Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I radio na maksa :mrgreen:

zapewne o to właśnie chodziło i dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby, grzanie tyłków, itp..ewentualnie zabawa szybkami góra-dół :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ale bzdura, ja z softowo wywalonym EGR, wszystkim sprawnym jak nalezy, nowym termostatem, plynem chlodniczym, czyszczonym EGR, zaworkami oboma, nowymi wezykami podcisnienia, swiecami i sterownikiem mam po okolo 5km auto cieple o tej porze roku. W zimie troszke gorzej, ale nie tragicznie gorzej.

 

Na zime polecam zatyczki wlotow powietrza OEM ;).

Opublikowano
To dajesz climatronika na 32''C i nawiew na minimum??

nie zrozumiałeś... chodzi o max obciążenie alternatora, tym samym silnika. Jeśli dasz max tem na nagrzewnice, to silnik w ogóle w zimę nie dojdzie do 90' ponieważ zawór wody otworzy układ dogrzewania i płyn będzie krążył z tymże dodatkowym obiegu nagrzewania. Dlatego w trakcie nabierania tem MUSI być zamknięty.

 

Tutaj chodzi o max wykorzystanie wszystkich elektrycznych mediów. Jak można tego nie rozumieć?? :roll: Inaczej nie da się tego wytłumaczyć. Po prostu zrób test najpierw z Twoim standardowym "rytuałem" jazdy (bez włączania elektryki), a na drugi dzień z włączonym nawiewem na max (tem minimum), ogrzewanie tylnej szyby, radyjko (NORMALNIE :wink: ), grzanie tyłka i inne elektryczne pierdoły które masz i które dadzą się włączyć. Gwarantuję Ci, że czas w jakim silnik się nagrzeje będzie o 2/3 szybszy niż ten z poprzedniego dnia :8)

Opublikowano

Panowie ,

jedno dla mnie wazne pytanko ,

dziszaj ponownie bylem w trasie , zrobilem 350 km i caly czas wzkazowka podniosla sie tylko lekko nad niebieskie pole - do 1 linijki...

 

Jutro ponownie mam jechac daleko - 400 tam i 400 zpowrotem...

Chcialem zapyytac , czy mozna cos uszkodzic jezdzac z uszkodzonym termostatem , czy moge jechac dluga trase nie ryzykujac inne uszkodzenia z tego powodu?

Dziekuje za odpowiedzi

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego włącz sobie na trasę test 7.0, wątpliwe, ale może jest coś nie tak ze wskazówką. Odnośnie skutków takiej jazdy nie pomogę, bo nie wiem :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolego włącz sobie na trasę test 7.0, wątpliwe, ale może jest coś nie tak ze wskazówką. Odnośnie skutków takiej jazdy nie pomogę, bo nie wiem :wink:

 

 

Pytam bo kolega przede mną napisał dziwny post i z niego wywnioskowałem że jednak da sie odpalić testy podczas jazdy

Opublikowano
Kolego włącz sobie na trasę test 7.0, wątpliwe, ale może jest coś nie tak ze wskazówką. Odnośnie skutków takiej jazdy nie pomogę, bo nie wiem :wink:

niestety nie wiem co to jest test 7.0

jezeli to cos z INPA zwiazane to interfejsu narazie nie mam......

I widac ze powinienem juz go miec...

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano

Siema!

 

To proste: wsiadasz do auta i naciskasz lewy guzik na zegarach po czym przekręcasz zapłon w pozycje jeden i puszczasz, pojawi się tekst: test_1 po czym szybko naciskasz ten sam guzik do testu 19 i czekasz i aż pojawi się mrugające OFF i ON. Gdy będzie OFF naciskasz jeszcze raz ten guzik po czym ekran wróci do TEST_1. Test 19 to odblokowanie komputera i innych testów. Następnie naciskasz to testu nr.7 i czekasz sekundkę, po czym pojawia się info o temperaturze cieczy w silniku i gotowe! możesz odpalać auto i obserwować.

Opublikowano
Panowie ,

jedno dla mnie wazne pytanko ,

dziszaj ponownie bylem w trasie , zrobilem 350 km i caly czas wzkazowka podniosla sie tylko lekko nad niebieskie pole - do 1 linijki...

 

Jutro ponownie mam jechac daleko - 400 tam i 400 zpowrotem...

Chcialem zapyytac , czy mozna cos uszkodzic jezdzac z uszkodzonym termostatem , czy moge jechac dluga trase nie ryzykujac inne uszkodzenia z tego powodu?

Dziekuje za odpowiedzi

 

David

 

Nic nie uszkodzisz. Tyle, że auta nie dogrzejesz, będzie Ci EGR spalin dopuszczał, będzie silnik brzydziej pracował, mniejszą deko moc miał, za bogatą mieszankę i w efekcie spalanie wyższe. Na dłuższą metę to pewnie przyczyniłoby się do szybszego zużycia/zanagarowania silnika, ale pewnie nie będziesz tak jeździł wiecznie? (znam tylko jedną osobę, której to nie przeszkadza).

Opublikowano
Panowie ,

jedno dla mnie wazne pytanko ,

dziszaj ponownie bylem w trasie , zrobilem 350 km i caly czas wzkazowka podniosla sie tylko lekko nad niebieskie pole - do 1 linijki...

 

Jutro ponownie mam jechac daleko - 400 tam i 400 zpowrotem...

Chcialem zapyytac , czy mozna cos uszkodzic jezdzac z uszkodzonym termostatem , czy moge jechac dluga trase nie ryzykujac inne uszkodzenia z tego powodu?

Dziekuje za odpowiedzi

 

David

 

Nic nie uszkodzisz. Tyle, że auta nie dogrzejesz, będzie Ci EGR spalin dopuszczał, będzie silnik brzydziej pracował, mniejszą deko moc miał, za bogatą mieszankę i w efekcie spalanie wyższe. Na dłuższą metę to pewnie przyczyniłoby się do szybszego zużycia/zanagarowania silnika, ale pewnie nie będziesz tak jeździł wiecznie? (znam tylko jedną osobę, której to nie przeszkadza).

Naprawde dziekuje za odpowiedz ,

odrazu sprawdze test i w trase....

 

Dokladnie takie obiawy mam po ostatniej trasie , jak by leciutko moc ztracila i spalanie jest jakies pol litra wyszsze....niesamowita wiedza - jak dla mnie narazie

Podziwiam i dziekuje....Jezdzic tak wiadomo nie bede , u mnie cos puknie , stuknie i humor zepsuty ...odrazu probuje naprawiac co trzeba , w ramach dostepnych finansow oczywiscie...

 

Dziekuje bardzo panowie...odrazu lzej pojedzie sie ....i drozej :D

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano
To dajesz climatronika na 32''C i nawiew na minimum??

nie zrozumiałeś... chodzi o max obciążenie alternatora, tym samym silnika. Jeśli dasz max tem na nagrzewnice, to silnik w ogóle w zimę nie dojdzie do 90' ponieważ zawór wody otworzy układ dogrzewania i płyn będzie krążył z tymże dodatkowym obiegu nagrzewania. Dlatego w trakcie nabierania tem MUSI być zamknięty.

 

Tutaj chodzi o max wykorzystanie wszystkich elektrycznych mediów. Jak można tego nie rozumieć?? :roll: Inaczej nie da się tego wytłumaczyć. Po prostu zrób test najpierw z Twoim standardowym "rytuałem" jazdy (bez włączania elektryki), a na drugi dzień z włączonym nawiewem na max (tem minimum), ogrzewanie tylnej szyby, radyjko (NORMALNIE :wink: ), grzanie tyłka i inne elektryczne pierdoły które masz i które dadzą się włączyć. Gwarantuję Ci, że czas w jakim silnik się nagrzeje będzie o 2/3 szybszy niż ten z poprzedniego dnia :8)

 

Nie sprawdzalem tego z tym wlaczeniem odbiornikow, ale z jednym zgodzic sie nie moge...

Zawor na nagrzewnicy jest zamkniety tylko w dwoch polozeniach klimatronika:

- kiedy mamy wylaczony calkowicie klimatronik

- kiedy mamy wlaczony klimatronik i temp ustawiona na min (czyli 16 stopni)

Wtedy tez NIE DZIALA podgrzewacz elektryczny plynu.

Zawor nagrzwnicy jest otwierany jesli:

- ustawimy na klimatroniku 16,5 stopnia i wiecej.

Co wiecej - przy takim ustawieniu (16,5 i wiecej) wlacza sie tez podgrzewacz elektryczny.

I tu jest paradoks, bo auto na ustawieniu 16 stopni na klimatroniku bedzie sie nagrzewealo dluzej (bo mimo ze plyn nie idzie na nagrzewnice to nie dziala tez podgrzewacz) niz na ustawieniu np 23 stopni.

Oczywiscie jasne jest ze musimy miec nawiew wlaczony na jak najmniejszy, bo gdy bedzie ostro dmuchal to nam bedzie wychladzal nagrzwnice.

Jest jeszcze cos co bede testowal, ale niestety nrazie nie mam DIS...

Otoz ustawienie klimatronika na 32 stopnie (max) uruchamia podgrzewacz na max jego grzania i wtedy auto powinno nagrzac sie najszybciej (jak pisalem tego na 100% nie jestem pewny, ale po instalacji DIS bede to testowal).

Krotko mowiac, jesli sa sprawne termostaty, podgrzewacz itd, auto powinno nagrzac sie najszybciej jesli:

- ustawimy klimatronik na 32

- ustawimy nawiew na minimum

- nie sprawdzalem tego, ale byc moze jest jak kolega wyzej napisal - wlaczymy rozne odbiorniki pradu...

Bede testowal :)

 

P.S. odblokowanie testu 19 i wlaczenie 7 bez problemu mozna zrobic w czasie jazdy :8)

Opublikowano
Nie sprawdzalem tego z tym wlaczeniem odbiornikow, ale z jednym zgodzic sie nie moge [...]Bede testowal :)

Masz prawo i naturalnie szanuję to. Daj znać o efekcie swoich testów. Pozdrawiam.

Opublikowano

To ja wam dopomogę czymś co kiedyś odnalazłem na forum:

 

http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e46/

 

Podgrzewacz jest uruchamiany tylko wtedy, gdy istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła do DDE, sygnały wskazujące bieżące obciążenia alternatora. W zależności od bieżącego obciążenia alternatora, sterownik DDE aktywuje podgrzewacz w zakresie od 5 do 95% jego mocy.

 

Prędkość na biegu jałowym jest zwiększona do 930 obr / min, gdy podgrzewacz pracuje

 

Podgrzewacz jest wyłączany w następujących warunkach

 

• Napięcie akumulatora <12 V

• Obroty są <790 obr / min

• Czas po uruchomieniu silnika <10 s

 

 

Progi graniczne temperatury płynu chłodzącego, które muszą zostać przekroczone aby podgrzewacz został wyłączony są ustalane na podstawie temperatura zewnętrznej zgodnie z charakterystyką

 

Temp zew. ⁰C wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu

 

Temp zew -40 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 86

Temp zew -5 wyłączenie podgrzewacza przy temp płynu 86

Temp zew 10 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 50

Temp zew 20 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17

Temp zew 30 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17

 

Jeżeli nie ma zainstalowanego czujnika zewnętrznego temperatury to jest brana pod uwagę stała temperatura płynu 86 ⁰C jako próg wyłączenia.

 

Czujnik temperatury zewnętrznej jest wyposażony w modelach E46:

• Wszystkie modele z silnikami 6-cylindrowymi

• W modelach z 4-cylindrowymi silniki tylko z komputerem pokładowym lub z klimatyzacją

 

Podgrzewacz jest także wyłączany, gdy jeden z następujących kodów błędów jest zanotowany:

• 35 ", czujnik temperatury płynu chłodzącego"

• 1B, "Electric postojowe"

• 75 "sygnału obciążenia Alternator"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego włącz sobie na trasę test 7.0, wątpliwe, ale może jest coś nie tak ze wskazówką. Odnośnie skutków takiej jazdy nie pomogę, bo nie wiem :wink:

 

 

Pytam bo kolega przede mną napisał dziwny post i z niego wywnioskowałem że jednak da sie odpalić testy podczas jazdy

Nie wiem co dziwnego napisałem :roll:

Chyba, że przeczytałeś "na trasie"? :wink: napisałem "na trasę", chyba wszystko jasne :mrgreen:

Zresztą kolega wyżej napisał, że da się podczas jazdy :8) to teraz pytanie jak to robisz? :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałeś ten sam problem co ja ostatnio zauważyłem :wink: podczas testu 7.0 temperatura waha się 76-86 i wrasta/maleje wraz z obciążeniem silnika (wskazówka cały czas w pionie). Zastanawiałem się właśnie, który termostat będzie winny i teraz mam typ :mrgreen: po wymianie odpowietrzałeś cały układ czy tylko na termostacie egr? Możesz podpowiedzieć, w których miejscach się odpowietrza? Są z tego co kojarzę 4 a wypatrzyłem chyba 3 :roll:

Mam mały problem, bo nie mam termostatu egr..podobno były już takie cuda :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziś sprawdziłem pomiar z testu 7.0 na trasie i po ok 5 km miałem na liczniku 63-65 stopni Celsiusza i tak sie już trzymało przez całą trasę.

Jaka powinna być dopuszczalna wartość tego pomiaru? Orientuje sie ktoś?

 

Dodam że ja posiadam 2l D po lifcie.

 

maniek21112 sorki kolego nie miałem nic co twojego postu, po prostu źle to odebrałeś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko, chciałem rozwiać wątpliwości, ale jak widzisz kolego piszą, że da się podczas jazdy :cool2:

To zdecydowanie nieodpowiednia temperatura, po takim dystansie powinno być już 90 stopni, albo przynajmniej niewiele mniej, sprawdź termostat/termostaty (bo ja mam tylko jeden). U mnie waha się 76-86, myślałem, że wymiana termostatu egr załatwi sprawę a tu zonk, bo go nie mam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jestem pewny ze w kazdym E46 da sie to zrobic podczas jazdy. Normalnie wciskamy lewy przycisk i trzymamy, nastepnie wchodzimy w test 19 i odblokowujemy, potem test 7 i tyle :)

Swego czasu tez szukalem u sobie termostatu EGR co sie pozniej okazalo ze go wcale nie mam :shock:

U mnie temp na starym termostacie dochodzila do max 80 stopni w korku, ale podczasjazdy wskazowka stala w pionie (w tescie 7 mialem przewaznie 76-78 stopni).

Wymienilem termostat na poczatku tego roku i niestety, ale duzej poprawy nie ma - tem max jaka widzialem w tescie 7 to 88 stopni. a tak podczas jazdy mam srednio 82 stopnie... nie wiem czy mam trefny termostat, czy moze czujnik mi przeklamuje :mad2:

Ogolnie doszedlem do wniosku, ze jesli wskazowka trzyma pion to jest OK i nie ma sie co przejmowac...

Opublikowano

U mnie na żaluzji nie ma 2 dolnych skrzydełek, może to mieć jakiś wpływ na temp?

Od czego zacząć diagnostykę tego problemu? Da sie samemu wymienić te termostaty? Czy to jakaś większa filozofia jest w BMW, bo w Oplu Astrze czy Vectra nie miałem z tym problemu.

Opublikowano

tutaj też nie ma problemu ale jest ciut wiecej pracy i odpowietrzanie jest dluższe.

 

Zaluzja nie ma wpływu na temperature. Bardziej osłona pod silnikiem.

szukam
Opublikowano

Od którego termostatu zacząć? Od głównego czy EGR?

Gdyby nie ten temat to wogóle bym sie tym nie zainteresował, bo skazówka u mnie od początku jak kupiłem auto ustawiała sie prawie w pionie i myślałem że tak jest OK. W sumie po spalaniu nie wdać żeby było spore bo moja Benia pali ok 6,5l i 5,2 w trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.