Skocz do zawartości

e36 316 problem z przekażnikiem pompy paliwa


grzesiek84

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdze czy to paliwo przechodzi przez listwe. jesli nie zajrze do tego filtra najpierw. jeśli nie filtr wyciągne pompe i sprawdze jej wydajnosć. wiem ze to ciut nowsze auto niż crx ballade ale tam jak się włączyło zapłon to pompa startowała jak szalona choc była mocowana na zewnatrz auta(przy kole tylnym) a to coś tak cichutko bzyczy jakbym miał kanpae założoną to nawet nie wiem czy bym ją słyszał siedzac za kierownicą :8)

moze i faktycznie chu... ja strzelił ale tylko raz w sumie jechałem na stacje jak migneła mi rezerwa i to kilka km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc chyba zagadka rozwiazana. sciagnałem filtr paliwa co prawda syfu z niego wyleciało. podłączyłem pompe na krótko z osobnego aku- paliwo nie dotarło nawet do weża który wchodzi na filtr od strony zbiornika paliwa. tak wiec pompa szmelc jak mówiliście od początku :8) dziękuje wszystkim za rady bez was bym zapewne jeszcze z pół bmw rozebrał :lol: ale prosze jeszcze nei zamykac tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pózno tego rupiecia pochwaliłem. pompa sprawdzona na aku z bmw pompuje paliwo jak szalona. podłączyłem ją pod aku z auta. można sobie kręcic ile sie chce auto ani się nie odezwie. mam dosyc tego samochodu i życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie mu zrobiłem ciagnac kable od aku z przodu auto(na krótko) pompa chodzi szybko i co ciekawe raz pompuje paliwo a raz nie raz zaczeła jak odłaczyłem powrót przy pompie. pózniej przestała pchać paliwo, pomogło jak nią potrzepałem. po chwili znowu przestała mam już dosyc. poddaje sie. mechanik i sprzedaż czeka to auto.

jeszcze nie miałem w swej karierze auta przy którym siedziałem 3 dni z tak błahą sprawą jak pompa paliwa. co ciekawe zamówiłem dzis inną jutro ją otrzymam zapewne i daje auto do mechanika niech sie z tym pieprzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówiłem nową wczoraj, jutro powinienem mieć i ide na warsztat zaholować zdechlizne. auto mi stoi na podwórku ani zajrzeć pod nie ani nic na trawniku to nie jest robota.sprawdziłem ja poza autem pompowała paliwo błyskawicznie. ale raz pompowała a raz nie a chodziła ciagle :| nie wiem czy gdzieś masy brak czy co.na dniach sie okaże dobrze ze warsztat mam 5 min pieszo od domu przynajmniej jeden plus w tym wszystkim.niebawem sie okaże co to było po naprawie dokładnie wypytam o co chodziło zapewne przyda się komus następnemu. wieć prosze nie zamykać póki co.

no i dzięki wszystkim za pomoc ,którzy sie udzielali w temacie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam to samo i już drugi dzień mi auto stoi tylko troche mniej rzeczy sprawdziłem ale patrzył na to taki sąsiad mechanik i mówi że podłączenie pod komputer mnie ratuje. Mi się wydaje że też pompa bo zdarzyło mi się parę razy na rezerwie jechać a że jeszcze mam na gaz to jakoś tak mnie ta lampka w oczy nie paliła. Więc jak tylko będziesz wiedział o co w tym wszystkim chodzi to szybko daj znać to może trochę banknocików oszczędze. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w tym aucie nigdy nie było lpg. jutro dostane nową pompe i filtr paliwa i ciagniemy dziadostwo na warsztat. wypytam szczegółowo o co z tym chodziło. u ciebie zapewne pompa siadła tak zazwyczaj mają bety i nie tylko na lpg. u mnie pewnei sie gdzies masa zapodziała po drodze od przekaznika do pompy przynajmniej tak ja sobie to tłumacze :wink: a z pompą no cóż to już jest magia ze raz działa a raz nie nawet na krótko moje auto już stoi od piątku nieruchomo na podwórku więc troche wiekszy mam dramat :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec dzisiaj coś mnie podkusiło i odkreciłem ten czujnik czy co to jest z 2 strony http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff719621cbb2b41e.html

a tam sucho

zaczyna mnie to auto coraz bardziej śmieszyc ledwo jedzie a kabli i innego dziadostwa nazakładane jakby niewiadomo jaki to był bolid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podpiąć się do tematu ponieważ w tym samym czasie zalało mi komputer. Efekt brak iskry i brak prądu na przekaźniku od pompki,za to kolejne dwa przekaźniki zwarte. Po wymianie DME komputera efekt taki że przekaźniki od pompki i ten obok zwierają pulsacyjnie dopiero jak kręcę rozruchem. A jak zapali silnik dopiero zwierają. W efekcie ciężko uruchomić silnik. Zimny i ciepły. Jak to wygląda w normalnych warunkach i gdzie może być przyczyna? Jak już zapali to pracuje równo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłem korozje pompe brak paliwa. Po zmianie komputera podaje za ubogą mieszanke przy rozruchu. Jak pojeżdże to może się znormalizuje i zsynchronizuje. Czy miał ktoś takie objawy po takzwanym resecie kompa? Bo jest procedura która przywraca dawkowanie ale nie wiem czy to poskutkuje więc się pytam czy jest tak jak pisze po tej operacji. Jak nie to raczej procedura nie zda egzaminu i będę musiał znów szukać innego DME.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś podpowiem bo miałem taki sam problem i walczyłem z tym 3 godź i auto paliło na dotyk.

O co chodzi.

1 jak podłączysz pompe paliwa na krótko to i tak auto nie zapali - i napewno paliwo pompuje - z resztą już to sprawdziłeś.

2 winny jest przekaźnik i nawet po wymianie na inny dalej nie ma prądu na wtyczce od pompy.

Pamiętaj, że przekaźnik jest sterowany z komputera i napewno nie ma sygnału.

Mostkowałem piny we wtyczce 30 i 87od przekaźnika ale też nic nie pomagało więc podłączyłem na pin 87 napięcie z bezpieczników kawałkiem przewodu - wpiąłem się we wtyczke pod deską roździelczą.

Dodam, ze to tylko podpowiedź ale u mnie zdało egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do tego że jak środkowy przekaźnik załącza komputer to komputer załącza pompe i iskra w tym momencie jest a jak jest rozwarty to i pompa jest rozłączona. Nie chcę na razie nic mostkować a odkryć przyczynę. Komputer DME niekodowany,czyżby wymagał synchronizacji? Bo opuźniony start wynika z tego że komp działa w kratke i jak poda paliwo to wcale nie musi na ten tłok podać iskre tylko np na ten bez mieszanki i tak kręcę nawet i 30 sekund czekam i znów kręce. Czasami zapali na dotyk ale zależy czy wejdzie w trans. Z kąd idzie prąd do sterowania przekaźnika od silnika? :search: Mam EWSII i nie wykazuje błędów a jak rozepne pętle to nie kręci.Norma. :mad2: Ciśnienie paliwa mam takie że 20 sekund bez zasilania pompy silnik pali,problem z przekaźnikiem sterownika silnika i nie wiem z kąd idzie prąd do niego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie dopiero co wróciłem do polski, dzwoniłem niedawno do opola do serwisu powiedziałem co i jak. jutro ciagne dziadostwo na godzine 10 ,wypytam dokładnie co sie stało. jak widze ta przypadłosc to jedna z głownych jeśli chodzi o tę marke :evil: nic no dam trupkowi jeszcze jedna szanse.. po odebraniu auta opisze szczegółowo pewnie komuś się przyda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja swój problem rozwiązałem. :norty: To był sterownik z innego auta o takich samych numerach i jedynie co różniło to to że zakupiony DME był z Anglika Coupe. Chciałem zrobić adaptacje ale w tych modelach chyba się nie da? Z resztą po wymianie sterownika byłem u fachury na diagnostyce co ma interfeis BOSCH i nic nie odkrył. Dobrze że pokasowałem błędy z pamięci bo jak by mi zaczął świrować to bym ze śmiechu go opsikał (było ich 9). Nawiasem mówiąc nic nie zrobił kase wziął i zapraszał za jakiś czas. Chyba pojade ale po tą kase co mu zapłaciłem. Podejżewałem że w poprzedniku był czujnik położenia wału o rezystancji około 1.2K ja w swojej furce mam 480om czyli ok 0.5k w tym mógł być problem bo sterownik widział obwód ale nie mógł zmierzyć impulsów z powodu zaniżonego albo zawyżonego parametru prądowego. Nie ma u mnie w okolicy żadnego takiego sterownika żeby podmienić więc :mad2: rozwaliłem obudowe DME i podmieniłem kość chip ze starego. Autko drasnołem i zabuzowało. J tak ze 20 razy i jest ok. Nie sprawdzałem jeszcze w jeździe ale dam znać. Po podmianie zaóważyłem że podniosły się obroty na jałowym i pewnie będzie zamulać przy 140km/h ale przynajmniej pali. Wróciły stare ustawienia i jest dobrze puki co. :lol: A przekaźnik od pompki w tej chwili nie załącza w chwili przekręcenia na zapłon tylko skleja się w momencie rozruch ale już nie rozkleja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.