Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robię pewnie z 10 tys. rocznie, nie jeżdżę zbyt dużo.

Czyli, że benzyniak bardziej pewny?

A np trójka w benzynie paliłaby mniej, niż 5? Jest lżejsza, mniejsze koła. Tak tylko spekuluję teraz, coraz bardziej te E46 mi się podobają.

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no mi też się podobają, tematów odnośnie pb vs on było pełno ... przy 10 tyś rocznie wybrałbym benzynę

wszystko co lżejsze a z tym samym silnikiem spali mniej

Opublikowano

wg moich spostrzeżeń, E46 jest delikatniejsze. W E46 w końcu zepsuje się moduł komfortu i jeż, w E39 nic takiego ńie ma miejsca. Co do M47: pamiętaj o dwumasie, wtrysku sterujàcym, uszczelnieniu vp-44, kole pasowym-tłumiku drgań no i poduszkach pod silnikiem i skrzynia. W aucie ponad 10-letnim masz pewne jak w banku, że elementy gumowe juz się rozwulkanizowały. Porównaj ceny i podejmij decyzję. Oboma autami przejechaŁem po 60 tys. km. do piątki założyłem gaz ii koszt paliwa się zrównał. Mimo, że oba auta mają podobne przebiegi, to w trójkę wpakowałem więcej pieniędzy niż w E39, mimo montażu instalacji gazowej.

Osiągi 520 i320d będą porównywalne. 320d lepiej prowadzi się w zakrętach ale jest mniej komfortowa.

Ja zostałbym przy piątce w benzynie i ew założył lpg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć koledzy,

Od wczoraj jestem posiadaczem e46 320d touring 2002r 150KM, przesiadłam się właśnie z e39 525d ze względów ekonomicznych i chciałbym się dowiedzieć na co muszę zwrócić uwagę, bo zamierzam nią trochę pojeździć. Miałem wcześniej podobną, tyle że 136KM, ale to bardzo krótko i nie wiem jakie są częste bolączki tych modeli, w e39 przeszedłem wszystkie typowe bolączki, które zjadły mi wiele nerwów, a wiem, że gdybym wcześniej zareagował, to obyłoby się bez tych nerwów i zbędnych wydatków...

Co do komfortu, to nie ma co porównywać, piątka to limuzyna, a trójeczki to sprytne pomykacze, a że nie potrzebuję wielkiej kolubryny, to wybrałem e46.

Może opiszcie jak jest ze spalaniem, 525d w automacie potrafiła wypić nawet 12 :mad2: jak na to e46 z manualem?

Na razie co muszę zrobić to polerka lamp i plastików wewnątrz, ale już znalazłem opisy, nie działa mi pilot w kluczyku, myślałem też o założeniu alarmu, ale nie wiem jak i co...

Dzięki za rady.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A e39 sprzedałeś?

 

Poszła nad morze.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od wczoraj jestem posiadaczem e46 320d touring 2002r 150KM, przesiadłam się właśnie z e39 525d ze względów ekonomicznych i chciałbym się dowiedzieć na co muszę zwrócić uwagę, bo zamierzam nią trochę pojeździć.

Najważniejsze wywal klapki z kolektora ssącego :cool2: a reszta jak w każdym aucie: olej, wszystkie filtry i obowiązkowo kpl. odma. Odnośnie spalania ja mam średnie ok 6l, trasa ok 5l, miasto, bez korków ok 7-7,5l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
nie przesadzajmy z tą wielkoscią e39. fakt wizualnie wydaje się DUŻA. ale według danych, to jest 2cm wyższa, 3cm szersza od e46 ( wiec różnice znikome) jedynie dłuższa 30 cm. komfort wiadomo lepszy, większy troche rozstaw osi, zawieszenie z przodu wielowahaczowe.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A już myślałem, że klapki miałem tylko w e39, a tu jednak też są....

no to teraz jeszcze dwa pytania, czy jest jakaś fotorelacja z wyciągania z tych dziadowskich klapek i czy trzeba je czymś zastąpić?

 

Co do wielkości, to kolego kameleon jest duża różnica, widzę to po miejscu w garażu, tym bardziej, że obok parkuje sąsiad właśnie e39 turasem, i e46 wygląda jak duża zabawka, ale zawsze uważałem, że e46 jest dużo ładniejsze od e39, no ale to tylko w touringach.

No i do e39 wrzucałem wózek córci bez problemu, a tu muszę go trochę rozebrać, jedyne co, to miejsca na nogi z tyłu jest prawie tyle samo....

 

Jeszcze jedno, sprawdzałem vin na różnych portalach i różnie mi pokazuje jaką powinienem mieć skrzynię biegów, mam manuala, a na dwóch stronach pokazało, że seryjnie powinien być automat, ale na innych dwóch, że manual... :mad2:

Macie jakąś porządną stronę do sprawdzania?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy jest jakaś fotorelacja z wyciągania z tych dziadowskich klapek i czy trzeba je czymś zastąpić?

viewtopic.php?f=15&t=169486

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

Macie jakąś porządną stronę do sprawdzania?

viewtopic.php?f=44&t=182523

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli widzę, że jednak większość jest zdania, by zostać przy E39.

Kurcze, w sumie mam dylemat, muszę to przemyśleć.

Najwyżej sprzedam E46 z jakimś zyskiem i wsadzę ten zysk w E39, bo w sumie fajnie mi się nią jeździ, z drugiej strony przesiadłbym się na coś lepiej prezentującego się. Niby tego przetartego boku i tych rysek nie widać tak, jednak ja jestem trochę pedantem, myję auto 2x w tygodniu, sprzątam, odkurzam i więcej się martwię, czy czegoś jej nie brakuje, niż mojej dziewczynie... Sam już nie wiem, co teraz robić.

Przesiadłbym się najchętniej na jakąś młodszą E39 w fajnym stanie z udokumentowaną przeszłością, ale cholera trochę strach, bo w sumie ta się nie sypie, mimo 320tys. za sobą, tylko blacharka w sumie do ogarnięcia, na dodatek jakieś dziadostwo w drzwiach mi porysowało szybę z boku podczas opuszczania, no i w sumie poza względami estetycznymi, to ją kocham :D

No i mam ją na alpinach...

Zrobię chyba tak... Ocenię stan E46, powiedzcie mi, co mogę sprawdzić, a ja ją zawiozę do mechanika i powiem, że ma to sprawdzić. :D Czy np w ASO mogę taki starszy samochód też zawieźć i poprosić o przegląd? Ile takie coś kosztuje? Ocenią np kondycję pompy, sprzęgła itd?

Opublikowano
W ASO cena około 700 zł.

 

 

Krzysztof, a właśnie... Bo ta E46 ma taki sam zderzak z przodu, jak Ty. Widziałem, że E46 mają też inne (pomijając M) - ten zderzak o czymś świadczy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie ktoś próbował zrobić z przedlifta polifta :norty:

Wrzuć foto :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja tego foto teraz nie mam, to tato miał właśnie w tel, a że jestem wzrokowcem, to pamiętam takie rzeczy.

Bo lampy z tyłu były z żółtym elementem, nie białym, o ile pamiętam...

Czyli coś w niej pewnie kminił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak bywa w przeszło 10-letnim aucie pewnie za jakieś 1,5-2 tyś. euro :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niezupełnie za tyle ;) Na polskie wyjdzie w sumie ta sama cena, co oferują na allegro, z tym że podobno dobrze wyposażona, zadbana (nie mylić z picowaną, tato zna tego gościa od dwóch lat i wie, jak auto jest traktowane, jeździ nim na codzień) no i tato twierdzi, że godna uwagi ogólnie.
Opublikowano
koledzy mam pytanie w tym temacie ale trochę z innej strony. Co myślicie o przesiadce z E46 320d M47 1999r, na E39 525d/530d min 2000r? Koszty utrzymania dużo większe? E46 w 2,5 roku ok 60tyś km, poszło mi ok 13 tyś w same naprawy (z tego prawie połowa wymiana silnika i dwumasy, awaria wału), dużo większe będą koszty utrzymania? Ile trzeba szykować PLN na dokładke żeby kupić zadbane e39 zamiast e46.
Opublikowano
koledzy mam pytanie w tym temacie ale trochę z innej strony. Co myślicie o przesiadce z E46 320d M47 1999r, na E39 525d/530d min 2000r? Koszty utrzymania dużo większe? E46 w 2,5 roku ok 60tyś km, poszło mi ok 13 tyś w same naprawy (z tego prawie połowa wymiana silnika i dwumasy, awaria wału), dużo większe będą koszty utrzymania? Ile trzeba szykować PLN na dokładke żeby kupić zadbane e39 zamiast e46.

 

ciężej jest wyrwać dobre 5er w dieslu, bo tymi wozami to już typowo ktoś kilometry robi, może być drożej bo zawias wielowahaczowy itd

sam chciałem przejść na 5er tylko dla silnika 4.4 ale odpuściłem, powycierane te 5tki jakieś są w środku, zmęczone, zawias kłopotliwy i to już limuzynowate bardziej

częściej słyszę że ktoś narzeka na 530d że się sypie niż na 330d

Opublikowano
a jak to jest z tym zawiasem wielowahaczowym? nie jest tak że poleci 1 wahacz to wymieniamy tylko 1? pojedyńcze nie są chyba drogie, oczywiście dobrych firm. Przecież w e46 na przodzie jak poleca wahacze to też jest koszt ok tysiąca zł (lemforder, meyle). 80 % mojego przebiegu to są trasy, głownie autostrada, i często po 4-5 osób. Dlatego zastanawiam sie nad ciut większym autem, tj seria 5, no i myślałem o 3.0 d z racji że to dobry silnik, a jak to jest z tym 525d ?? warte uwagi? 520d odpada :mrgreen: bo już za bardzo się poznałem z tym silnikiem :mad2: .
Opublikowano (edytowane)

upierdliwe w diagnozie i droższe jednak niż w e46, kpl wahaczy do e46 700zł z wymiennymi sworzniami - ja bym 530d nie brał z tego względu że nikt nie kupuje limuzyny z mocnym dieslem żeby stać w korkach, raczej pożeracz kilometrów i nie liczyłbym że w roczniku 2002 będzie miał mniej niż 400 tysi - w e46 jest bardziej prawdopodobne że ma mniej, miałem fakt szmelcwagena passata `04 z rajchu który po 3 latach miał 200tysi, analogicznie chociaż nie na pewniaka ile może mieć 530d z roczniczka 2001-2002 nastukane? no raczej nie 25000 tys

faktem jest że w e46 ciaśniej z tyłu niż w e39, ale da się w 4 osoby jechać wygodnie, chyba że kierowca jest wywalony z fotelem w tył jak jay-z albo llcolj a pasażer obok mu wtóruje, ale takim ancymonom to i 5tce mało miejsca a często fotele wygięte bo przechyleni jeżdżą z lewą ręką po prawej stronie kierownicy :lol:

Edytowane przez mikan
Opublikowano

masz racje z tym przebiegiem...chyba lepiej myśleć jednak o 330d...

 

co do tego fotela wywalonego na maxa to nie tylko pseeudo rapterzy tak jeżdża :D ja mam fotel odsunięty na max do tyłu i max nisko :D tyle że mam 192 cm wzrostu i setke wagi :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.