Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to wygodnie musi mieć ten z tyłu, wysocy to co innego ... ja lubię parodiować na światłach kozaków którzy mają wiecznie przyklejoną lewą rękę po prawej albo na środku kiery
  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no takie kozaki chyba myślą że są bardziej groźni jak się tak wyłożą w fotelu :D

 

jak biorę komplet pasażerów to się trochę przesuwam do przodu żeby się tam pomieścili no ale wtedy mi jest troche ciasno, jak jestem na maxa wysunięty to się spokojnie mieszczę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś podpowiem koledzy, bo właśnie pozbyłem się e39 no i miałem 4 sztuki takich piątek, wiem, i wielu z Was ma rację, że piątki z dieslem nie służyły jako furmanki na coniedzielne wycieczki, te samochody mają potężne przebiegi, ale to i podziw dla tych silników. Każde 530d czy 525d nie są ekonomicznymi samochodami, a już na pewno nie w mieście, moja potrafiła szarpnąć nawet 12l....

Wiem, że jeśli jeszcze kiedyś przyjdzie mi kupić e39, to będzie to 535 lub 540 ale z LPG, koszt jazdy jak dieslem, a silniki mniej skomplikowane, no i trzeba pamiętać o zasadniczej sprawie, jak pierwszego właściciela było stać na taki samochód, to i było go stać na dobry serwis, jak któryś kupił 520, to głównie był to prosty człowiek, który jednak musiał liczyć się z kasą, dla tego piątki z dużym silnikiem maja mniejsze przebiegi i są bardziej zadbane, znajomy ma 535+LPG z 1996r i jest w stanie idealnym z przebiegiem 300kkm oryginał!!!

 

Co do zawieszenia, to nie jest tragedia, jak padnie jeden wahacz, to wymieniamy jeden wahacz, nie musimy zmieniać całego zawieszenia, ale jeśli będziemy jeździć z jakimś luzem i go nie naprawimy, to proste, że inne elementy będą się sypać... a części jest dziś tak dużo, że i ceny nie są straszne.

 

Jak już ktoś będzie wybierał między 530d a 525d, to polecam 525d, silniczek prawie ten sam, a jednak dużo ładniej pracuje, bardziej gładko i cicho, a że 20KM mniej, to bez problemu można się zgłosić jak ja do znajomego tunera i podnieść moc, ja miałem ponad 200KM i żadna 530d nie dawała mi rady, ale nie okłamujmy się, że będziemy mieli najechane 250kkm..... 400-500kkm to norma...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

tomix156 bież e46 - zresztą i tak ją weźmiesz jak piszesz , Pojeździsz nią to założę się że jej już nie oddasz :)

E46 jest mniej komfortowe od 5-tki ale przecież ty nie jesteś w tym wieku byś na komfort zważał kosztem sportu ? jak ktoś pisze o sportowej 5-tce to proszę nie o silniku 2l bo to nędza przy 5-tce,

To oczywiście jest moja opinia ale e46 do E39 wygląda zdecydowanie lepiej , do tego jak piszesz czarna :) , nie masz dzieci więc po co ci fura dla rodziny ? jak będziesz miał rodzinę to sobie zmienisz na 5-tkę ale teraz pociesz się puki możesz 3ką

 

Co do awaryjności jak tutaj koledzy dużo piszą to jak masz realny udokumentowany przebieg to nic ci nie będzie padać , musisz tylko na dwumas zwrócić uwagę bo przy nieumiejętnym jeżdżeniu można go szybko zużyć , co do turbo wtrysków pompy ..... większość niestety ładuje się w auta z kręconym przebiegiem często te autka mają po 500 tys przebiegu więc nie dziwne że im padają turbo wtryski pompy paliwa itp - kupili zapewne okazje igiełki i nie sprawdzili po Vinie realnego przebiegu - ty sprawdź nawet jeżeli bierzesz od znajomego - często jest tak że poprzedni właściciel sam o tym nie wiedział

 

mam od 2 lat e46 330d 204 PS z chipowaną na 240 KM - to naprawdę szybkie i sportowe autko - twarde doskonale się trzyma równej drogi , na dziurach nie da się szybko jechać , skacze i jest bardzo niestabilne ale czy to nie jest normalne przy twardym zawiasie ? - zdecydowanie opel napewno lepiej się na dziurach sprawdza , Co robiłem w swojej w silniku ? alternator i wymieniłem prewencyjnie w poprzednim roku świece żarowe bo czasem w zimie mi brzydko odpalała nie na wszystkich cylindrach , obecnie nawet przy -30 pali na dotyk , silnik rozgrzewa się po 5-10 km lub po 5-10 minutach - czyli tak samo jak benzyniak - tak to nie pic też byłem tym zdziwiony

 

Zasada jedna - tankować paliwo na sprawdzonych stacjach i nic ci nie będzie się działo , jak przykatujesz autko nie gaś go od razu , daj schłodzić się turbince 2-3 minuty niech pochodzi na wolnych obrotach , na zimnym podobnie - poczekać niech dojdzie przynajmniej do 70 stopni i dopiero mocniej wciskać gaz - ale to przecież Koledzy i w benzynowych autkach jest podobna zasada ? nieprawdaż ?

 

kumpel za moją namową kupił sobie rok temu e46 320d od razu też poszedł chip na 170 KM - jest zachwycony autkiem , też czarna betka :) w skórze :)

rok czasu jeździ i nic nie robił w silniku . leje paliwo i jeździ . I jest mnóstwo tutaj na forum osób co ma e46 320d i podobnie nic przy silniku nie robiło . jest też mnóstwo osób co ma auta z kręconym licznikiem po 500 tys przebiegu i co im się dziwić że narzekają na ten silnik , wymiana turbo wtrysków pompy paliwa dwumasu - to boli .

 

Co do spalania moja mi pali od 5 - do 12 w zależności czy to miasto czy trasa i od stopnia agresywności , średnie spalanie na kompie 8,5l , jeżdżę w zasadzie mało ekonomicznie bo nie muszę , paliwo mam po dobrych cenach i sprawdzone :)

Kumpel 320d spalanie jego jak sam mówi wygląda podobnie od 5-12 , średnią ma niższą bo 7,4l jeździ podobnie jak jak czyli mało ekonomicznie .

 

jestem młody i uważam że 3-ka jest dla młodych. na 5-kę przyjdzie jeszcze czas .

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Nowa wiadomość, ona jest z 2001 roku, więc czy to możliwe, by 2001 była już po lifcie? Nie mam teraz tych zdjęć, a tato dopiero za 2 dni ma spytać, czy to 136, czy 150hp.

Tato mówi, że zna tego gościa, dba o to auto, zero wycieków, nie bierze oleju, nie kopci, zawieszenie ok, do tego podobno ładna. Bierze ją.

 

Teraz mam do Was pytanie. Czy 17'' w E46 wyglądają już ok? Bo teraz w E39 mam 17 alpiny i w sumie szału nie ma, ciekaw jestem, jak będzie w E46, czy szukać czegoś innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 2001r wyszły pierwsze e46 po lifcie, ale na allegro widziałem kilka sztuk jeszcze z 136KM, no chyba,że to były "przystanki autobusowe"..

Jeśli Tata nie ma zbyt dużo o tym pojęcia, to niech Ci powie jakie są plastiki na silniku, jeśli czarne, a na środku mają srebrne trzy czy cztery paski tak jakby wzdłuż auta, to jest to 136KM, jeśli są czarne z dużą szarą wstawką na środku, to jest to 150KM.

Co do kół, to mam teraz u siebie 17, 215/45 i jeździ się ok, choć mam autko od niedzieli i nie jechałem żadną złą drogą, ale miałem kiedyś e46 z 18, 225/45 i była tragedia, jazda jak wozem z koniem, a na koleinach tak ciągało, że aż ręce bolały. Kto co lubi...

Jeśli chodzi Ci o wygląd, to ładuj nawet 19(jeśli się zmieszczą), ale jeśli chcesz mieć komfort, to proponuje 16-17 i wąską oponę, max 215.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W 2001r wyszły pierwsze e46 po lifcie, ale na allegro widziałem kilka sztuk jeszcze z 136KM
Tu nie ma zdziwienia, do końca sierpnia 2001 (bo wtedy zakończono produkcję) fabryka nastukała jeszcze sporo 136KM.

Ja od zawsze stosuję zasadę, że 17" na lato i 16" na zimę do 320d. Przerobiłem różne zestawy i jeśli cenisz komfort na równi z wyglądem, to to jest najlepszy kompromis. Od zasady tej możesz iść z obie strony, w zależności, czy ma być raczej wygodniej, czy raczej ładniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też polecam taki zestaw :cool2: długo broniłem się przed 17, ze względu na drogi, ale znalazłem eleganckie styling 73, czyli szerokość 7 cali, więc wąska opona, bo 205 (nie nosi w koleinach jak niektórzy mają przy 225/235) i w miarę wysoki profil, bo 50 i jest git :mrgreen:

 

Odnośnie liftu, podejrzewam, że jednak autko po lifcie, jak kolega skojarzył zderzak poliftowy w tym aucie, więc na duży plus :cool2: aczkolwiek oryginalny przebieg jest bardzo ważny, żeby nie okazało się, że trzeba sporo kasy włożyć po kupnie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

a ja bym był za standardowym wymiarem 225 45 r17, inne rozmiary pewnie w/g plakietki nabitej przy drzwiach kierowcy też są dopuszczalne, ale 225 45 jest najpopularniejszy u na takim ogumieniu wychodziły z fabryki, więc coś z tym jest, a co do kolein, jak jest sprawne zawieszenie to nie rzuca aż tak mocno, bez przesady

ja lato i zimę śmigam na 225 45 r17, wiadomo, w zimie na zimówkach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Styling 73 jest dedykowane do e46 i rozmiar 205/50/17 jest dedykowany do tej felgi a na dodatek sprawdzałem ceny interesujących mnie opon letnich, czyli nokian i opony w rozmiarze 205/50 były tańsze od 225/45, które są popularniejsze, co mnie pozytywnie zaskoczyło :P

Odnośnie noszenia pewnie masz rację, dopisałem to jako ciekawostkę, bo wiele osób ma z tym problem, przy podobno sprawnym zawieszeniu :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z nowości, to wiem, że są wahacze wymienione i końcówki drążków. Co do silnika, to ojciec czeka aż sobie w dowód zajrzy, ale tak czy siak, pewnie przyjedzie do mnie, bo twierdzi, że gość dba o auto i ogólnie godne jest :D
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi.

 

Nowa wiadomość, ona jest z 2001 roku, więc czy to możliwe, by 2001 była już po lifcie? Nie mam teraz tych zdjęć, a tato dopiero za 2 dni ma spytać, czy to 136, czy 150hp.

 

Od wrzesnia 2001 szły już auta poliftowe. Jeśli to jest czarny polift, to na pewno warto brac te auto jesli ma udokumentowany sensowny przebieg. Czarne poliftowe e46 jest piękne w porownaniu do e39...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

A więc, podsumowując.

Przedliftowa E46 7/2001.

 

Ale od kiedy wsiadłem, zakochałem się ;) Co prawda wnętrze dużo gorsze, ale z zewnątrz i prowadzenie na plus. Zrobię taki duży post porównawczy dla E46 i E39 w najbliższym czasie, tylko wychwycę jeszcze wszystkie niedociągnięcia w E46.

Opublikowano

Ogólnie tak...

E39 na plus komfort jazdy, statyczność na drodze, jest mniej agresywna, czuć to nawet przy skręcaniu kierownicą.

Na pewno na plus również bagażnik. Także wnętrze, plastiki, tapicerka wydają mi się w E39 lepsze jakościowo. Ogólnie gabaryty auta mają również swoje plusy... Ale ja mam 20 lat... Nie zależy mi na tym.

 

Wsiadłem do E46, zrobiłem pierwsze kilometry. Wiadomo, to inny model. Inaczej sprzęgło, mniejszy skok pedału gazu. Również kierownica bardziej czuła, troszkę bardziej agresywny jest (chociaż ten spokój w E39 mi się w sumie podobał). E46 lakier black saphire metallic - pierwszy plus. Drugim jest to, że jest w bardzo dobrym stanie i mam gwarancję, że auto jest bezwypadkowe. Gość miał je od nowości, a to dobry znajomy tata. Za to wnętrze jak po huraganie. Pełno plam, brudu, a za tylnym siedzeniem śmietnik :D

Auto ma nowe wahacze z przodu + te drążki, amortyzatory tył. Siedzi na 17 calowych felgach i ogólnie z wierzchu na plus.

Techniczne podobno niczego mu nigdy nie brakowało, tato zna tego gościa i on nim codziennie jeździł. Oryginalnie nabite 317 tysięcy, nie jakieś 120 od starszej pani...

Ogólnie od niecałych 2 tysięcy obr. rakieta. Przyjemnie się jeździ. Wnętrze na minus względem E46. Mniej schowków, gorsza jakość itd. Mam nadzieję, że będzie służyła. Jak będzie? Okaże się. Kto nie próbuje, ten nie zyskuje :D

 

Ogólnie, to E46 plusy: zawieszenie, wygląd zewn., jest młodsza 3 lata, wygląda dużo bardziej "świeżo"

E39 na plus wnętrze, bagażnik, wydaje się też bardziej bezpieczna, nie wiem czemu.

 

Kiedyś to opiszę lepiej, dziś nie mam czasu :D

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.