Skocz do zawartości

e39 523i benzyna 1997 sedan Bardzo ciezko odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kamil,swiece na gazie (25tkm) TO CZAS JUZ ZMIENIC. Spróbuj awaryjnie odpalic od razu na gazie (jest taka opcja w niektórych instalacjach). Skocz na kompa,sprawdź czujnik wału oraz do jakiegos mechanika (chyba ze mozesz to sam zrobic) sprawdzic kompresje.
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
spróbuj tak zrobić

rozgrzej trochę silnik (do temp przełączania gazu) potem wyłącz i włącz w trybie awaryjnym gaz

będziesz miał pewność że to gaz

 

 

Gabe,instalacje gazowa moze odpalic awaryjnie nie osiagajac temperatury reduktora ktora ma ustawiona w sterowniku gazu. Mozna to robic aczkolwiek nie za czesto. Szkoda membran w reduktorze ale w tym przypadku mozna sprobowac.

Opublikowano
U mnie sie nie da awaryjnie odpalic na gazie,Swiece tak myslalem tylko mnie martwi czy jak swieca jest na wykonzceniu to nie powinien szarpac strzelac podczas jazdy?
Opublikowano

Na praktycznie całkowitym wykończeniu tak.

Teraz z tym odpalaniem awaryjnym też może być problem bo temp są ujemne i odpalanie na gazie będzie ciężkie.

Świece można wymienić, chociaż jeśli masz jakieś markowe to przesada jest wymieniać co 10tys. Moim zdaniem co ok 40tys spokojnie można jeździć.

Opublikowano
Kamil,jaka masz instalacje LPG? Powiem Ci czy mozesz czy nie (siedze w tym kilka ładnych lat). Co do swiec,ja swoim klientom zalecam wymiane co 15tys. NGK to dobra firma. Zalecaja je do silnikow zasilanych gazem ale w rzeczywistosci to jak instalacja jest dobrze zalozona,dobrze ustawiona to wystarcza normalne swiece,nie musza byc do gazu. Co do szarpania,generalnie zuzyta swieca nigdy dobrze nie przepala. Na benzynie jeszcze jakos bedzie chodzic ale na gazie bedzie widac roznice,telepotanie silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W poprzewdnim silniku na świecach zrobiłem ponad 50 000 i chodziły nadal dobrze. Zwyczajnie zapomniałem je zmienić.

świece NGK BKR6EK A auto z gazem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po skasowaniu adaptacji jest to samo?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam chcialbym sie dowiedziec jak wyjac wtryski od paliwa bo one sa odpowiedzialne za ciezkie odpalanie prawdopodobnie.A moze zna ktos dobry preparat do czyszczenia wtryskow od paliwa?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam koledzy

 

Podłączę się pod temat. Od pewnego czasu również mam problemy z odpalaniem i mam wrażenie że problem się pogłębia, opiszę poniżej moje spostrzeżenia.

 

1) Jak auto postoi 1 lub więcej dni nie jeżdżone, zawsze odpala dobrze (za pierwszym razem), czy zimno czy ciepło nie ma znaczenia.

2) Jak już odpalę i przejadę kawałek lub długa trasę, tak że załączy się gaz, to po zgaszeniu i krótkiej lub nawet kilku godzinnej przerwie w jeździe za pierwszym razem odpala ale dopiero po b. długim kręceniu. Więc w praktyce odpala dopiero za drugim razem :(

3) Jak Jeżdżę tylko na benzynie niezależnie czy krótkie odcinki, czy długi trasy, czy zimny czy ciepły odpala zawsze na dotyk.

4) Poprawy nie przynosi przełączenie na benzynę na krótką chwilę przed zgaszeniem auta.

5) Podczas jazdy na benzynie/gazie wszystko super, brak jakichkolwiek dolegliwości.

 

Wniosek jaki mi się nasuwa jest taki, że coś z instalacją gazową mam nie tak. Jednakże zanim zacznę jeździć po magikach wolę Was zapytać o ewentualne sugestie. Nieraz zdarzało się że pomagaliście dużo skuteczniej ;)

Gdzie szukać? Od czego zacząć?

 

 

Problem stał się już na tyle uciążliwy, że nie mogłem go dłużej ignorować. Po regeneracji reduktora LPG wszystko wróciło do normy. Nie jest to wcale trudna operacja, koszt zestawu oringów i membran 60zł + 3h roboty. Teraz niezależnie od warunków pali na dotyk :)

Opublikowano
No ja tez problem z odpalaniem rozwiazalem okazalo sie ze czujnik polozenia walu i czujnik temperatury silnika byly uszkodzone. :D
  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

No i problem z opalaniem dopadł i mnie.

 

Po nocy ciężko kręci. Paliwo dochodzi jak kręci to sika z zaworka. Za pierwszym odpaleniem mogę kręcić z 6 sek i odpali lub chwilkę zakręcić i później za drugim pali od strzała.

 

Na jałowym chodzi równo, ale nie przyspiesza dobrze jak by gubil zapłon. Jak przełączyć się na gaz idzie bardzo dobrze. Na benzynie średnio. Paliwa mam, ok 65l

 

Może być czujnik temp? Przy 92st na desce na komputerze pokazuje 119st temp płynu a temp wlotu powietrza 50 st. Czujnik temp płynu do wymiany. ? Czujnik wlotu powietrza również? I który to jest?

 

Błędów na kompie brak. Zamontowane nowe czujniki wału i walka vdo siemens

Opublikowano
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Nawet nie wiedziałem że to dziadostwo tam jest. Może to powodować problemy z odpalaniem? Czujnik i tak zamówię i od temp płynu co podaje na kompa bo pewnie dawki też nie są takie jakie powinny być, ale chciał bym wiedzieć czy może być to przyczyną.
Opublikowano
Podejrzewam, że ma wpływ jak najbardziej. Tu wrzucę cytaty z innego forum : "zgadza sie zależnie od temperatury powietrza zassysanego (oraz wartości ciśnienia powietrza z czujnika ciśnienia atmosferycznego) dobierana jest odpwiednia dawka wtryskiwanego paliwa" "W układzie bosch motronic i magnetti marelli czujnik temp pow. zasysanego jest jednym z czujników korygujących. Wkręcony jest w kolektor dolotowy i stanowi jedność z czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Oprócz tego służy do dobierania ilości powietrza, ustalenia czasu wtrysku jak również momentu zapłonu(szczególnie). W układzie bosch mono motronic czujnik ten powoduje zmianę ilości dawkowanego paliwa. Jak są niskie temp. czast wtrysku jest wydłużony przez co mieszanka jest wzbogacona"
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Czujniki wymienione od temp i powietrza. Dalej ciężko pali nieważne czy zimny czy ciepły. Pompa na zapłonie dobija ciśnienie paliwo w listwie jest. Jak kręci strumyk paliwa spory. W pon będę miał przyrząd do mierzenia ciśnienia jak to nie będzie to to nie mam pojęcia. Wie ktoś jakie powinny być ciśnienia na zapłonie i ile na pracującym silniku?

 

Wtryski? Brakuje mi pomysłów

Opublikowano
moze sproboj zakrecic butle z gazem wypal gaz w instalacji i odpal na 2 dzien z benzyny moze ktorys wtrysk od gazu przepuszcza gaz do kolektora ssacego i masz zla mieszanke i ciezko odpala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.