Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam coś co nazywam luzami na napędzie tzn po hamowaniu jak wcisnę gaz to najpierw tak delikatnie szarpnie jakby uderzenie z rozpędu a po ułamku sekundy dopiero ciągnie równo. Po szybkim zdjęciu nogi z gazu też jest takie szarpnięcie, gibnięcie. Muszę bardzo delikatnie zmieniać biegi żeby tego nie było. Moi znajomi jak prowadzili to nie zwrócili uwagi. Nagrałem filmik jak rusza się podniesione koło na jedynce i piątce. Czy to oznacza definitywnie koniec dwumasa? Czy jeździć aż się posypie i dopiero wymieniać?

 

Opublikowano
mi to wygląda na dwumasę jakieś za duże te luzy, napewno czuc to przy przełączaniu biegów , jak zwalisz skrzynię to się wszystko powinno wyjaśnić
Opublikowano
Oba koła mają taki sam luz. Luz jest proporcjonalny do przełożenia danego biegu więc myślę że półosie i most odpadają i co prubowałem pokazać na filmie wał przy łączniku elastycznym też lata i też proporcjonalnie do przełożenia.
Opublikowano
Mam identycznie, ja stawiam na dyfer. Bo jak wjechałem na kanał i złapałem za wał to ten luz też jest, mimo że koła były na ziemi. Myślę ze dyfer nie powinien pozwolic na luz na wale na opuszczonych kołach??
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zaraz zaraz.. to u ciebie kiedyś mechanik ściągał wózek bez rozkręcenia zawieszenia? W takim razie ja tym bardziej obstawiam dyfer. Napisz co nowego w temacie.
Opublikowano
Panowie, przecież jest napisane że luz na każdym biegu jest inny - problem jest w skrzyni lub przed nią. Na pewno nie dyfer.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Różnica w zależności od biegu ewidentnie wskazuje na dwumas. Pytanie tylko czy jest to luz za duży, czy tak ma być? Przecież nawet sprawny dwumas też ma pewien luz.

PZ

Opublikowano
Różnica w zależności od biegu ewidentnie wskazuje na dwumas. Pytanie tylko czy jest to luz za duży, czy tak ma być? Przecież nawet sprawny dwumas też ma pewien luz.

PZ

ma ale nie aż taki bez przesady.

 

Przy ruszaniu autem szarpie albo czy słychać jakiś charakterystyczny "stuk"?

Opublikowano

Tak to u mnie spawał mocowanie dyfra bez ściągania wszystkiego. Podziwiam pamięć :P

Właśnie dziwne jest to że nie mam żadnych stuków przy ruszaniu i rusza się płynnie co by sugerowało że dwumas ok ale przy puszczaniu gazu i dodawaniu kiedy bez gazu jedzie naprawdę jest to mocno wyczuwalne. Jak na tempomacie jadę i wcisnę lekko hamulec to najgorzej szarpie. Na razie tego nie robię bo pompa wtryskowa się posypała co mnie kupę kasy wyniesie. Myślicie że to że sprzęgło wysoko bardzo łapie to znaczy że się kończy też? Bo niby jest ten samoregulator.

Opublikowano

Jak czytam powyzej coniektore wypowiedzi dot. luzów na dyfrze to az mi sie smiac chce. Gdyby był taki luz na dyfrze to juz by go dawno nie było, zmieliło. Luz na dyfrze (a jaki moze byc to tylko i wyłącznie międzyzębny) wynosi tyle co grubosc papierka bibuły. Luz sie kasuje gdy nabierze oleju na siebie. Luzy na półośkach tworza sie, owszem, sa to dopuszczalne luzy, które będzie widać po zlikwidowaniu Twojej usterki, a objawy ich to wibracje z duza czestotliwoscia przy przyspieszaniu i/lub głuche uderzenie przy odpuszczaniu i dodaniu gazu. To co jest u Ciebie to na 95% dwumas

Jak szukac luzu? proste. Kreciesz Kołem, patrzysz czy nic z opóznieniem nie zaczyna się kręcic( półoś, wał itp)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra dwumas wymieniłem, oczywiście on był winny. Jednak jest jeszcze mały luz pomiędzy dyfrem a kołami. Tzn miejsce łączenie wału z dyfrem się trochę obraca (koła są na ziemi a skrzynia na luzie oczywiście). Jakie jest tu dopuszczalny luz kątowy mniej więcej? To na pewno dyfer czy półosie mogą też być?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie czy półosie powinny/mogą mieć minimalny luz czy ma być totalnie sztywno? U mnie obracając wałem w jedną i drugą część półosi przy dyfrze minimalnie się obraca powiedzmy 1-2 mm na obwodzie kołnierza przy dyfrze. Może to być powodem delikatnych wibracji przy przyspieszaniu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.