Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem,

 

Polecam zapoznać się z testem w polskim wydaniu Auto Świata #38 (z 17.09.2012) w którym brały udział Audi Q5 TFSI 2.0 (225KM) - wersja po liftingu, TIGUAN TSI 2.0(210KM) i BMW X3 28i (245KM).

 

Niestety BMW przegrało na punkty z resztą stawki :duh: !

 

Z ciekawostek napiszę tylko, że np. maks. spalanie było największe w 28i wyniosło 31,8L/km i że Audi (po lifcie) mimo słabszego silnika w testach "sprawnościowych" było minimalnie lepsze ( :oops:).

 

Świat stanął na głowie, jak dla mnie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

To czemu piszesz "oficjalny test" ? Znam dobrze wszystkie 3 samochody i wynik testu to jakieś brednie. X3 jest wyraźnie lepszy we wszystkich kategoriach od Q5 - taka jest moja opinia. Porównywanie z tiguanem to jakiś żart.

 

..czyli jak to się mówi, BMW nie zapłaciło :mrgreen:

Opublikowano
Przeciez nie od dzis wiadomo, ze Auto Bild to "tuba propagandowa" koncernu VAG! :lol:
Opublikowano

Tak czy inaczej, najlepszy test to test tzw. d..ny. Kazda d..a jest inna, i kazdy wlasciciel takowej bedzie na co innego zwracac uwage. Dlatego kazde porownania nalezy traktowac z pewnym przymruzeniem oka, bo punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, nie? :)

 

Jak ja kupowalem X3, to Tiguan w ogole sie nie liczyl, nie ta klasa, nie te parametry, Q5 bylo takie sobie, a T60 R-Design bylo nudne. Wszystko inne odpadlo w przedbiegach.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To czemu piszesz "oficjalny test" ? Znam dobrze wszystkie 3 samochody i wynik testu to jakieś brednie. X3 jest wyraźnie lepszy we wszystkich kategoriach od Q5 - taka jest moja opinia. Porównywanie z tiguanem to jakiś żart.

 

..czyli jak to się mówi, BMW nie zapłaciło :mrgreen:

 

Koledzy, jest takie powiedzenie "prawdziwa cnota krytyki się nie boi" - komentowanie bez czytania, zakrawa na ślepą wiarę w wyższość BMW, a nie zawsze tak jest. Polecam najpierw zapoznać się z testem, a później rzeczowo komentować...

 

Wg. kryteria oceny jakie przyjął Auto-Świat są obiektywne i Audi - należało się zwycięstwo... choćby dlatego, że jest równie dobre jak X3 (miejscami lepsze - vide topis X3 vs. Q5), a znacząco tańsze.

 

Co do Tiguana w teście, to wydaje się być na miejscu by zamiast niego pojawił się Land Rover Evoque, ale to już musztarda po obiedzie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

JA juz od dawna nie kupuje Auto Swiat tam to az razi testami tzw. kto zapaci ten ma. Tylko glupi chlop ze wsi zlapie sie na takie buble.

Uwazam iz tygodnik MOTOR jest wiarygodniejszy ale tez mu dalego do idealu.

Polecam na TOK FM audycje motoryzacyjne Codzienny Magazyn Motoryzacyjny = tu jest fajnie opisany i oceniany samochod przez redaktorow motoryzacyjnych

tu jest link jak kto ma czas moze posluchac:

 

http://www.tok.fm/TOKFM/0,94257.html

Opublikowano
JA juz od dawna nie kupuje Auto Swiat tam to az razi testami tzw. kto zapaci ten ma. Tylko glupi chlop ze wsi zlapie sie na takie buble.

 

Szkoda kasy na Auto Szmatę. Nie czytałem ich "rzeczowych" opinii. Q5 2.0 TFSI ma mój bliski znajomy i czytanie wypocin AS nic tu nie zmieni.

Opublikowano
Polecam najpierw zapoznać się z testem, a później rzeczowo komentować...

 

Wg. kryteria oceny jakie przyjął Auto-Świat są obiektywne

 

No właśnie, przecież jedną z kategorii testowych mogło być "które auto ma przyspieszenie 0-100 km/h najbliższe 10 sek.". Jeżeli BMW ma np. 7,0 a Audi 8,0, to Audi jest przecież lepsze w tej kategorii i dostaje więcej punktów. Ale czy jest lepszym samochodem?

 

Niestety, w polskich kioskach/salonach z prasą rozsądnych tytułów o tematyce motoryzacji (aut) brak. Auto Świat to tragedia. Motor jest słaby - ostatnio porównują 640d Gran Coupe z S7 i narzekają, że 640d ma gorsze osiągi... (kto im zabronił wziąć do testu 650i?!). Auto Moto to prawie to samo co Motor, tylko 2x słabszy i 2x droższy. Jedyne pismo, w którym testy są robione z głową to AMiS, ale cena jest przesadzona. Szkoda, że Cars tak szybko odszedł, bo naprawdę był super.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cars byl super rowniez potwierdzam :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
JA juz od dawna nie kupuje Auto Swiat tam to az razi testami tzw. kto zapaci ten ma. Tylko glupi chlop ze wsi zlapie sie na takie buble.

Uwazam iz tygodnik MOTOR jest wiarygodniejszy ale tez mu dalego do idealu.

Polecam na TOK FM audycje motoryzacyjne Codzienny Magazyn Motoryzacyjny = tu jest fajnie opisany i oceniany samochod przez redaktorow motoryzacyjnych

tu jest link jak kto ma czas moze posluchac:

 

http://www.tok.fm/TOKFM/0,94257.html

 

Nie zwróciliście chyba uwagi, że MOTOR i Auto-Świat wydaje jeden wydawca, a co ciekawsze, testy i reportaże się powtarzają, tylko z innymi zdjęciami... a wnioski płynące są w nich takie same. Motor póki nie został wykupiony był całkiem dobry, a teraz nawet papier jest do...

 

Codzienny Magazyn Motoryzacyjny dobrze się słucha, poza tym panowie prowadzący mają swój Fanpage na fejsie https://www.facebook.com/motodziennik

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No właśnie, przecież jedną z kategorii testowych mogło być "które auto ma przyspieszenie 0-100 km/h najbliższe 10 sek.". Jeżeli BMW ma np. 7,0 a Audi 8,0, to Audi jest przecież lepsze w tej kategorii i dostaje więcej punktów. Ale czy jest lepszym samochodem?

 

Niestety, w polskich kioskach/salonach z prasą rozsądnych tytułów o tematyce motoryzacji (aut) brak. Auto Świat to tragedia. Motor jest słaby - ostatnio porównują 640d Gran Coupe z S7 i narzekają, że 640d ma gorsze osiągi... (kto im zabronił wziąć do testu 650i?!). Auto Moto to prawie to samo co Motor, tylko 2x słabszy i 2x droższy. Jedyne pismo, w którym testy są robione z głową to AMiS, ale cena jest przesadzona. Szkoda, że Cars tak szybko odszedł, bo naprawdę był super.

 

Gazety i testy w nich, są po to by zobaczyć co się dzieje, nikt nikogo nie zmusza by się zgadzać z wynikami, przecież każdy i tak wybierze to co mu bardziej odpowiada.

 

Cars miał najlepsze zdjęcia i trochę za mało treści do przekazania - dlatego zapewne skończył działalność. AMiS jest ok. tylko cena jest zbyt wysoka. Co ciekawe jak się porówna zagraniczne edycje to są o wiele grubsze (nie przez reklamy) i niewiele droższe.

Edytowane przez wodzik2

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Testy w gazetach są takie jakie są. Ja wybieram z nich te parametry, które mnie interesują i te porównuję. Zresztą tych testów już trochę było i w naszej i w zagranicznej prasie i różnie to bywało. Tak na marginesie; właśnie wczoraj miałem okazję pojeździć Q5 2.0 TFSI. Troszkę lepsze materiały, lepiej spasowane, w sumie całkiem fajne auto, ale za żadne skarby bym się nie zamienił na moje X3 2.0d. I mam to gdzieś, że na tylnej kanapie jest w Q5 więcej miejsca na nogi. X3 po prostu lepiej jeździ i już. Oczywiście w mojej całkowicie subiektywnej ocenie :-)
Opublikowano

Niestety zdecydowana większość testów jest z d...py bo gazety na rynku są z d...py :( AMiS jest, jak koledzy zauważyli chyba faktycznie najlepsze, chociaż i tak przez ostatnie miesiące wg mnie schodzi na psy, próbując upodobnić się do topgear-u czy zamieszczając żenujące sondy :duh: Ratują ich przedruki z niemieckiej edycji, które są ciekawsze, ale z obiektywizmem niestety nie mają wg. mnie wiele wspólnego. duży + za sport.

 

Cars faktycznie dobrze rokował... co ciekawe naczelnym w carsie był P. Maznas, który pisał długo do amis za czasów kiedy to właśnie była dobra gazeta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
AMiS przestałem prenumerować w momencie zmiany szaty graficznej i stylu na obecny- dużo fotek, coraz mniej tekstu i jak wspomniał Kuba jakieś psycho-sondy :duh: :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałbym dołączyć do grona szczęśliwych posiadaczy i użytkowników X3.Noszę się z zamiarem kupna X3 28i.

Mam 28 lat i to mój pierwszy tak "poważny" zakup dlatego zwracam się do Was z prośbą o radę i pomoc.

O czym nie zapomnieć przy konfiguracji X3? Co ułatwia jazdę na co dzień a co uważacie za zbędną rzecz w tym aucie.Zmienny, sportowy układ kierowniczy?

Kolejne pytanie to jak kształtuje się spalanie 28i 2.0 twin turbo? Mam wielką ochotę na 35i lub 35d ale niestety chyba sobie nie będę mógł pozwolić. Różnica w cenie między 28i a 35i lub 35d w full opcji jest dość spora, a jeździć "golasem" troszkę mija się z sensem.

Co powiecie na skórę jasną, czy użytkuje ktoś? Kolor ostrygowy jest bardzo fajnym kolorem tym bardziej, że z ciemną podłogą całkiem fajnie kontrastuje. Jak do tąd we wszystkich autach miałem skórę czarną i nie było problemu a z jasną podobno jest nie mały z doczyszczeniem?

Czy posiada ktoś pakiet M i co o nim możecie powiedzieć? O ile zmniejsza się prześwit przy zastosowaniu tego pakietu orietuje się ktoś?

Mam nadzieję, że pomożecie i rozwiejecie moje wszelkie wątpliwości.

Z góry Wam dzięki i pozdrawiam

 

P.S Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale jeśli Adm uzna za konieczne to proszę przenieść.

Opublikowano

Ja mam co prawda 2,0 D ale mam Mpakiet - bardzo fajnie auto wygląda białe z czarnymi obramówkami i relingami - niestety coraz więcej takich jeździ.

Mam skórę ostryga - co prawda co jakiś czas trzeba przemyć siedzenie bo zostaje zafarb z jeansów ale nie ma z tym jakiejś tragedii a przynajmniej mamy tą pewność, że siedzenia sa czyste a nie brudne tylko nie widać brudu.

Ponadto biały + ostryga nie nagrzewa się w słońcu i można latem swobodnie wsiąść do auta.

Lista rzeczy niezbędnych była poruszana już wielokrotnie. jak dla mnie to

- fotele sportowe

- EDC -

- automat

- navi + lepsze audio

- siatka odgradzająca

- pakiet schowków

- elektryka foteli

- podgrzewane fotele

- automat do świateł

- xenony

- automatyczna klapa tylna

- hak - jeśli kiedyś

- podłączenie do telefonu

 

Brakuje mi jeszcze komfortowego dostępu - teraz bym wziął

Opublikowano

Dla mnie X3 nie jest fajnym samochodem bez:

- pakietu sportowego - dla kierownicy a przede wszystkim dla swietnych siedzen, ktore nawet przy dlugich i maratonsko dlugich jazdach (12-14 godzin) zapewniaja komfort kregoslupowi,

- pakietu z kamera cofania (na kazdym rynku to nazywa sie inaczej) - zbawienie w miescie i ciasnych garazach miejskich,

- podgrzewanych siedzen i kierownicy,

- iDrive, do iPhone'a, do Navi, do tzw. entertainmentu.

- mechanicznego podnoszenia/opuszczania klapy tylnej.

- 18-sto calowych kol. Mimo, ze 18-stki, to i tak jest wystarczajaco duzo miesa, zeby jezdzic bezpiecznie po dziurach miejskich.

 

Mozna obejsc sie bez:

- 351 (jezeli wiekszosc czasu spedzasz w miescie), bo 281 ma zanizone osiagi, fachowcy mowia, ze ten silnik ma 270 koni (a 35i wg. nich ma 320), a 270 wystarczy takiej furze. :)

- xenonow (jezeli w wiekszosci jezdzisz w dzien i olewasz wyglad). Z drugiej strony, naprawde fajnie wygladaja. :)

- skory (to, co BMW uzywa jako sztuczna skore jest na tyle dobre, ze wygralo niejeden test porownawczy z prawdziwa skora innych producentow). Zapewniam Cie, ze w jednym z poprzednich BMW mialem bezowa "leatherette" i nikt nawet sie nie polapal, a ja nie prostowalem, chyba, ze sie zapytal. :)

- M Pakietu - ten samochod nie potrzebuje M Pakietu, to takie troche szpanowanie, pakiet sportowy wyglada wystarczajaco dobrze, a kawalki pakietu M mozna samemu dokupic. Jezeli juz chce sie byc oryginalnym, to polecam X-Line Pro.

 

Zastanowic sie mozna nad:

- Tuningiem u dobrego tunera. 20i to dobry silnik, a po tuningu to silnik swietny. Pozwolilbym sie zajac nim np. Hartge, zeby silnik pokazal pazur. :)

- Manetkami do zmiany biegow - skrzynia ZF-a ma 8 biegow i zapewnia wiele frajdy, kazdemu, kto chce sie pobawic manetkami, wyszukujac optymalny moment do zmiany biegu.

- HUDem. Niestety nie mam, a zaluje. Kiedy kupowalem F25 myslalem, ze to malo przydatne, chyba sie jednak mylilem, lubie ta opcje w 5-ce na przyklad.

- Dostepem komfortowym. Nie wiem, uzywam na co dzien a nie jestem przekonany. :) Rzadko podchodze do auta i nie mam reki, zeby przycisnac guzik na kluczyku.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

Witam.

Czy na prawdę nikt nie potrafi napisać jak kształtuje się spalanie 28i? Jest taka osoba na forum, która użytkuje ten motor?

Chciałbym sobie przeanalizować spalanie 35i i 28i 2.0

Co do jazdy to u mnie wygląda to mniej więcej tak, 60% miasto a 40% trasa.

A co Panowie mozecie mi napisać o takich opcjach jak:

-podparcie lędźwiowe w fotelach, czy się sprawdza?

-reflektory adaptacyjne, j/w

-zmienny, sportowy układ kierowniczy

-performance control

Myślę jeszcze nad opcją internet bo raczej mi się to nie przyda w aucie, jeżeli już to mam w telefonie ale jakoś za często nie korzystam.

Co do komfortowego dostępu, wyczytałem (chyba nawet na tym forum) że łatwo ulega zakłóceniom ten bajer i odchodząc od auta można przez nieuwagę zostawić otwarte.

Koła to tutaj też mam dylemat. Ehh te polskie drogi :? Auto na 19' kołach wygląda przepięknie ale chyba będę musiał zejść z tych cali troszkę. Czy jest ktoś na forum kto jeździ na 19-calowych kołach? Jeżeli nie będzie to dla Ciebie problem, proszę napisz coś więcej.

Tuning fajna rzecz, tym bardziej jeśli chodzi o Hartge. Szczerze mówiąc myslałem o jakimś chipie ale będzie to inwestycja na później. Jeżeli się nie mylę to dobrze by było najpierw auto dotrzeć i dopytać co z gwarancją.

 

Dziękuję za rady, na pewno będę brał wszytko pod uwagę.

Opublikowano

- M Pakietu - ten samochod nie potrzebuje M Pakietu, to takie troche szpanowanie, pakiet sportowy wyglada wystarczajaco dobrze, a kawalki pakietu M mozna samemu dokupic. Jezeli juz chce sie byc oryginalnym, to polecam X-Line Pro.

 

Pakiet nazywa się Sportowy M więc nie ma wyboru.

 

Podparcie lędźwiowe mam używam i polecam. Kolega ma Audi A5 z fotelami komfortowymi i u mnie siedzi mu się wygodniej.

Reflektory adaptacyjne - miałem w poprzednim aucie, w tym nie mam i jakoś mi ich nie brakuje.

Performance control - mam EDC więc było to w komplecie. Ja używam poza miastem ustawień zawieszenia sport w tedy jest komfortowo i nie buja a w mieście normal. Nie wiem czy bez PC da się przełączyć skrzynie w tryb sport a to jest przydatne.

Internet i aps wziąłem z ciekawości ale szkoda kasy bo internet działa tylko na postoju - tu wygodniej skożystać z iphona. BMW aps jeśli nie musisz cały czas śledzić FB to nie ma sensu.

Spalanie zależne od stylu jazdy, ja w 2,0 D przy podobnym podziale 60 % miasto i 40 % szybka trasa, mam średnią 9. Ostatnio zrobiłem 1200 km Szczecin - W-wa i z powrotem i średnia wyszła mi 10,5 (fakt średnia prędkość 110). Tak więc dodaj z 3 litry i będziesz miał 2,8i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Czy na prawdę nikt nie potrafi napisać jak kształtuje się spalanie 28i? Jest taka osoba na forum, która użytkuje ten motor?

Chciałbym sobie przeanalizować spalanie 35i i 28i 2.0

Co do jazdy to u mnie wygląda to mniej więcej tak, 60% miasto a 40% trasa.

A co Panowie mozecie mi napisać o takich opcjach jak:

-podparcie lędźwiowe w fotelach, czy się sprawdza?

-reflektory adaptacyjne, j/w

-zmienny, sportowy układ kierowniczy

-performance control

Myślę jeszcze nad opcją internet bo raczej mi się to nie przyda w aucie, jeżeli już to mam w telefonie ale jakoś za często nie korzystam.

Co do komfortowego dostępu, wyczytałem (chyba nawet na tym forum) że łatwo ulega zakłóceniom ten bajer i odchodząc od auta można przez nieuwagę zostawić otwarte.

Koła to tutaj też mam dylemat. Ehh te polskie drogi :? Auto na 19' kołach wygląda przepięknie ale chyba będę musiał zejść z tych cali troszkę. Czy jest ktoś na forum kto jeździ na 19-calowych kołach? Jeżeli nie będzie to dla Ciebie problem, proszę napisz coś więcej.

Tuning fajna rzecz, tym bardziej jeśli chodzi o Hartge. Szczerze mówiąc myslałem o jakimś chipie ale będzie to inwestycja na później. Jeżeli się nie mylę to dobrze by było najpierw auto dotrzeć i dopytać co z gwarancją.

 

Dziękuję za rady, na pewno będę brał wszytko pod uwagę.

Czołem Spin,

 

2.0i na pewno będzie dużo ekonomiczniejsze... w końcu po to zmniejszyli pojemność. Pozostała kwestia trwałości - nowy silnik - nic nie wiadomo.

 

Odpowiadając na twoje pytania:

1.podparcie lędźwiowe w fotelach, czy się sprawdza?

ad1: najlepszy dodatek wg mnie, znakomite uzupełnienie sportowych siedzeń

 

2. reflektory adaptacyjne, j/w

ad2. warto jeśli jeździsz po zmierzchu i w nocy (w innych przypadkach warto odpuścić)

 

3. zmienny, sportowy układ kierowniczy

ad3. jak jeździsz "torowo" jak najbardziej - po prostej i w mieście "kwiatek do kożucha"

 

4.performance control

ad4. coś ala elektroniczna szpera, sprawdza się w ciasnych zakrętach - rekomendacja jak wyżej (z tym że taniej kosztuje)

 

Internet - fajny gadżet... jak Ci starczy środku czemu nie. Podobnie z dostępem komfortowym - podatność na zakłócenia moim zdaniem to zbyt duży problem by warto było w niego inwestować.

 

W prawie każdym teście szczególnie zagranicznym, piszą, że koła większe niż std. 17" + opony ROF to świadome zgadzanie się na brak (zmniejszenie komfortu jazdy). Jak jesteś fanem jazdy sportowej i nie wozisz osób postronnych to bierz jaki chcesz rozmiar. Wg mnie 18" to max z ROFami.

 

Sam jestem zainteresowany podsieniem mocy, ale wg autoryzowanego servisu nie będzie szybko oferty dla X3, bo ponoć mało to popularne wśród użytkowników... te same silniki w 3er / 5er i już są dostępne oferty. Pozostaje Hartge lub AC Schnitzer ale trochę daleko do nich... o gwarancję się nie martw - po tuningu dają swoją.

 

I tak koniec jak wyposażysz swoje X3, zależy głównie od tego czego TY (a nie inni) w nim potrzebujesz. Na upartego 90% listy może wydawać się potrzebne...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Mam już swoją konfigurację, ale zawsze warto pytać :D . W końcu od tego też jest to forum a np. ciekawostka, że internet nie działa w czasie jazdy może być istotna nie tylko dla mnie.

Na super oszczędności wcale mi nie zależy, ważne aby jazda była komfortowa i dynamiczna a średnie spalanie w granicach około 15 litrów/100km. Nadal nie mogę przeboleć tej różnicy w cenie między 28i a 35i lub 35d, ale trzeba będzie się z tym pogodzić.

Co do kół i komfortu to tak też właśnie myślałem, że jest jak piszesz. Max 18'

Obawiam się też jasnej tapicerki ale to pewnie dla tego, że nigdy z taką nie miałem do czynienia w praktyce a człowiek jak czegoś nie zna to i troszkę niepewności jest, żeby później nie żałować. Znam tylko mnóstwo opowieści jak to ciężko doczyścić :).

Co do Hartge to przejeżdżam minimum 2 razy na pół roku całkiem niedaleko, więc jeśli sfinalizuję zakup X3 zapewne kiedyś się skuszę zajechać na taką wycenę :D choć za pewne można to też zrobić drogą elektroniczną.

Gdzieś kiedyś wyczytałem, że po takim podniesieniu mocy przez Hartge bodajże w 1 er spalanie spada o około 1 litr. Zapewne wiąże się to z wgraną mapą a ciekawy jestem jakie mają mapy do x3 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obawiam się też jasnej tapicerki ale to pewnie dla tego, że nigdy z taką nie miałem do czynienia w praktyce a człowiek jak czegoś nie zna to i troszkę niepewności jest, żeby później nie żałować. Znam tylko mnóstwo opowieści jak to ciężko doczyścić :).

Co do Hartge to przejeżdżam minimum 2 razy na pół roku całkiem niedaleko, więc jeśli sfinalizuję zakup X3 zapewne kiedyś się skuszę zajechać na taką wycenę :D choć za pewne można to też zrobić drogą elektroniczną.

Gdzieś kiedyś wyczytałem, że po takim podniesieniu mocy przez Hartge bodajże w 1 er spalanie spada o około 1 litr. Zapewne wiąże się to z wgraną mapą a ciekawy jestem jakie mają mapy do x3 :)

Info o peramterach silnika po tuningu jest w obu przypadkach, AC Scnitzer i Hartge u nich na stronie.

 

Co do skóry ostrygowej, to nawet sprzedawca mi odradzał. Pięknie wyglada póki sie nie pobródzi, później cieżko doczyszczyscic. Widziałem w testowej wersji jak to wyglada... Powiem tak, trzeba samemu zobaczyć, serce boli :cry:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

-podparcie lędźwiowe w fotelach, czy się sprawdza?

jak masz problem z kręgoslupem to warto kupic, jak nie to bez sensu,

-reflektory adaptacyjne, j/w

- nie warto, "doświetlanie" działa do ~50km/h, ale dla kierowcy w oświetlonym/zwykłym miejscu jest to nie zauważalne, chyba, że mieszkasz w miejscu gdzie nie ma latarni/jest ciemno, na trasie rozkład natężenie też nie powoduje większego komfortu kierującego,

- jak jeździsz nocą to z ośw. warto kupić automatyczne "długie" (asystent świateł drogowych), dobrze widzą auta z naprzeciwka i jadące w tym samym kierunku, mocno ułatwia jazdę,

- jak zależy Ci na "bajerze" to warto pomyśleć o ośw. ambientowym (diody w klamkach...),

-zmienny, sportowy układ kierowniczy

- rewelacja, każdy parking, jazda po mieście to przyjemność skręcania, na parkingu mało kręcisz (od krawędzi do krawędzi masz 1 obrót kierownicą mniej niż bez układu) a mocno skręcasz, na trasie mocno kręcisz a mało skręcasz, dodatkowo zmiana siły na kierownicy - jeden z najlepszych dodatków, nie sprawdza się jedynie na torze: zakłóca naturalne odruchy kierowcy,

-performance control

warto, do komputerowego 4x4 każdy dodatkowy dodatek zwiększa "komputerowy" rozkład, dla mnie jest bzdurą, że dla takiego napędu (komputerowy) od razu nie dają pełnej konfiguracji,

Myślę jeszcze nad opcją internet bo raczej mi się to nie przyda w aucie, jeżeli już to mam w telefonie ale jakoś za często nie korzystam.

- beznadzeja, działa do ~5km/h, jest wolny i nie wygodny w obsłudze, internet w "telefonie" jest dużo lepszy nie mówiąc o necie w smartfonie, tablecie, laptopie (wg kolejności),

Co do komfortowego dostępu, wyczytałem (chyba nawet na tym forum) że łatwo ulega zakłóceniom ten bajer i odchodząc od auta można przez nieuwagę zostawić otwarte.

- beznadziejny, jak chcesz użyć (bo masz zajęte dłonie) to przeważnie nie działa (dotyczy dużych miast z "śmieciami" w powietrzu), z efektem nie zauważenia zamykanięcia raczej nie ma większych problemów bo aby zamknąć musisz dotknąć klamki a wtedy widać przycisk i słychać mechanizm zamka,

Auto na 19' kołach wygląda przepięknie ale chyba będę musiał zejść z tych cali troszkę. Czy jest ktoś na forum kto jeździ na 19-calowych kołach?

jeżdzą i na 21' tylko po co, kupujesz "rodzinne" auto, które na siłę chcesz zrobić mniej komfortowe, słaby pomysł, jak chcesz auto dobrze wyglądające i dobrze jeżdżące to skup się na innym modelu, im mniejsze koła tym lepiej będziesz czuł się w środku, auto będzie miało lepsze osiągi, będzie cichsze i będzie mniej paliło...

Czy na prawdę nikt nie potrafi napisać jak kształtuje się spalanie 28i? Jest taka osoba na forum, która użytkuje ten motor?

Chciałbym sobie przeanalizować spalanie 35i i 28i 2.0

Co do jazdy to u mnie wygląda to mniej więcej tak, 60% miasto a 40% trasa.

jeżeli stać Cię na kupno 3.5 to się nie zastanawiaj, jest dużo, dużo lepsze nawet jak będzisz się przemieszczał z prędkosciami tylko przepisowymi, jeżeli taki zakup wiąże się z jakimiś konsekwencjami (nie masz tyle "kasy") to kupuj to na co Cię stać (2.0)...

eksploatacja obu jest na porównywalnym poziomie cenowym, jedyna duża różnica to koszt zakupu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do spalania, tu masz pewien pogląd na sprawę, choć jeszcze mało mają rekordów:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/42-X3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&powerunit=2

 

28i w tym zestawienu to jest stary silnik R6 3.0 o mocy 258 KM.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.