Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ! auto nigdy nie brało oleju, rok temu regeneracja turbiny i przy tym wyczyszczony podkreslam wyczyszczony NIE wymieniony filtr odmy. turbo suche nie widac sladów oleju, nagle zauwazyłem po jakiś 500km ubytek na mierniku oleju o połowe zalecanego stanu, od czego zacząć ? słyszałem coś o jakiś gumkach uszczelniających może ktos powiedzieć coś wiecej na ten temat ? ostatnia wymiana oleju 3.000km temu.
Opublikowano
Dlaczego nie wymieniałeś odmy? Ja u siebie też nie wymieniłem, aż do momentu gdy olej zaczął znikać i kopcić a na koniec gwizdać :D Wymianę odmy powinno się robić co bodajże 2 czy 3 wymianę oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś podpowiem z doświadczenia, każda moja bmka brała olej, uznawałem to za normę, ale w tej którą mam obecnie zmieniłem właśnie filtr odmy i jak wcześniej brałą około litra między wymianami tak teraz zrobiłem po ostatniej zmianie 4000km i oleju nic nie ubyło, nawet zaznaczyłem na bagnecie stan od razu po wymianie żeby mieć pewność i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, więc nie wiem czemu tylko wyczyściłeś, a nie wymieniłeś, to kosztuje marną stówkę, no chyba, że masz filtr z e60, ten podobno się tylko czyści, ale do końca tego nie wiem. Wielu kolegów pisze też, że jak wlewają mobila, to silnik ładnie pracuje, ale olej znika, zapytałbym jaki masz olej, ale olej to temat rzeka.....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ostatnio usłyszałem diagnozę od mechanika, że mi tłok pękł, bo za mną unosił się tuman niebieskiego dymu, już wystawiłem na allegro za 10000 i dobrze, że nie znalazł się kupiec, bo wystarczyło wymienić odmę i autko śmiga dużo lepiej... wymieniaj odmę, koszt nieduży, a może pomóc.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/r/304.png

Sprawdź uszczelki nr 8 i 11, w M57 lubią puszczać.

Mi tak właśnie nagle zaczęło ubywać oleju, a okazało się że puściła głupia uszczelka pod podstawą filtra oleju.

Koszt ok 60pln sztuka, dla ogarniętego mechanika w domowych warunkach wykonalne w 3 godzinki.

Opublikowano

3 litry pojemnosci to dosc spory silnik. Nie pamietam w tej chwili dokladnych danych ale napewno masz wspolczynnik sprezania rzedu 20:1 co jest normalne w silnikach diesla. Jednak tak wysilony silnik latwo potrafi rozwalic uszczelke pod glowica, glowice a nawet sam blok silnika.

 

A tak konkretniej: zacznij od testu cisnienia oleju. Dowiesz sie czy caly uklad smarowania masz szczelny czy gdzies jakas uszczelka nie poszla. Przyda sie tez test sprezania na tlokach. A tak wogole to ile mniej wiecej auto gubi ten olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak tak wysilony silnik latwo potrafi rozwalic uszczelke pod glowica, glowice a nawet sam blok silnika.

 

O czym ty mówisz? niecałe 200 kona na 3.0L w 6 garach nazywasz wysileniem?

Ja rozumiem że mało nie jest, ale era silników gdzie z 3.0TD było 120km minęła.

No proszę, bez przesady, jeszcze sie nie spotkałem żeby M57 rozwaliło blok albo głowicę. :roll:

Btw, stopień sprężania wynosi 17.5:1

Opublikowano
wysilone to są silniki w grupie vw gdzie z pojemnosci 1,4 wyciągają 170koni to jest wyżyłowany silnik a nie nasze 3,0 r6,panowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

NIE MOGĘ NIE SKOMENTOWAĆ.....!!!!!!!!!!!!!

3,0 M57 WYSILONE I WYZYLOWANE!!!!???

BBBBBBBBUUUUUUUAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAH:)

Jezu to co powiemy o 2,0TDI VW 170km i tylko 4 cylindry:):)????CÓD??a moze przeciążony??

 

A wracajac do tematu zmien kolego filtr odmy przejedz 2 tysiace i napisz czy dalej pije??

hahahaa uszkodzony blok???Skad takie bzdury ludzie bierzecie???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak sobie jeszcze myślę, zerknij czy nie masz wycieku pod miską olejową, dokładnie spod sensora poziomu oleju, u mnie kilka razy z tym walczyłem, i znowu coś zaczyna puszczać.
Opublikowano

Prawdopodobnie turbina puszcza olej w wydech,może źle była zregenerowana? bo nie jest to łatwe.Nie życzę tego :?

Odma nie ma nic wspólnego z braniem oleju.Chyba że jest tak zapchana że olej wylatuje przez bagnet :duh:

Co wy koledzy z tą odmą :| widzę że na każdy problem najlepsza jest odma jak Bednarski na kłopoty :mad2:

W mojej M57 odmę wymieniłem po 300tkm.

Jak silnik jest padaka i są przedmuchy jak na kasprowym, to nawet możecie wymieniać odmę przy każdej wymianie oleju i tak nic to nie da, bo po przejechaniu paru tyś. odma będzie znowu zapchana.

Znam przypadek że gościu kupił 3.d i jeździł 2lata bez odmy.Nie było wogóle filterka odmy. :mad2: Ktoś wywalił bo widocznie często się zapychał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bogi kolego, odma ma bardzo dużo wspólnego z braniem oleju, mój silnik jest tego żywym przykładem, jak ją kupiłem to brała sobie troszkę oleju, myślałem, że to norma, ale miałem niedawno straszną sytuację, przy jeździe po mieście robiłem zasłonę dymną, a silnik w kilka minut wypalił cały olej, teorie mechaników były różne, niektóre aż wstyd tu powtarzać, skończyło się na wymianie filtra odmy i teraz nie bierze ani grama, przyczyną było dolanie świństwa typu motodoktor przez byłego właściciela, wiem, że to zrobił, bo to mój znajomy i mi się przyznał przy vódce, że tak chciał zawalczyć właśnie z braniem oleju. Nie wiem jak to dokładnie odbywa się w silniku,ale po swoim autku wiem, że branie oleju przez bmki, to nie norma, normą jest wymiana odmy co jakiś czas.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mi strasznie, gdzieś o połowę zleciał stan oleju. Tylko nie wiem gdzie się podział do dziś. Na pewno nie przez bagnet. Ważne, że po wymianie mam stan cały czas i nie kopci i nie gwiżdże hehe :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

spokojnie koledzy z tym wysilonym silnikiem... silnik 2.5 jak wytwarza 100 koni to zyje 20-25 lat. Wy panowie chcecie z 3 litrow 200 konikow... jak uwazacie...

Wracajac do tematu oleju, zrobil kolega ten test? Na prozno szukac wyciekow ktorych moze nie byc widac. Test prawde ci powie...

Jesli chodzi o odme, to nie rozumiem czemu koledzy przy niej sie upieraja, to nie taki filtr typu paliwa czy powietrza, ze sie zapcha i nagle znika nam olej. Odma i jej filtr to elementy odpowietrzania glowicy. Zeby nam olej nie wpadal do dolotu, jest ten filtr po drodze ktory wylapuje olej, jak sie troche schlodzi to sie skrapla z powrotem na waleczki. Jesli filtr jest tak brudny, ze wogole nie lapie oleju to moze byc tak, ze wpada wraz z powietrzem do dolotu i jest spalany. Niech kolega w takim ukladzie zdejmie rure od dolotu i zerknie czy tam jest olej. A najlepiej odpiac rurke od samej odmy. Jesli ta ostatnia bedzie ochlapana olejem to wymieni kolega odme. Jesli bedzie sucha a rura od dolotu jest w oleju to juz nie ma mocnych, uszczelniacze turbinki poszly.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

przepraszam za odgrzewanie kotleta.

kupiłem auto z banku- zabrane za niepłacenie kredytu. Pisze o tym bo nie znam historii jego serwisowania i obchodzenia sie z nim.

Znam tylko fakty- KOPCI strasznie na niebiesko.

Wiele osób przez telefon lub tak ogolnie obstawiało turbine albo jakies przedmuchy.

Ale turbo normlanie wstaje i auto zapier......

Czytajac ten watek mam lekka nadzieje że to moze i u mnie wystarczy wymienić sam filterek odmy??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek tak, to wskazane.

Ale turbo z wyjechanymi uszczelniaczami też będzie sprawnie pompować, tyle że będzie zarazem puszczać sporo oleju.

Ale zacznij od odmy :wink:

Opublikowano

Dzięki za odp.

Wystarczyło wymienić odme.

Turbo i wtryski pompuja wręcz ksiazkowo na komputerze.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy może mi ktoś dokładnie powiedzieć gdzie jest ta odma i jak ją wymienić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj w dziale "zrób to sam-gotowe recepty". Jest dokładny opis ze zdjęciami.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na foto 2.0d ale 3.0d ma w tym samym miejscu.

http://img267.imageshack.us/img267/4707/wf9u.jpg

Opublikowano

to biało rózowe to filtr powietrza. Odma znajduje sie pod nim w takiej czarnej skrzyneczce.

Jak wyjmiesz filtr powietrza to zobaczysz od razu. Wymiana banalna.

koszt 27zł na allegro.

nie ma tego w motoryzacyjnych sklepach.

Jest tylko w ASO ale chyba ze 150 kosztuje.

 

Działąj. mnie to pomogło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to biało rózowe to filtr powietrza. Odma znajduje sie pod nim w takiej czarnej skrzyneczce.

Jak wyjmiesz filtr powietrza to zobaczysz od razu. Wymiana banalna.

 

Ale kto tu mówi o biało różowym?

Masz odme zaznaczoną czerwonym jajem i opisaną, a że opis wyszedł na filtrze to nie znaczy że filtr powietrza jest odmą. :roll:

I do wymiany odmy akurat filtra nie trzeba wyciągać, bo jak widać na załączonym zdjęciu odma jest obok, a nie pod nim.

Opublikowano

o ja durny...... :mad2:

sorki za zamieszanie.

zakręciłem sie

tak mni cioś nie pasowało aby shadow takiego "babolka" wstawił a tutaj nie ma co owijac w bawełne babola strzeliłem ja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.