Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

czy na forum jest ktoś posiadaczem m3 e46 z instalacja gazowa?

chcialbym sie dowiedziec jak sprawuje sie ta bestyjka na lpg jesli oczywiscie ktos ma pojęcie lub jeździł/słyszał :)

ewentualnie jeszcze jakie pieniądze trzeba dać za dobrą instalacje?

 

pozdrawiam///

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jezdzi po polsce srebrne m3 (e46 coupe po swapie na m3) ktore ma lpg - własciciel jest zadowolony bo jest tanio i jezdzi dobrze. Moim zdaniem gaz w m3 nie pasuje. pozdrawiam
Opublikowano

dzieki za odpowiedzi

 

kubabb: moje pytanie nie dotyczyło tego czy na gazie mozna jezdzic czy gotowac obiad, tylko czy ktos widzial i moze powiedziec jak sie to sprawuje a nie co Ty o tym myslisz bo naprawde mało mnie to obchodzi.

 

dr crasch- dzieki to jakas wskazowka

 

pzdr

Opublikowano
Matko jedyna... gaz do M :mad2: zasady byle jakie ale muszą być.

 

PS. patrz mój opis..

 

Nawet porządne zapalniczki są na gaz ;P

Opublikowano

ktoś kiedyś na innym forum zapytał :

- Dlaczego właściciele luksusowych aut zakładają LPG ?

- Bo są bogaci i umieją liczyć .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a moze ktos polecic sprawdzoną instalacje na ktorej dobrze śmiga ///M ???

prins , landirenzo?

 

Moim zdaniem obie dobre, ale wybrałbym LandiRenzo - podobno mają pewniejszą elektronikę. Tak czy inaczej najważniejsze, żeby były 2 reduktory (i nie należy wierzyć w bajki, że 1 reduktor na wysoką moc będzie wystarczający) i ktoś kto zna się na montowaniu gazu w szczególności w BMW - takowych można znaleźć na lpg-forum - pewnie większość (w tym i ja) polecą Nikodema.

 

ktoś kiedyś na innym forum zapytał :

- Dlaczego właściciele luksusowych aut zakładają LPG ?

- Bo są bogaci i umieją liczyć .

Dokładnie tak. W Polsce najwyraźniej są sami lanserzy płacący platynową visą z citi 400zł za 60 litrów paliwa zamiast 200zł. Ale co kto lubi. Narzekają na gaz ci, którzy w życiu instalacji nie mieli lub zaoszczędzili przy montażu i wsadzili najtańsze dziadostwo u osoby, która nie ma pojęcia o lpg.

A jak już ktoś patrzy "prestiżowo", to czemu akceptuje ropnego klekota pod maską limuzyny lub sportowca?

Opublikowano

Myślę, że autor tematu oczekuje faktów na temat instalacji gazowej w silnikach M3, więc wszelkie uwagi w stylu "gaz w emce to nieporozumienie" są w takim przypadku nie na miejscu.

 

Jeżdżą nawet M6 na gaz, bo S85B50 to ostatni silnik serii M który można zagazować. Silniki emek różnią się od cywilnych tylko tym że kręcą swobodnie 7-8tys rpm czasem ciut więcej, a poza tym sposób sterowania i podawania paliwa jest taki sam, więc instalację gazową zakłada się tak samo jak do każdego innego silnika. Poza tym, że gazownik musi mieć pojęcie (nie tylko być polecany), jedynym dodatkowym warunkiem jest zapewnienie bardzo dużej wydajności układu zasilania. Najmocniejsze reduktory dostępne na rynku są w stanie obsłużyć realnie do 250 koni, więc do niemal każdego silnika serii M konieczne jest montowanie dwóch reduktorów.

 

Przykładowy zestaw do e46 M3:

sterownik STAG 300 ISA2

dwa reduktory Landi Renzo IG1 Magg / Super Magg

wtryskiwacze HANA 2000 niebieskie

 

Na takim zestawie przy właściwym wystrojeniu spadek mocy i momentu na gazie będzie praktycznie zerowy. Tak samo przy właściwym wystrojeniu nie ma obawy o szybsze zużycie silnika. Co do kosztów eksploatacji to trwałość wtryskiwaczy około 100tys.km, reduktorów jeszcze większa, czyli słowem jeździsz i tylko filtry gazu wymieniasz

Opublikowano

no właśnie panowie o to mi chodziło, dzieki za fakty a nie jakieś pitolenie o tym, że nie pasuje gaz itp.

 

tak właśnie myślałem o niebieskich bo mają wydajność cos około 60km na cylinder.

reduktory oczywiscie 2 muszą byc.

 

Qwet, mozesz przybliżyc mniej wiecej koszt takiej konfiguracji jaką podałeś? bedzie to cos w granicy 4000 ?

Opublikowano

Nie jestem gazownikiem więc dokładnej ceny nie podam, ale 4000 to za mało. Jeśli chcesz dobrze pojechać na gazie to nie możesz liczyć złotówek przy zakładaniu instalacji - na to przyjdzie czas później - przy dystrybutorze ;)

 

HANA 2000 niebieskie są na styk do tego silnika. Potrzebne będą dwa reduktory najlepiej jednostopniowe pracujące stabilnie przy ciśnieniu 1,4 bara. W zasadzie reduktory które polecałem wyżej w tym przypadku średnio się nadają, mimo dużej wydajności. Jeśli chcesz zakładać dwustopniowe IG1 to możesz pomyśleć o HANA 2100 bo one nie będą potrzebowały tak wysokiego ciśnienia.

Opublikowano
ktoś kiedyś na innym forum zapytał :

- Dlaczego właściciele luksusowych aut zakładają LPG ?

- Bo są bogaci i umieją liczyć .

 

Bo nie sa tacy bogaci na jakich pozuja.

Bogaci,ktorzy chca tanio("zielono" raczej) jezdzic kupuja hybrydy, a ci naprawde bogaci maja naprawde daleko w D.... ile spala ich auto.Stac ich na paliwo.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
ktoś kiedyś na innym forum zapytał :

- Dlaczego właściciele luksusowych aut zakładają LPG ?

- Bo są bogaci i umieją liczyć .

 

Bo nie sa tacy bogaci na jakich pozuja.

Bogaci,ktorzy chca tanio("zielono" raczej) jezdzic kupuja hybrydy, a ci naprawde bogaci maja naprawde daleko w D.... ile spala ich auto.Stac ich na paliwo.

 

I o to chodzi- sa bogaci i Bogaci.

bogaci jezdza nowym drogim autem, bardzo drogim, bo firma musi wydac duzo pieniazkow zeby uniknac podatkow( sprawy ksiegowe, kto ma firme wie o co chodzi), a na paliwko juz niestety czasem brakuje.... i tu szukamy oszczednosci

Bogaci zas jezdza dobrym sprawdzonym, nawet nie koniecznie nowym autem i nie wnikaja w to ile on pali, ile kosztuje, ile serwis go wyniesie, bo jesli mam kase i mnie stac- to problema niet( znam osobiscie kilku zamoznych ludzi ktorzy jezdza e38, baleronem lub jagiem poczatkow wieku, auta z silnikami v8 i nawet przez mysl nie przechodzi aby gazowac- bo po co?.... ma byc wygodnie i z klasa. a jak wyglada limuzyna luksusowa z butla w bagazniku, albo bez kola zapasowego- butla.

 

Ja za bogatego czlowieka sie nie uwazam, chociaz chcialbym bardzo, ale uwazam ze kazdy rozum swoj ma i wie na co go stac, a jak zobacze na CPNie E60 m5 tankowane gazem to podejde do Ciebie i zasmieje sie z Ciebie bo stac Cie na auto za pol duzej banki a nie masz w portfelu piec papiera na zbiornik paliwa.

I to jest ten paradoks- mam akwarium 300L ale tylko dwie rybki bo na wiecej nie starczylo...

Do gazu nic nie mam, osobiscie nie uznaje, ale jak ktos lubi, wszystko dla ludzi

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

NIe no to jest co najmniej smieszne. Dlaczego czlowieka ocenia sie po jego butach?

Nie kazdy jest bogaty w takim samym stopniu!

Co w tym zlego ze ktos kto jest milosnikiem takich czy innych samochodow zeby moc spelnic swoje marzenia-zachcianki instaluje gaz?

Czy ktory kolwiek z Was przedmowcow zagorzale negujacych instalacje gazowe nie ma marzen???

Dlaczego na osobnika ktory tankuje gaz do swojej super bryki patrzy sie i smieje w duchu. W czym jest lepszy ten ktory tankuje etyline???

Dajcie sobie siana. Jak zobaczysz faceta w rozowych butach to pomyslisz ze to pedal?

Kazdy robi to co uwaza za stosowne i przedewszystkim za swoje pieniadze!

Opublikowano
ktoś kiedyś na innym forum zapytał :

- Dlaczego właściciele luksusowych aut zakładają LPG ?

- Bo są bogaci i umieją liczyć .

 

Bo nie sa tacy bogaci na jakich pozuja.

Bogaci,ktorzy chca tanio("zielono" raczej) jezdzic kupuja hybrydy, a ci naprawde bogaci maja naprawde daleko w D.... ile spala ich auto.Stac ich na paliwo.

 

I o to chodzi- sa bogaci i Bogaci.

bogaci jezdza nowym drogim autem, bardzo drogim, bo firma musi wydac duzo pieniazkow zeby uniknac podatkow( sprawy ksiegowe, kto ma firme wie o co chodzi), a na paliwko juz niestety czasem brakuje.... i tu szukamy oszczednosci

Bogaci zas jezdza dobrym sprawdzonym, nawet nie koniecznie nowym autem i nie wnikaja w to ile on pali, ile kosztuje, ile serwis go wyniesie, bo jesli mam kase i mnie stac- to problema niet( znam osobiscie kilku zamoznych ludzi ktorzy jezdza e38, baleronem lub jagiem poczatkow wieku, auta z silnikami v8 i nawet przez mysl nie przechodzi aby gazowac- bo po co?.... ma byc wygodnie i z klasa. a jak wyglada limuzyna luksusowa z butla w bagazniku, albo bez kola zapasowego- butla.

 

Ja za bogatego czlowieka sie nie uwazam, chociaz chcialbym bardzo, ale uwazam ze kazdy rozum swoj ma i wie na co go stac, a jak zobacze na CPNie E60 m5 tankowane gazem to podejde do Ciebie i zasmieje sie z Ciebie bo stac Cie na auto za pol duzej banki a nie masz w portfelu piec papiera na zbiornik paliwa.

I to jest ten paradoks- mam akwarium 300L ale tylko dwie rybki bo na wiecej nie starczylo...

Do gazu nic nie mam, osobiscie nie uznaje, ale jak ktos lubi, wszystko dla ludzi

 

 

"szczrz" -Ciekawe co byś zrobił jak by takie e46 m3 na gazie objechało Cię jak chciało ? Popłakał byś się ? Czy może na kolejnych światłach uchylił byś szybkę i powiedział : "Mnie chociaż stać na benzyne" :duh: :duh:. W Polsce jest niestety taka mentalność że jeżeli stać Cię na samochód za 100 tyś zł, to musi Cię stać też na paliwo takie jakie inni sobie wymyślą. Na shellu lejesz tylk 100 -Vpowera ? Jeżeli nie, to wstydź się teraz !!!! a co gorsza jeżeli prezes BMW by się o tym dowiedział... uuuuuuuuu odebrał by ci samochód. Zawiść i nic więcej... Więc płać za benzynę, a takie e46 m3 z gazem będzie mniej kosztowne w jeździe i jeszcze zrobi z Ciebie wiatrak....

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LPG jest lepszym paliwem niż benzyna. Ma wyższą wartość oktanową czyli mniejszą tendencję do stukania, co jest bardzo pożądane w silniku o tak wysokim stopniu sprężania, jaki ma S54B32. Trudno w to uwierzyć, ale lejąc LPG to zupełnie tak jakbyś lał 100-oktanowe Vpower :!:

 

Bzdura. Polskie normy dotyczące LPG określają min dozwoloną liczbę oktanową na 89 okt. Większość LPG sprzedawanego w polsce ma 91-92oktany jedynie Barter ok 93oktany i Gaspol 93-95oktanów.

 

Wcześniej pisałeś,że silnik M niczym się nie różnią od zwykłych wersji co jest kompletną bzdurą E46 m3 ma 6 przepustnic sterowanych elektrycznie do tego bardzo dużą pojemność układu dolotowego i to jest główny problem przy LPG.

Sekretem Emek jest właśnie dolot powietrza i jego sterowanie co przy LPG dostaje trochę w łeb jednak ta się zagazować sensownie i M3 e46 i M5 e39. Gazowanie M3 jest dla mnie bezsensu bo to auto naprawdę nie wiele pali 11-13L to nie jest jakiś kosmos więc nie ma sensu kombinować gorzej jest w M5 bo przy 20L w obecnej chwili 100km kosztuje ok 120zł a to już bardzo dużo. Ważne,żeby gazownik wiedział co robi bo motor do m3/m5 to ok 13-18tyś więc ewentualne uszkodzenie było by bardzo kosztowne.

Opublikowano

W praktyce okazuje się jednak, że na naszym polskim LPG o wiele trudniej doprowadzić do spalania stukowego. Wiedzą to użytkownicy starszych aut z ręcznie ustawianym zapłonem, że gdy po wyprzedzeniu zapłonu auto jedzie dobrze na LPG to na benzynie nawet 98 już stuka. Nie bez powodu powstają urządzenia pozwalające na przyspieszanie zapłonu podczas jazdy na LPG.

 

 

Wcześniej pisałeś,że silnik M niczym się nie różnią od zwykłych wersji co jest kompletną bzdurą E46 m3 ma 6 przepustnic sterowanych elektrycznie do tego bardzo dużą pojemność układu dolotowego i to jest główny problem przy LPG.

Sekretem Emek jest właśnie dolot powietrza i jego sterowanie co przy LPG dostaje trochę w łeb jednak ta się zagazować sensownie i M3 e46 i M5 e39.

To są drobne szczegóły. Są silniki z jedną i wieloma cewkami zapłonowymi, dwoma lub czterema wałkami rozrządu, z vteciem lub sztywnymi wałkami, silniki w układzie R lub V a nawet B, silniki z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim - to wszystko szczegóły, które spotykamy w zwykłych silnikach do prostych aut. Dlaczego tylko to, że M3 ma 6 przepustnic sprawia, że jest on aż tak niezwykły? Zasada działania i algorytmy sterownika są podobne jak w każdym innym e46. Idąc tym tropem można by powiedzieć, że N46 z 318stki jest o wiele bardziej "niezwykły" od M3, bo nie ma przepustnic w ogóle :) I dopiero tam strojenie jest trudne, bez skanera OBD i podglądu korekt ECU Pb praktycznie niemożliwe.

 

Duża pojemność kolektora? Przecież w M3 pojemność kolektora jest bardzo niewielka, tyle co krótkie gardziele za przepustnicami. Dużą pojemność to ma kolektor od M54. A jeśli chodzi o pojemność dolotu przed przepustnicami to rzeczywiście jest duża, ale to i tak nie ma nic do instalacji LPG.

 

Poza tym, może silnik M3 kosztuje 18tys, ale za zdrowe S62B50 musisz dać 25tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za 25tyś to kupisz całe m5 anglika a nie silnik.

Mój dobry znajomy Bombel z Radomia ma obecnie 5 sztuk tych silników do sprzedania więc nie mów mi co ile kosztuje.

W odróżnieniu od Ciebie miałem w życiu 5 sztuk aut z pod znaku ///M (ostatnie 4miesiące temu przed e92) zrobiłem nimi około 150-200tyś km i wiem co i jak w tych autach jest zrobione i co ile kosztuje.

///M ma taką jakąś magię,że przyciąga teoretyków i bajkopisarzy,którzy nigdy takich aut nie mieli ale wiedzą o nich wszystko.

Poczytaj, pooglądaj jak działa i jak jest zrobiony układ dolotowy M3 wtedy możesz się wypowiadać i mnie poprawiać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jeździj dalej sobie modelami po stole :D

To co dla Ciebie jest jakąś magią (6 przepustnic) było stosowane już 40 lat temu. Nie ma z tym nic niezwykłego. Nawet e30 m3 miało 4 przepustnice, w dodatku sterowane linką, gdzie było trzeba rzeczywiście kolesia by dobrze je ustawil.

Gaz w M3, temat rzeczka, ale się da, nawet jest niemiecka firma tunignowa, co załozyła LPG do e92 i wicisneła prawie 600KM....

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E60 m5 też są 3 sztuki z LPG w Polsce wszystko się da ważne,żeby zrobić to rozsądnie chociaż M3 bym nie gazował bo naprawdę mało pali więc nie ma sensu więcej może być kłopotu niż korzyści.
Opublikowano
no ja nie mówie żeby ktoś sobie u wujka zdziszka w szopce założył i eksperymentował typu ,pojezdzi czy też zaraz sie wysra. wiadomo to nie polonez. osobiscie nie jestem zwolennikiem lpg nigdy auta na gaz nie miałem i nie bede miał. ale co kto lubi .ceny paliw widac jakie są - chore.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, dobrej jakości części, dobrze wysterowane i będzie śmigać że hej, a a przy odrobinie szczęścia, będzie jeździć lepiej niż niegazowane M3.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.