Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie co jest odpowiedzialne za nagrzewanie auta poza termostatami i zaluzja, termostaty mam nowe żaluzja zamyka, jadac autem ok 100km/h dopiero po 10 km sie nagrzewa
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

np:

-egr

-osłony na i pod silnikiem

-sposób w jaki się jeździ (na niskich obrotach czy na wyższych)

-katalizator - tzn jest czy go nie ma

-układ wydechowy (przelotowy czy komorowy)

hmm nie wiem co tu by jeszcze wymienić ale jest tego sporo

 

co rozumiesz przez to że po 10km dopiero się nagrzewa przy pręd. 100km/h

 

co rozumiesz przez słowo nagrzewa ?

jaka to temp dokładnie

gg5553463
Opublikowano
Pewnie masz podgrzewacz walniety (elektryczny podgrzewacz plynu).
Opublikowano

katalizatory mam wywalone, obudowy od spodu nie mam , uklad wydechowy seryjny, rano wyjezdzam autem jade z predkoscia ok 100km/h(okolo 2000obr/m), wskazowka w pionie jest po przejechaniu ok 10km (poza miastem)

nawet na zimnym nawiewie z klimatyzacja przy temperaturze ok 15 stopni na dworze, dzisaij bylo ok 10 stopni ogrzewanie wlaczone i praktycznie po przejechaniu tej samej odleglosci lapie pion, niektórzy pisza ze maja tak po - 3-4km, w zimie na mrozach jest podobnie, wiec temperatura zewnetrzna nie ma u mnie za bardzo wplywu na czas nagrzewania.

Opublikowano
katalizatory mam wywalone, obudowy od spodu nie mam ...

 

 

ja obstawiam na to co w cytacie wyhaczyłem

 

i sprawdź jeszcze ten podgrzewacz

gg5553463
Opublikowano
katalizatory mam wywalone, obudowy od spodu nie mam ...

 

 

ja obstawiam na to co w cytacie wyhaczyłem

 

i sprawdź jeszcze ten podgrzewacz

 

wczesniej mialem kat. i obudowe bylo podobnie, podgrzewacz nie wiem jak sprawdzic, czasami wyskakuje blad w INPA lecz raz na kilka miesiecy,

Opublikowano
Więc i ja podepnę się pod ten temat bo sam mam podobny problem. Otóż auto po jeździe w mieście z rana przy temperaturze 8C (jakieś 5 km.) dojeżdża na miejsce ze wskazówka od temperatury ledwie nad pierwszą kreską. Dziś wymieniłem termostat na oryginalny i to samo. Układ jest poprawnie odpowietrzony a płyn w nim jest nowiutki. Podczas jazdy na autostradzie temperatura (według testu 7.0) czasem podchodzi do 89C ale rzadko a waha się pomiędzy 74~84C czyli poniżej temperatury otwarcia termostatu. Co jeszcze zauważyłem to to że pompka od podgrzewacza chodzi cały czas nawet gdy auto jest kompletnie wyłączone i nigdy się nie wyłącza.
Opublikowano

Elektryczny podgrzewacz cieczy. Cały duży wątek o tym jest. Włącznie z tym jak sprawdzić i jak naprawić.

Nie jest to kosmiczna technologia.

 

Generalnie jak jest jego błąd w INPIe to wiadomo, że leży i kwiczy.

Opublikowano
No mam od czasu do czasu błąd po tytułem Electric Fan ale to raczej nie będzie to chyba? a można go po prostu wyłączyć na czas zdobycia zamiennika?
Opublikowano
Właśnie dlatego pisze że to nie to. Wiec pompka która działa cały czas nie daje żadnego z błędów na INP'ie. dxtr71 podrzucił byś może linka jeśli masz pod ręką a i ja sam poszukam. Ale to jedna sprawa, jak u Was koledzy z tym podgrzewaniem auta? sprawdzał może ktoś to dokładnie lapkiem albo testem nr. 7? Dziś wymieniłem ten oryginalny termostat kupiony w ASO na nowy i to samo wiec go definitywnie wykluczam. Jeśli chodzi o drugi termostat na chłodnicy EGR to nie ma on żadnego znaczenia czy jest sprawny gdyż to tylko taki mały obieg raczej. Może czujnik jest walnięty? ma ktoś jakieś pomysły?
Opublikowano

jego też sprawdź, kilka chwil zajmuje ale on tez wpływa na nagrzewanie się auta. Wyjmij go i dmuchnij przez niego, jak powietrze przechodzi to zepsuty. Jak jest opór to działa. On też wpływa na nagrzewanie się silnika.

 

Ja dokładnie nie mierze testem 7 po ilu km się nagrzeje ale nawet w zime jadac na uczelnie niecałe 5km często dojeżdzam i już mam wskazówkę w pionie.

szukam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Termostat EGR (BEHR) po wymianie:

 

- Auto teraz nagrzewa się do 90C po jakiś 4~5 km. jazdy (spokojnie)

- Podczas jazdy trzyma temperaturę 91C a na postoju czasem podnosi się do 95C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałeś ten sam problem co ja ostatnio zauważyłem :wink: podczas testu 7.0 temperatura waha się 76-86 i wrasta/maleje wraz z obciążeniem silnika (wskazówka cały czas w pionie). Zastanawiałem się właśnie, który termostat będzie winny i teraz mam typ :mrgreen: po wymianie odpowietrzałeś cały układ czy tylko na termostacie egr? Możesz podpowiedzieć, w których miejscach się odpowietrza? Są z tego co kojarzę 4 a wypatrzyłem chyba 3 :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja mam nowe oba termostaty, zmieniony podgrzewacz elektryczny na 100% sprawny, auto grzeje się długo ale to uroki diesla, mam ducato 2 letnie i grzeje się jeszcze dłużej

korki sa

na termostacie EGR

nad alternatorem

przy zbiorniczku wyrownawczym

i przy podgrzewaczu elektrycznym

Opublikowano
Panowie, żeby się szybko dogrzał silnik musicie go max obciążyć źródłami elektrycznymi. Czyli wszystko co się da na max. Zobaczycie jak duża jest różnica w czasie. Ja sam się o tym przekonałem zeszłej zimy i teraz też tak będę robił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam nowe oba termostaty, zmieniony podgrzewacz elektryczny na 100% sprawny, auto grzeje się długo ale to uroki diesla, mam ducato 2 letnie i grzeje się jeszcze dłużej

korki sa

na termostacie EGR

nad alternatorem

przy zbiorniczku wyrownawczym

i przy podgrzewaczu elektrycznym

Dzięki! Mam nadzieję, że w m47n jest tak samo. Odnośnie nagrzewania się ducata, to zdarza mi się jeździć co prawda 4-letnim, ale nie ma z tym problemu, chwila moment i strzała w pionie, tak jak w moim, tylko te spadki podczas testu 7.0 nie podobają mi się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ciekawe ,

ja dziszaj przejechalem 120 km w trasie i nagrzal sie tylko legko nad niebieskie pole

w pionie juz jest tylko jak w korku stoje....

 

Na beemce jest fajnie , ze to taka neverending story.. :D

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak być zdecydowanie nie powinno być :wink: 10 km to maks kiedy powinien się nagrzać, przeważnie ok 5.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No to mam nastepna zabawe , naprawe....

Ciekawe ktora czesc tym razem wygra odejscie na emeryture...

 

I ile bedzie kosztowalo nowe bejby :D

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat główny ok 150 a egr ok 100 zł, więc tragedii nie ma :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Panowie, żeby się szybko dogrzał silnik musicie go max obciążyć źródłami elektrycznymi. Czyli wszystko co się da na max. Zobaczycie jak duża jest różnica w czasie. Ja sam się o tym przekonałem zeszłej zimy i teraz też tak będę robił.

To dajesz climatronika na 32''C i nawiew na minimum??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.