Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czasem i nowa świeca jest wadliwa.... nie wiem jak to w samochodach (bo jeżdżę marnymi dieslami) ale w motocyklach irydowe świece bardzo pomagają.... i tak auto pomodzone wiec można się zastanowić nad doborem może ciut zimniejszych... przeanalizuj temperatury na wydechu w serii i po modzeniu.. jeśli temp na wydechu inna pokombinuj z ciepłota... (w crosowkach po modzeniu potrafi zapłon wypadać póki zimniejszej świecy się nie włoży, tu diagnostyka znacznie utrudniona).... życzę wytrwałości efekt na pewno będzie git. jak masz czapkę zdjęta może.. zdejmij i sanki i miskę wyjmij tłoki przeholuj gładzie sobie.... na pewno pomoże jak auto będzie pod dużym obciążeniem... równy film olejowy poprawia zajjj chłodzenie.
  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kurczę jak czytam ten temat, to odechciewa mi się całkiem koksowania mojej 335. Czekam na finalnie info :wink:
Opublikowano

Ja Ci powiem tak niech kazdy robi to co umie najlepiej a nie jedan firma wszystko i bedzie dobrze ;) Ja tez juz mialem rozne przejscia z TC jesli chodzi o turbiny i o chip... Wiec jesli teraz mialbym robic auto to:

 

turbiny: PERUN

chip: blisko miejsca zamieszkania ;) zeby mozna bylo pojechać na ewentualne poprawki

 

i jakis ogarniety mechanik co to posklada z glowa teoretycznie P&P ale roznie bywa :P

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
mock :podstawowa sprawa przy problemach z układem paliwowym i generalnie praca silnika w n54/55 - czy obie pompy paliwa zmienione na nowe ? HPFP i LPFP ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Tak, pompy są zmienione. Sprawy mechaniczne ogarnia warsztat, który współpracuje z TC performance : Mk serwis z Aleksandrowa Łódzkiego.

 

Dzisiaj dostałem od nich informację, że głowica jest ok, ale skoro już jest wyjęta, to zrobią ją na tip top.

I chyba udało się ustalić przyczynę problemów : pierścienie i panewki na 6tym cylindrze. Oczywiście profilaktycznie zostaną wymienione wszystkie na nowe.

 

No i czekam dalej na efekty

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
Była sprawdzana, ale podobno było wszędzie w normie
http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

Zacytuję mail od mechanika:

 

"Na załączonych zdjęciach może Pan zobaczyć w jakim stanie są panewki na 6 cylindrze (są złote a nie szare ) i jak wygląda ostatni pierścień (olejowy na tłoku) jest zapieczony"

 

i zdjęcia:

 

23053513734081.jpg?r=1515070876331

23053513734082.jpg?r=1515070876325

23053513734084.jpg?r=1515070876318

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
moze na 6 cylindrze paliwa bylo malo uboga mieszanka podniosla temp. i pierscienie sie zapiekły... szukaj przyczyn nie skutków... moze zmien olej na lepszy..
Opublikowano

Nie mam pojęcia na temat przyczyn. Ale czy jest możliwe, że pierścień by się zapiekł dopiero po zrobieniu programu, skoro samochód po programie zrobił tylko kilkanaście km?

 

Olej od 5 lat stosuję Motul 8100 X-power 10W60, więc nie byle jaki

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilkanaście km trwa u mechanika test drogowy auta po wymianie amortyzatorów i tulei. :) Auto na pewno w trakcie pobytu w warsztacie nakręciło o wiele więcej km i to dobrze świadczy o TC, że testują samochody przed oddaniem. Poza tym nie oszukujmy się, dostawało w kość bo musiało i wtedy wychodzą takie rzeczy.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Nie mam pojęcia na temat przyczyn. Ale czy jest możliwe, że pierścień by się zapiekł dopiero po zrobieniu programu, skoro samochód po programie zrobił tylko kilkanaście km?

 

Olej od 5 lat stosuję Motul 8100 X-power 10W60, więc nie byle jaki

 

No mozliwe niestety po czesci.. aby byc pewnym musialbys sprawdzic czy wtrysk na 6 cyl daje tyle samo paliwa co reszta.. bo jezeli przed hamownia kompresja byla ok tzn gniazda ok pierscienie trzymaly.. Po mapie powietrza doszlo a jesli paliwa malo do sie usmazylo... byc moze jest jak arek pisze ze film olejowy slaby dlatego pisalem wyzej o honowaniu gladzi cylindrowych.... to ma kluczowe znaczenie.... w mocno obciazonym silniku.. co do samego oleju to moge polecic penrite ale nie ma sie co ograniczac.. ogolnie celowalbym w dobry jakosciowo olej marki niszowej.. by uniknac podrobek. Sprawdz jeszcze magistrale olejowa czy napewno natrysk jest wszedzie.. bo ta ciemna panewka daje do myslenia...

Opublikowano

Tak patrze na wątek to jak dla mnie przy zwykłej mapie + moze IC/DP i +-400KM pewnie wszystko śmigałoby ok...

a tu są dużo grubsze mody włącznie z ruszaniem turbin (na temat ich jakości się nie wypowiadam bo nie mam takiej wiedzy) i atak na +-500 w aucie ze sporym przebiegiem prawie 200tys km i 12letnim. To nic dziwnego że pojawiły się problemy i coś nie trybi.

Tylko fajnie byłoby to w końcu sfinalizować (może zejść do troche niższej mocy) bo oprócz grubej kasy jaka poszła pewnie właściciel może czuć się przybity tym że kilka miesięcy jest bez auta

Opublikowano

 

No mozliwe niestety po czesci.. aby byc pewnym musialbys sprawdzic czy wtrysk na 6 cyl daje tyle samo paliwa co reszta.. bo jezeli przed hamownia kompresja byla ok tzn gniazda ok pierscienie trzymaly.. Po mapie powietrza doszlo a jesli paliwa malo do sie usmazylo... byc moze jest jak arek pisze ze film olejowy slaby dlatego pisalem wyzej o honowaniu gladzi cylindrowych.... to ma kluczowe znaczenie.... w mocno obciazonym silniku.. co do samego oleju to moge polecic penrite ale nie ma sie co ograniczac.. ogolnie celowalbym w dobry jakosciowo olej marki niszowej.. by uniknac podrobek. Sprawdz jeszcze magistrale olejowa czy napewno natrysk jest wszedzie.. bo ta ciemna panewka daje do myslenia...

 

Dałem auto do renomowanego warsztatu ufając, że zrobią i sprawdzą wszystko jak trzeba, nie znam się na mechanice, więc nie czuję się za bardzo kompetenty do pouczania i dopytywania mechanika o coś, o czym nie mam bladego pojęcia :)

 

Mam nadzieję, że mechanik sprawdził wszystkie te rzeczy o których napisałeś, bo ogólnie na mechanika nie mogę narzekać, przykłada się do tematu i sumiennie wszystko sprawdza.

Ale trwa to niestety długo, no ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Najbardziej liczę na to, że jak odbiorę auto, to mi się zrekompensuje bezawaryjną i przyjemną jazdą.

 

Olej używam Motul, bo dotychczasowy mechanik, który zajmuje się autem od 5 lat mi polecił i TC performance potwierdziło ten wybór. Wiem, że jest kilka porównywalnie dobrych marek olejowych z wyższej półki, ale nie da się lać wszystkiego na raz, ani też nie chcę co chwila zmieniać na inny.

 

 

 

Tak patrze na wątek to jak dla mnie przy zwykłej mapie + moze IC/DP i +-400KM pewnie wszystko śmigałoby ok...

a tu są dużo grubsze mody włącznie z ruszaniem turbin (na temat ich jakości się nie wypowiadam bo nie mam takiej wiedzy) i atak na +-500 w aucie ze sporym przebiegiem prawie 200tys km i 12letnim. To nic dziwnego że pojawiły się problemy i coś nie trybi.

Tylko fajnie byłoby to w końcu sfinalizować (może zejść do troche niższej mocy) bo oprócz grubej kasy jaka poszła pewnie właściciel może czuć się przybity tym że kilka miesięcy jest bez auta

 

Po takim czasie i pieniądzach to już jednak będę celował w moce zbliżone do 500KM, trzeba sobie odbić ten trudny czas:)

 

A finał jest taki, że mam już zamówione nowe auto, bo inaczej się nie dało załagodzić żony ;) Ale przynajmniej dzięki temu, jak już kiedyś odbiorę 335, to będę je miał na codzień dla siebie :]

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
Według mnie zapieczony pierścień to skutek a nie przyczyna, podobnie jak przegrzana panewka. Budowa kolektora ssącego w N54 niweluje problem nierównego doładowania poszczególnych cylindrów a przynajmniej w parach 1-6, 2-3, 3-4 jest takie samo. Zostało więc paliwo/mieszanka, tak jak napisał cypisek21, przyczyną mógł być słabszy/przytarty wtryskiwacz albo spadek ciśnienia na listwie. Nie jestem pewny z której strony listwa wtryskowa jest zasilana ale jeżeli 6 cylinder jest na końcu listwy to może być to pośrednią przyczyną a właściwą jest brak paliwa. Przy takich nakładach uważam że powinni byli (TC) sprawdzić/przeczyścić wtryski bo samochód przecież nie jest nowy, tym bardziej że pompy były robione. Panewkę czy pierścienie można zajechać w kilka chwil do takiego stanu. Sam kiedyś "przemalowałem" panewki w ciągu kilku kilometrów pałowania przy EGT jak się później okazało sięgającym ponad 1150*C, ale u mnie od temperatury złapało zawór wydechowy w prowadnicy na 1 cylindrze, co w efekcie doprowadziło do kolizji rozrządu. Dla ścisłości panewki korbowodowe wszystkie 4 były fioletowe. Ciężko uniknąć takich problemów na samochodach z przebiegiem jeżeli nie odbudowuję się kompleksowo silnika i nie wymienia wszystkich newralgicznych elementów na nowe, ale nikt w zastosowaniach drogowych przecież nie będzie montował termopary i szerokopasmówki na każdym cylindrze.
Opublikowano

Pewnie coś w tym jest, skoro zapiekło się tylko na 6tym cylindrze.

Zapytam mechanika.

Tylko że na tym etapie to i tak nie da się stwierdzić, czy to się stało teraz, czy może 20 tyś km temu, albo 50tyś temu było już coś nie halo

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Stało się niemożliwe:

 

Odebrałem samochód :)

 

Po 4,5 miesiąca. Zrobił już na własnych kołach ponad 200km, nie zapalają się żadne błędy, ale dosyć mocno kopci. Dzwoniłem do mechaników, powiedzieli, że albo się ułoży i przestanie, albo znowu turbiny popuszczają. Także po wszystkich perypetiach jednak raczej obstawiam, że znowu coś z turbinami będzie:/ Ale na samo hasło już mi (i mechanikowi) ręce opadają.

 

Na razie plan jest taki, żeby delikatnie przejeździc 1000km, zmienić olej, zobaczyc, czy dalej będzie kopciło i jeśli się uspokoi, to po kolejnych 3-4 tys dopiero podjechać na konkretne strojenie.

 

Przy okazji mam zmienione tarcze przednie, tym razem wybrałem DBA 4000 T3

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
Jesli Ci benzyna mocno kopci po taki remoncie to nie wrozy nic dobrego... powinna chodzic jak maselko, jaki program jest wgrany? Na teksty w stylu "sie ulozy" to raczej bym nie liczyl ....

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Też niestety jestem zdania, że nic tam się samo nie "ułoży".

Na razie jest zrobiony program na 440KM.

 

Jeśli znowu z turbinami coś będzie nie tak, to będę chciał zmienić firmę regenerującą, może spróbuję Perun

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
To chyba nie jest zbyt dobry wynik w stosunku do poniesionych kosztów. Próbowali po remoncie wgrać dokoksowany program? A jak panowie z TC zachowali się od strony finansowej(nie chodzi mi o szczegóły, tylko czy uważasz że ok)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.