Skocz do zawartości

Ekonomiczne/bezawaryjne silniki w E39


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Lepiej Polskie niż Chińskie.Ogólnie polskie rzeczy są dobre tylko szkoda,że jest ich tak mało.Silniki dla Toyoty też robimy w Polsce.Polska to piękny kraj.

A Polska wódka jest najlepsza :cool2: .Polskie dziewczyny też,chociaż niektóre to dopiero po wódce :mrgreen:

Sorry za off ale miałem napływ weny twórczej(na trzeźwo :mrgreen: )

ec2Wze6.jpg
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
530D touring. M57 spalił na 500km po naszej A2 około 7 literków przy średniej ok 120km/h; jechałem mniej więcej 140km/h Po mieście około 8l/100 przy niedeptaniu. Teraz mam mniejsze bo zrobiłem nowy soft do silnika i skrzynki aut. Jak polecę w Polskę to zobaczę ile weźmie. Tankowanie tylko na Shell lub BP, żadnych tanich paliw. Polskie normy są okrutnie bezczelne, gdyż dopuszczają dolewanie do 100% ON kilkanaście procent oleju ECO i to jest chore do potęgi entej . Dlatego nowe silniki dostają po pompowtryskach i ludzie narzekają. Lejcie najlepsze paliwo jakie macie w mieście i tylko ze sprawdzonych stacji, a nawet z dodatkiem do ON kupionym od Castrola. Na pewno nie wleję w O.....e.
Opublikowano

Hmmm... Jak tanio, to Suzi Splash - u mojej teściowej w automacie bierze po mieście jakieś 5 literków :cool2:

Moja 528i przy spokojnej jeździe bierze według kompa jakieś 10 litrów w cyklu mieszanym i 13 tylko po mieście (pasowałoby to z tym co mam na stacji...). Almera żony brała po mieście 10 do 11, ale na trasie już tylko 6 literków. Komfort, klasa, lanserka - ok, ale portfelik ten sam. :cry2:

Zostaje LPG (ale TYLKO dobra, wiem z doświadczenia) lub coś mniejszego. Ja w przyszłości postawię na to drugie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez sie balem... Wciaz sie boje... Dobrze, ze do strachu mozna sie przyzwyczaic :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Dziwne. przejechałem dziś przez pół Polski, częściowo przez A2 w dwie strony (140-160km/h). W jedną stronę trochę podeptałem (bez przesady, nie było katowania). Raz mierzyłem się z E38 chyba na benzynie, to przeleciałem 210 przez kilka sekund. Spalił mi w jedną stronę 8,4l/100km. Z powrotem na A2 w kierunku W-wy jest ruch tylko jedną stroną. Przez ten kawałek jechałem 85km/h, wyzerowałem wszystko i pokazywał 6,3l/100km. czy to nie za dużo? Powinno spaść poniżej 6l. Znajomy miał rekord przy 130 na autostradzie tempomat 5,4 ale w sedanie
Opublikowano
Znajomy miał rekord przy 130 na autostradzie tempomat 5,4 ale w sedanie
albo jechał z wiatrem :wink: , albo komp ma źle skalibrowany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak myślicie o ekonomicznym jeżdżeniu, tankujcie tylko na stacjach, które mają ON mineralny, nie kupujcie ON z estrami. Ten ostatni jest w wielu stacjach. Można go łatwo rozpoznać. jest bardziej żółty. natomiast mineralny (bez tych dodatków powodujących większe spalanie) jest koloru bardziej zielonkowaty. W dystrybutorze powinno być oczko szklane, gdzie widać kolor. jak nie ma, bo kombinują, to proście o informacje czy posiada ON w ich stacji estry. Niektórzy nie wiedzą o czym mowa. Ale to wstyd dla stacji, jak robią miny i nie wiedzą o czym mówisz. W PL są inne normy (gorsze) dlatego na zachodnim ON dalej zajedziesz i lepiej jedziesz.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak myślicie o ekonomicznym jeżdżeniu, tankujcie tylko na stacjach, które mają ON mineralny, nie kupujcie ON z estrami. Ten ostatni jest w wielu stacjach. Można go łatwo rozpoznać. jest bardziej żółty. natomiast mineralny (bez tych dodatków powodujących większe spalanie) jest koloru bardziej zielonkowaty. W dystrybutorze powinno być oczko szklane, gdzie widać kolor. jak nie ma, bo kombinują, to proście o informacje czy posiada ON w ich stacji estry. Niektórzy nie wiedzą o czym mowa. Ale to wstyd dla stacji, jak robią miny i nie wiedzą o czym mówisz. W PL są inne normy (gorsze) dlatego na zachodnim ON dalej zajedziesz i lepiej jedziesz.

Pozdrawiam

 

SWIETE SLOWKA :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dziś przejechałem jakieś 500km. Świecko - Warszawa (A2). Przy 130km/h tempomat pokazał na kompie 7,6l/100km. Temp na zewn. ok -1,5 do 0,5. Temp na zegarze w trasie powyżej pierwszej kreski ale wskazówka nie była w pionie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajomy miał rekord przy 130 na autostradzie tempomat 5,4 ale w sedanie
albo jechał z wiatrem :wink: , albo komp ma źle skalibrowany.

 

Takie rzeczy tylko na A4, do Katowic spalanie rośnie, vmax spada, ale powroty do Wrocławia to istna przyjemność, spalanie poniżej normy, i rozpędza się jakoś szybciej ;)

Opublikowano
Mnie 2.8 2xvanos pali średnio 13 litrów gazu na 100 maksymalnie 14,7 ale to już było dobre zapie....A co do gazu to podstawa dobra instalka dobra regulacja.Jeździłem już wieloma samochodami na gaz i przebiegi rzędu 600tys były uzyskiwane bez problemu.Nie ma co debatować nad tym czy założyć czy nie jeden zrobi tak drugi inaczej.Pamiętam czasy jak diesel w bemce to była profanacja.A teraz większość bemek sprzedawanych to diesle i to udane.Pozdro
Opublikowano

Witam. W mojej 525d po lift 163KM na autostradzie przy pustym aucie srednia predkosc 130-140km/h spala okolo 6 litrowna drodze krajowej przy spokojnej jezdzie do 7,0. W miescie przy szybkich startach spod swiatel wystarcza okolo 9 litrow. Jak wiadomo przy wiekszym ciezarze np 3-4 dodatkowe osoby lub bagaz te wartosci odpowiednio rosna. Wczesniej mialem Audi A6 C4 2.5TDI R5 115 KM palilo o dobre 0,5 litra mniej ale to chyba ze wzgledu na mniejsza mase.

A c do gazu to tez nie sadze zeby to byl zly pomysl. Sam zagazowalem kiedys 318i gdy miala chyba 180tys km na liczniku, zrobilem nia okolo 100tys km a potem jescze moj brat tlukl sie tym autem przez 2 latai silnik byl ok. Oczywiscie jak koledzy wspominaja podstawa jest dobra instalacja plus dobry machanik ktory wszystko dobrze zgrai i wlasciwe serwisowanie auta(regularna wymiana oleju, swiec, filtrow,przewodow wysokiego napiecia , aparat zaplonowy itd)

Opublikowano

Mysle ze podawanie wynikow spalania z komputera jest malo wiarygodne. Jak ktos go nie kalibrowal, to bardzo zaniza. Wczesniej smigalem dieslami, teraz mam 2.8 w gazie. Podlaczam sporo beemek do kompa. Na rynku dominuja diesle, niestety wiekszosc ma wtryski do wymiany. Podlaczalem tylko jednego diesla, gdzie wtryski byly tip top- w innych przynajmniej 2 sztuki do kosza... Cena nowego 600-800 za szt przy oddaniu starego. Duzo aut, ktore podlaczam sa w watpliwej kondycji technicznej, ale w benzyniakach (nawet zapuszczonych) nie ma takiej tragedii jak w dieslu. Prostsza konstrukcja, zwykle sa zdechniete lambdy i to wszystko. Ja juz pomijam fakt, ktory nie wszyscy zauwazaja, ze taki 15 letni diesel to MUSI miec 400 tys najechane. Roznica w cenie zakupu/serwisu diesla zwraca sie jak robimy od 30 tys rocznie w gore.

 

Co do gazu, to 95% instalek jest zle dobranych i jeszcze gorzej zalozonych. O regulacji nie wspominam, bo zwykle jest po prostu nie zrobiona. Jesli jednak instalka bedzie jak trzeba a user zna sie troche na mechanice, to koszty serwisu sa na prawde male.

 

Swieczki trzeba zmienic 2x czesciej

Nieco wieksza wrazliwosc na niedomagania ukladu zaplonowego

Odrobine wyzsza temp spalania- troche szybciej wykonczy lambdy (przewidzane na 160 tys km) moze szybciej peknac kolektor wydechowy, sam silnik jest na tyle trwaly, ze zanim go wykonczymy, to zaliczymy tyle awarii osprzetu, ze auto juz dawno bedzie na zlomie

Kpl dobrych filtrow to 25zl, wymiana co 15 tys

Podlaczyc sie mozna samemu, kabel to kilkadziesiat zl, soft za darmo, laptopa kazdy ma

Przeglad na SKP +70zl rocznie

 

2.8 w gazie spali bardzo podobnie co 3.0d (finansowo). Diesel ma duzy moment od samego dolu, ale benzyniak nadrabia ladniejszym dzwiekiem, mniejszymi klopotami w zimie, duzo mniejsza awaryjnoscia (szczegolnie naprawy 2000zl w gore). Popytajcie w warsztatach serwisujacych BMW, wiekszosc "utrzymuje sie" z diesli :P Na forum e60 sa fajne tematy o usterkach diesli/benzyniakow. W temacie o benzyniakach ludzie pisza glownie o naprawach nie zwiazanych z silnikiem. Co prawda v8 moze byc kosztowne, ale to juz troche inna klasa niz 3.0d i ciezko porownywac. Ja przy obecnym stosunku cen nie mam watpliwosci. 2.8/3.0i z lpg jest mniej problemogenny niz 3.0d a na stacji place podobnie.

Opublikowano
Panowie to i ja się wypowiem. Jadąc do Wrocławia autostradą w obie strony zrobiłem 320 km i moja bawarka spaliła 20 l co daje wynik 6,25 ,ale jazda na tempomacie i 120km/h natomiast w moim małym mieście latem nie wzięła mi 8 l a teraz jak trochę chłodniej to 8,5 .Dodam że raczej jeżdżę spokojnie ale nie raz lubię także depnąć :mrgreen: Jeżeli chodzi o jazdę na gazie to sadze że jak ktoś jeździ dużo 15 20 tyś rocznie to instalacja LPG ma sens bo jak ktoś mało jeździ to kiedy mu się zwróci taka instalacja za 6000 .Ja robię ok 10 tyś rocznie ,kupiłem Dieselka i jestem mega zadowolony :cool2:
Opublikowano
Za 6 tys? Nawet do v8 są tańsze instalacje i to nie jakiś chłam. 15tys w rok wystarczy spokojnie i to też zależy ile chcemy trzymać auto. Teraz LPG bije diesla na głowę. Do czasu bo to się odwróci kiedyś
  • Moderatorzy
Opublikowano
Do czasu bo to się odwróci kiedyś

Od conajmniej 15 lat tak mówią i jakoś to się nie zmienia.

No zmienia się,że kiedyś najdroższa była benzyna a teraz ON.

PS.Kiedyś do kobiety mówiło się najdroższa,a teraz do paliwa :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Za 6 tys? Nawet do v8 są tańsze instalacje i to nie jakiś chłam. 15tys w rok wystarczy spokojnie i to też zależy ile chcemy trzymać auto. Teraz LPG bije diesla na głowę. Do czasu bo to się odwróci kiedyś

 

No moja instalacja kosztowała 8tys, ale na szczęście nie ja za nią buliłem :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znajomy mechanik spec od bmw kiedyś przy mnie do klienta wychwalał diesle.

jak klient poszedł to się go pytam czemu taką miłością do diesli zapałał skoro sam ma kilka beemek i żadnej w dieslu.

On do mnie mówi:

Popatrz na plac przed warsztatem. Tu stoją same diesle. Gdyby nie one to bym nie miał co robić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano
Moja w v-ce też była droga.Tyle że nasze instalacje były montowane już dość dawno-u mnie w 2008 r..A wtedy ceny były inne i sekwencje były drogie.
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.