Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w odróżnieniu od was (3 powyższe posty) nie wpadam w samozachwyt nad E46 czy tam jakby nie było BMW. To jest moja opinia po jakimś tam czasie użytkowania. Te samochody to nic szczególnego w porównaniu do innych którymi również śmigam (firma).

Nie dziwią mnie również kawały o "burakach" i "sałatkach z buraków" szczególnie w przypadku samo zachwyconych (obrażalskich) użytkowników piszących nic nie wnoszące ww posty "reklamowe".

ps. przed skomentowaniem radziłbym się przejechać C5 z hydrop.,

ps. "mikan" - E46 nie wydłuża męskości...

the end

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
za pewne nie wydłuża, pomijając miejską 1kę to 3er jest najmniejsza - nie wiem skąd takie skojarzenia z najmniejszym bmw jak nie chwalę e39 - bo w mojej opinii jest za duże, bardziej przestarzałe niż e46 i ma problematyczniejsze zawieszenie niż e46 - no i z założenia jest raczej bardziej pozbawione sportowego zacięcia niż e46
Opublikowano
Ktoś wyżej napisał że E46 to sportowe auto :lol: (dobre) - wg mnie to zwykły nieduży i awaryjny kompakt ze zrypanym fabrycznie zawieszeniem które prawidłowo zdaje egzamin na równym asfalcie. Na koleinach i dziurach Opel Vectra A, a może nawet i Polonez lepiej się prowadzą. :cool2:

 

Co Ty piszesz? Jezdziłes kiedys sprawnym e46? Fabrycznie zrypane zawieszenie? Nie jestem fanatykiem BMW, jezdziłem wieloma innymi samochodami i wiele innych aut potrafię docenić, w tym jezdziłem i Vectrą A i w zyciu nie zgodzę sie z faktem że e46 ma zrypane zawieszenie. Nawet na dziurach e46 prowadzi sie lepiej od wielu klasowych rywali - tyle ze ja mam zawieszenie w 100% sprawne i nowe opony 15 cali.

 

Jak ktoś obnizy, usztywni zawieszenie i załozy koła 17-18 cali to nie dziwne ze potem na dziurach moze narzekac. Ale to nie dotyczy tylko e46, a wszystkich autek.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Auto będzie kupione od znajomego Belga, który ma je od dawna, więc o cofaniu licznika itd raczej nie ma mowy.

A to E39 też początkowo kosztowało mnie sporo. Wymieniłem olej, filtry, wahacz, gumy amortyzatorów, świece, hamulce przód, węże z pompy wody, wentylator klimy nie działał, opony, zbieżność... Trochę tego było :D

 

Jesli te e46 o którym piszesz z Belgii jest rzeczywiscie pewne, to bierz je śmiało. Odczujesz przyjemnsoc z jazdy, której e39 z podstawowym silnikiem nie gwarantuje.

 

Ewentualnie jak chcesz jezdzic na prawdę tanio, to weź e46 318i i załóż LPG. Wtedy jezdzisz za grosze.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Ja też jeżdżę służbowo różnymi autami i zawsze się cieszę, jak wsiadając po pracy do mojego auta wracam do normalności motoryzacyjnej.

Warunkiem jest posiadanie sprawnego egzemplarza.

Opublikowano

Jak ktos kupi samochod z gwintem, myslac ze to seryjne to pozniej wychodza takie kwiatki.

 

Ja mam seryjne zawieszenie M-technik i jestem bardzo zadowoloy, i uwazam ze to zawieszenie jest idealne.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Silnik M47N to bardzo udana konstrukcja, czego nie można powiedzieć o M47 a na taki się łasisz.

Zawsze wiadomo co kiedy padnie, z dokładnością co do przebiegu w obu. Element ruletki w M47 to beznadziejny system zasilania paliwem.

 

Jak padnie pompa VP44, a na pewno w końcu padnie, to regeneracja w granicy 3tys zł niestety. Jak auto zadbane to wtryski i trubo będą ok. Moje z Belgii ma 160tys i wtrysk najgorszy ma korekcję -0,4 a inne 0,1 - 0,2. Regeneracja (wymiana) turbo jak było zadbane też może nie czekać Cię wcześniej niż po 250-300tys. Jak nie było to możesz i po 30 wymienić.

 

Wiesz co, weź to auto, najwyżej sprzedasz :). Jak zadbane, to nie będzie kłopotu na pewno.

Opublikowano
...w M47N wtryski też padną i jest to większy wydatek niż regeneracja pompy ... co do turbo to z początku lat produkcji tez szybko kończyły żywot ...każdy model ma swoje wady i zalety

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Jak zwykle każdy popłynął łódką w swoją stronę, a kolega topi się:

- zamiana E39 2.0b z 1998 na E46 2.0d nie będzie jak kolega założył bez dopłaty. Trzeba uwzględnić ubezpieczenie, dowód, tablice i wizyta w UK.

- można zaoszczędzić więcej montując LPG.

- wielkość nigdy nie jest za duża.

- E46 może nie mieć składanych foteli tylnych co jeszcze bardziej ograniczy wielkość bagażnika.

- części do E39 są tańsze.

- zbliża się zima - trzeba wymienić akumulator, świece żarowe.

Po s

- obecne auto znasz te o ile, więc wiesz ile możesz mieć niespodzianek.

pzdr,

Opublikowano
...w M47N wtryski też padną i jest to większy wydatek niż regeneracja pompy ... co do turbo to z początku lat produkcji tez szybko kończyły żywot ...każdy model ma swoje wady i zalety

 

Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie. O ile nie zmienili drastycznie materialu, to trubo bylo montowane przez wielu producentow i dobrze traktowane przezyje dlugo.

 

Wtryski padna, wiadomo, szybciej niz w M47 bo maja wyzsze cisnienie robocze. Ale moje maja 160tys realne i zyja jak nowe. Wiec to, ze padaja po 100tys jest mitem. Jak ktos przywozi auto 15 letnie od turka i wierzy, ze 130tys przebiegu jest oryginalne, to wybacz.

 

Oczywiscie, ze wszystko ma wady i zalety. Jak jego M47 zadbane to zawsze na sprzedaz nawet mozna wziac.

 

Osobiscie majac 520i pewnie bym nie zmienil, choc sam mam diesla. R6 brzmi pieknie, pracuje i nie pali wcale duzo wiecej.

Opublikowano
nie chodzi mi o to czy one padną po 100 tyś czy po 300 tyś ale padną tak samo jak pompa , tylko masz wtrysk CR i jest większy wydatek kupna takiego wtrysku niż naprawy pompy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie.

OEM nie jest wyznacznikiem... poczytaj serwisówkę z DISa to zmienisz zdanie. Co ciekawsze wadliwe turbiny od początku produkcji do grudnia 2003 roku wymagały wymiany, a sterownik przeprogramowania softu. O takie ciekawostki, których nie ma w OEM... bo niby dlaczego miałyby tam być :wink:

Opublikowano
A żeby było śmieszniej, to OEM też wie, że turbiny są inne. Tylko widocznie nie wszystkim chce to zdradzić :8)
Opublikowano
Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie.

OEM nie jest wyznacznikiem... poczytaj serwisówkę z DISa to zmienisz zdanie. Co ciekawsze wadliwe turbiny od początku produkcji do grudnia 2003 roku wymagały wymiany, a sterownik przeprogramowania softu. O takie ciekawostki, których nie ma w OEM... bo niby dlaczego miałyby tam być :wink:

 

A zeby bylo jeszcze smieszniej to od poczatku produkcji do 2003 jest generalizacja, bo po 2002 byly juz M47N i mialy inne turbiny niz M47. Wiec, ktora masz na mysli?

 

Jesli chodzi Ci o turbine EUR4, to jest sterowana elektrycznie i byly wypuszczane rownolegle.

 

Co do softu, to ktora wersje DDE masz na mysli? Do mojego byl tylko jeden nowszy program, do niektorych pare? Generalizujecie chlopaki i robi sie off-topic.

Opublikowano
nie masz racji kolego jeśli chodzi o turbo ale ok ...

 

To udowodnij prosze, ze od M47 i M47N maja ta sama turbine ,i ze turbina EUR4 nie byla rownolegle wypuszczana ze sterowana podcisnieniowo.

Bo do takich wnioskow doszli koledzy przede mna.

Opublikowano
nikt nie napisał że M47 i M47N mają te same turbiny ... padło stwierdzenie że turbo z początku produkcji w M47N było wadliwe i szybko padało ... turbo z elektronicznym servo było montowane tylko w połączeniu z softem z normą emisji spalin euro 4 ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
przez TC » 14 Wrz 2012 10:21

nie chodzi mi o to czy one padną po 100 tyś czy po 300 tyś ale padną tak samo jak pompa , tylko masz wtrysk CR i jest większy wydatek kupna takiego wtrysku niż naprawy pompy ...

 

Tam gdzie pracuję przewinęło się już naprawdę sporo różnych samochodów - diesli od francuskich, niemieckich po japońskie, przeważnie 1.9 - 2.0D. Jeżdżone od nowości do trochę ponad 200 tk. Dla ciekawości napiszę, że jeszcze się nie zdarzyło aby padł CR lub PD (paliwo flotowe - tylko Orlen) - padają od użytkowania dwumasy i turbawki.

Ogólnie zużycie ON nijak ma się deklarowanych przez producentów i jest czasami naprawdę dużo wyższe: najwięcej spalają japońce.

Opublikowano

Co do spalania, to drugą stroną medalu jest użytkowanie samochodów służbowych...

Czyli jak w kawale, jaki samochód wjedzie 70 na krawężnik ? Służbowy :).

Sam od kilku lat jestem użytkownikiem służbówki ale traktuję ją normalnie. Niestety nie każdy tak do tego podchodzi, czego sam nie raz byłem świadkiem u mnie w firmie.

Opublikowano
Spalanie ON faktycznie może zaskoczyć szczególnie na krótkich odcinkach, wszystko zależy w jakiej kondycji jest motor w tej 320d.
Opublikowano
Ja perzez okres 4 lat miałem dwie m47.Jedna zrobilem 40 tys i sprzedalem dla sasiada,ktory bezproblemowo robi trasy polska-anglia,obecna zrobilem 35 tys i odpukać tez nic sie nie dzieje.Tylko na uwage zasługuje jedna rzecz...Obie mialy pewnym przebieg nie krecony!!!!!Także jezeli masz pewna 320d z przebiegie 200-250 tys serwisowana to po ogledzinach jezeli wszystko jest ok to niby dlaczego masz nie kupic
Opublikowano

Podoba mi się E46, a ta jest po prostu w dobrej kasie do sprowadzenia, od znajomego, czarna, wyposażenie pełne bez skóry.

Z E39 w sumie problemów nie było, ma wszystko na czas wymieniane i zawiodła tylko raz, jak wąż prowadzący do pompy cieczy strzelił.

No i tamta E46 ma dobry lakier, moja E39 już się w sumie tylko do lakiernika nadaje (przytarty jeden bok, sporo rys).

Wiem, że wyglądem się nie jeździ, ale to jednak będzie chyba dla mnie "krok w przód". Dając do wyceny, doszedł do wniosku że aby to dobrze wyglądało, on musi całe auto polakierować = 3000zł.

Opublikowano

No to kolego co się zastanwiasz? Jeździłeś e46 i Ci się spodobało to bierz i się ciesz :D

 

Też uważam że jak jest w oryginale 200-250kkm to raczej nie będziesz musiał myśleć ani o turbawce ani o pompie ani nawet o dwumasie (o ile twój znajomy rzeczywiście o nią dbał)

 

elastyczność (szczególnie powyżej 100km/h) będzie dużym plusem ;)

Opublikowano
tak jak pisali koledzy wyżej, nawet jak poprzednik, znajomek dbał to na niektóre rzeczy nie ma wpływu, te 3 koła za lakierowanie to nic jak siądzie tobie turbo, dwumas, sprzęgło itd, fakt że e46 świeżej wygląda ale jeśli już kiedyś wybrałeś sobie e39 z 2l benzyną to rozumiem że taki model z tym silnikiem akceptowałeś, masz coś porobione a zostało malowanie całego ... zależnie ile km rocznie robisz itd, pozostając przy swoim masz względny spokój, benzyna etc a wchodząc w e46 w starym dieslu możesz trafić że akurat tobie się wszystko zużyje po kolei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.