Skocz do zawartości

[530i] Jaki olej zamiast BMW LongLife?


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo mam kolejną zmianę oleju. Ponieważ silnik zużywa niewiele mniej oleju niż benzyny (1l./5000-7000km), pojawia się problem z dostępnością oleju BMW, np. w trasie. Wiem, że można wozić zapas ale nie zawsze się o tym pamięta. Chciałbym zmienić na olej dostępny na każdej stacji, jaki wybrać, nie znam się na oznaczeniach lepkości, markach, do tej pory byłem przyzwyczajony do wymiany co rok i żadnego dolewania. "Obecne silniki bmw podobno mają wysokie osiągi i mają brać olej" - słowa aso.

Sprawdziłem na forach w usa gdzie benzyna jest popularniejsza, wszystkim 528, 530, 535, 550 bierze tyle oleju, więc takie zużycie jest raczej normalne.

Zalecają:

- BMW High Performance Full Synthetic 5W30* - tego nie chcę, używałem do tej pory

- Mobil 1 0W40

- Castrol Syntec 0W30.

Nie wiem np dlaczego różni producenci mają różne oznaczenia lepkości, a są zalecane właśnie te?

Edytowane przez monogramus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No będą żarły, tak są te silniki pasowane (benzynowe)...

Natomiast olej BMW to ponoć nic innego jak Castrol Edge. Można go kupić w marketach i na stacjach bez problemu (w tych pierwszych nieraz w naprawdę dobrych promocjach). Co do samych parametrów, to ważne, żeby olej spełniał normę BMW LongLifeXX (04 lub 07 bodajże dla F10, w instrukcji jest tabelka; są tam zalecane, dopuszczalne i chyba dopuszczalne warunkowo - nie pamiętam dokładnie). Teoretycznie można lać olej innej marki o tych samych parametrach, tym niemniej BMW fabrycznie (i w ASO) jeździ na Castrolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowolny spełniający właściwe normy BMW z instrukcji obsługi i w miarę znanego producenta - Castrol, LOTOS, Mobil, Shell, Orlen, Fuchs, Motul. Technologia produkcji wszystkich jest ta sama a koktajle dodatków przygotowywane przez 2-3 globalne firmy, które i tak są częścią wielkich koncernów. Cała reszta to marketing albo różnice obojętne przy zwykłej jeździe, przebiegach i regularnych zmianach.

 

BMW zaleca Castrola bo Castrol za to słono płaci. Zalane w fabryce jest to co było najtańsze w przetargu i spełniało normę - niekoniecznie Castrol bo niekoniecznie Castrl chce sprzedawać najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecałbym coś zaczynającego się na 5W. Te oleje 0W są już bardzo rzadkie. Niby spalanie troszkę niższe, bo opory silnika są mniejsze, ale więcej oleju się spali przy tym.

Tak dla przykładu, to do nowego Lexa GS, zalecają 0W-20...

Ja do mojego Accorda leję 5W-30 Shell Helix Ultra AM-L. W razie czego zawsze na stacji Shella go dostaniesz ( pomijam, że pali mi go 1l / ok. 3500km ).

Ale charakterystyka motoru jest dość podobna - oba są bez turbo.

Bardzo dobre zdanie słyszałem też właśnie o Motulu, o Valvoline, o Fuchs'ie... ale ile osób tyle opinii.

 

Na pewno nie trzymałbym się kurczowo tego Castrola, wcale nie jest taki wspaniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, instrukcja zaleca: 0W-40, 0W-30, 5W-40, 5W-30.

Który wybrać? Jazda głównie w mieście, raczej krótkie odcinki, czerwone pole obrotomierza nie jest mi obce.

 

Generalnie, to im niższa cyfra przed literą W, tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach; z kolei im wyższa cyfra po literze, tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze. Wiadomo więc, że najlepiej 0W40. W teorii - bo w praktyce będzie drogo i nie zawsze potrzebnie. W sumie "0" to przedział -30st do -35, a "5" - -25 do -30, a przecież rzadko jest poniżej -25... Natomiast co do drugiego końca skali, to w BMW termostaty zazwyczaj trzymają idealnie, więc dlatego producent twierdzi, że wystarczy "30".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, nie chodzi mi nawet o markę, tylko o lepkość, czy 5W40, czy 0W40? Może na zimę lepiej 0W40? Rozruch przy -20 będzie przyjemniejszy.

Drugie pytanie: Czy jak olej ma oznaczenie SAE 0W40 to mam jeszcze zwracać uwagę na oznaczenia jakości A3B3? Czy samo SAE jest już oznaczeniem najwyższej jakości oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam 5w40

A mi mówiłes jak byłem u ciebie w sklepie zeby 0 brać :D

HEJ

ty masz diesla ,a monogramus benzyne :wink:,i jeszcze wziołem pod uwage ze troche mu bierze a jesli o to chodzi to 5w ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dokładnie 0w bo przy -20 dla turbinek zero dobrze robi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem jednak Mobil 1 New Life 0W-40.

Powody: zaufanie do Mobil, ta lepkość to odpowiednik Longlife 01 czyli tego który zaleca bmw, materiały reklamowe :)

Materiały ze strony Mobil:

- Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 uzyskał certyfikat jakości Longlife-04 firmy BMW i został zatwierdzony do użytku na terenie Europy.

- Oleje Mobil 1 New Life 0W-40 oraz Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 uzyskały certyfikat jakości Longlife-01 firmy BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ty masz diesla ,a monogramus benzyne :wink:,i jeszcze wziołem pod uwage ze troche mu bierze a jesli o to chodzi to 5w ma znaczenie

 

Do diesla np. mojego to już raczej 0W40 lub 0W30.

 

 

Mi do 535xd po 2500km wlali castrol 5W-30 - nie chcialem Castrola ale ASO twierdzi iz tylko taki wlewaja olej teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę pochwalić Mobil 1 New Life 0W-40 (jest to zamiennik BMW LongLife zatwierdzony przez BMW).

Spalanie faktycznie spadło o 0,5-1l. Ale najciekawsze jest to, że poziom oleju nie spadł nawet o milimetr na wskaźniku. Wcześniej brał 1l. BMW LongLife na 6-8 tys.km.

Czy to dobrze? Czy to możliwe, że zmiana oleju tyle dała?

Przy okazji wymieniłem też filtr powietrza, kosztuje grosze, a jakoś tak lepiej się czuje wymieniając co rok olej i filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę pochwalić Mobil 1 New Life 0W-40 (jest to zamiennik BMW LongLife zatwierdzony przez BMW).

Spalanie faktycznie spadło o 0,5-1l. Ale najciekawsze jest to, że poziom oleju nie spadł nawet o milimetr na wskaźniku. Wcześniej brał 1l. BMW LongLife na 6-8 tys.km.

Czy to dobrze? Czy to możliwe, że zmiana oleju tyle dała?

Przy okazji wymieniłem też filtr powietrza, kosztuje grosze, a jakoś tak lepiej się czuje wymieniając co rok olej i filtr powietrza.

 

Spalanie spadło o 0,5 czy 1 L? Czy chodzi o spalnie nocne/dzienne czy też dzieńroboczy/dzieńświąteczny?

Kiedyś facet chciał mi sprzedać komputer i pytam ile? On mówi: 2 - 2,5 tys. No to ile w końcu?

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, nie będę złośliwy... Sorry!

U mnie przed pierwsza zmianą oleju, na dotaciu brał olej i byłem tym faktem trochę załamany. Po dotarciu (i zmianie) przestał brać i spalanie spadło ok 0.5 L. Myślę, że u kolego jest ten sam efekt, a poza tym gra rolę przyzwyczajenie do charakterystyki silnika, tj. człowiek przestaje gnieść silnik 2.0 bez sensu. :twisted:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze po zmianie z Castrola na inny markowy olej spada jego zużycie i to nie są czary mary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ [email protected]

zwróć uwagę, że ja nie mam 520d, którego użytkownicy debatują czy pali 6,78l. czy 6.93l. :) Auto ma już ponad 2 lata więc raczej dawno dotarte. U mnie spalanie waha się od 8 do 16 litrów, w zależności od drogi i warunków, dlatego nie jestem w stanie podać dokładnych wartości. Ale jest lepiej.

ps

to od gorlika ten olej, może dlatego taki dobry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze po zmianie z Castrola na inny markowy olej spada jego zużycie i to nie są czary mary

 

Nie kumam tych herezji na temat castrola. Ja używałem wielu olejów i nie widzę żadnej różnicy pomiędzy nimi a castrolem. A efekty w stylu: "po wymianie oleju mniej pali, ciszej pracuje itd, wynikają bardziej, z faktu, że w silniku znajduje się świeży olej a nie z faktu jakiej jest on marki.

Gloryfikacja motula to nic innego jak swoisty "snobizm olejowy", niczym nie różniący się od posiadania przedmiotów sztuki użytkowej innych niż reszta narodu :mrgreen: Moim zdaniem jedyny powód dla którego olej zostawia nalot/nagar/kiepsko smaruje/przegrzewa się, wynika z tego, że jest po prostu podrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze po zmianie z Castrola na inny markowy olej spada jego zużycie i to nie są czary mary

 

Nie kumam tych herezji na temat castrola. Ja używałem wielu olejów i nie widzę żadnej różnicy pomiędzy nimi a castrolem. A efekty w stylu: "po wymianie oleju mniej pali, ciszej pracuje itd, wynikają bardziej, z faktu, że w silniku znajduje się świeży olej a nie z faktu jakiej jest on marki.

Gloryfikacja motula to nic innego jak swoisty "snobizm olejowy", niczym nie różniący się od posiadania przedmiotów sztuki użytkowej innych niż reszta narodu :mrgreen: Moim zdaniem jedyny powód dla którego olej zostawia nalot/nagar/kiepsko smaruje/przegrzewa się, wynika z tego, że jest po prostu podrobiony.

 

 

Święte słowa!!!

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie zdanie. We wszystkich autach używałem Mobila, LongLife dostałem z nowym samochodem i tak go lałem.

Spalanie jest dyskusyjne więc zostawmy to. Natomiast faktem jest, że wcześniej brał olej, już po ~2 tygodniach od dolania poziom spadał o 10% wskaźnika, teraz po prawie 2 miesiącach jest cały czas 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Kolegów.

 

Podepnę się z pytaniem pod temat kolegi. Posiadam podobna jednostkę N53. Mam dylemat z doborem oleju.

Obecnymi i poprzednimi autami jeździłem na MOTUL-u.

Na stronie producenta oleju do silnika N53 zalecany jest 8100 X-CLEAN 5W-40 ale to jest odpowiednik dla Diesla (BMW Long Life-04 / LL04) czyli jako alternatywne rozwiazanie.

Wg instrukcji obsługi olej preferowany powinien być BMW LL-01 / Longlife 01 dla Petrol czyli olej 8100 X-cess 5W-40.

Na który olej się zdecydować? Z góry dzięki za fachowe doradztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.