Skocz do zawartości

M50B25 Problemy po swapie :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

piszę bo już nie mam pomysłów co dalej robić z samochodem.

 

Samochód po swapie silnika z M50B20 na M50B25. Pierwszy problem jaki się pojawił to bardzo mocne falowanie obrotów - wymieniłem przepływomierz na nowy (zamiennik) i problem ustał (w tym momencie jak odepnę przepływomierz to obroty zachowują się tak samo jak wtedy gdy był podpięty ten uszkodzony).

 

Pojawiło się natomiast coś innego: po odpaleniu silnika obroty wyskakują gdzieś na 800-900 po jakimś czasie (dłuższym lub krótszym zakładam że jak się trochę zagrzeje) obroty spadają do 600 ale pojawia się coś takiego jakby nie palił na jeden cylinder, trochę rzuca całym samochodem i pracuje nierówno.

 

Teraz co było robione:

-komputer zero błędów

-sonda lambda wg. komputera oscyluje poprawnie

-cewki sprawdzone przez podmianę na inne

-wtryski sprawdzone przez podmianę na inne

-świece założone nowe

-czujnik położenia przepustnicy sprawdzony przez podmianę na inny

-kompresja idealna

-brak kopcenia dymienia czy takich rzeczy aczkolwiek spaliny wydaje mi się nie mają zapachu jak powinny (tak jakby za bogata mieszanka przynajmniej tak mi się wydaje)

-czujnik położenia wałka rozrządu oporność z tego co pamiętam około 5xx ohm (muszę jeszcze zmierzyć bo zapomniałem dokładnego pomiaru)

 

Co do mocy/jazdy - nie widzę jakiejś urywającej beret różnicy jeśli chodzi o jazdę pomiędzy M50B20 a M50B25 więc zakładam że nie ma swojej mocy. Niby się wkręca itp. ale nie wiem czy to już autosugestia i złudzenie czy przy rozpędzaniu nie ma tak że na dosłownie ułamek sekundy co jakiś czas jakby przerywa.

 

 

Jakieś pomysły ?...

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osprzęt przekładałeś z 2,0?Opisz coś więcej vanos czy bez,jaki osprzęt.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Silnik M50B25 (bez vanosa) był przekładany kompletny z całym osprzętem (Bosch) bez sztukowania i kombinacji - wyciągnięty z innego samochodu z osprzętem i włożony do mojego. Mechanicznie została skrzynia wał i dyfer z M50B20.

W M50B20 był założony sekwencyjny gaz ale w tej chwili nic nie jest z niego podpięte do nowego silnika.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znasz historie tego silnika?Jezdził na gazie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jeżeli silnik pracuje jak opisujesz to nie bardzo chce mi się wierzyć że sonda oscyluje.Podjedz do mechaniora na komputer i niech Ci pokaże że sonda pracuje,i jaka jest temperatura silnika.Jeżeli masz jakies graty z 2,0 to możesz podmienić czujnik temperatury niebieski jest pod kolektorem ssącym i wtryskiwacze na wszelki wypadek.Zawór filtra węglowego masz podpięty i sprawny?.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wtryskiwacze już były podmieniane - brak różnicy. Zawór z tego co kojarzę jest podpięty - czy sprawny - nie wiem.

Posprawdzam to co napisałeś zobaczymy co z tego wyjdzie. Chcę też jeszcze raz profilaktycznie sprawdzić oporności na czujniku wałka rozrządu oraz wału (czujnik wału był kupiony nowy niestety jakiś zamiennik).

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik wału około 550 ohm

Czujnik wałka około 1280 ohm

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Hm, dane które znalazłem na stronie Helli oraz Intercars'u to:

 

wałek 1400 +/- 10%

wał 540 +/- 10%

 

W zasadzie biorąc pod uwagę tolerancje to +/- zgadza się z tym co napisałeś.

 

Edit:

 

Jeszcze co do zaworu filtra węglowego bo tak mi przyszło do głowy - on nie był wymieniany a na M50B20 nie było kompletnie żadnych problemów więc zakładam że jest ok.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są dane z sam naprawiam bmw e36 silnik m50.Zresztą sam kiedyś sprawdzałem i te 1400 ohm jest zawyżone.Jakby co to mam czujnik wału i wałka ori bosch.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujników nie wyciągam tylko wtyczke.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Sprawdzone:

 

-czujnik położenia wału 540 czyli idealnie

-czujnik położenia wałka rozrządu 1210 czyli poniżej tego co powinno być nawet biorąc pod uwagę tolerancje

 

Zakładam że uwalony jest czujnik położenia wałka rozrządu w takim razie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myśle że miesci się w normie.Sprawdziłeś czujnik temperatury silnika?Na zimnym przy 20*C powinien mieć około 2500-2700 ohm na gorącym nie całe 200ohm
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Nie sprawdzałem ale zrobię to zaraz, a jest opcja żeby przez ten czujnik były aż takie objawy jak brak pracy na cylindrze i braki mocy ?

Niedaleko mojej miejscowości kolega z forum ma czujnik położenia wałka rozrządu - chcę dzisiaj podjechać i go wziąć żeby podmienić i sprawdzić, przynajmniej będę miał pewność że to nie to.

 

Edit:

 

Czujnik pierwszy od lewej ma 3500 (na razie sprawdzone po nocy więc zakładam że nie ma jeszcze tych 20 stopni).

Czujnik drugi (i tutaj zonk) ma tylko jeden pin...

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten drugi z jednym pinem jest na deske.

Możesz jeszcze sprawdzić czujnik temp zasysanego powietrza.Jest w kolektorze ssącym pod spodem od strony grodzi silnika.Parametry te same co dla czujnika cieczy.Te 3500 trochę sporo ale na zimnym przetrawi gorzej na ciepłym.Najlepiej jechać na kompa i na gorącym silniku widzisz obie temperatury.Co do czujnika wałka to mierzyłem swój i ma 1220 a drugi w aucie 1237.To raczej norma.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Nie wiem czy się nie zdecyduje oddać gdzieś do większego zakładu jednak bo jak mam jeździć po komputerach (nikt za darmo nie podpina) a jeszcze połowę roboty robić sam co lubię ale to jednak czasu zajmuje trochę a samochód też potrzebny.

Muszę i tak zrobić badania więc przy okazji zapytam tam czy się tego podejmą, zobaczymy co z tego będzie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

Ktoś robi mnie w ch...

 

Dostałem dziś telefon z zakładu do którego oddałem samochód z informacją że nie mogą się połączyć w żaden sposób komputerem z samochodem więc rezygnują z prób diagnozy (lol)

Teraz kwestia czy gość u którego samochód był wcześniej ściemniał że się połączył czy miał inny program/sterownik i mu się udało a im nie ? masakra...

Zachciało mi się przekładek silnika i teraz mam :/

Jeszcze ostatnia deska ratunku bo zostało mi polecone kolejne miejsce gdzie może mi pomogą, jak nie to nic tylko się pociąć.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

Mały update:

 

Czujnik temperatury silnika sprawdzony na nagrzanym motorze: 228 ohm.

 

Świece wyglądają tak:

 

http://i.imgur.com/9kh5q.jpg

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale - za bogata mieszanka ?

 

Co do pierwszego gościa elektryka i elektronika - ja się nie znam ale oceńcie sami (powiedział że układ zapłonowy jest w super stanie i sprawny) odkręciłem dzisiaj tak z głupa żeby popatrzeć samemu i co ukazało się moim oczom:

 

http://i.imgur.com/ny3ag.jpg

 

Wszystkie fajki w stanie takim bądź gorszym...

 

Wydaje mi się że po wymianie fajek na inne sztuki jest lepiej albo całkiem dobrze jeśli chodzi o to przerywanie pracy cylindrów ale jeszcze nie udało mi się sprawdzić tego w 100% bo obroty falowały mocno i ciężko było wyczuć.

 

Gdyby ktoś był zainteresowany to jeszcze filmy jak to w tej chwili wygląda jeśli chodzi o obroty: obrotomierz, przy motorze i wydechu. (Zaznaczam że jak na złość akurat jak nagrywałem to wyjątkowo się trzymały ale i tak chyba widać o co biega).

 

http://www.youtube.com/watch?v=9XYZsg4RB8U

http://www.youtube.com/watch?v=k5wWAmRxm1M

http://www.youtube.com/watch?v=Hjq1JOS1Slg

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mieszanka za bogata sprawdz sonde i czujnik temperatury powietrza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Hm, żeby się przygotować na sprawdzanie czujnika z samochodu kontrolnie podpiąłem czujnik który mam wyciągnięty z drugiego motoru (bankowo sprawny i stosowany zamiennie wg. realoem) i wychodzą mi na nim wartości rzędu 6000 ohm w temperaturze pokojowej. Nigdzie nie mogę znaleźć danych producenta ile rzeczywiście powinien mieć ale z tego co pisałeś to ma dużo za dużo :/

Nic sprawdzę jutro ten który jest na samochodzie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

No więc zrzuciłem kolektor, przeczyściłem krokowca, przepustnicę, powymieniałem jakieś wężyki i inne duperele plasticzki itp. które mogły powodować nieszczelności na moje oko.

Czujnik temperatury zasysanego powietrza ma 2500, czujnik temperatury wody ma 2500.

Zostaje chyba tylko sonda lambda, jadę jeszcze dzisiaj w jedno miejsce - liczę na to że gość sprawdzi.

Co do objawów to po przejażdżce teraz wygląda tak jakby falowanie obrotów ustąpiło prawie całkowicie - pozostaje tylko jeszcze na wolnych obrotach tak dosłownie minimalnie 50-100 obr zafaluje + takie drgania motoru.

Ma też fochy jeśli chodzi o zbieranie się czyli raz jak się depnie to jedzie a za moment zamulony kompletnie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki ok sprawdz sonde bo na nią licze :D
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.