Skocz do zawartości

Jakie tarcze + klocki do E46 320d 1998?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jest to pierwszy mój post na tym forum.

Jako, iż odczuwam "bicie" przy hamowaniu, czym prędzej zabieram się do wymiany klocków i tarcz.

Tu pojawia się pytanie: Jakich firm?

Chciałbym by były skuteczne i trochę posłużyły.

Moje autko jest z 1998r. z dwulitrowym dieslem.

Proszę o pomoc.

 

btw: Czy ten komplet nadałby się do mojej E46?

http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-ferodo-p-t-bmw-e46-316-323-i2590721353.html

Pytam, ponieważ wcześniej jeździłem na motocyklu i firma brembo kojarzy mi się z bardzo dobrymi tarczami, pompami i zaciskami torowymi.

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

torowe tak ale te zwykłe brembo nie maja nic wspólnego z wyczynowymi klockami czy tarczami.

 

ja chyba będe celował w tarcze rotingera, polska produkcja, dość tanie i podobno bardzo dobre.

szukam
Opublikowano

Będą lepszym rozwiązaniem niż te z podanego przeze mnie linku?

 

Pozwolę sobie zaznaczyć, że nie szukam wyścigowych sprzętów, ale zależy mi na efektywnym hamowaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto najpierw poszukać :search:

viewtopic.php?f=69&t=182365

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A ja mogę szczerze polecić polskie MIKODY. Hamują bardzo precyzyjnie, a i cena jest bardzo atrakcyjna jak na wyczynowe heble. Testuje je w Audi, ale do swojej E46 również zakupię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przejrzałeś link, który wkleiłem??? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak, przeczytałem do samego końca, jednak nie doszukałem się tam jednoznacznej odpowiedzi na temat ATE,

ponieważ nie znalazł się ktoś, kto miałby je na własnych kołach i opowiedział o ich działaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A reklamacje Cię nie przekonały? ja jak będę potrzebował wezmę TRW lub jak koledzy radzą wspomogę polską produkcję :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Fakt, teraz przyjrzałem się jeszcze raz opiniom o ATE.

Przepraszam, pewnie o tej godzinie nie jest mi dane myśleć trzeźwo.

W takim razie zostaje przy mikodach.

Dziękuję forumowiczom.

Spokojnej nocy.

Opublikowano
ja polecam zestaw BECKER u siebie zrobiłem ponad 20tys głownie autostrada hamowania z ponad 200 do dołu i niewiele sie zuzylo dodatkowo mocno niebrudza felg a to tez wazne
Opublikowano
A ja mogę szczerze polecić polskie MIKODY. Hamują bardzo precyzyjnie, a i cena jest bardzo atrakcyjna jak na wyczynowe heble. Testuje je w Audi, ale do swojej E46 również zakupię.

 

tak samo mnie słuchy dochodzą że co raz więcej osób je sobie chwali, ja zakładam mikody gt

Opublikowano

Ja założyłem w zeszłym miesiącu komplet ATE. Na przód ATE Power Discs + klocek ATE, na tył tarcza zwykła ATE + klocek ATE. Czujniki firmy Textar. Póki co wszystko jest ok. Nie mogę się jeszcze w 100% wypowiedzieć bo przejechałem około 500km na nich :P

 

Dodam, że jak przyjechałem do mechanika to zapytałem o jakość tych tarcz ATE, bo jak czytałem na forum to niby trefne są. Mechanik skwitował tak, że to są bardzo dobre tarcze i klocki, a forumowicze niech lepiej doszukują się błędów przy montażu lub użytkowaniu tj. myjka po długiej jeździe. W swojej wieloletniej karierze nie reklamował u niego nikt tych tarcz.

 

Dorzucam jeszcze temat, który sam zakładałem w kwestii bicia podczas hamowania:

viewtopic.php?f=69&t=194808

Opublikowano
tak samo mnie słuchy dochodzą że co raz więcej osób je sobie chwali, ja zakładam mikody gt

no właśnie ja w Audicy mam te GT Series i jest naprawdę dobrze. Do tego super wyglądają :wink: BMW również otrzyma komplet od MIKODY. Coś tam czytałem, że trzeba dobrze dobrać klocki, tj miększe. Ja mam w Audi ori BOSCH i nie ma żadnych niepokojących objawów, np większego zapylenia felgi, rysowania tarczy, czy spękania klocka. Jak siostra się przejechała Audicą już na tych heblach to przy kliku pierwszych hamowniach aż wyrywało wszystkich do przodu taka jest różnica w działaniu wyczynowych hebli względem przyzwyczajenia do "standardowych".

Opublikowano

ja planuje do Mikody GT założyć klocki green stuff, na pewno zrelacjonuje jak wrażenia

na razie zaciski z jarzmami od 330 czekają na montaż i przewody w oplocie ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś spostrzeżenia? Plusy i minusy? Ile wytrzymały TRW? Zwichrowały się? Pytam, bo to częsty dylemat, ATE czy TRW :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na TRW przejechałem 50tys., pojawiło się bicie przy hamowaniu, przy ATE nie ma tego problemu.

Ale dopiero po 50 tyś pojawiło się bicie, czy wcześniej, bo nie chwytam :roll:

Jak przyjdzie pora wymiany chyba jednak zdecyduję się na Mikody, tylko na tył do mojego nie mają :cry2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ATE to również loteria. Mi zwichrowały się po 3 tysiącach. Zostały sprawdzone piasty (są proste) i zaciski. Wszystko w jak najlepszym porządku, więc to wina tarcz.

A jakie masz hamulce u siebie? W serii, czy z 3,0d, bo widzę, że jesteś po swapie :roll: jeśli jeździsz na serii to chyba nic dziwnego, że się zwichrowały, chociaż w ATE raczej i tak bym nie inwestował, za duża loteria :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Bicie tarcz rozpoczęło się jeszcze za czasów M47 :wink: Hamulca używam naprawdę bardzo delikatnie i nie miałem awaryjnych hamowań.

 

Tymczasowo założyłem z powrotem oryginalne, ale zamierzam zmienić na tarcze firmy Bozarto z serii GTR. Cena jest śmieszna, ale ktoś z forum je polecał i jeździ na nich po torze.

Opublikowano

Trwałośc zależy też od miejsca i sposobu eksploatacji. Wybrałem ATE z polecenia i nie zawiodłem się.

Dodatkowo ten producent jest nielicznym, który posiada kompletną linię badawczą, co też nie jest bez znaczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.