Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki Kruk :cool2: Oczywiście zaglądałem do komory silnika siedząc za kierownicą :duh:

 

A poważnie to w F30 faktycznie jest pod pokrywą silnika po prawej.

W F10 nie widzę. Chyba lepiej się schował jeśli faktycznie jest w 50d. Zapytam przy okazji w ASO.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tutaj w F10 520D miejsce gdzie jest bagnet :) Sam byłem mega zdziwiony jak go odkryłem bo byłem święcie przekonany, że można sprawdzić tylko w aucie na kompie.

 

http://i61.tinypic.com/izyjuw.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja bardzo chwale sobie Valvoline SynPowerExtreme 5w-30 MST c3 LL-04. Spadła mi o ok 10 stopni temperatura pracy w stosunku do poprzedniego ori BMW czyli Castrola. Możesz tez spróbować ten nowy oryginalny BMW czyli Shell - może będzie lepszy niż Castrol, ale ja tego nie próbowałem. Dodatkowo na tym oleju od BMW palił mi ok litr oleju na 10 tys km, na Valvo nie ubywa ani trochę.
Opublikowano

w mojej benzynie mam Millersa, od nalania 6 tys km temu poziom zużycia nie drgnął

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Jaki olej polecacie do 530d po wirusie? Problem polega na tym, że przy jeździe autostradowej temperatura wzrasta do okolic 110*C. Dawniej tego nie było, jakieś sugestie?

 

Zawsze kupowalem Mobil 1 ESP 0W40 ale ostatnio zalałem Aral SuperTronic 0W40. W sumie to nie odczułem żadnej różnicy. Też 530d po programie ale temperatura nigdy mi nie przekroczyła 100*C, nawet w DE przy 250 km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej o lepkości 0W-xx nie jest optymalnym rozwiązaniem dla silników turbodoładowanych (a przynajmniej nie w polskiej szerokości geograficznej).

Lepszym wyborem jest lepkość 5W-xx.

 

Co do marki, od dłuższego czasu niezmiennie używam Shell Helix Ultra, który uważam za doskonały olej (a trochę olejów zdarzyło mi się w życiu "przepalić") :wink:

Opublikowano
Ja w swoim 535d uzywam Motula X-Clean+ 5W30 tez grama nie bierze choc nie jest to benzyna, a pisze dlatego, ze przetestowalem wiele olejow do poprzedniego super-tuningowanego auta i jedynie na Motulu (X-cess 5W40) poprzednie auto chodzilo najciszej i najmniej tego oleju spalal oraz dość szybko olej się rozgrzewał.
Opublikowano

Zawsze kupowalem Mobil 1 ESP 0W40 ale ostatnio zalałem Aral SuperTronic 0W40. W sumie to nie odczułem żadnej różnicy. Też 530d po programie ale temperatura nigdy mi nie przekroczyła 100*C, nawet w DE przy 250 km/h.

 

Tak zapytam z ciekawosci dlugo tak jechales to 250km/h ? :mrgreen:

Opublikowano
jedynie na Motulu (X-cess 5W40) poprzednie auto chodzilo najciszej i najmniej tego oleju spalal oraz dość szybko olej się rozgrzewał.

Subaru?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Zawsze kupowalem Mobil 1 ESP 0W40 ale ostatnio zalałem Aral SuperTronic 0W40. W sumie to nie odczułem żadnej różnicy. Też 530d po programie ale temperatura nigdy mi nie przekroczyła 100*C, nawet w DE przy 250 km/h.

 

Tak zapytam z ciekawosci dlugo tak jechales to 250km/h ? :mrgreen:

 

Nie wiem, na pewno nie dlugo. Np. na A1 Hamburg-Bremen można w nocy spokojnie jechac Vmax (trzy pasy i brak ograniczenia). W dzien to juz takie szarpanie 160-250 km/h ale i tak temperatura nie przekraczala 100*C.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, mam problem, wersja jaka posiadam to F10 523i, kupilem autko ok. roku temu gdzie zrobiono mi serwis lacznie z wymiana oleju, wczoraj system pokazal ze mam dolac 1l oleju a zrobilem raptem 8tys km (miasto londyn), glownie krotkie odcinki gdzie silnik nie nawet nie zagrzewa, rzadko daje mu w czape:), dzwonilem do tego serwisu zalali ja semi-synthetic 10x40i teraz pytanie czy dolac to samo czy raczej wymienic na zalecany 5x30. Dodam ze przebieg to tylko 76tys. km.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dziwny ten olej, w dodatku półsyntetyczny. Ja trzymałbym się zalecen producenta względem doboru oleju, jeśli chodzi o klasę lepkosciową. Czyli tak jak wspomniałeś 5W-30 i pełny syntetyk, najlepiej z norma LL-04 lub LL-01 0W-40.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli to konieczne to ujdzie, ale byle spełniał normy. BMW leje też 0W30, 5W30. Ja do 535i 2008 lałem 0W40 mobila.
  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzeje temat. Posiadam f10 535i czyli silnik n55. Kupiona 3 dni temu. Dzis dzwonilem do serwisu boscha gdzie byl ostatni serwis przy 88 tys kilometrow (obecnie 102 tys) by dowiedziec sie jaki olej jest zalany. Pan powiedzial ze w silniku jest olej Repsol 5w30 LL01

http://repsoloil.com.pl/oleje-silnikowe.html

To ten co nazywa sie elite common rail 5w30. Tam mozna tez jego specyfikacje pobrać i zobaczyć. W opisie ma ze do diesli i silnikow benzynowych z valvertonic. Czyli niby pasi do mnie. Tylko ze ja nie znam wogole oleju Repsol :? Co to za wynalazek i czy dobry? Czy lepiej zlac go i wlac cos znanego. Castrol albo mobil. A moze nadal uzywac ten olej?

🙃🙃

Opublikowano
Moim zdaniem Repsol ma pod sobą wszystkie Castrole i Mobile razem wzięte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok. Czyli spokojnie kontynuować uzywanie tego oleju. Dzięki.

🙃🙃

Opublikowano
Ilu uzytkownikow tylu expertow. Ja sam wlewam motula ale repsola tez bym nalal.
Opublikowano

Obecnie do F10 N55 leję Mobil 0w40 norma C3. Generalnie w USA zaleca się do tych silników lać normy A... Paliwa tam mają też zupełnie inne niż u nas.

Nie widzę przeszkód żeby lać też 5W30. Marka nie ma znaczenia...co kto lubi i uważa (ile olejów tyle opinii i oczywiście najpopularniejsza->nie lej Castrol :D)) Swego czasu śledziłem specyfikacje chemiczne wielu producentów oleju 5W30 i nie było znaczących różnic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do poprzedniego auta lalem castrola i jezdzil. Nie chce zaczynac dyskusji o olejach bo mozna sie pozygac od tych wszystkich postow na forum :D chciałem tylko wiedziec czy ten repsol ktory zostal zalany 15 tys km temu to dobra oliwa czy lepiej od razu wymienic na inna. No ale skoro to dobry olej to niech sobie bedzie.

🙃🙃

Opublikowano
Odgrzeje temat. Posiadam f10 535i czyli silnik n55. Kupiona 3 dni temu. Dzis dzwonilem do serwisu boscha gdzie byl ostatni serwis przy 88 tys kilometrow (obecnie 102 tys) by dowiedziec sie jaki olej jest zalany. Pan powiedzial ze w silniku jest olej Repsol 5w30 LL01

http://repsoloil.com.pl/oleje-silnikowe.html

To ten co nazywa sie elite common rail 5w30. Tam mozna tez jego specyfikacje pobrać i zobaczyć. W opisie ma ze do diesli i silnikow benzynowych z valvertonic. Czyli niby pasi do mnie. Tylko ze ja nie znam wogole oleju Repsol :? Co to za wynalazek i czy dobry? Czy lepiej zlac go i wlac cos znanego. Castrol albo mobil. A moze nadal uzywac ten olej?

Widać, że nie oglądasz wyścigów motocyklowych ;) a tak serio Repsol to hiszpańska marka. Działają w 29 krajach generalnie młoda firma r. powstania 1987

Opublikowano
Do poprzedniego auta lalem castrola i jezdzil. Nie chce zaczynac dyskusji o olejach bo mozna sie pozygac od tych wszystkich postow na forum :D chciałem tylko wiedziec czy ten repsol ktory zostal zalany 15 tys km temu to dobra oliwa czy lepiej od razu wymienic na inna. No ale skoro to dobry olej to niech sobie bedzie.

Jeśli rozważasz tylko te 3 marki oleju to z całą pewnością Repsol.

 

Obecnie do F10 N55 leję Mobil 0w40 norma C3. Generalnie w USA zaleca się do tych silników lać normy A... Paliwa tam mają też zupełnie inne niż u nas.

Nie widzę przeszkód żeby lać też 5W30. Marka nie ma znaczenia...co kto lubi i uważa (ile olejów tyle opinii i oczywiście najpopularniejsza->nie lej Castrol :D)) Swego czasu śledziłem specyfikacje chemiczne wielu producentów oleju 5W30 i nie było znaczących różnic.

A śledziłeś jak trzymają parametry po np 10kkm?

Na "dzień dobry" to prawie każdy olej będzie dobry ale jak długo pozostaje jeszcze dobry. Zwłaszcza jeśli chcemy (z niewiadomego powodu) zmieniać ten olej zgodnie z zaleceniami producenta auta czyli co +/- 25kkm :mad2:

Jeśli zmieniamy go często czyli co 10kkm to zasadniczo większość marek trzyma parametry jeszcze na akceptowalnym poziomie.

Opublikowano
Ja pewnie zszokuję towarzystwo moimi wynikami w spalaniu oleju. Mam F11 528i N20, kupiłem go z przebiegiem 80000 km (od nowości olej Castrol), po czym wymieniłem olej na Valvoline Synpower 0W40 zgodny z LL-04. Spalanie oleju waha się w przedziale 0,5-0,8l/1000 km. Aktualny przebieg to 102000 i dwie wymiany oleju za mną. Tak na prawdę wymiana oleju przy takim przepale odbywa się na bieżąco :D Auto dymka nie puszcza, co sprawdzam regularnie. Wiadomo, że benzyna w turbo musi olej spalać, ale takie ilości są kosmiczne. Miał ktoś taki problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.