Skocz do zawartości

[530i] Jaki olej zamiast BMW LongLife?

monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo mam kolejną zmianę oleju. Ponieważ silnik zużywa niewiele mniej oleju niż benzyny (1l./5000-7000km), pojawia się problem z dostępnością oleju BMW, np. w trasie. Wiem, że można wozić zapas ale nie zawsze się o tym pamięta. Chciałbym zmienić na olej dostępny na każdej stacji, jaki wybrać, nie znam się na oznaczeniach lepkości, markach, do tej pory byłem przyzwyczajony do wymiany co rok i żadnego dolewania. "Obecne silniki bmw podobno mają wysokie osiągi i mają brać olej" - słowa aso.

Sprawdziłem na forach w usa gdzie benzyna jest popularniejsza, wszystkim 528, 530, 535, 550 bierze tyle oleju, więc takie zużycie jest raczej normalne.

Zalecają:

- BMW High Performance Full Synthetic 5W30* - tego nie chcę, używałem do tej pory

- Mobil 1 0W40

- Castrol Syntec 0W30.

Nie wiem np dlaczego różni producenci mają różne oznaczenia lepkości, a są zalecane właśnie te?

Edytowane przez monogramus

• Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No będą żarły, tak są te silniki pasowane (benzynowe)...

Natomiast olej BMW to ponoć nic innego jak Castrol Edge. Można go kupić w marketach i na stacjach bez problemu (w tych pierwszych nieraz w naprawdę dobrych promocjach). Co do samych parametrów, to ważne, żeby olej spełniał normę BMW LongLifeXX (04 lub 07 bodajże dla F10, w instrukcji jest tabelka; są tam zalecane, dopuszczalne i chyba dopuszczalne warunkowo - nie pamiętam dokładnie). Teoretycznie można lać olej innej marki o tych samych parametrach, tym niemniej BMW fabrycznie (i w ASO) jeździ na Castrolu.