Skocz do zawartości

320d 136km dostał wysokie obroty teraz nie chce odpalić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pisałem o odłączeniu aku. na samym początku,gdie pojechałem do atoelektryka to wszyscy turbo pytałem mechanika to samo

turbine zawiozłem do naprawy dlatego bo miała luzy we wszystkie strony

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

...czytałem od początku ale z tego co ja słyszałem jak silnik wpadnie w samozapłon i turbina zassie olej silnikowy to już prąd nie ma nic do rzeczy i jego odłączanie nic nie da. Silnik wtedy jedzie na maksa do zgonu -jedynie zduszenie biegiem lub odcięcie dostępu powietrza może go zatrzymać przed zatarciem.

Moi mechanicy oglądali turbinę i mówią (jak narazie) że jest ok.

Jutro badanie pompy wtryskowej na "stole diagnostycznym".

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Po badaniu pompy fachowcy stwierdzili oczywiście że trzeba ją regenerować (2200zł). Ale co mieli powiedzieć? Zdecydowałem się na kupno pompy z rozbitka. Samochód jeździł do "końca" a więc pompa raczej "pewna". Nie zaoszczędziłem jednak wiele bo ją trzeba było sprawdzić, ustawić na pierwszy cylinder itd. (a gwarancji jak w przypadku regeneracji -nie ma). Po zamontowaniu drugiej pompy fachowcy stwierdzili przy odpalaniu z plaka że "znika" olej (Po pierwszym zdarzeniu z max. obrotami nie zaobserwowałem ubytku oleju. Po drugim był juz zauważalny ubytek. Teraz "znika"). Do turbiny zaglądali dwa razy. Twierdzą że była czysta i bez luzów. W wydechu olej się (chyba że jeszcze) nie pojawił.

Krzyś345 wyszłeś już z tego?

Pomóżcie!!!!

Edytowane przez jer7
Opublikowano
z tego co mówili mechanicy (niestey nie było mnie przy tym) nie odpalili go normalnie. Zamontowali tylko pompę i próbowali z plaka. Silnik "gada" ale olej błyskawicznie znika. Nie wiedzą gdzie. Twierdzą że tylko dwa razy bodajrze "psiknęli" i w czasie 20sekund pracy silnika oleju ubyło bardzo dużo. Nie wiem ile bo nie było mnie przy tym. Oleju dolali i teraz jest w normie.
Opublikowano

wróciłem właśnie z warsztatu. Silnik nie nie załapuje, tak jakby nie dostawał paliwa. Co jest z tymi pompami? Pompiarz który podpinał pompę do stołu (i nie tylko on) mówił, że w BMW pompa z innego samochodu o tym samym numerze będzie działać tak poprostu (wiadomo prawidłowo zamontowana, zblokowana na pierwszy cylinder). A moi mechanicy ciągle mówią że jest jeszcze jakaś blokada immobilizerem. Też o tym słyszałem ale w innych samochodach, chociaż różne są opinie. Czy w tym silniku też taka blokada występowała?

Olej bardzo powoli spływa (wiadomo, zimno jest). Tak że po uzgodnieniu "zeznań" stwierdzono ubytek litra oleju po próbach na plaku.

Opublikowano
yoshimura01 odnośnie Twojego pytania -na plaku nie było jakiegoś znacznego dymienia - nie trzymali też długo na takim "paliwie" -tak mi odpowiedzieli.
Opublikowano
Napisałeś, że odpiąłeś klemy z akumulatora w czasie "pętli". Takie awaryjne wyłączanie najczęściej powoduje uszkodzenie sterownika silnika. Zawsze po wymianie pompy należy ją odpowietrzyć... odpalanie na PLAK w tym przypadku nic nie da! TRZEBA wyeliminować powietrze z sekcji tłoczenia do wtryskiwaczy. Poluzuj nakrętki wtryskiwaczy i kręć ok 15sekund/próba nie dłużej. Silnik po 3iej, 4tej próbie powinien zacząć zaskakiwać. Wtedy nakrętki na max skręcić, aby zwiększyć ciśnienie wtrysku na rozpylaczu i silnik powinien już zacząć pracować na biegu jałowym.
Opublikowano

To załżyciel tego tematu odłączył klemy. Mój silnik zgasł sam (mogło się do tego przyczynić wyjęcie kluczyków :) ale nie było to od razu). Przez te dwa miesiące od zdarzenia "elektonicznie" samochód był badany wielokrotnie, ostanio dziś. Po zamontowaniu drugiej pompy nie ma nowych błędów w sterowniku sinika (i pompy).

Plan na jutro jest taki żeby podkręcić wtryskiwacz "na zewnątrz" i optycznie zobaczyć czy go "przebija". Co o tym sądzicie?

Co do odpowietrzenia to też mam co do tego obawy czy zrobili to dobrze. Tymbardziej ze ponoć można łatwo uwalić pompę jak ma za sucho. Pewnym jest jednak że z przewodów do wtryskiwaczy leci paliwo (odkręcali). Próby "plakowe" nie wykazały jakiegokolwiek wpływu tego paliwa na pracę silnika. Chodzi dopóki jest plak i nie ma nawet "zająknięć" gdy się kończy.

Nie wiem jak dokładnie przebiegało odpowietrzanie ale skoro pompa podaje paliwo rurką do wtryskiwacza (jedną odkręcali by sprawdzić) to pewnie jest ok?

Opublikowano

No właśnie chodzi o to, że pojawienie się paliwa generalnie nic nie oznacza. Znaczenie ma charakter jego ciśnienia. Kiedy poluzujesz nakrętki to przy próbie rozruchu MUSI silnie strzelać w powietrze (odbija się od wtryskiwacza). Na Twoim miejscu nie deformowałbym przewodów wysokiego ciśnienia do próby wtryskiwacza. Przy zapowietrzonej lub uszkodzonej pompie paliwo płynie lub cieknie z przewodów wysokiego ciśnienia i ten stan NIGDY nie "złamie" wtryskiwacza. Jeżeli paliwo strzela w powietrze to wtedy masz pewność, że zawór dawki jak i sama pompa są OK i musisz jak najszybciej dokręcać nakrętki w czasie kręcenia rozrusznikiem. Oczywiście jeśli silnik i pompa są zsynchronizowane.

 

TC to lepiej zapytać czy przy blokowaniu silnika/pompy otworzyli korek wlewu oleju :8)

Opublikowano
Mogli nawet otworzyć , ja sie na to nabrałem , u mnie na walku jest wybity znak , kreska ..byłem przekonany ze to to ico najlepsze koło zamachowe też dało sie zblokowac blokada .... Przez to kilka miesięcy temu nie mogłem go odpalic...i auto pojechało do PL ....Marcin odpalil w 20 min ...w sobotę to samo ale szybki telefon do Marcina i dowiedziałem sie ze na walku jest krzywka a nie znak ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

TC postaram się jutro zrobić takie zdjęcie. Pytałem się mechaników o to jak ustawiali wał do montażu pompy, no i tu faktycznie odpowiedź była taka "niepewna" aczkolwiek "najstarszy mechanik" powiedział że patrzyli w jakiejś książce serwisowej i zrobili dobrze.

Też czytałem że trzeba zobaczyć pod korkiem od oleju i nawet im to mówiłem. Ja mechanikiem nie jestem ale po politechnice więc... spróbuję opisać. Stojąc z przodu samochodu, na kole pasowym które jest po lewej stronie względem pompy (i trochę niżej), zauważyłem jakiś znak białą farbą (wydaje mi sie że świeży). Na przeciwko niego (tak na godzinie 12 to wszystko) coś jakby znak na obudowie rozrządu. Podejrzewam że w ten sposób to ustawiali. Nie wiem czy nie zrobili tak jak TC.

Opublikowano
To miałeś niebywałe szczęści :wink:

 

Sorry Yoshi ale nieprawda. VP44 bardzo ładnie odpala na plaku. Chodzący silnik pomaga jakoś zassać paliwo...

Oczywiście nie można przegiąć bo zatrzemy pompę na sucho.

Opublikowano

Po przecztaniu tego co napisali TC i yoshimura01 zadzwoniłem jeszcze do "szefa" żeby pogadać o tym ustawianiu. Nie był zadowolony tymbardziej że godzina już późna (zadzwoniłem przed 21:00). Stwierdził że dużo samochodów już zrobił itd. Najbardziej chyba zirytowało go gdy wspomniałem że gościo w 20min. pompę przestawił i auto odpalił (Marcin od TC) - w sumie też bym się chyba zapienił gdybym był mechanikiem, dwa miesiące samochód robił z takim skutkiem i coś takiego usłyszał. Z drugiej strony jestem właścicielem tego "nieszczęścia" i przeżywam to inaczej -chociaż bez szczególnego uszczerbku na ambicji -to pewnie gorzej.

Ja pod korek oleju zaglądałem gdy wał był zblokowany jednak nie dopatrzyłem się tam V-ki z krzywek... ale to może przez brak orientacji w temacie, doświadczenia. Moi mechanicy stoją przy swoim że zrobili książkowo i napewno dobrze.

Sorry za te moje "opisowe żale" napewno można bardziej rzeczowo ale poprostu już świruję przez ten samochód.... za długo to trwa!

Opublikowano
Najpierw i tak przekrecamy zaplon i czekamy minutę ....

 

No przecież, ale to się rozumie samo przez się. Jak podpompowanie pompką poskutkuje, to ja bym już po plaka nie sięgał bo i po co?

Opublikowano (edytowane)
TC jeśli też ustawiałeś według książki serwisowej to na czym polega możliwość złego ustawienia? Moi fachowcy twierdzą że wszystko mają obczajone, że ustawiając na znaki możnaby ewentualnie zamienić GMP z pierwszego cylindra z czwartym cylindrem a tak według nich nie jest. Edytowane przez jer7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.