benzyna r6, mianowicie pojawiła się kontrolka "check engine", samochód póki co zachowuje się normalnie. Po podpięciu do komputera pojawiły się błędy:

 

E3 odchylenie mieszanki (rząd 1)

za duży

E4 odchylenie mieszanki (rząd 2)

za duży

7B Pole rozpozn. chłodzenia

przerwa/masa/zwarcie do plusa

12 czujnik położenia wałka rozrządu

wałek rozrządu wylotu

Sygnał niezrozumiały

EE przerywacz spalania cylinder 1

rozpoznany

F2 przerywacz spalania cylinder 5

rozpoznany

F0 przerywacz spalania cylinder 3

rozpoznany

F3 przerywacz spalania cylinder 6

rozpoznany

EF przerywacz spalania cylinder 2

rozpoznany

F1 przerywacz spalania cylinder 4

rozpoznany

 

Teraz pytanie czy to poważne usterki i czym mogą być spowodowane? Gość w serwisie stwierdził żeby narazie jeździć a jak wywali znowu błąd to dopiero dochodzić.. Dodam że obroty silnika na zimno falują co ustaje jak tylko złapie temperatury, poza tym ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie, nie masz się co palić z naprawami. Pojeździj, aż znów wyskoczy check, albo po prostu np za miesiąc znów go podepnij i sprawdź które błędy powróciły. Jeśli chodzi o czujnik wałka to chyba standard... tym się na pewno nie przejmuj.
Opublikowano
Typowe dla wszystkich benzyn od BMW. Rozjechane dawki dla rzędów 1 i 2 spowodowane nieszczelnością dolotu - zapewne DISA, albo ODMA. Czujnik impulsów wałka rozrządu do podmiany. Szukaj jak najbardziej najmłodszego.
Opublikowano

Wczoraj dostałem tego samego. Nie podpinałem pod kompa ale po oglądnięciu dolotu jest w nim dziura :( więc myślę że to pewnie to.

Auto też chodzi normalnie delikatnie więcej pali około litry. Na zimnym obroty trzymają się ponad 1k ( może lekko w tym czasie falują )ale po chwili spadają na 700. Radzę dobrze sprawdzić przewody bo może tez ci jakiś pękł :)

http://i1225.photobucket.com/albums/ee382/mperlette/2012-09-22-131_zps4c210149.jpg

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=13_0643&hg=13&fg=15 nr5

 

Poza tematem wymieniał kto tez wąż? strasznie ciężko się do niego dostać.. Muszę ściągać kolektor ssący ? :x czy da się to jakoś obejść?

Opublikowano
Da radę be z ściągania kolektora ale faktycznie jest ciasno i trzeba się trochę nagimnastykować ;) warto ściągnąć dise i zrobić sobie więcej miejsca
Opublikowano
Problem z falowaniem obrotów silnika na zimno rozwiązany - dziura w gumie dolotu powietrza;D Także możliwe że to również powodowało błędy na kompie. Zostaje tylko kupić czujnik położenie wałka i wszystko, dzieki za odpowiedzi pozdro dla wszystkich!
Opublikowano
Problem z falowaniem obrotów silnika na zimno rozwiązany - dziura w gumie dolotu powietrza ;D
Typowe dla wszystkich benzyn od BMW. Rozjechane dawki dla rzędów 1 i 2 spowodowane nieszczelnością dolotu

:8)

Opublikowano
Po naprawie dolotu i ponownym podpieciu pod kompa (naszczescie u znajomego), pierwsze 2 bledy o mieszance znikneły, co do przerywaczy na cylindrach to prawdopodobnie bedą obydwie sondy do wymiany i czujnik położenia wałka, ale to dopiero po zimie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o czujnik wałka, to równie dobrze przyczyną błędu może być wyciągnięty łańcuch i wymiana samego czujnika nic nie zmieni. Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś znajomego dobry czujnik na sprawdzenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.