Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A dlaczego szukasz EGRa?

Coś mi się wydaje, że u Ciebie nie ma tego termostatu...

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
szukam ponieważ mam problem że temperaturo , bo auto osiąga tylko 70 , a boję się o DPF , i wolałem wymienić obydwa , bo jak miałem e90 320d że 2006 to miałem dwa termostaty ten właśnie Egr i główny
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam jestem po wymianie termostatu głównego , ale mam mały problem nie mogę znaleźć odpowietrznika , mam jedynie śrubę odpowietrznika na zbiorniczku wyrównawczym , po wymianie auto trzyma temperaturę , ale strasznie długo się nagrzewa , a na postoju temperatura nie rośnie tylko w czasie jazdy , widocznie źle odpowietrzyłem cały układ , w mojej dawnej bmw 320d były trzy odpowietrzniki jeden na przewodzie dolnym i termostacie egr i zbiorniczku , a tutaj n47 tylko jest na zbiorniczku , proszę o jakoś słuszną radę , lub rysunek
Opublikowano
Koledzy a jakiej firmy zakupić termostat główny :?: i gdzie :?:silnik M47

Najlepiej w ASO ceny wielu części mają naprawdę przyzwoite porównując z internetem przynajmniej w Krakowie.

Numery części ich wygląd itp http://www.realoem.com

Opublikowano
pytam ponownie jak wyżej jak odpowietrzyć układ , jeżeli odpowietrznik znajduję się tylko jeden na zbiorniczku , pyzatym na żadnym przewodzie nie ma drugiego
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Prawdopodobnie też mam coś nie tak z termostatem (silnik N47).

W lecie nie miałem problemów z osiągnięciem 90C, przeważnie po 4-7km (spokojnej) jazdy było już 85-90C.

Teraz gdy temperatura (rano) na zewnątrz jest do ok. 5C, to potrzebuje 15-20km, z tym, że cały czas jest włączone ogrzewanie na 24C. Do 70C nagrzewa się w miarę szybko, ale od 70C do 90C potrzebuje ponad dwa/trzy razy tyle czasu. Później już nie ma problemu z trzymaniem tych 89-90C.

 

Czy to jest normalne działanie? Czy termostat (wkład?) w N47 też tak 'szybko' pada jak termostaty w M47?

 

@Marcel_005

Robiłeś może jakieś testy przed i po wymianie termostatu, czy jest duża poprawa? I czy znalazłeś te pozostałe odpowietrzniki?

Opublikowano
Prawdopodobnie też mam coś nie tak z termostatem (silnik N47).

W lecie nie miałem problemów z osiągnięciem 90C, przeważnie po 4-7km (spokojnej) jazdy było już 85-90C.

Teraz gdy temperatura (rano) na zewnątrz jest do ok. 5C, to potrzebuje 15-20km, z tym, że cały czas jest włączone ogrzewanie na 24C. Do 70C nagrzewa się w miarę szybko, ale od 70C do 90C potrzebuje ponad dwa/trzy razy tyle czasu. Później już nie ma problemu z trzymaniem tych 89-90C.

 

Czy to jest normalne działanie? Czy termostat (wkład?) w N47 też tak 'szybko' pada jak termostaty w M47?

 

@Marcel_005

Robiłeś może jakieś testy przed i po wymianie termostatu, czy jest duża poprawa? I czy znalazłeś te pozostałe odpowietrzniki?

 

Witam przed wymiano termostatu auto osiągała 70C , więc postanowiłem wymienić , sama wymiana jest bardzo prosta , a odpowietrznik w n47 jest tylko jeden na zbiorniczku wyrównawczym , po wymianie temperatura trzyma się cały czas 92C i nawet nie mam problemu że DPF

Opublikowano

Długo czasu zajęła Ci wymiana tego termostatu? Przymierzam się do samodzielnej wymiany, ale nie jestem zbyt dobry w te klocki :cry2:

Mógłbyś napisać krok po kroku co robić?

Dzięki.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie oba termostaty mam wymienione kupione w ASO. Temp jaką osiąga to 86-88 i tak trzyma..jednak jak stanę i ustawię 28 stopni nawiew na full to po chwili temp silnika spadła aż do 76 stopni..i pewnie spadałaby dalej gdybym nie zmniejszył siły nawiewu wraz z temp. Temp na zewnątrz 0 stopni. Czy to normalny objaw? Jak było troszkę cieplej to na postoju temp dochodziła na max 97 stopni, co sprzyjało chyba silnikowi bo chodził bardzo równo..widać było również to po korektach..na jednym wtrysku z +2 zeszło na 0.3
Opublikowano

Objaw normalny, bo nagle odbierasz silnikowi dużo ciepła - temperatura spada, ale po chwili odbija i jest nominalna wartość.

 

Takie zachowanie jest widoczne oczywiście przy niskich temperaturach, w lecie tego nie ma.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Koledzy dziś z racji tego iż było zimno postanowiłem uruchomić ukryte menu w celu sprawdzenia temp. Silnik nigdy nie osiągnął 90 stopni(do pracy mam 25km trasy. Temp na zewnątrz +7 Nawet jazda z obrotami powyżej 3,5K sprawiała maksymalny wzrost temp do 82 stopni. Później jak jechałem normalną przelotową prędkością temp.pokazywała 73-77. Kiedyś jak sprawdzalnym w upały to temp oscylowała w zakresie 81-88. Czy mój termostat(i jeśli tak to który) nadaje się do wymiany? Jak sprawdzić czy mam do wymiany termostat EGR czy Główny? Boje się szczególnie o DPF który potrzebuje min.75stopni a ja taką temp.uzyskałem pod koniec mojej jady na odcinku 25km. Z góry dziękuje:-)
Opublikowano
I chyba tak zrobię kolego. Dla pewności sprawdzę teraz temperaturę jak będę wracał z pracy (na zewnątrz jest 17 stopni). Dam znać co i jak:-)
Opublikowano
A wiec tak dzis wracając z pracy udało sie osiągnąć 87stopni ale po jakiś 10-12km i to jak porządnie go pociagnalem po obrotach.Na zewnątrz było +16. Jutro rano zobaczę jeszcze raz i podejmę decyzje.Rano pewnie bedzie około 5 stioni może to normalne ze przy takiej temperaturze nagrzewa sie wolno? Mam automat wiec zmiana biegów jest przy 2tys obr jadąc spokojnie w trasie. Sam juz nie wiem:/
Opublikowano

Jak niedogrzewa kilka stopni to najpierw wymien EGR a nie glowny bo to kilka minut roboty.

Potem juz bedziesz pewien po tescie ktory byl padniety.

 

PS.oczywiscie ze najlepiej wymienic dwa ale do tego EGR nie potrzeba zadnych wymyslnych kluczy jak do wymiany drugiego i mozna to zrobic gdziekolwiek.

Przy wymianie glownego warto juz tez wymienic plyn chlodniczy na nowy.

 

PS" zamiast kupowac OEM mozna kupic firmy BEHR ktora robi dla bmw.

 

glowny ok 135PLN

EGR ok. 65 PLN

MADE IN PRL
Opublikowano

Masz racje kolego wymienię i bedzie spokój zwłaszcza

ze szykuje mi sie serwis olejowy+świece+odma. Wymienię przy okazji płyn

chłodniczy. Dzieki i pozdrawiam:)

Opublikowano (edytowane)

 

PS" zamiast kupowac OEM mozna kupic firmy BEHR ktora robi dla bmw.

 

glowny ok 135PLN

EGR ok. 65 PLN

 

 

Skąd masz te ceny? U mnie w mieście, tej firmy, główny to koszt prawie 250...

Edytowane przez Dziubasek
Pozdrower Krzysztof :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.