Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest to mój pierwszy post na forum więc Witam wszystkich pasjonatów BMW szczególnie serii pierwszej.

 

Mam problem z moją jedyneczką E87 2007 118d przebieg 101000km. W zeszły piątek pojawiła mi się kontrolka na żółtym tle przedstawiająca problem z filtrem DPF.

Odstawiłem auto gdyż na następny dzień miałem jechać na Niemcy około 120km.

Na następny dzień zrobiłem tą trasę z nadzieją ze filtr się wypali. Lecz zrobiłem tą trasę jak się okazało "zbyt ekonomicznie".

Więc w następny dzień przejechałem się około 40km z prędkością 90km/h przy obrotach wyżej 3000.

Na postoju auto głośniej chodziło, pośmierdziało to pomyślałem, że mi się udało. Jednak po paru godzinach w mieście kontrolka znów się zapaliła.

 

Czy trzeba ją jakoś wykasować? Czy to już poważniejszy problem z filtrem. Proszę was o pomoc!

 

Pozdrawiam Fazzo

Opublikowano

Nic nie pomaga, jutro jadę do warsztatu. Co lepiej wybrać wypalanie wymuszone czy chemiczne?

Przez telefon mechanik mówił, że może to być zapchany jakiś zawór nie zrozumiałem go do końca.

Opublikowano

Pewnie chodzi o EGR ale przecież od czego jest diagnostyka.Zobacz kod błędu i wtedy decyzja

 

Wypalanie serwisowe zdecydowanie lepsze niż chemiczne

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, ponieważ chemiczne jest droższe, więc analogicznie myślałem, że lepsze. Nie chciałbym też za 500km wracać do serwisu z tym samym błędem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przepraszam, że odkopuję, ale potrzeba mi osoby z okolic Szczecina która zna się na DPFach ( albo proszę o polecenie dobrego warsztatu ). NAJLEPIEJ to by było jakby ktoś z komputerem ze mną wsiadł i włączył wypalanie w trasie.

Dalej mam problem z tą kontrolka, zrobiłem dzisiaj po autostradzie A6 w kierunku na Berlin 37km w jedna i po zawrotce 37km w drugą stronę. 80km/h na trójce. Paliwa zalane ponad 25 litrów. Kontrolka świeci dalej.

 

W jednym (nieautoryzowanym) serwisie wykasowali mi kody błędów, lecz błąd powrócił. Nie chciało mi się już tam wracać, bo wszyscy ciągną szmalec i od razu chcą robić wypalanie chemią za 6 paczek. A przecież w instrukcji napisane jest: "Dalsza jazda jest możliwa, należy zlecić kontrole układu" a nie "Czyść filtr za 600zł". Nie mogę dogadać się z żadnym serwisem BMW wszyscy od razu chcą czyścić chemią

 

Kody błędów:

480A

481A

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Mozesz tez zrpbic tak : jezeli filtr jest mocno zapchany czasami pomaga, rozgrzej normalnie silnik zeby mial te ok 90stopni, podjedz gdzies gdzie mozesz troche nasmrodzic. Zostaw auto na luzie i wcisnij pedal na maksa, i trzymaj tak kilka minut uslyszysz takie jak by basowe strzaly z rury i po chwili powinien zaczac lepiej dymek taki brzydki. Potrzymasz na tym dymku troche az przestanie leciec , powinno doraznie pomoc. Potem na autobahn i musisz jechac ze STALA predkoscia, bez przyspieszania i zwalniania. Po kilkunastu minitach powinno sie wypalic :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Jechałem cały czas 80-90 - spore górki tam sa :evil:. Czy jadąc na tempomacie wypalanie się uruchomi?
Opublikowano
Jechałem cały czas 80-90 - spore górki tam sa :evil:. Czy jadąc na tempomacie wypalanie się uruchomi?

Zauważyłem ze po wrzucaniu tempomatu wypalanie sie przerywa. Generalnie dobrym sposobem na zaobserwowanie wypalania jeśli nie ma sie automatu jest obserwowanie temperatury. Jeśli zachodzi wypalanie temperatura wzrasta do 90-92 stopnie z 88-90 przy których sie zwykle trzyma. Zasadniczo podejrzewam, ze masz problem z termostatem, temperatura jest za niska i wypalanie sie nie włącza. Lub zostaje przerwane przy mocniejszym przyspieszeniu, bo temperatura spada poniżej minimum. Jestem spod szn. Jak chcesz możemy sie spotkać to spróbuje Ci pomoc na ile potrafię (bez kosztów ). Mam interfejs, ale nigdy go nie uzywałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A czy ktoś z Was jest w stanie zidentyfikować te kody błędów, które podałem powyżej?

 

We wtorek spróbuje z tym patentem na postoju i dam znać jak mi poszło.

Opublikowano
A czy ktoś z Was jest w stanie zidentyfikować te kody błędów, które podałem powyżej?

 

We wtorek spróbuje z tym patentem na postoju i dam znać jak mi poszło.

Sprawdź przede wszystkim czy ci sie prawidłowo silnik rozgrzewa. Nie na postoju.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Kolego a po co identyfikowac skoro inpa ci dkladnie opisuje co sie dzieje, wejdz w silnik i sprawdz bledy skoro masz kabelek a wszystko bedzie wiadomo :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Po prostu łapię się wszystkiego, nie mogę znaleźć warsztatu w którym zaczną od diagnozy, podania błędu, naprawy. Gdzie dzwonie/jadę to jak słyszą o DPF to od razu chemia i czyszczenie. Bez podłączania bez patrzenia w auto.

 

Kabla sam nie posiadam, nawet jakbym miał to bym nie potrafił tego zrobić bo nigdy tego nie robiłem. A jak się czegoś wcześniej nie robiło to się tego nie potrafi.

Dwa tygodnie temu po mieście włączyłem z ciekawości wskaźnik temp. i pocisnąłem mu po mieście (tak konkretnie) to temp. była około 97*. Niestety w trasie podczas próby wypalania zapomniałem o tym kompletnie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czyli termostaty masz OK. Więc pewnie na trasie temp też była OK. Może to co dziqsek pisze pomoże - gość ma swoją renomę na tym forum, więc można mu wierzyć ;)
Opublikowano
Z tego co ja wiem to od gazowania w opór na postoju prędzej korba wyjdzie bokiem niż coś się poprawi z dpf...
Opublikowano
Czyli termostaty masz OK. Więc pewnie na trasie temp też była OK. Może to co dziqsek pisze pomoże - gość ma swoją renomę na tym forum, więc można mu wierzyć ;)

Ja bym taki pewny nie był tych termostatów. U mnie na postoju, czy przy cisnieciu tez sie potrafiło nagrzać pow 90. Przy spokojnej jeździe w trasie jednak temp dochodziła tylko do 84-85. Tylko tak można sprawdzić termostat, nie na postoju i nie przy cisnieciu, a przy spokojnej jeździe w trasie z umiarkowana prędkością. Będzie widać kiedy termostat sie przelacza na duży obieg.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

OK, dzisiaj miałem trochę jeżdżenia nie miałem czasu na nic. Byłem tylko w BMW u Bońkowskich przejazdem i miły pan za darmo sprawdził mi odczyty z kluczyka - czysto.

 

Ale wątpię bo jak włączam service test to też nic nie pokazuje. Dopiero po wyświetleniu się błędu w czasie jazdy ( po ~10-15 minutach )

 

Sprawdzę te termostaty dokładnie w środę/czwartek i będę Wam pisał co i jak.

Opublikowano

 

W jednym (nieautoryzowanym) serwisie wykasowali mi kody błędów, lecz błąd powrócił. Nie chciało mi się już tam wracać, bo wszyscy ciągną szmalec i od razu chcą robić wypalanie chemią za 6 paczek. A przecież w instrukcji napisane jest: "Dalsza jazda jest możliwa, należy zlecić kontrole układu" a nie "Czyść filtr za 600zł". Nie mogę dogadać się z żadnym serwisem BMW wszyscy od razu chcą czyścić chemią

 

Kody błędów:

480A

481A

 

Witam porażająca jest wiedza ludzi którzy często twierdzą że specjalizują się w BMW..... maja prywatne warsztaty itd.... a często są nawet autoryzowane. :duh:

 

Zakładam że Twoje auto chodzi już po CAN więc zwykły kabelek i inpa się nie przydadzą. Przykro mi :cry2:

 

Po pierwsze.

 

Kod usterki 480A występuje gdy komputer zarejestruje zbyt wysokie ciśnienie spalin przed DPF. Gdy ten błąd jest w pamięci komputera , komputer nie będzie próbował samoczynnie przepalać DPF ,będzie przerywał procedury rozpoczęte wymuszone w funkcji serwisowej.

 

Kod usterki 481A występuje już w "krytycznym stadium". I informuje o tym fakcie poprzez iDrive lub OBC . Informacja będzie się pojawiać zawsze po 10 minutach od wlączenia i wyłączenia silnika jeśli tylko w pamięci DDE jest zapisany błąd 481A.

 

Tyle jeśli chodzi o fakty ......

 

Diagnostyka , aplikacje BMW dają bardzo dokładną możliwość oszacowania stanu DPF , dają możliwość dokładnej diagnostyki elementów wykonawczych i czujników biorących udział w procesie obsługi funkcji wypalania filtra cząstek stałych.

Ja bynajmniej zawsze zaczynam od oszacowania stanu czujników temp . spalin i czujnika ciśnienia spalin przed DPF. To od tego co one pokazują zależy to czy DPF będzie przepalany ,jak i kiedy.

Często dochodzi do awarii i zapchania filtra na wskutek nieprawidłowych wskazań właśnie tych czujników.

Wystarczy że czujnik ciśnienia, zeświruje i będzie ciągle pokazywał wysokie ciśnienie spalin , pomimo tego że tak naprawdę ciśnienie jest niskie..... Lub gdy zawsze będzie pokazywał że jest niskie ,pomimo już dobrze zapchanego filtra.

 

Więc to jest pierwszy krok.

Jeśli parametry pomiarowe są właściwe, przechodzimy do testu ciśnienia (funkcje serwisowe) pomiar dla wolnych obrotów , przy 2000 obr. komputer silnika sam ustawia te obroty, następnie pomiar przy odcince. -sam wciskasz pedał przyśpieszenia na max. To pozwala nam zaobserwować co się dzieje z spalinami w układzie...

Można inaczej , doświadczony diagnosta patrząc w blok pomiarowy podczas jazdy będzie widział kluczowe parametry dla filtra DPF.To również pozwala na oscenę stanu faktycznego

 

Następnie aktywacja przepalania z poziomu funkcji serwisowej i SZYBKO KASUJEMY BŁĘDY .. procedurę wymuszamy podczas jazdy, z doświadczenia wiem że 70Km/h w zupełności wystarczy bez zrywów przyśpieszeń i zwolnień (tempomat robi robotę) Zanim pojawi się błąd komp uruchamia przepalanie ,jak błąd powróci kasujemy i tak na okrętkę ( czyli przepalanie w małych kroczkach)

Po kilku podejściach i krótkich przepalaniach wyłączonych automatycznie przez kompa, siłą rzeczy ciśnienie opadnie i wtedy komp pozwoli na całkowite przepalenie.

W funkcji statusu procesu, pojawi się że " przepalanie jest aktywne" podgląd w programie diagnostycznym a w bloku pomiarowym będziemy mogli podglądnąć że dla silników 4 cylindrowych temperatura na dpf wzrośnie do około 550-650st Dla silników 6 cylindrowych będzie się wahać w okolicach 600 do nawet 750st.

 

Jeśli wszystkie czujniki są sprawne i klapa gasząca nie ma zapisanego błędu o nie poprawnym działaniu (ona jest wykorzystywana w procesie przepalania) to po kilku podejściach podczas jazdy można przepalić filtr. Jeśli mimo wszystko to nie pomoże a cierpliwości zabraknie, pozostaje chemiczne lub mechaniczne czyszczenie zdjętego filtra , lub można spróbować wlać do niego chemiczny środek który powoduje przepalanie nawet już przy 200st. nie wiem jak się on nazywa trzeba poszukać w sieci. 200st uzyskuje się podczas zwykłej jazdy więc sadza zutylizuje się jakby poza faktycznym przepalaniem.

Można go wlać do filtra popuszczając obejm mocującą na turbinie lub poprzez rurkę czujnika ciśnienia. To chyba to : http://www.camskill.co.uk/m1b13s4401p81952/_FORTE_-_DPF_Cleaner_and_Regenerator_-_400ml_/RS_GB

 

Wnioski.

Twoja sytuacja nie jest idealna ale nie jest też krytyczna , musisz trafić na kogoś z wiedzą i odpowiednim sprzętem , wybrać się z nim w trasę i męczyć temat do skutku.

Gdybyś mieszkał w moim rejonie z przyjemnością bym Ci pomógł , ze względu na odległość wyjazd do mnie jest ekonomicznie nie uzasadniony.

 

Wskazówki dostałeś ,myślę że przyda się to również innym poszukującym wiedzy , jak coś dzwoń 600218347 odbieram po 16 tej.

Pozdrawiam Krzysiek

 

Ps. zawsze możesz zrobić tak : :norty: :norty:

http://i252.photobucket.com/albums/hh25/yamother01/19112011260.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Echhh. Coraz bardziej skłaniam się ku usunięciu tego filtra.

Czy po wywaleniu DPFu znikną wszystkie moje problemy? Chodzi mi o te błędy, ciśnienie spalin itp.

 

Możecie mi też w miarę możliwości polecić jakiś dobry warsztat zajmujący się tym?

Po rozmowach z paroma mechanikami, diagnostami itp moje zaufanie wzbudził serwis: http://www.v-tronic.pl/

Oraz myślę czy filtr ten da się sprzedać? Żeby chociaż w jakimś stopniu pokryć mój wkład finansowy?

Opublikowano
Robiłem tam hamowanie. Powiem szczerze nie wzbudzili mojego zaufania. Myśle jedynak, że z dpf sobie poradzą. Ja bym jednak jeszcze powalczył na twoim miejscu. Wątpię by przyczyna twoich problemów był filtr sam w sobie. Być może będzie tak, ze wyeliminujesz objawy (filtr) a przyczyna (inna usterka) pozostanie. Te filtry z tego co sie orientuje na podstawie własnych i forumowych doświadczeń są niemal wieczne. Napewno nie padają przy 100 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 lata później...
Opublikowano

Koledzy mam problem z filtrem (poziom oleju mi się podnosi) a w x3 brak kontrolki informującej o wypalaniu. Aso twierdzi, że nie ma takiej opcji aby w roczniku 2006 2.0d m47n podnosił się poziom oleju z powodu dpf, czy to prawda?

Trochę już zgłupiałem, nie chcę zniszczyć silnika. Kropkę oleju rozlałem na papierze toaletowym niby zabarwienie na rantach jaśniejsze więc coś może być nie tak. Z silnika benzynowego jak sprawdzałem olej zdaje się takie coś się nie działo (tzn nie było obwódki jaśniejszej)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.